Helena&Jakob

SLET

183 posts in this topic

Super flot kjole! Jeg er også selv mest til stropper, så hvis jeg finder den perfekte kjole uden, så får jeg nok også nogle syet på :ilovebryllupsklar:

Spændende med bryllup i Finland. Er der så nogle traditioner, der skal blandes? Min forlovede er engelsk, men vi holder brylluppet her i Danmark, hvor vi bor. Men vi ender med at blande lidt traditioner, så der både er danske og engelske.

0

Annonce ♥

Super flot kjole! Jeg er også selv mest til stropper, så hvis jeg finder den perfekte kjole uden, så får jeg nok også nogle syet på :ilovebryllupsklar:

Spændende med bryllup i Finland. Er der så nogle traditioner, der skal blandes? Min forlovede er engelsk, men vi holder brylluppet her i Danmark, hvor vi bor. Men vi ender med at blande lidt traditioner, så der både er danske og engelske.

Ja, lige præcis - så syr jeg (Kennedys) stropper på min kjole.

Traditioner...!! Det er jo svært, det ved vi faktisk ikke endnu. Vi er faktisk ret internationale - jeg har boet i Sverige, Finland og Holland og kæresten har boet i USA, og vi rejser ret meget... så vi snakker om et bryllup hvor vi blander forskellige traditioner og ideer sammen. Dvs vi er ikke ret traditionelle men vi vil gerne have et par traditionsting med. (Jeg synes hans sokker kan godt blive klippet men det vil han vist ikke ;))

Et eksempel på at vi bryder traditionen - er at vi overvejer at stoppe festen kl ca 1 om natten og tage ud til en natklub bagefter. Men det her er en total løs idé.

Jeg tror iøvrigt ikke at Finland har stærke traditioner som Danmark har i forbindelse med brylluppet.

0

Hej Helena

Ja jeg troede også du skulle have en enkelt kjole, men sikke en overraskelse, og hvor er den kjole da skøn :ilovebryllupsklar: absolut, er helt skør en slæbet og stoffet.

Jeg skiftede også stil under planlægningen, og hvis jeg ikke have købt kjole tidligt. var jeg nok endt med noget ala din! så fin!...

Vi ender ikke altid med det vi havde forestillet os, men det hehøver jo ikke at være skidt :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Bordopdækning er et ting jeg skal beskæftige mig med idag!

Vi vil have et firkantet tema - vores invitationer er firkantede, så tænkte vi at vores borde kan sættes to og to sammen, så de enten bliver firkantet elkler rektangel... Min dekorationsveninde vil hjælpe med os med at finde ud af hvordan vi kan dække vores borde, så det er jo bare super dejligt!

Forestiller mig noget enkelt men alle farver i vores farvetema skal være med: Mintgrøn (eller anden farve i lyse grøn nuance), lilla, råhvid og sølv.

Et par inspirationsbilleder fra BK (den der superlange tråd med 84 sider - ikke kommet igennem alle :cheerleader3: ):

0

Annonce ♥

Hvor ER det bare nogle vildt lækre inspirations billeder! De er super friske og krispe i farverne, det er møjhamrende lækkert at kigge på!!

De enkelte gerbera i det første billede er jeg viiiiiiiiiiiild med! Jeg tror sg vi skal have gerbera på bryllupskagen :cheerleader3:

0

Hvor ER det bare nogle vildt lækre inspirations billeder! De er super friske og krispe i farverne, det er møjhamrende lækkert at kigge på!!

De enkelte gerbera i det første billede er jeg viiiiiiiiiiiild med! Jeg tror sg vi skal have gerbera på bryllupskagen :cheerleader3:

På bryllupskagen! Lyder som en rigtig god ide!! Har du evt et billede af din ide?

0

Et par idéer til bordkort...

Nr 1: Dem har min mor lavet. Vi overvejer at male stenene i sølv, hvis det bliver den her...

Nr 2: ellers fandt jeg noget yndigt sødt på BK lige....(glemt hvor...) spandene (de kan købes her) kan fås i hvid eller lavendel lilla, så det kan godt passe fint sammen til farvetemaet.

Spandene koster...stenene er gratis... hmm... stenene er samlet fra en strand i Finland, det skulle være forenelig med vores finske bryllup, men spandene er jo søde... skal tænke videre :cheerleader3:

Edited by Helena&Jakob
0

MILEPÆL!!! Invitationerne har bare ligget på skrivebordet i et stykke tid indtil kæresten og mig tog os sammen i lørdags og lavede et (fornyet) budget, så kunne jeg sende invitationerne ud idag. FØles dejligt...for nu kan jeg kun vente og se hvem der kan komme helt til Finland. Håber at alle vores kære og nære og dejlige venner og familiemedlemmer kommer... de forgylder dagen!

Nogle har prikket til min skulder og spurgt: "hvad så med gave? vi skal jo betale en hel del for at komme til finland"

Svar: Jeg forventer ikke gaver fordi jeg prioriterer at folk kommer...ja jeg ved godt det løber op mod 2500 kr for transporten, men... jeg håber at folk kombinerer brylluppet med en ferie så udgiften bliver overskueligt.....

0

Annonce ♥

Håber ikke at Finland holder nogle af gæsterne væk, men har desværre set at nogle af vores gæster ikke kommer pga det er i Sverige, og det koster langt fra 2500 kr at komme hertil. Men på den anden side, de gæster der betyder mest for os har sagt de kommer uden at tænke på det er i Sverige, så håber I oplever det samme.

0

Håber ikke at Finland holder nogle af gæsterne væk, men har desværre set at nogle af vores gæster ikke kommer pga det er i Sverige, og det koster langt fra 2500 kr at komme hertil. Men på den anden side, de gæster der betyder mest for os har sagt de kommer uden at tænke på det er i Sverige, så håber I oplever det samme.

Godt at høre at dine gæster kommer til det svenske...

NYT NYT:

Nu er der gået 3-4 dage siden invitationerne blev sendt ud og 21 er allerede tilmeldt. Det er jo en skøn følelse med glade meldinger :thumbsupsmileyanim:

Mangler stadig at høre fra 105 personer, men det går nok...tids nok til deadlinen d. 30/04

De glade tilbagemeldinger har været sådan:

- Flot invitation!

- Informationsfolderen*) er god og giver os mere lyst/glæde til at komme

- Eej, sikke en overraskelse, vi vil gerne komme og fejre jeres store dag

- er ved at finde ud af om jeg kan få ferie

- finder ud af om jeg kan kombinere brylluppet med en tur i den finske vildmark eller Rusland...

Dejligt!! :-)

*) Jeg har lavet en info folder om byen så folk kan få en fornemmelse af hvor vi holder brylluppet og sådan

0

Hej Helena...

Dejligt og se i får gode tilbagemeldinger... :thumbsupsmileyanim:

Men ja hvis folk bliver væk fordi det er i Findland.. så er det jo deres tab.. Finland er utrolig smuk.. og ja det er ikke sidste gang jeg har været der.. :cheerleader3:

Ja det er helt fantastisk med dejlige tilbagemeldinger...

Ja, Finland er et smukt land om sommeren. Holder rigtigt meget af Saimaa, den største sø i Finland. Feststedet har også udsigt til den, det var nok derfor vi ville holde det i Finland. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hvor er det fedt at så mange allerede har meldt tilbage :thumbsupsmileyanim: Jeg tror at der er mange der griber chancen og så laver en ferie ud af det.

Da min veninde (hun er dansk) for to år siden skulle giftes, valgte hun art blive gift her i Danmark, normalt bor hun og hendes australske mand i Australien. Næsten alle de inviterede gæster fra Australien mødte op og udnyttede brylluppet til også at tage en tur rundt i europa, der havde jeg stor respekt for. En flybillet til Australien komster immervæk let 10.000 kr.

0

Hvor er det fedt at så mange allerede har meldt tilbage :thumbsupsmileyanim: Jeg tror at der er mange der griber chancen og så laver en ferie ud af det.

Da min veninde (hun er dansk) for to år siden skulle giftes, valgte hun art blive gift her i Danmark, normalt bor hun og hendes australske mand i Australien. Næsten alle de inviterede gæster fra Australien mødte op og udnyttede brylluppet til også at tage en tur rundt i europa, der havde jeg stor respekt for. En flybillet til Australien komster immervæk let 10.000 kr.

Ja, du har ret i at de australske gæster skal have respekt!

De skal vores også, hvis de tager derop (nogle af vores inviterede er på SU eller lignende, så jeg tror at det er den gruppe der melder flest afbud...)

Dem, som allerede er tilmeldt, snakker om feriekombination da de ikke har været i Finland før...det er dejligt at de udnytter chancen :cheerleader3: men vi mangler også stadig svar fra 90... håber at vi kommer op på ca 80 eller flere gæster, så føles det nok mere som en rigtig fest hvis du forstår hvad jeg mener..

0

Kurve i toilettet!

Vi dropper de små praktiske, sjove ting i gaveæsken, da vi vil arrangere et par (praktiske) kurve i toilettet. Gaveæskerne skal indeholde kun chokolade og chokolade, uhmm... de bliver af det finske mærke, Fazer. Kurvene fik jeg købt i Finland i fredags, farven er rigtig (mintgrønt) da den passer til farvetemaet.

De skal indeholde forskelligt, fx hovedpinepiller, plaster, parfumer, saks, sytråd, ... er i tænkeboks for de evt. flere ting... :-) Så her vil mine ideer fungere som en huskeliste og til inspiration for andre:

- Kurv / skål

- Parfume, gerne de der små gratisprøver

- Håndcreme

- Hovedpine piller

- Plaster

- Saks

- Sytråd i 3 farver, fx sort, råhvid og lyseblå

- Nål

- Noget forfriskende til hals

-

-

Kom gerne med forslag! :(

TILFØJELSE:

Jeg har lige fundet en "nødliste" herinde....er også til inspiration! :thumbsupsmileyanim:

Huskeseddel til tasken eller nødkurven til bruden

- En pakke "frisk mund pastiller" til samme formål.

- En mascara. til at bevare de kønne øjne

- En pakke kleenex til de mest rørende stunder.

- En lille flaske med din parfume, så du kan dufte fantastisk gennem hele festen.

- Et lille spejl så du kan tjekke at alt er perfekt uden at løbe konstant på toilettet.

- Vabelplaster. Til de nye sko. hvis det nu sku gå galt.

- Klar neglelak. Hvis nylonstrømperne løber så put lidt neglelak på der hvor skaden er sket så det ikke bliver værre

- Nål og sytråd i samme farve som kjolen til knappen til ophæng af slæbet bag på kjolen hvis den skulle falde af

- Nogle hårnåle, hvis nu der skulle falde en tot!

- Sikkerhedsnål

- En neglefil, hvis de fine negle knækker

- Evt panodiler hvis musikken bliver lidt for høj

Edited by Helena&Jakob
0

Så lige din tråd... Tillykke med brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Jeg har selv boet i Finland i mange år. Det er bare et super dejligt land :( Har I overvejet hvordan de forskellige traditioner skal kombineres?

Tak tak :-)

Tja, traditioner...!! :-)

Jeg tror det bliver en kombination af de to kulturer - noget fravælges, noget tilvælges.

Fx vi overvejer at droppe det der at klippe over gommens sokker

og at tilvælge "brudekuppet" (forklaring: bruden bortføres midt i festen og hygger sig i et andet sted indtil gommen har fuldført visse opgaver - fx at danse med alle kvindelige gæster - for at få mig tilbage) og at have en bil ved feststedet , og bilens bagrum fyldes op med spurt . så gæster kan gå ud for at få stærkere varer mens vi kan spare penge på det inde i restuaranten...

0