Guest heidispeedway

Til Jer der har købt brudekjole

20 indlæg i dette emne

NYT SPØRGSMÅL I #14 :-) :cheerleader3::bunny_4:

Hejsa

Som overskriften siger, så er jeg lidt interesseret i at vide, hvad I gør ved kjolen inden bryllup, hvis I har haft den hængende hjemme? Jeg har købt min for en lille måneds tid siden til lagersalg hos Lilly - og nu spekulerer jeg på, om den ikke bliver helt vildt krøllet, etc. inden bryllup?

Hvad har I andre gjort ved kjolen inden bryllup? Har I strøget den? Fået den dampet? Eller ser den fin nok ud efter at have hængt i en kjolepose?

Mvh. Heidi

Redigeret af heidispeedway
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørgede for ikke at hænge min i skabet, hvor den ikke ville kunne hænge ordentligt frit, men bare på en dør. Den blev ikke spor krøllet, hvilket jeg tror, den ville være blevet i skabet. Hvis din mand ikke må se kjolen inden, giver det selvfølgelig et lille problem :cheerleader3:, medmindre du kan få den opbevaret hos familie eller venner - eller medmindre du har større skabe med bedre plads, end jeg har.

Derudover har jeg også hørt det med at hænge den i badeværelset, mens man går i bad eller bare lader vandet løbe, så der kommer damp. Men jeg kan også oplyse, at min kjole ikke tog nogen skade af, at jeg pressede en fold , der skulle være der (ved en krave-/ærmeting), og som ikke sad så pænt, på plads med et strygejern med viskestykke mellem strygejernet og kjolen. Så bliver der en lille smule, tvivler jeg på, der sker det store ved at gøre det samme, bare du er forsigtig (det kommer muligvis an på stoffet; min er af polyester og i øvrigt også fra Lilly). Hvis den skulle ende med at få en del krøller, ville jeg nok bruge tricket med damp i badeværelset, men en enkelt lille fold kunne jeg sagtens finde på at bruge strygejern med viskestykke imellem til (og gjorde det altså også).

Redigeret af Tauriel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har valgt ikke at tage min hjem, der er jo langtid til at den skal bruges og jeg ønsker ikke at nogle se den inden selve dagen. Så den kommer først hjem engang til maj 2009. Savner den dog :bunny_4: ,men tror også bare at jeg heletiden ville se på den og evt.prøve den,hvis jeg havde den lige ved hånden! Også tror jeg at noget af magien ved den ville forsvinde?? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan først hente min kjole 14 dage før brylluppet og der kommer den op til mor og hænger.

Manden må jo ikke se den før på den store dag i kirken når dørene går op.

Puha, jeg får helt ondt i maven ved tanken.

Glæder mig bare så meget til at komme af det gulv og sige ja til manden i mit liv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole hænger hos mine forældre -de har god skabsplads til den, og så fristes jeg ikke til at kigge på den hele tiden, og min forlovede fristes ikke til at smugkigge... I denne weekend (i overmorgen!) skal jeg have den tilpasset, så da skal jeg have den på igen... Det er godt nok lang tid før den store dag, men besluttede at få den tilrettet hos Lilly, da de jo (selvfølgelig) er vant til at rette deres egne kjoler...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå ja, for resten. Jeg slap også for selv at opbevare den i ret lang tid, eftersom jeg købte den i oktober, og den skulle tilrettes senest 15. december (en regel, de havde om kjoler købt på lagersalg) i en af deres butikker. Og da jeg fik den tilrettet først i december i butikken i København, så fik den bare lov art hænge hos dem, indtil en uges tid eller to før brylluppet (28/6), hvor jeg hentede den. Så man kan godt slippe for at opbevare den selv hele tiden.

Redigeret af Tauriel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte min kjole på lagersalget og der var den allerede rimelig krøllet, så uanset hvad skal den stryges (må man det?) eller hvad man nu gør for at få den fin glat... - Den hænger hos mine forældre i deres skab!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET ER SÅ FORSKELLIGT HVAD KJOLER KAN TÅLE IFT. STRYGNING, VOLDSOM DAMPNING MM.

- silke, bomuld, satin, polyester, organza mm......

Hvis I nu damper den på badeværelset, så husk at der kan være snavs (fedt/kalk), som kan blive opløst ved høj damp - og derved sætte sig i Jeres kjoler!!!! :thumbsupsmileyanim:

- Og pas også på med strygningen (jeg får kuldegysninger bare ved tanken om, at det kan gå galt)

Jeg ville simpelthen bare spørge der hvor den er købt, og evt- gå på et renseri med den (men husk; her er der heller ikke garanti!!!)

Mange hilsner

Tanja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enhver ranseri kan dampe din kjole op så den er smuk og ikke krøllet igen. De ved også hvordan man håndtager de forskellige matereller og så er det ikke vildt dyrt.

Jeg købte min kjole på lagersalget og der var den allerede rimelig krøllet, så uanset hvad skal den stryges (må man det?) eller hvad man nu gør for at få den fin glat... - Den hænger hos mine forældre i deres skab!
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte min mange måneder inden vores bryllup hos House of brides i Taastrup. Jeg bestilte en tid til tilretning, og da der ikke var noget der skulle rettes andet end en strop der skulle sys ind, så slap jeg med 150 kroner og der dampede de den for mig også (ved ikke om det er en service fra deres side) men FLOT var den - den lignede en ny kjole. Også sparede jeg 5000 kroner hvilket var SUPER :thumbsupsmileyanim:

Men ellers prøv hos et renseri - de ordner også disse ting efter de har renset kjolerne, så selvom den er ny, burde det være en smal sag for dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, for resten. Jeg slap også for selv at opbevare den i ret lang tid, eftersom jeg købte den i oktober, og den skulle tilrettes senest 15. december (en regel, de havde om kjoler købt på lagersalg) i en af deres butikker. Og da jeg fik den tilrettet først i december i butikken i København, så fik den bare lov art hænge hos dem, indtil en uges tid eller to før brylluppet (28/6), hvor jeg hentede den. Så man kan godt slippe for at opbevare den selv hele tiden.

Hej - det er super, for jeg skal ind og have min kjole tilrettet imorgen hos Lilly, så der vil jeg da prøve at spørge dem, om den kan hænge hos dem indtil... De kan jo nok opbevare dem på andre måder, end vi andre kan. Lige for tiden hænger den hos min svigermor.

Jeg tror, jeg vil prøve at spørge hos Lilly imorgen, hvad de foreslår, at man får gjort med sin kjole inden den skal bruges - og så ender jeg nok med at tage på renseri med den. Eftersom jeg har fået den så billigt, så kan jeg godt ofre lidt på at få den dampet - istedet for selv at gøre det i badet.... Sæt jeg får gjort noget slemt ved den.... Uha, det tør jeg ikke!!

Men det bliver super fedt at skulle have kjolen på igen imorgen - glæder mig.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som den nye overskrift antyder, så er jeg interesseret i, hvordan I får Jeres slæb hægtet op til festen??? Jeg var i Lilly for at få min kjole tilrettet, og der sagde de, at man ikke kunne sætte en knap i (som jeg ellers havde forestillet mig), og at jeg istedet skulle have en kraftig sikkerhedsnål, og så gøre det manuelt.... Men det synes jeg bare ikke lyder som den fedeste løsning....

Hvilke svar har I andre fået? Og hvad har I gjort?

Nu er der godt nok ikke det længste slæb på min, så en stor del af festen kan jeg sagtens gå med det, hvis det er - men det kan jeg da bestemt ikke, når der skal danses....

Jeg har købt denne kjole:

post-34881-1229596295.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik præcis samme svar, da jeg var i Lilly og få min kjole tilrettet... Men jeg overvejer altså stadig det med at sy en trense og en knap i... Skal bare lige have gennemskuet, hvordan jeg skal gøre det... Har set en tråd om det herinde tidligere, men kan desværre ikke lige huske hvor... Og der så det altså rimelig smart ud at gøre det sådan -og så kommer der ikke sikkerhedsnåls-huller i kjolen! Tænk, hvis et eller andet går galt, og man fx hænger fast i noget, så sikkerhedsnålen river hul i kjolen???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg fik præcis samme svar, da jeg var i Lilly og få min kjole tilrettet... Men jeg overvejer altså stadig det med at sy en trense og en knap i... Skal bare lige have gennemskuet, hvordan jeg skal gøre det... Har set en tråd om det herinde tidligere, men kan desværre ikke lige huske hvor... Og der så det altså rimelig smart ud at gøre det sådan -og så kommer der ikke sikkerhedsnåls-huller i kjolen! Tænk, hvis et eller andet går galt, og man fx hænger fast i noget, så sikkerhedsnålen river hul i kjolen???

Det er jo lige præcis sådan jeg har det..... Man kan da nærmest ikke undgå, at der er en, der træder lidt på kjolen, eller man hænger fast - og hvad gør sådan en sikkerhedsnål så..... Jeg kan ikke forstå det svar, jeg fik - og jeg har tænkt mig at spørge til det igen d. 10. januar, når jeg skal hente kjolen efter tilretning....

Helle; hvad gør du med opbevaring / klargøring af din kjole? Du skal vel også opbevare den hjemme og ikke i butikken?

Hvis der er nogen, der kan finde den tråd, som Helle skriver om, så må de MEGET GERNE linke til den :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tråd om ophængning af slæb -fandt den lige selv...

Ang. opbevaring af kjolen, så hænger den hos mine forældre (eller det skal den, når vi henter den fra tilretning i morgen)... For nej, Lilly kan ikke hjælpe med opbevaring af kjole, og da SLET ikke, når den er købt på lagersalg -de ville ikke engang lade mine skørter hænge i posen med kjolen, her imens kjolen bliver rettet til... I stedet må jeg slæbe skørterne frem og tilbage her til Sjælland, så jeg glæder mig til at høre, om det stadig er et problem, at skørterne ikke er strøget (jeg vil simpelthen ikke bruge tid på et stryge et skørt, som jo alligevel skal pakkes ned og fragtes fra Sjælland til Vejle!)...

Mht. klargøring, så må jeg lige se, hvor krøllet den bliver af at hænge... Det eneste, der nok evt. kunne blive meget krøllet, er slæbet... Men den virkede bare ikke særlig krøllet, da jeg fik den frem til tilretningen, så jeg håber, at det ikke bliver SÅ slemt igen... Kunne måske godt finde på at prøve at stryge den ved ganske ganske svag varme, hvis den er helt vildt krøllet, når den kommer frem igen...

Jeg har endnu ikke helt besluttet, om jeg vil hægte slæbet op inde i kjolen eller uden på... Min første ide var at bruge metoden fra ovenstående tråd med at hægte slæbet op uden på kjolen, men man må jo kunne bruge samme princip og så hægte slæbet ind i kjolen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt min kjole på udsalg hos Askepot modeller i horsens og der opbevarer de min kjole indtil et par dage før bryllupet og jeg skal bare bestille en tid til kjoletilretningen et par uger før brylluppet... Så det er åbenbart meget forskelligt hvordan servicen er i de forskellige butikker...

Angående slæb, så fik jeg at vide i butikken at de nemt kunne sy en knap i, som passer til kjolen, så mit slæb bliver hægtet op.. og det er altså ikke et lille slæb.. :cheerleader3:

Så ikke noget med en kraftig sikkerhedsnål der...

Her er et billede.. :cheerleader3:

post-34961-1229707564.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde syet en lille strop indvendigt i min kjole, så jeg kunne hægte slæbet op når der skulle danses. Havde stroppen i hånden da vi dansede brudevals, for at det skulle se pænest ud, men derefter bandt vi bare den lille strop fast i rygsnørren, for der var det ikke så vigtigt hvordan det så ud. Det skulle bare være praktisk. Og heldigvis faldt stoffet så pænt at det ikke så direkte tåbeligt ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det lyder lidt mærkeligt med den knap, altså at de ikke kan :cheerleader3: Jeg har lige fået tilrettet min kjole, og de satte sådan en fin tryk knap i :unsure: , og det fungere upåklageligt, og den har altså også et langt og tungt slæb... Men det er så heller ikke hos lilly, ved ikke om det har betydning. Held og lykke med slæbet :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer