Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Piv

Hvor meget kan man tillade sig at bestemme?

9 posts in this topic

Hej...vil blot høre jer.... hvor meget syntes i man kan tillade sig at bestemme når det kommer til ens egen PA?

Her mener jeg, hvis man har på fornemmelsen at ens venner eller veninder vil gøre alt, eller i hvert fald meget, for at overskride ens grænser eller gøre alt for at få en så pløre fuld at ens PA blot vil være en stor tåge.

Jeg vil blot høre, for inderst inde mener jeg jo godt at man kan tillade sig at sætte nogle grænser, for det skal jo være en dejlig mindeværdig dag og ikke noget man helst vil lade gå i glemme bogen.

Men på den anden side burde ens venner og veninder vel kende en og vide hvad man er til eller hva?

Syntes bare tit man ser at i deres iver for at lave den bedste PA så går venner/veninder tit over grænsen, og tænker jo vildere jo bedre og jo stivere des federe??? men det er det jo nødvendigvis ikke.

piv :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hejsa

Jeg vil nok ikke blande mig så meget, men dog gøre stærkt opmærksom på at jeg ikke ville noget vildt eller for grænseoverskridene, da jeg, hvis dette blev arrangeret ikke ville deltage i de aktiviteter. Og det med et blive plørestiv... Det har vel bare noget at gøre med at sige fra på dagen.. de kan vel, forhåbentlig ikke tvinge dig til at drikke....?!

Håber du får en go´ dag!!

Mvh Iben

0

Halløjsa.

Vi (kæresten og jeg) har aftalt, at når vi bliver ringet op af hinandens venner for at give tlf. numre, eller for at hjælpe med datoer, vil vi lige fortælle hvad den anden meget gerne/slet ikke vil på dagen for pa'et - vi har jo så (allerede nu, selv om der er 7 måneder endnu til brylluppet) skrevet lidt forskelligt ned...

- f.eks er jeg lidt bange for vand, så det er en no no - og min kommende vil meget gerne noget vildt, så det er et yes yes... Jeg har jo ogaå selv kommet med rigtig mange hints, men som du siger, kan det godt ske at de glemmer alt om det, når de sidder og arrangerer...

KH. Tanja

0

Nu er det heldigvis min søster, der holder styr på min PA, så jeg har intet at frygte.

Jeg har dog langt tidligere hintet om, at jeg fx ikke gider en stripper etc. - og det er jeg sikker på, at de respekterer.

Ligesom det også er no go for mig at sælge kys på strøget, eller vælte rundt i KBH iført badetøj og nissehue eller hvad folk nu kunne finde på... (man ser og hører jo en del...) - så ville jeg simpelthen sige fra og smutte hjem (men det ville mine dejlige veninder heller aldrig byde mig :) )

Hvis ens "venner" gør, hvad de kan for at ydmyge en eller bryde grænser på den dårlige måde, så synes jeg ærlig talt ikke, at det er venner, der er værd at samle på - men det er bare min mening!

Desuden har man ALTID retten til at sige fra!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg håber, at du får en super PA - med alt hvad dertil hører :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Nu ved jeg jo bevares ikke hvem du som person eller hvor gammel du er. Men det er mit indtryk at det ikke længere gælder om at gøre en PA så vild som mulig. Jeg meldte klart ud at jeg ikke gad strip, dildoparty, aktiviteter med hovedet hængende nedad, salg af kys eller genstande og absolut ingen vild udklædning. Derudover håbede jeg på at de ville finde på aktiviteter vi alle sammen kunne deltage i, så de ikke bare skulle stå at se på at jeg fik massage, ansigtsbehandling osv osv. Dette var mine veninder og familiemedlemmer fuldstændig klar over, så disse ting indgik ikke i min PA. De havde da heller ingen idé om at jeg skulle være piv-stiv, men havde dog sørget for at jeg kunne få alt det at drikke som jeg ville.

Jeg havde et tylsskørt og et slør af tyl på som udklædning. Vi var på PA samtidig og begyndte med fælles brunch hos min svoger og svigerinde. Derfra skulle vil til tegneundervisning sammen. Efter det kørte vi med toget til Taastrup hvor vi skulle danse linedance og derfra kørte vi så ind til kbh for at gå på bar/café, inden jeg skulle indspille en musikvideo. Efter det skulle vi spise sammen med drengene og så kunne vi have fortsat på bar, men vi var begge hamrende trætte, så vi fik en taxa og en nøgle til min nieces kollegieværelse, hvor vi skulle overnatte. Der var støet rosenblade ud over det hele og stillet champagne på køl. På hele turen var der lavet en quiz med 3 spørgsmål fra hver af deltagerne til min PA som tog udgangspunkt i min viden om dem eller om oplevelser vi havde haft sammen. Det var super sjovt og resultatet skulle så være afgørende for hvem der skulle bestemme hvilken musikvideo jeg skulle indspille. ALt i alt en HELT PERFEKT DAG...

Jeg tror det er vigtigt ikke at blande sig for meget, men også vigtig at man melder klart ud hvad man ikke vil være med til, for at sikre at det bliver en god dag for alle.

Edited by 310508
0

Jeg har tænkt mig at komme med hints til dem jeg kunne tænke mig skulle være med til at arragere det, men på anden måde vil jeg ikke blande mig. Jeg har bl.a. tænkt at gøre opmærksom på at jeg er mega højdeskræk og jeg vil sige fra med hensyn til dette, og det med at sælge ting er jeg heller ikke hug på. Men ellers tror jeg bare at jeg vil stole på at de kan lave en dag jeg vil nyde :cheerleader3:

0

Hej,

jeg tænker også at det slet ikke er VENINDER, der ydmyger een. Den tid ER forbi.

Jeg har netop været arrangør af min bedste venindes polterabend, og vi ville bare gøre alt for, at hun fik en perfekt, minderig dag og at vi alle kunne deltage.

Programmet lød som følger;

vi hentede hende kl.9 og tog hende med til et fælleshus 20 km derfra, hvor vi havde stillet morgenbord an. Det spiste vi, mens hun havde en silkekimono og en asiatisk hat på.

Kl.11 kom en kvinde, der skulle lære os at lave sushi, - det er min venindes livret - og det var rigtig godt at prøve det. Hun havde forberedt meget af det (kogt ris mv.), men vi sad selv og lavede rullerne mv. og nogle af tingene, var det kun min veninde, der stod og lavede for bord-enden.

Vi spiste selvfølgelig sushi'en til frokost og derefter havde vi gaveleg. Alle deltagere (vi var 14) havde en gave med, som på en eller anden måde skulle give hende et hint om, hvem giveren var. Det var rigtig sjovt, fordi folk virkelig havde været opfindsomme, og der kom en god historie ud af hver pakke..... F.eks. svedbånd fra hende, der engang fyrede så meget i brændeovnen, så de måtte sidde i undertøj....

Vi kørte så derfra og hjem til mig, hvor vi var et par stykker der gik ind, og tændte levende lys overalt og folk kom ind og slog sig ned i sofaerne mv. og snakken gik lystigt.

Min veninde fik fødderne i fod-massage-bad og fik samtidig hovedbundsmassage af en af deltagerne, der er frisør. Derefter var der en anden deltager, der gav hende ansigtsmassage og lagde maske og imens gav jeg hende fodmassage. Til sidst gjorde frisøren hende lækker med flot make-up og opsat hår. Det foregik i stuen, så alle hele tiden var samlet.

Kl.17.30 kom der en lattercoach, og vi havde det hylende morsomt i 5 kvarter, hvor vi bagefter var så ømme i kæbeled og mavemuskler, så vi bare grinede endnu mere af det...

Vi lavede maden klar - alle havde haft noget med - lasagne, tærter, salater, is, frugttærter og kager - og så spiste vi. Det var en billig måde at få en lækker middag, for når man kun skal bidrage med en enkelt ting, gør man jo meget ud af den.

Mellem hovedret og dessert havde vi quiz. Alle deltagere havde på forhånd mailet 3 spørgsmål med hver 3 svarmuligheder til os arrangører, og vi havde samlet dem. Bruden læste op og skulle så selv svare det, hun mente var rigtigt, og vi andre svarede, og til sidst rettede vi hinandens med brudens mening om, hvad var rigtigt. Vinderen fik et gavekort til en cafetur med bruden. (og det blev mig.... ha ha - jeg kender hende trods alt bedst.....)

Efter desserten hyggede vi, nogle begyndte at tage hjem ved 23 tiden og bruden og 4-5 andre tog i byen og festede til kl.5

Det var en super god dag, alle roste den og min veninde syntes, det var den bedste polterabend, hun kunne tænke sig.

Hun havde ikke ytret sig på forhånd, men vi ville hende bare det bedste.

BFR

0

Det er en svær grænse, hvor meget eller hvor lidt man kan blande sig i sin egen polterabend.

Min største frygt at at blive til grin, og jeg har en meget skarpt grænse for, hvad der er for meget.

For at undgå det, så har jeg valgt min bedste veninde som brudepige og fortalt hende, at det er hendes opgave at stå for polterabend. Men da hun har termin 1½ måned for mit bryllup, så har jeg også gjort min lillesøster til bryllupskoordinator og fortalt hende, hvad hendes opgaver bliver (der i blandt PA), hvis nu at min veninde har brug for en ekstra hånd til at arrangere PA. Så jeg håber, at det faktum, at det er to personer, som jeg stoler på og som kender mig rigtig godt, der er bliver tovholdere for PA, gør at mine grænser ikke bliver overskredet.

Min veninde og jeg har løbende snakket om, hvad der kunne være drømme scenariet af en polterabend og så ved hun hvad min grænse er.

Jeg håber, at du kan bruge denne ide.

Knus

Marie

0

Annonce ♥

Jeg har 3 virkeligt gode veninder, som jeg har tænkt mig at sende en mail til og skrive lidt om hvem jeg gerne vil have med og hvad jeg absolut ikke har lyst til at dagen skal indeholde - simpelthen fordi jeg ved det bliver en af de 3 der tager teten på at arrangere noget for mig, og fordi jeg har nogle veninder og venner som de måske ikke lige tænker på at tage med. Der ud over vil jeg slet ikke blande mig, noget af charmen er jo også at se hvad andre finder på for én!

Jeg tror det kommer meget an på hvem man er, og hvem ens veninder er, hvor meget man kan tillade sig at blande sig. Nogle veninder ville sikkert føle sig kigget over skulderen og hade det, mens andre vil tage imod brudens input med kyshånd - så hvis jeg var dig, ville jeg overveje hvordan dine veninder vil tage det, at du kommer med dit input :biggrin:

Held og lykke, og jeg håber du får en fantastisk PA!

0