AgnetheV

Agnethe og Thomas' bryllup d. 20 Maj 2009

977 posts in this topic

Nå, nu har jeg vidst tullert rundt herinde længe nok uden selv at lave en tråd og kommet med små kommentarer hist og pist, så mon ikke det var på tide, at jeg også selv kom i gang med at dele en smule...

Jeg hedder altså Agnethe og min kommende mand er Thomas. Vi er henholdsvis 26 og 28 år (Thomas har lige haft fødselsdag) og har været sammen i snart 11 år. Til dagliget studere jeg Erhvervsjura på Aalborg Universitet og Thomas arbejder hos en fotograf her i Nørresundby, hvor vi bor på vores 3. år. Derudover har jeg arbejde hos Lilly Brudekjoler i Aalborg. Man skal jo arbejde lidt for at kunne tjene sammen til et bryllup :heart:

Men det hele startede da jeg kun var 15 år gammel og skulle til at afslutte 9. klasse. Jeg havde godt lagt mærke til Thomas sådan i løbet af skoleåret, men han gik jo en årgang over mig, så det var lidt svært at få gang i noget...

Så var det jo så heldigt, at jeg fandt ud af, at han var meget sammen med en af mine klassekammerater Paulus (Poul), som tilfældigvis er fætter til min bedste veninde! :thumbsupsmileyanim:

Så en dag spurgte jeg lidt ind til ham Thomas og hvad han var for en (rollespils- og computernørd fandt jeg så ud af), men det skræmte mig åbenbart ikke væk (er selv lidt af en nørd) og han havde åbenbart også lige spurgt til mig :) så der kom lidt brevveksling der frem og tilbage gennem Paulus, faktisk så meget at mine veninder var begyndt at tro, at det var ham, jeg havde noget kørende med... :(

Det hele resulterede så i, at Thomas, som svar på mit brev, gav Paulus et brev til mig, hvori der stod, at han gerne ville møde mig efter min gymnastiktime den dag og ville vente på mig... Men ak... han havde givet Paulus mit brev igen i stedet for det rigtige og jeg fik ikke beskeden. Derfor gik jeg bare lige forbi ham og tog med en veninde hjem den dag, fordi vi skulle bygge vogn til sidste skoledag som var dagen efter.... Meget rodet! det ved jeg ;)

Dog gav Thomas ikke op og ringede hjem til mine forældre først på aftenen for at høre, om jeg var hjemme, så min mor havde bare en besked til mig, da jeg kom hjem, at han havde haft ringet og ville ringe til mig igen kl 23 den aften. Så sad vi der og snakkede i telefon ret så længe, og vi blev enige om at mødes næste dag efter arrangementet på skolen og så lære hinanden lidt bedre at kende.

Hele byen (Skjern hvor vi er fra) vrimlede med unger der havde sidste skoledag den dag, så vi kunne ikke være i fred nogen steder. Thomas fik den idé, at vi kunne sætte os ind på kirkegården (der var et græsareal derinde under et træ som ikke blev brugt til noget, med lidt bænke og sådan) og der tilbragte vi så tiden sammen, indtil vi skulle med hver vores bus hjem. Om aftenen mødtes vi så op igen til afslutningfesten og vi havde en meget hyggelig aften. Dagen efter skulle han så til Odense (hvor han oprindelig kommer fra) og besøge nogle venner og han ringede hele tiden :) .

Så fra den dag/aften (vi kan ikke rigtig blive enige om tidspunktet) for vores skoleafslutning var vi altså kærester! :boohoo:

Hehe det var så en rigtig lang historie og der er sket meget siden da, men nu handler det om vores længe ventede bryllup (min bedstefars kommentar, da vi fortalte det til ham, var: "nå så ku' de endelig få taget sig sammen...) og vi glæder os meget til at dagen kommer, men også til at komme i gang med alle gøremålene der høre sig til.

Glæder mig selvfølgelig også til at skrive herinde og finde al den inspiration jeg overhovedet kan indeholde. Har jo allerede luret jer af :cheerleader3:

Oversigt over planlægningstråden

Og listen bliver selvfølgelig længere som tiden går :heart:

Edited by AgnetheV
0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det en sød baggrund for, at I blev kærester :cheerleader3: Jeg fascineres altid af dem, der har kendt hinanden siden deres tidlige ungdom.

Tusind tak skal du have. Det er da altid rart når andre bevæges af ens histore :boohoo:

0

Annonce ♥

Her er lidt billeder af vores kirke som danner rammen om vores dag. :thumbsupsmileyanim:

Thomas er katolik og da det var hans ønske at vi skulle giftes i en katolsk kirke, så valgte vi denne smukke kirke som praktisk nok ikke ligger så langt fra os selv.

post-35647-1225135047.jpg

post-35647-1225135060.jpg

post-35647-1225135066.jpg

Edited by AgnetheV
0

Tusind tak skal i alle have for den dejlig varme velkomst :thumbsupsmileyanim:

Man kan da heller ikke føle sig andet end velkommen herinde. Er så rart at der også er andre der er gået i bryllupsmode, som man lige kan diskutere tingene med, når veninderne slet ikke er nået så langt endnu...

Det skal dog lige siges, at på nuværende tidspunkt der er vi 3 på mit forelæsningshold der skal giftes. Det er bare super skønt! Jeg har anbefalet de andre også at starte med at kigge herinde og lave en tråd, er blevet så glad for det jo... nærmest afhængig :carrot:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg vil da også bare ønske velkommen til, og ønske tillykke med jeres (åbenbart længe ventede? :thumbsupsmileyanim: ) beslutning om at skulle giftes.

Synes det er en rigtig sød historie, og hvor må det være fantastisk at have kendt hinanden så længe. Og det var godt han ikke gav så hurtigt op, selvom brevet ikke nåede frem :cheerleader3:

Sikke en smuk kirke I skal giftes i, den ser virkelig meget storslået ud. Det kan da kun give den rette ramme omkring jeres vielse.

Held og lykke med den videre planlægning, jeg glæder mig til at følge med.

Knus Maria

0

Hjertelig tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3:

Jeg vil da ogsaa bare lige byde dig velkommen til et helt og aldeles fantastisk forum :thumbsupsmileyanim:

Det er et super sted at finde inspiration, holde styr paa alle detaljerne og hoere andres kvalificerede meninger om alle detaljer - INTET er for smaat til at faa en mening om... :boohoo:

Knus

Jeanette

0

Annonce ♥

Jeg vil da også lige skyde mig ind på banen af velkomsthilsner :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::)

Jeg glæder mig til at følge din planlægning - og vil lige lægge ud med et hurtigt spørgsmål.... den 20. maj er det ikke en onsdag, eller er jeg helt ved siden af -. hvad har jeg misset??

0

Jeg vil da også lige skyde mig ind på banen af velkomsthilsner :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::)

Jeg glæder mig til at følge din planlægning - og vil lige lægge ud med et hurtigt spørgsmål.... den 20. maj er det ikke en onsdag, eller er jeg helt ved siden af -. hvad har jeg misset??

Hehe jo d. 20 Maj er en onsdag, nemlig dagen før Kristi Himmelfartsdag og derfor har folk alligevel fri dagen efter, så de har muligheden for at overnatte. Men den oprindelige grund til at vi har valgt d. 20 Maj er, at det er vores årsdag og den dag har vi så været sammen i 11 år :-D Vi synes det var en oplagt dag, når der nu også var en helligdag dagen efter :-D

Edited by AgnetheV
0

Ja så er det i morgen jeg skal prøve kjole for første gang

Det bliver simpelthen så mærkeligt at det er mig, der skal have hjælp til at komme i kjolerne og alt det der i stedet for at skulle hjælpe en anden brud i hendes måske drømmekjole...

Jeg var lige derinde i dag med en flaske Asti og kransekage, så det er køligt til i morgen når vi tropper op. Synes lige jeg ville overraske mit følge med lidt lækkert mens de venter og kigger.

Jeg skal have min mor med (selvfølgelig...), min bedste veninde Maria (som også er min æresbrudepige) og så Thomas' bedstemor. Min egen bedstemor døde for 8 år siden og Grete er det tætteste jeg ellers kommer på at have en bedstemor. Hun er simpelthen sådan en dejlig dame på 84, frisk og frejdig...

Jeg har bare de største sommerfugle i maven og kan slet ikke forstå at det allerede er i morgen! Nu vil jeg bruge aftenen på at lave lidt i vores planlægnings scrapbog og så lige se lidt fjernsyn, altså når jeg er færdig med at styrte rundt og gøre rent, for de kommer jo alle sammen her til frokost inden vi skal afsted...

Wish me luck :rolleyes:

Edited by AgnetheV
0

Ja så er det i morgen jeg skal prøve kjole for første gang

Det bliver simpelthen så mærkeligt at det er mig, der skal have hjælp til at komme i kjolerne og alt det der i stedet for at skulle hjælpe en anden brud i hendes måske drømmekjole...

Jeg var lige derinde i dag med en flaske Asti og kransekage, så det er køligt til i morgen når vi tropper op. Synes lige jeg ville overraske mit følge med lidt lækkert mens de venter og kigger.

Jeg skal have min mor med (selvfølgelig...), min bedste veninde Maria (som også er min æresbrudepige) og så Thomas' bedstemor. Min egen bedstemor døde for 8 år siden og Grete er det tætteste jeg ellers kommer på at have en bedstemor. Hun er simpelthen sådan en dejlig dame på 84, frisk og frejdig...

Jeg har bare de største sommerfugle i maven og kan slet ikke forstå at det allerede er i morgen! Nu vil jeg bruge aftenen på at lave lidt i vores planlægnings scrapbog og så lige se lidt fjernsyn, altså når jeg er færdig med at styrte rundt og gøre rent, for de kommer jo alle sammen her til frokost inden vi skal afsted...

Wish me luck :rolleyes:

Ih, hvor er det spændende! Glæder mig til at høre (og se), om du finder noget... Har du så en favorit i tankerne, når nu du går blandt kjolerne på arbejdet og har set så meget til dem?

Men i hvert fald god fornøjelse med prøvningen i morgen -det lyder super hyggeligt at skulle have sviger-bedste med!

0

Annonce ♥

Kan godt forstå at du glæder, må være en helt speciel oplevelse og dag. Og det er da bare super hyggeligt at du har sørget for lidt lækkert til dit "følge." Glæder mig MEGET til at se og høre om det. Ønsker dig rigtig god fornøjelse i morgen :rolleyes:

0

Selvfølgelig har jeg da favoritter og specielt nu hvor jeg har muligheden for at se andre i kjolerne først, så kan jeg rigtig danne mig et indtryk af hvordan de ser ud på almindelige mennesker... Nu har jeg været der 3 sæsoner (er ansat for konfirmations sæsonen normalt, men har også med brude at gøre) og der har været så mange forskellige og smukke kjoler og jeg har virkelig ingen anelse om hvad der vil se bedst ud på mig. Jeg går ikke så tit i kjole, så det skal nok blive en kæmpe oplevelse af få sænket sådan en 4-5 kg tung kjole ned over sig... hehe godt der er elastik i nogen af dem, så de kan holde sig oppe...

Og mht. billeder, så skal der nok komme et lille udvalg herindm også selvom jeg måske ikke lige finder KJOLEN i morgen. Men er nu ret sikker på, at jeg finder den i morgen... Har jo ligesom fået at vide, at det vil være forrædderi at gå andre steder hen og prøve... :hug:

Et lille irritationsmoment er dog at jeg har fået tilraget mig begyndelsen på et bygkorn, så det bøvler jeg også med for tiden, men det ser bedre ud nu, så håber det har fortaget sig lidt mere til i morgen, så jeg ikke ligner Quasimodo (klokkeren fra Notre Dame) :rolleyes:

Nu vil jeg i seng og få min skønhedssøvn og lade op til en dejlig eventyrlig dag i morgen... Tusind tak for alle de dejlige kommentarer og besvarelser, i er bare skønne! :rolleyes:

Edited by AgnetheV
0

Ja, så var det jo i går, jeg havde min første prøvning af brudekjoler og det var bare en super dejlig dag! :rolleyes:

Jeg har endnu ikke fået billederne derfra af min far, men han har lovet at de kommer hurtigst muligt, så jeg også lige kan få lagt nogle stykker herind af de to som jeg skal vælge imellem... :rolleyes:

Min veninde var ellers udstyret med mit kamera, men lyset er lidt dårligt og hun har bare taget det mest syrede billeder af mig, fordi jeg jo ikke kunne holde op med at grine, lave fakter, ansigter og vifte med arme og det hele... Så håber i er tålmodige nok til at vente med en ordentlig kjoleberetning til jeg får min fars billeder (krydser virkelig fingre for at de er bedre...) :carrot:

0