SensommerSne

Hvornår på natten sluttede jeres bryllup?

19 indlæg i dette emne

Vi skal holde på hotel, og vi skal have band og jukebox til bagefter. Der skal helt klart danses, til mine fødder er ved at falde af! :thumbsupsmileyanim:

Nå, men fri bar med øl, vin og vand er til og med natmaden, eller max 3 timer. Og chefkokken sagde, da jeg spurgte, at de gerne så, at festen sluttede omkring kl 2.00, men at de altså ikke kom og tændte lyset, og sagde, at nu sluttede festen.

På den ene side ved jeg godt, at man ikke festen til kl. 6, når man har været i gang siden kl ... hvad - 9.00 om morgenen, eller sådan noget, men jeg ved ikke hvor realistisk kl. 2.00 er?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores fest varede til kl 4 om natten.

Vi startede med vielsen kl 14, reception derefter, mad, og så fest fra omkring kl 22. det var helt perfekt. Mange af vores familie medlemmer var taget hjem, men alle vores venner festede igennem sammen med os.

Sara, der nu har været gift i 8 dage

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores arangement slutter kl 02.00.

Dette af flere årsager:

  1. Vi har været i gang siden kl 14 (vielsens start, dvs reelt noget tidligere)
  2. Feststedet skal have 3000kr extra pr extra time (inkl fri drikke, så det er billigt nok)
  3. Vi vil gerne nå at have mulighed for at komme ud af tøjet og nyde bryllupsnatten, inden vi skal op igen og spise morgenmad, med de andre overnattende :thumbsupsmileyanim:

Så jeg synes at det passer ganske fint med kl 02.00

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde på hotel, og vi skal have band og jukebox til bagefter. Der skal helt klart danses, til mine fødder er ved at falde af! :thumbsupsmileyanim:

Nå, men fri bar med øl, vin og vand er til og med natmaden, eller max 3 timer. Og chefkokken sagde, da jeg spurgte, at de gerne så, at festen sluttede omkring kl 2.00, men at de altså ikke kom og tændte lyset, og sagde, at nu sluttede festen.

På den ene side ved jeg godt, at man ikke festen til kl. 6, når man har været i gang siden kl ... hvad - 9.00 om morgenen, eller sådan noget, men jeg ved ikke hvor realistisk kl. 2.00 er?

Der er mange bryllupsfester der slutter kl. 2. Ofte fordi det er vilkårene på stedet. Så har folk haft tid til 1-2 timers dans og så slutter festen mens den er på toppen. Men vil man gerne feste i længere tid er det noget man skal lade indgå ved valg af feststed. De fleste af de bryllupsfester vi spiller til slutter mellem kl. 3 og kl. 5 når vi ser bort fra de fester hvor sluttidspunktet er fastlagt fra stedets side.

Hvis I kun kan holde fest til kl. 2 og samtidig har et band på, har jeg dog svært ved at se hvad I vil med jukeboksen. Der var det måske smartere at bruge midlerne på noget dinnermusik, hvis ikke det er noget bandet også tager sig af.

PS. Håber iøvrigt I havde en god fest Sara med masser af god musik.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bandet spiller fra vi sætter os til bords, og til og med ca. en times dans. Jeg VIL simpelthen danse til Dodo and The Dodo's, Kim Larsen osv - og ikke mindst Sissel's 'Need I Say More' til mit bryllup. Det er et must. Men tror jeg hører dem, om det er muligt, at vi kan strække den til ved 3-tiden. Jeg har ikke behov for at feste til kl 5.00, for jeg vil, som en anden også skriver, også gerne nyde bryllupsnatten, og have en morgen, hvor vi skal spise brunch med de gæster, der overnatter. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet kl 13.30 og havde reception umiddelbart bagefter. Middagen begyndte kl 17.30 og vi forlod festen omkring kl 02.30 og de sidste gæster gik lige omkring kl 03 eller deromkring. Selvom vi ikke blev ved til den lyse morgen, kan jeg forsikre alle her om, at der absolut ikke var :rolleyes: på bryllupsnatten. Vi styrtede omkuld da jeg endelig var kommet af med kjolen og alle hårnålene og var kravlet i seng :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snakket med dem, og de kunne godt forstå, vi gerne ville have muligheden for at festen kunne fortsætte, men de så sig nødsaget til at tage 50 kr ekstra pr. gæst (ved starten af festen), pr ekstra timer udover kl. 2.00. Det er fint nok. :rolleyes:

Det er faktisk en ok pris. Jeg har oplevet folk som har måttet betale 10.000 kr. pr. time eller på forhånd binde sig til ekstratimer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal betale 250 kr. pr tjener efter kl. 02.00, og vi har bevidst valgt et sted uden bagkant, for tænk hvis det er århundredets fest og vi så skal slutte kl 02.00... - og ja jeg vil også sige, at 50 kr pr gæst ikke er overvældende.

Har bekendte, der holdt fest på et i dette forum ikke nærmere navngivet sted i det indre København. De måtte slippe 15.000 pr. ekstra time efter kl. 02.00, behøver jeg at skrive, at det var en af årsagerne til, at vi valgte stedet fra??!! :rolleyes::):rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og en ting er pengene. Værre er steder hvor man egentlig har troet fra starten at man kunne forlænge, men hvor værten så siger at det skulle have været aftalt inden. Det har jeg også oplevet. Gudskelov dog kun ganske få gange. Jeg har også oplevet steder hvor det, selvom der er blevet betalt ekstra - det være sig 50 kr. pr. næste eller 10-15.000 kr., har været åbenlyst at tjenerne var meget misfornøjet med at man nu havde valgt at forlænge og hvor det har lyst ud af dem "at de bare skal se og skruppe af".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer