Posted October 21, 2008 · Report post Jeg kunne godt bruge lidt kreative idéer til vores bordpynt... * vi har valgt at have rød og hvid ternet duge * stilen skal være afslappet (evt. italiensk) * budgettet er ikke stort ;) så kom med alle jeres idéer til blomster, servietter, lys.... Jeg synes nemlig det er temmelig svært at sætte andre farver sammen med de duge (udover hvid og måske noget grønt...) men det må hellere ikke blive for fødselsdagsagtigt eller "julet". Kan da lige nævne at vielsen finder sted på en ø, og festen bliver afholdt i den spejderhytte der ligger derude. På forhånd tak for hjælpen 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 24, 2008 · Report post Slet ingen forslag???? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 24, 2008 · Report post Altså når jeg ser dugene kommer jeg til at tænke på de der vinflasker hvor stearinen er løbet nedad flasken. Rigtig hyggeligt, men nok lidt restaurant-agtigt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 24, 2008 · Report post Mit første tanke er grøn og sort... Måske et fad med store lys i farverne : rød,hvid, sort og grøn. Jeg syndes ikke at de skal stå symetrisk, men rodet på alle borde. Der behøver heller ikke at hver lige mange lys og samme antalfarver på bordene. Hvis du forstår???? I blomster ville jeg vælge korn, røde roser og måske brudeslør. Man kunne også vælger sorte perler i blomsterne.... Det var lige de første ideer jeg fik. Lige det med det italenske kom ikke rigtig med. Jeg vil lige tænke videre over det og måske vende tilbage. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 24, 2008 · Report post Jeg har ikke rigtig nogen ideer til pynt med videre, men når jeg ser de ternede duge tænker jeg sådan lidt landligt, bondehus, (gammel) hygge. Måske det kunne få nogle tanker igang 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 25, 2008 · Report post Tak for idéerne, det er faktisk mange af de samme tanker vi har gjort - hygge/landligt/ osv. Sad og læste jeres idéer op for kæresten, og faktisk inspirerede det lige til noget nyt Rød/hvid ternede duge Forskellige flasker (vinflasker, ølflasker mv.) i forskellige højder bundet sammen med bast (5-7 stk) med lys i (sort, grøn og hvid) Servietternes farve er jeg i tvivl om...måske sort....bundet sammen med bast.... Hmm - måske det er svært at forestille sig - men jeg tror jeg vil lave en prøveopstilling og se hvordan det tager sig ud. Så må vi se om det er helt hen i vejret Men tak for inspirationen - og kom gerne med mere.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 28, 2008 · Report post bare en ide men man kunne købe nogle aflange glas holder i ikea til blomster og så kunne man evt sætte små forskellig farvet blomster i den eller små grønne planter eller man kunne købe nogle bowler/glas skåle og fylde dem med vand og putte lys (flyde) deri samt toppen of nogle blomster af en art som kunne ligge og flyde rundt sammen........ servietter kunne man købe nogle hvide og så få trykt jeres navne eller monogram og dato på her var lidt ideer håber du kan bruge noget af det 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 28, 2008 · Report post bare en ide men man kunne købe nogle aflange glas holder i ikea til blomsterog så kunne man evt sætte små forskellig farvet blomster i den eller små grønne planter eller man kunne købe nogle bowler/glas skåle og fylde dem med vand og putte lys (flyde) deri samt toppen of nogle blomster af en art som kunne ligge og flyde rundt sammen........ servietter kunne man købe nogle hvide og så få trykt jeres navne eller monogram og dato på her var lidt ideer håber du kan bruge noget af det Ja Ikea - de har rigtig meget i glas til billige penge...det var en god idé. - og det med servietterne...super idé - hvor kan man få sådan noget trykt? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 28, 2009 · Report post I kan sætte vinflaskerne til lys i vand i nogle timer så deres oprindelige labels falder nemt af. Derpå kan i købe labels og skrive jeres navne, bryllupsdato og evt. jeres monogram/ et billede af jer/ et digt eller lign ind i en label skablon og printe dem ud, og sætte dem på flaskerne. Det kan i både gøre med de vinlys og med de vine i skal have til maden. Har vedhæftet billeder af hvordan vi havde gjort nytårsaften ved vores "Pirat tema" Af idéer til jeres hyggelige landlige bryllups-stil, tænket jeg at det kunne se hyggeligt ud med nogle grissini på borderne, og i kan evt. serverer melon og parmeskinke til receptionen, det er jo ret billigt og super lækkert. Evt. med nogle store landbrød og noget pesto og oliven tappernade. En ret simpel men smuk udsmukning er enkelte store hvide bonderoser. Man kan evt. købe bilige cylinder vaser i ikea og klippe rosen så den er kortere end vasen, og så med lidt vand i bunden, det er super stiligt og lidt anderledes. Ellers ser det godt ud med masser af rosenhoveder i masser af små shotglas, man kan evt. putte frugt farve i vandet hvis du vil lege lidt med farverne. Bare lidt idéer herfra :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg personligt slet ikke til ideen om at putte lange lys i vinflasker - synes det ser pænere ud på andre måder, fx nogle store bloklys på hvert bord eller flydelys som zira siger: Det ville også være pænt med et par enkle røde roser: (nu er de godt nok af chokolade, men ville bare lige vise, at de kunne passe ind) - eller de her: Og hvad med de røde hjerter, som ligger på bordene på dit inspirationsbillede? De koster bare ingenting på Ebay - her er 200 stk. for under 20 kr. og et kilo for ca. 60 kr. Lige nu er det faktisk dyrere end jeg synes det plejer at være - vent til efter valentines day; så falder prisen på røde hjerter nok! Jeg skal selv pynte med pink hjerter - dog er de pakket ind i folie. Synes de ser smadder godt ud, og så er der noget lækkert til gæsterne. Derudover tror jeg, at det kunne være vildt flot til resten af dit tema, hvis du benyttede dig af samme ide, som nogle andre herinde har gjort med at finde store grene i skoven og spraye dem hvide og så hænge minilyskæder på... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post I kan sætte vinflaskerne til lys i vand i nogle timer så deres oprindelige labels falder nemt af. Derpå kan i købe labels og skrive jeres navne, bryllupsdato og evt. jeres monogram/ et billede af jer/ et digt eller lign ind i en label skablon og printe dem ud, og sætte dem på flaskerne.Det kan i både gøre med de vinlys og med de vine i skal have til maden. Har vedhæftet billeder af hvordan vi havde gjort nytårsaften ved vores "Pirat tema" Af idéer til jeres hyggelige landlige bryllups-stil, tænket jeg at det kunne se hyggeligt ud med nogle grissini på borderne, og i kan evt. serverer melon og parmeskinke til receptionen, det er jo ret billigt og super lækkert. Evt. med nogle store landbrød og noget pesto og oliven tappernade. En ret simpel men smuk udsmukning er enkelte store hvide bonderoser. Man kan evt. købe bilige cylinder vaser i ikea og klippe rosen så den er kortere end vasen, og så med lidt vand i bunden, det er super stiligt og lidt anderledes. Ellers ser det godt ud med masser af rosenhoveder i masser af små shotglas, man kan evt. putte frugt farve i vandet hvis du vil lege lidt med farverne. Bare lidt idéer herfra :-) Tak for idéerne - som du kan se på billedet har vi prøvet med flaskerne og lysene, og det tror jeg er der vi ender. Det eneste bliver, at der nok er nogen der ikke så godt kan se hinanden...så det skal vi lige have fundet ud af, hvordan vi gør bedst. Tak for idéerne til blomsterne....det lyder spændende, men skal lige prøve det - er ikke så god til at se det for mig. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg personligt slet ikke til ideen om at putte lange lys i vinflasker - synes det ser pænere ud på andre måder, fx nogle store bloklys på hvert bord eller flydelys som zira siger: Det ville også være pænt med et par enkle røde roser: (nu er de godt nok af chokolade, men ville bare lige vise, at de kunne passe ind) - eller de her: Og hvad med de røde hjerter, som ligger på bordene på dit inspirationsbillede? De koster bare ingenting på Ebay - her er 200 stk. for under 20 kr. og et kilo for ca. 60 kr. Lige nu er det faktisk dyrere end jeg synes det plejer at være - vent til efter valentines day; så falder prisen på røde hjerter nok! Jeg skal selv pynte med pink hjerter - dog er de pakket ind i folie. Synes de ser smadder godt ud, og så er der noget lækkert til gæsterne. Derudover tror jeg, at det kunne være vildt flot til resten af dit tema, hvis du benyttede dig af samme ide, som nogle andre herinde har gjort med at finde store grene i skoven og spraye dem hvide og så hænge minilyskæder på... Tusind tak for linket til Ebay - det kunne være sjovt at have chokoladehjerter liggende som pynt på bordet. Super idé! Det du skriver mht at spraymale grene - du har vel ikke et billede liggende - for som sagt - jeg er en dør til at forestille mig hvordan det ser ud...? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post Det du skriver mht at spraymale grene - du har vel ikke et billede liggende - for som sagt - jeg er en dør til at forestille mig hvordan det ser ud...? Årh, jeg har næsten lige set en pige herinde, der viste billede af, at hun og hendes far kom cyklende med store grene bagpå. Kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har set det nu... Men de havde valgt ret store grene - altså måske 1½-2 meter høje med masser af små grene og kviste på. Man kan nok også vælge mindre - alt afhængigt af festlokalet. Og så vælge noget spray, der kan fæstne på træ (og nok gøre det i god tid, hvis det tager lang tid om at tørre eller skal have to gange). Sorry jeg ikke kan være mere behjælpelig mht. billede ;) Jeg ville nok også have samme bekymring hvad angår dét at gæsterne vil få svært ved at se hinanden, når I samler så mange lys i så mange flasker - særlig i starten, hvor de nye lys jo er ekstra høje... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post Jeg mener Susanne1 havde noget med spraymalede grene også, prøv at søge på hende for billeder.. /Maria 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 29, 2009 · Report post Det du skriver mht at spraymale grene - du har vel ikke et billede liggende - for som sagt - jeg er en dør til at forestille mig hvordan det ser ud...? Årh, jeg har næsten lige set en pige herinde, der viste billede af, at hun og hendes far kom cyklende med store grene bagpå. Kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har set det nu... Men de havde valgt ret store grene - altså måske 1½-2 meter høje med masser af små grene og kviste på. Man kan nok også vælge mindre - alt afhængigt af festlokalet. Og så vælge noget spray, der kan fæstne på træ (og nok gøre det i god tid, hvis det tager lang tid om at tørre eller skal have to gange). Sorry jeg ikke kan være mere behjælpelig mht. billede ;) Jeg ville nok også have samme bekymring hvad angår dét at gæsterne vil få svært ved at se hinanden, når I samler så mange lys i så mange flasker - særlig i starten, hvor de nye lys jo er ekstra høje... Det var Nuserchip der havde været i skoven og samle grene. Håber vi kommer til at se nogle billeder efter lørdag. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2009 · Report post Jeg ville nok også være lidt betænkelig mht. om folk kan se hinanden for lysegrupperne.... Når jeg ser jeres ternede duge tænker jeg enten på skovtur eller på Lady og Vagabonden - måske sætter det gang i din tankevirksomhed?! Jeg synes personligt at rød/hvid ternede duge er lidt "vilde" i deres udtryk - altså misforstå mig nu ikke - det er bare sådan lidt uroligt for øjet og derfor tror jeg ikke at jeg ville begynde at bevæge mig ud i at vælge servietter i andre farver end rød eller hvid. Af blomster tror jeg at jeg ville vælge hvide pæoner/bonderoser og så købe nogle vaser i Ikea/Bilka.... Måske - for at sparre lidt - nøjes med sådanne vaser der kun er beregnet til en enkelt blomst... Det er umiddelbart mine tanker! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2009 · Report post Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg personligt slet ikke til ideen om at putte lange lys i vinflasker - synes det ser pænere ud på andre måder, fx nogle store bloklys på hvert bord eller flydelys som zira siger: Det ville også være pænt med et par enkle røde roser: (nu er de godt nok af chokolade, men ville bare lige vise, at de kunne passe ind) - eller de her: Og hvad med de røde hjerter, som ligger på bordene på dit inspirationsbillede? De koster bare ingenting på Ebay - her er 200 stk. for under 20 kr. og et kilo for ca. 60 kr. Lige nu er det faktisk dyrere end jeg synes det plejer at være - vent til efter valentines day; så falder prisen på røde hjerter nok! Jeg skal selv pynte med pink hjerter - dog er de pakket ind i folie. Synes de ser smadder godt ud, og så er der noget lækkert til gæsterne. Derudover tror jeg, at det kunne være vildt flot til resten af dit tema, hvis du benyttede dig af samme ide, som nogle andre herinde har gjort med at finde store grene i skoven og spraye dem hvide og så hænge minilyskæder på... Jeg vil også foreslå hjerteformede flydelys. Det er enkelt, men romantisk. Alternativt fandt jeg også disse søde glas-pakker, og de kan også fås i rød. bege dele kan du finde her 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2009 · Report post hvis du bruger de røde hjerter som jeg syntes er en rigtig sød ide... så kunne lade det gå vidre i bordkortene alså klippe hjerter ud i rødt karton os sætte dem fast på vinglasne evt. med mini klemmer. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites