Guest stealthmeister

"Kone"

33 posts in this topic

Annonce ♥

Hellere kone end hustru hvis du spørger mig, men jeg er måske farvet af, at jeg i forvejen bliver henvist til med ordet "førerbunkeren" :loveboard:

:thumbsupsmileyanim: Førerbunkeren - sikke en humor :loveboard: men ja så kan jeg godt se at alt andet er pænere :loveboard:

Det betyder ikke så meget for mig hvad han kalder mig så længe han elsker mig og det er kærligt ment - kone/hustru/viv.... i don't care

0

Annonce ♥

Har det også lidt underligt med ordet kone, men det bliver da bedre. Min mand kan heller ikke helt kommet ud over det at sige kæreste, så hjemme hos os er jeg kæreste-kone (ihvertfald når vi pjatter lidt)

Knus fra

ViTo

0

Annonce ♥

jeg havde også et anstrengt forhold til ordet Kone - Det virker gammeldags... og det tog en pæn stykke tid før jeg vænnede mig til det. Synes idag det er okay, men det tager tid.

Hvorfor er der så mange ordet for Kone/hustru/viv - men kun en for manden

0

jeg havde også et anstrengt forhold til ordet Kone - Det virker gammeldags... og det tog en pæn stykke tid før jeg vænnede mig til det. Synes idag det er okay, men det tager tid.

Hvorfor er der så mange ordet for Kone/hustru/viv - men kun en for manden

Han kan da også hedde husbond, så et ord mere er der da

0

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at blive kaldt for "kone", jeg føler mig tussegammel når Stig siger det :loveboard:

Jeg har en bedre forhold til "Hustru", hvis det endelig skal være. Men egentlig vil jeg helst kaldes ved mit navn :loveboard:.

Dog er der nogle af Stigs venner, der kalder mig "Bossen" det har jeg det helt fint med :loveboard:

Jeg selv har også store problemer med at kalde Stig for min "mand". I daglig tale er han "ham derhjemme" :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg har ingen problemer med at blive omtalt som min kone - min mand siger det altid (i hvert fald, når jeg hører det) med stolthed i stemmen.

Jeg har det faktisk også rigtigt godt med at sige min mand, når jeg skal omtale ham. Det var sådan lidt besværligt før at sige min samlever eller hvad man nu kunne finde på. Min kæreste har vi ikke rigtig brugt til nogen udefra, men det er nok mest fordi vi har mødt hinanden i en moden alder.

Håber, du lærer at leve med udtrykket

/goodbyehansen

0

Jeg har svært ved at kalde min mand for...ja, min mand. Jeg vil meget hellere blive ved med at kalde ham for min kæreste, for det er jo det han er...mit kæreste eje!!!

Kone...hm, det vænner man sig til, når man får over 5 sms'er om dagen hvor ordet kone indgår...dog i forbindelse med adjektiver såsom fantastiske, dejlige , vidunderlige osv. så det er lige til at overleve :loveboard:

Ordet kone får også en meget flottere klang, når det bliver udtalt med en stor portion italiensk accent :loveboard:

0

Jeg synes det er et hyggeligt og trygt ord- jeg elsker at være min mands lille kone- men vil gerne være en af de mere fikse af slagsen.... :)

har ikke tænkt mig at lade mig selv forfalde til en kedelig grå kone.... :bestwishes:(som jo nok er det mange forbinder med ordet)

0

Jeg syntes i starten der var lige vel meget forklæde over det, men nu har jeg vænnet mig til det. (Nogenlunde) :)

- Og hellere det end KRANEN som en bekendt kalder sin kone.

Ja kranen vil jeg absolut ikke kaldes. Og i går introducerede min kæreste mig som hans kone, og det var nu meget sødt. Så jeg tror, at jeg vænner mig til hvad som helst, når bare det er positivt ment. Men kranen - nej tak

0

Annonce ♥

Jeg har finske rødder og ordet KONE er navet på et finsk firma der bl.a. laver rullertrapper. derfor har jeg altid forbundet ordet med en maskine der bare skal ordne en masse ting hele tiden. derfor troede jeg også at jeg ville foretrække hustru frem for kone, meeen det lyder nu lidt for fint til mig. Jeg tror at når jeg bliver gift vil jeg være meget stolt, om han kalder mig sin kone eller hustru. så længe det ikke er kragen ;) det tror jeg nu heller ikke han kunne finde på. :)

0

Uha - jeg tror altid, at jeg vil føle mig gammel, når jeg engang er blevet gift, og bliver refereret til som kone eller hustru - men mon ikke jeg vænner mig til det??!!

Lige nu tænker jeg mig, at jeg vil have det ligesom, når jeg står i kø i supermarkedet og folk med børn refererer til mig som værende "damen"...: "søde skat pas på at du ikke går ind i DAMEN..." SÅ ER MAN GAMMEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Måske er jeg bare i panikalderen, og fuldstændig uegnet til at deltage i debatten... - men jeg når jo også de magiske 30 næste gang - AAAARRRRGGGGHHHH!!!

0

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil blive rigtig glad for at blive kaldt hans kone. Jeg synes det er smukt, ikke ordet i sig selv med de associationer de fleste har, men det som det repræsenterer. Det er det der er vigtigt at holde fast i, og derfor glæder jeg mig til at blive præsenteret som hans kone. Derudover så er jeg selv rimelig ung, så derfor ved jeg jo at kone ikke nødvendigvis betyder at man er gammel, der findes mange forskellige af slagsen...

Og Toxp, jeg bliver også kaldt damen af forældrene i supermarkedet, så måske man bliver kaldt dame når man er over 20? :) Så det har intet at gøre med dig og din alder, du er da ung!

Edited by MilenaR
0

Jeg tror jeg vil blive rigtig glad for at blive kaldt hans kone. Jeg synes det er smukt, ikke ordet i sig selv med de associationer de fleste har, men det som det repræsenterer. Det er det der er vigtigt at holde fast i, og derfor glæder jeg mig til at blive præsenteret som hans kone. Derudover så er jeg selv rimelig ung, så derfor ved jeg jo at kone ikke nødvendigvis betyder at man er gammel, der findes mange forskellige af slagsen...

Og Toxp, jeg bliver også kaldt damen af forældrene i supermarkedet, så måske man bliver kaldt dame når man er over 20? :) Så det har intet at gøre med dig og din alder, du er da ung!

Tak søde :bestwishes:

Synes vist hellere ikke, at antallet af gange med dame-betegnelsen er vokset med alderen, så man skal nok ikke være særlig gammel, før man er en dame i børnefamiliernes øjne ;)

0