Guest AnneM

Gaveønsker

12 indlæg i dette emne

Vi skal snart sende invitationer ud, og er stødt på et ret tåbeligt problem. Men alligevel...

Vi ønsker os kun penge i bryllupsgave, da vi ikke rigtig samler på service, har hvad vi skal bruge af møbler, tv etc. Vi har en dvd samling, men den nyder vi selv at spare op til og købe en ny nu og da. (Desuden har vi valgt at holde et ret dyrt bryllup, så hvis der kommer penge ind, bruger vi nok de fleste til at betale af på brylluppet. Men det skal jo heller ikke lyde som om, at gæsterne skal betale til festen, for det er jo os selv der har valgt det.)

Men kan man være bekendt kun at skrive det ene ønske på??? Jeg ved at nogen i familien ikke bryder sig om at give penge, men vi har brudt vores hjerner med, hvad vi så kan sætte på, men der er virkelig ikke noget.

Vi ønsker os heller ikke rejsegavekort...

Synes den er rigtig svær og rigtig dum :loveboard: Det skal vel være hyggeligt at lave gaveønsker, men hos os er det blevet ret frustrerende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lidt selv i samme situation, men jeg synes ikke man kun kan ønske sig penge til et bryllup, og især ikke når det ikke er til en bestemt ting. Min kæreste foreslog at vi skulle ønske os penge til en garage, men det synes jeg er dumt, når gæsterne ved det ikke batter en dyt.

Man kan altid ønske sig et eller andet, så I må lægge hovederne i blød.... måske småting til hjemmet, kunst, noget til haven, eller lignende..... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ønskeseddel ser sådan ud:

• Nintendo Wii (inkl. Sportspakken)

• Nintendo Wii Fit inkl. Wii Balance Board

• Canon Digital Spejlreflekskamera (ELLER penge til det)

• Digital full-HD videokamera

• Lædersofa med flyder på

• Fladskærms-TV (LCD-skærm)

• Gryder mm. i Eva-trio

• Rådvad Odgaard mat: Dessertskeer

• Rådvad Odgaard mat: Steakbestik

• Eva Trio Rødvinsglas (Bourgogne-modellen)

• Eva Trio Hvidvinsglas (Sauvignon Blanc-modellen)

• Grand cru Isasietter

• Grand cru Hot drink glas

• Grand cru Glasbakker

• Kenwood Kødhakker MG 450 (Set i Imerco esbjerg til 899kr) Til at lave medisterpølse!!

• Holmegård Cocoon Vaser

• Philips saftpresser i anodiseret aluminium

• Bamix Gordon Ramsay Edition (Titanium look med sort stander)

• flere ting i tupperware (uddybet på vores ønskeseddel)

Men meget kan jo nå at ændre sig endnu :loveboard:

Jeg fandt lige en anden tråd om samme emne Her

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi var til et dansk/polsk bryllup i polen for nogle år siden, og dernede er det kutyme og give blomster og penge (dog lige efter vielsen) netop for og betale for bryllupet da det nogen steder er et fattigt land, så nej jeg syntes ikke det er mærligeligt men det er noget vi danskere skal vende os til og give i gaver til fester, for som dansker vil vi jo kun det bedste for dem der holder en fest, samt give dem noget til og mindes os som gæst og deres fest.

men samtidig tror jeg nu godt at I virkelig kunne finde en ting eller 2 måske noget unika i form af nogle glas med indgravering eller silkesengetøj, bare for og tilfredstille dem som ikke vil give penge, gavekort til jeres farvorit isenkrammer (imerco-bahne osv.) og så skrive penge 2 gange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo skrive det op ldit kreativt.

En bøtte 25 øre

Et bundt store selder

Et pengetræ

Fyldt sparegris

osv. mulighederne er mange.

Jeg er helt enig med de øvrige - det er ikke særlig pænt kun at ønske sig penge.

Men jeres ønskeseddel kan bestå af en "ting-ønske" og et penge-ønske skiftevis ned af, og hvis du kombinerer det med ovenstående super forslag, så kan helt sikkert gå an.

F.eks.

En bøtte 50 øre (25 øre findes ikke mere)

Silkesengetøj (mrk. ??? set hos ????)

Et bundt store pengesedler

xxxx

Et pengetræ

osv.

osv.

At angive formålet med den kontante gave er altid godt - men at skrive, at det er indbetaling på lån til bryllupsfest, er vist lidt nedtur. Gæsterne vil gerne efterfølgende se resultatet af deres pengegave, så skriv noget, I alligevel har tænkt at købe, f.eks. nyt køkken, anden bil (det gør ikke noget, at det er rigtig dyrt).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker os også primært penge, men så har vi skrevet det op som

"Penge til elevationsseng", "Penge til spisebord" og så videre, netop for at angive, hvad det er, vi ønsker os penge til...

Desuden har vi ønsket os gavekort til BilletNet, netop fordi en del måske ikke bryder sig om at give en pengegave... Og man kan vel altid finde på et eller andet, man gerne vil se/opleve...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var til et dansk/polsk bryllup i polen for nogle år siden, og dernede er det kutyme og give blomster og penge (dog lige efter vielsen) netop for og betale for bryllupet da det nogen steder er et fattigt land, så nej jeg syntes ikke det er mærligeligt men det er noget vi danskere skal vende os til og give i gaver til fester, for som dansker vil vi jo kun det bedste for dem der holder en fest, samt give dem noget til og mindes os som gæst og deres fest.

men samtidig tror jeg nu godt at I virkelig kunne finde en ting eller 2 måske noget unika i form af nogle glas med indgravering eller silkesengetøj, bare for og tilfredstille dem som ikke vil give penge, gavekort til jeres farvorit isenkrammer (imerco-bahne osv.) og så skrive penge 2 gange.

Jeg er helt enig i, at man sagtens kan gøre det med penge :bestwishes: Vi gjorde det, og det virkede rigtig godt! Folk tog det ikke ilde op, for de ved godt, hvor dyrt det kan være at holde bryllup. Vi har ligeledes været til kobberbryllup, hvor de gjorde det samme. Der er mange, der gerne vil være med til, at man ikke sætter sig i alt for stor gæld pga en fest.

Vi ønsker os også primært penge, men så har vi skrevet det op som

"Penge til elevationsseng", "Penge til spisebord" og så videre, netop for at angive, hvad det er, vi ønsker os penge til...

Desuden har vi ønsket os gavekort til BilletNet, netop fordi en del måske ikke bryder sig om at give en pengegave... Og man kan vel altid finde på et eller andet, man gerne vil se/opleve...

Igen enig :) Vi skal en del i Musikhuset her i efteråret, og vi skal til Wellness og på hotelophold :bestwishes:

Og det skal da lige nævnes, at vi selv kom til at betale den minimale pris af ca. 20.000,- for brylluppet, så det er heldigvis ikke gæld pga en fest, der kommer til at tynge os ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hey...

Jeg synes også det er svært at finde på ønkser, men synes som nogen af de andre heller ikke man bare kan ønske sig penge !!

Hvad med at ønske jer nogen oplevelses-gavekort, gavekort til dvd-film og evt. sådan nogen gavekort som kan bruges i hele byen hvor i bor... og ellers må i tænke godt....gå skuffer og skabe igennem og se om der ikk er noget i mangler elller som trænger til at blive skiftet ud ??

Jeg ville personligt aldrig give penge i gave til et bryllup....men kan godt se jeres problem....jeg har 241 dage til at finde på nogle gode ønsker og så kommer der jo julen lige om snart....uha det er ikke nemt, men jo egentlig et luksus-problem :)

Held og lykke med at få lavet en liste :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønskede os bl.a. "oplevelser" og "købmandskurve", da vi stortset også har hvad vi skal bruge.

Vi fik nogen rigtig lækre ting i nogen kurve og ikke noget af det var det samme, og fik nogen dejlige gavekort til Århus musikhus, biografen, kro- og slotsophold osv.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer