Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Tina1981

Spiselige bordkort

8 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har overvejet lidt, at lave spiselige bordkort. F.eks. chokoladehjerter eller noget.

Er der nogen der har nogle forslag til, hvad jeg eventuelt kunne lave ??

Ok, jeg er ramt af faget men helt sikkert - Cookies :bearhug::bearhug::bearhug: Der kan du skrive gæstens navn på selve cookien.

Chokolader er også en god idé og har da set Ferrer Rocher brugt som bordkort

0

Jeg har set, at dem der har de meget friske forårsfarver har brugt grønne æbler som bordkort (dvs. et lille kort hæftet på æblet), men det kunne man jo også gøre med et rødt æble...

Det er selvfølgelig ikke helt det samme, da man jo fx ikke kan ridse navnet i æblet, men må sætte en ikke-spiselig seddel på det.

0

Annonce ♥

Vi valgte at pakke 5 mandler ind i tyl, som ved risposer og så var navnet skrevet på et lille stykke pap, som hang fast i båndet om posen. Desuden var der bagved navne-lappen et ekstra lille stykke papir, som beskrev betydningen af de 5 mandler.

Jeg kan ikke lige finde et billede afdet nu, men her er det inspirationsbillede, som vi også brugte.

0

Vi valgte at pakke 5 mandler ind i tyl, som ved risposer og så var navnet skrevet på et lille stykke pap, som hang fast i båndet om posen. Desuden var der bagved navne-lappen et ekstra lille stykke papir, som beskrev betydningen af de 5 mandler.

Jeg kan ikke lige finde et billede afdet nu, men her er det inspirationsbillede, som vi også brugte.

Sød idé - men hvad er det lige de 5 mandler betyder?

0

Her er et lille digt, der siger hvad de betyder:

I din pose fem mandler du finder

Ved den første rigdom vi vinder

Til langt liv og godt helbred er vi rede

Det symboliserer den anden og tredje

Den fjerde og femte tager vi med

Og tror på lykke og frugtbarhed

0

Annonce ♥