Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Lærkemus

Hvornår pynter / dækker man op?

13 posts in this topic

Har fundet lokalerne, som jeg gerne vil bruge til vores bryllupsfest - men der er et KÆMPE men! Vi kan først få lokalerne fra lørdag morgen kl. 9-10 :rolleyes: Ville jo allerhelst have haft dem fra om fredagen, så vi kunne dække op og pynte op i god tid...

Om lørdagen skal jeg jo ligesom have ordnet hår, make-up, kjole osv osv... Tror jeg vil få stress, hvis jeg skal bruge morgenen på at gøre festlokalerne i stand!

Hvad gør I andre?

Dem, der udlejer har sagt at de har bryllupsfester hver lørdag og det aldrig er noget problem, da de hjælper lidt til... Men er bare så meget i tvivl! Jeg kunne jo selvfølgelig bare uddelegere opgaven at pynte op / dække op - men tør jeg det?? Åååhhh, altså - har brug for et godt råd... Det er umiddelbart drømmelokalerne, til den helt rigtige pris...

0

Annonce ♥

Jeg ville uddelegere opgaven eller betale mig fra det (altså i betaler vel tjenere i forvejen??!!). Hvis du skulle holde brylluppet på en restaturant eller et hotel, ville du jo også have andre til at gøre det for dig.

Hvis du kender serveringspersonalet kan du jo vælge at invitere dem hjem et par dage i forvejen, hvor du har dækket op til et par kuverter, som du gerne vil have, at de skal se ud. Forklar og tegn hvordan og hvorledes - og tilsvarende med bordplanen - og tag billeder af det hele, så de ikke bliver i tvivl, når de står i det.

Jeg ville aldrig et sekund overveje selv at skulle dække op på dagen - medmindre i skal have et meget lille bryllup med 20 gæster og først skal giftes kl 16 - for ellers er det da den direkte vej til stress og nerver!!!

Du kan jo evt. folde servietter og lignende på forhånd, så det eneste ansvar du uddelegerer er at stille tingene de steder, som du på forhånd har udpeget. Selv om vi zilla'er godt kan gå lidt i selvsving over detaljerne, så er det altså ikke raket-videnskab at dække et bord :rolleyes:

Jeg håber, du finder en løsning, der passer dig :rolleyes::):hug:

0

Vi havde i første omgang også det problem, men vi har heldigvis fået lavet en ny aftale med at vi har stedet allerede fra fredag.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg helt klart uddeligere nogle af tingene... <for du bliver da alt for stresset hvis du selv skal nå det den dag. Kan du ikke evt lave en opstilling af borddækningen inden (bare en enkelt plads), så dine hjælpere kan se hvad du ønsker, og ikke behøver spørge hele tiden?

0

I må vel have nogle venner eller familie, som ikke skal med til alle morgen forberedelserne i kan bede om hjælp? Det ville jeg gøre hvis jeg var jer... Og så lige sende dem en blomst eller vin bagefter som tak... Det er jo bare lige og indstruere dem i hvordan det nogenlunde skal se d et par dage før...

Held og lykke

Xaksia

Edited by Xaksia
0

Annonce ♥

Medmindre vi taler om nogle som er blevet gift kl. 16 mindes jeg ikke at have haft nogle brudepar som har pyntet op samme dag. Det har de typisk gjort dagen før. På mange feststeder dækker de faktisk op dagen før, og jeg har sågar været ude for steder hvor de allerede har gjort det midt på ugen. Jeg ville ikke turde forlade mig på udsagnet om; at det aldrig er noget problem, og at de har gjort det før, men som det bliver sagt alliere mig med nogle folk man har tillid til, og som også kan sikre at borddækningen bliver som I ønsker det.

Nu kan jeg huske at du fornylig har spurgt til netop feststeder: Hvad har I fundet ?

0

Ego Selskabslokaler på Østerbro... Synes det er vildt fedt, at der både er bar-område, terasse og seperat lokale til spisning! Normalt lejer de først fra lørdag kl. 12, men har vist fået dem til at gå med på at vi kan få lokalerne fra kl. 9-10...

Har du spillet derude? Hvis ja, hvordan synes du så det har fungeret?

Takker :rolleyes:

0

Jeg har ikke selv spillet derude - det var Søren - men vi spillede for et par "herindefra", og jeg var selv ude og stille op. Jeg mener faktisk at kunne huske at jeg stillede op om fredagen da de skulle have reception om lørdagen, hvor de skulle være ca. 100 personer. Dvs. der var det altså formentlig muligt at have det fra om fredagen. Jeg havde kun et positivt indtryk af stedet.

0

Det kan da snart ikke passe, at man ikke kan få stedet før.. Har aldrig hørt noget lignende.. Og jeg ville pine død have fået stress hvis vi skulle dække op samme dag, og det var kun til reception.. Kan du ikke høre, om du evt. kunne betale dig fra det? Altså og så få det dagen før. Ellers tror jeg faktisk jeg ville finde et andet sted.. Alle steder kan blive smukke - det handler vel bare om borddækningen.. Hav et godt bryllup..

0

Annonce ♥

Jeg har lige tjekket deres hjemmeside ud for at se om det virkelig kan rigtigt at i først har adgang til lokalerne fra kl 9 når i selv skal dække bord osv. og forresten kan jeg godt forstå du er vild med lokalerne, de er da helt perfekte

men jeg blev altså lidt forvirret... for jeg ser det som en blandning mellem 'forsamlingshus' prencippet og et feststed hvor de laver det hele, en rigtig god ide til dem der gerne vil have en finger med. Men det jeg ikke helt kan finde ud af retnings linjerne netop omkring bordækning/oprydning. For de skriver at lokalerne skal forlades kl 05.00 - betyder det så at der skal være rydet op der eller hva'??

Når men ivhert fald syns jeg ikke der rimeligt hvis i selv skal dækkebord og pynte op, at i først har adgang samme dag!!! Jeg ville snakke med dem om det for jeg syns der er urimeligt!! Men hvis de står fast, ville jeg nok få en god veninde og/eller noget familie til at gøre det.

Held og Lykke

0

Jeg kan huske fra vi spillede derude sidste år - eller var det forrige år - at der ikke var så meget hjemmeside informationsmæssigt, men det handler om et cateringfirma der - ja - driver cateringvirksomhed og de har så disse lokaler ved siden af. Dvs, når der tales om menuer m.v. så er det de løsninger de kan levere, men det er ikke et krav. Sådan har jeg i hvertfald forstået det. Jeg mindes heller ikke at det var et problem med sluttidspunktet. Jeg mener faktisk at jeg hentede vores gear om søndagen men kan faktisk ikke huske det. Parret gjorde ihvertfald for gæsterne gik først ved 4 tiden såvidt jeg er orienteret og de ville ikke kunne nå at rydde op m.v. inden kl. 5.

En ting man iøvrigt skal være opmærksom på er at der spises og danses to forskellige steder (det gjorde pågældende par ihvertfald). Det er noget man efterhånden oplever mere og mere, og det er ikke noget problem hvis man som os kan have to anlæg med eller et par ekstra små monitors, men jeg kunne da godt se et problem for et band eller anden musiker.

Edited by diskobil
0

Det er endt med at vi har valgt Ego Selskabslokaler... Vi var ude at se det i søndags og snakke med den ene ejer! Det var bare et rigtig godt sted - super fedt at der både er bar-område og seperat spise-område!

Vi skal ikke selv stå for opdækning/oppyntning - det gør de for os! Vi (eller dvs en eller anden, men ikke mig) kommer med alle tingene om formiddagen, samt en plan over det hele, og så står de ellers for at gøre det pænt :rolleyes:

De virkede ret proffesionelle og de har jo også gjort det 1000 gange før! De leverer maden, ja faktisk er kokken der under hele middagen og laver maden, og så skal vi have to tjenere på til at servere, rydde op, vaske op osv (og det er også dem som dækker op)!

Vi skal være ude af lokalerne ved 4-tiden - der skal der være ryddet op, men de gør så rent! Og vi kan hente vores ting senest kl. 12 søndag... Har fundet ud af, at det er det rigtige for mig, og jeg har det ikke dårligt med at jeg ikke selv skal stå for bordopdækningen - som en anden skrev herinde, så kræver det jo altså ikke den vilde IQ for at dække et bord ;)

Så nu er der ro på igen - datoen er på plads, feststed og kirke er booket :rolleyes:

0

Det er endt med at vi har valgt Ego Selskabslokaler... Vi var ude at se det i søndags og snakke med den ene ejer! Det var bare et rigtig godt sted - super fedt at der både er bar-område og seperat spise-område!

Vi skal ikke selv stå for opdækning/oppyntning - det gør de for os! Vi (eller dvs en eller anden, men ikke mig) kommer med alle tingene om formiddagen, samt en plan over det hele, og så står de ellers for at gøre det pænt :hug:

De virkede ret proffesionelle og de har jo også gjort det 1000 gange før! De leverer maden, ja faktisk er kokken der under hele middagen og laver maden, og så skal vi have to tjenere på til at servere, rydde op, vaske op osv (og det er også dem som dækker op)!

Vi skal være ude af lokalerne ved 4-tiden - der skal der være ryddet op, men de gør så rent! Og vi kan hente vores ting senest kl. 12 søndag... Har fundet ud af, at det er det rigtige for mig, og jeg har det ikke dårligt med at jeg ikke selv skal stå for bordopdækningen - som en anden skrev herinde, så kræver det jo altså ikke den vilde IQ for at dække et bord ;)

Så nu er der ro på igen - datoen er på plads, feststed og kirke er booket :rolleyes:

Tillykke med jeres beslutning :rolleyes: og jeg syns det lyder som nogen helt ok 'betingelser' for opdækning, oprydning osv.

0

Annonce ♥