anitaelise

Leje >< købe kjole

22 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det hele. Lejer eller køber i? Jeg tænker på at leje, fordi hva skal jeg burge kjolen til bagefter, men igen, hvis jeg så tager på udsalg enten nu eller til januar, så kan jeg jo ikke leje den og hva så?

Hjælp mig lige piger. For og imod ved at købe og leje.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt min kjole... Og det har jeg hele tiden været sikker på, at jeg ville... Det bunder måske mest i, at jeg gerne vil have en kjole, som er MIN kjole, og som jeg kan gøre med, hvad jeg vil bagefter -overvejer at få den syet om til dåbskjole, når vi (forhåbentlig) en gang skal bruge sådan en...

Det ville heller ikke have været billigere for mig at leje, da jeg har købt min kjole på Lillys Lagersalg...

For køb: Det er DIN kjole, og du kan evt. få den farvet og/eller syet den om efter brylluppet...

For leje: Det er oftest billigere, og du skal ikke tænke på, hvad du skal gøre med kjolen bagefter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har købt min kjole... Og det har jeg hele tiden været sikker på, at jeg ville... Det bunder måske mest i, at jeg gerne vil have en kjole, som er MIN kjole, og som jeg kan gøre med, hvad jeg vil bagefter -overvejer at få den syet om til dåbskjole, når vi (forhåbentlig) en gang skal bruge sådan en...

Det ville heller ikke have været billigere for mig at leje, da jeg har købt min kjole på Lillys Lagersalg...

For køb: Det er DIN kjole, og du kan evt. få den farvet og/eller syet den om efter brylluppet...

For leje: Det er oftest billigere, og du skal ikke tænke på, hvad du skal gøre med kjolen bagefter...

Super sød ide, ville jeg jo osse gerne, men vi skal holde barnedåb hertil februar så det når vi ikke....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er efterhånden få steder hvor du kan leje en brudekjole og mange gange ender det med at blive dyrere end du kan købe en kjole for flere steder.

Når det så er sagt, så overvejede jeg selv at leje en kjole, da jeg skulle giftes. Nægtede simpelthen at skulle bruge flere tusinde på en kjole der kun skulle bruges en enkelt dag. Nu endte det så med at min svigermor der er tidligere syerske, lavede min kjole og så blev historien jo en helt anden.

Nogle steder kan du købe meget smukke kjoler til en forholdsvis billig pris det meste af tiden fx ABC-kjoler og nogle steder har de bare UDSALG hvor der er masser af penge at spare, så hvis du ser dig godt for, er der chance for at du kan finde en kjole som du kan eje og alligevel spare penge.

Held og lykke med kjolejagten.

PS: Husk at nogle af de steder du kan leje kjoler, er priserne uden skørt osv osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg synes også, at det er vildt mange penge for en kjole til en enkelt dag/aften, og inden jeg begyndte at kigge, troede jeg faktisk, at jeg kunne købe en kjole for 3.000,- uden problemer, MEN den kjole som jeg forelskede mig hovedkulds i kostede 8.000,- :hug:

Så derfor ville jeg leje i stedet for, MEN så tænkte jeg; hvis jeg nu køber denne helt nye kjole til 8.000,-, så kan jeg måske sælge den for 4.000,- - og så har den egentlig "kun" kostet 4.000,-..... alt i alt - så købte jeg den, før vi fik lagt budget - jeg havde nemlig slet ikke råd - men jeg er bare så super fantasisk glad for min kjole :rolleyes: :carrot:

Håber du kan bruge min lille "historie" :rolleyes:

Kh. Tanja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lejede min kjole. Det havde jeg sagt fra starten at jeg ville.

Jeg slap for bøvl med: at få den renset, at finde plads til den, at købe en syrefri kasse til den, at sælge den igen.

Det var da lidt underligt at tage op til butikken tirsdagen efter brylluppet, og sige værsgo' og tak for lån.... men bagefter var det faktisk rart nok.

Jeg valgte så at købe et helt fantastisk slør, som vi så bruger til "svøb" når vi engang kommer dertil hvor der vi skal have barnedåb.

Jeg fik en helt ny kjole, fra den nye kollektion til billigere penge, så det var fint for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo også muligheden for at du kan købe en brugt fx herinde... så sparer du jo også penge og vil du ikke have den til at hænge kan du jo bare sælge den videre :rolleyes:

Jeg købte min kjole nummer 4 - den jeg brugte af dem på Lillys udsalg og de penge jeg gav kunne jeg da ihvertfald ikke have lejet den til... :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde også overvejet at leje, men det er begrænset hvad der er af udvalg, og specielt i min størrelse.

Så jeg har valgt at købe min kjole fra Kina, også fordi de kunne lave netop den kjole jeg ville have.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at købe min kjole..

Jeg har hele tiden sagt til mig selv at jeg ikke vil ha en kjole på andre er blevet gift i.

Jeg købte min kjole på Lilly udsalg og fik kjole, slør og underskørt for 6000 kr. så det var billgere end jeg havde regnet med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej alle i kommende brude jeg købt min på udsalg hos Antonettesbrudekjoler

for 3250 den var nedsadt med 50% så jeg er meget glad, for det er da mange penge at spare

hun bor i Engesvang på viborgvej.33.ved a13.hilsen.freja :cheerleader3:

Er det den der ligger oppe på en lille bakke?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke drømme om, at leje min brudekjole....

Jeg har drømt om min prinsesse kjole siden jeg var lille, og jeg vil gerne ha en kjole der er min kjole, og som ikke har været båret af andre før.....

Jeg har det på præcis samme måde!

Leje var slet ikke et alternativ for mig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg tænkte aldrig på at leje min kjole - jeg vil have en kjole der er bestilt hjem til mig og kun mig. Jeg syntes at det ville være en underlig fornemmelse at gå op af kirkegulvet og danse min første dans som gift kvinde (gift kvinde - det er underligt at sige...) i en kjole der allerede har været turen igennem før mig. Jeg vil så også gerne gemme min kjole, måske er jeg så heldig at min datter engang vil bruge kjolen :cheerleader3:

Knus Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er købt, har hele tiden vidst at den skulle købes, har slet ikke overvejet at leje. Hvad så med tilpasning?

Kjolen skal være helt perfekt på dagen og bagefter skal den gemmes. Jeg ville gerne have haft min mors men hun farvede den brun og senere røg den ud. Derfor skal min gemmes så mine børn en dag lan få den hvis de vil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kjole er købt, har hele tiden vidst at den skulle købes, har slet ikke overvejet at leje. Hvad så med tilpasning?

Kjolen skal være helt perfekt på dagen og bagefter skal den gemmes. Jeg ville gerne have haft min mors men hun farvede den brun og senere røg den ud. Derfor skal min gemmes så mine børn en dag lan få den hvis de vil.

Jeg ved at de ved Lilly f.eks. tilpasser din kjole til dig uanset om den er lejet eller købt. Jeg synes jo bare det er mange penge for en kjole man ahr på den ene dag og så hænger den skabet resten af livet. Ved godt at man kan sætte den til salg, men hvor mange for reelt solgt deres kjoler igen tænker jeg bare?

Men tja jeg ved det ikke. Skal ind og prøve kjoler her d. 25 og så må vi se. Først og fremmest er det for at finde ud af hvad der passer til mig, af former osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg køber min kjole! men muligvis "brugt". Har set på en som er købt af en anden men ikke brugt da hun fortrød købet, og nu sælger hun den for 2500 (nypris 8000). jeg har endnu ikke prøvet den men det skal jeg nu her, og hvis det lige er den, ja så er jeg jo kommet nemt og billigt fra det. Elelrs er alternativet selvfølgelig at jeg skal i en butik og betale min 8000 kr. eller deromkring...

jeg overvejer selv at få den syet om eller farvet bagefter så den kan bruges til andre lejligheder, eller også sælger jeg den videre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har valgt at købe min kjole, da jeg ikke bryder mig om at skulle giftes i en kjole som en anden brud har haft på; jeg vil have min egen kjole, hvis du forstår... :cheerleader3:

Efter brylluppet får kjolen lov at hænge i mit skab - eller bliver pakket fint ind og lagt i en skuffe et sted... jeg vil under ingen omstændigheder sælge den, det vil jeg ikke kunne få over mit hjerte... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lejede en brudekjole til mit første bryllup - fik en smuk en, der aldrig havde været brugt før, den blev perfekt tilrettet, så der var ikke noget at komme efter. Det var dog en "flad" fornemmelse at aflevere kjolen efterfølgende.

(ægteskabet holdt ikke mere en omring 5 år, men det havde nok ikke noget med kjolen at gøre).

Ved mit næste bryllup købte jeg tøjet - det var ikke en brudekjole, men en dragt, den hænger nu i skabet, og hver gang jeg åber det, så kan det ikke undgås, at jeg får en lykkefølelse.

(ægteskabet holder endnu)

Mine 2 erfaringer - køb din egen kjole, om den har været brugt eller ej, spiller ingen rolle. Det vil under alle omstændigheder være din brudekjole. Hvis du så hen ad vejen ikke længere har plads/lyst til at opbevare den, så kan du overveje at sælge.

At planlægge køb af kjole med efterfølgende salg for øje er efter min mening en dårlig idé - prøv blot at se, hvor mange kjoler der er til salg her på BK, på Gul og Gratis og i den Blå Avis.

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt min kjole og som det også tidligere er nævnt i denne tråd er der rig mulighed for at finde en kjole til samme pris som lejen hos f.eks. Lilly. Det handler bare om at være ude i god tid på. f.eks. lagersalg eller udsalg. Jeg har selv købt i Lilly og fik kjolen til 2995,- dertil kommer tilretning og skørt men det skal man vist alligevel betale for hvis man lejer. Men jeg købte også kjole ½ år før.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer