sissse

Verdens længste bryllupsplanlægning

271 posts in this topic

Hejsa

Så tror jeg også hellere at jeg må se at få mig en planlægningstråd, da jeg efterhånden er stødt på så mange guldkorn herinde, at jeg bliver nødt til at samle dem under et.

Vi har foreløbigt planlagt vores bryllup til at løbe af stablen d. 13. august 2011 :cheerleader3: Forklaringen er at min søde kæreste friede juleaften hvorefter vi kom til at tale om at det ville være rigtig smart hvis jeg færdiggjorde min uddannelse først, hvilket gerne skulle ende med et speciale og en mega gravidmave Sååå.... nu er der altså friet, så må vi lige have alle vores andre projekter afviklet først.

INDEX

Vi har ikke styr på andet end min forlovelsesring OG feststed - så det er det eneste jeg kan fremvise indtil videre.

HER er min forlovelsesring :ilovebryllupsklar:

FESTSTED

HVEM ER VI?

KJOLEINSPIRATION

LINK TIL BRUDESKO

MUNKEBJERG KIRKE

NOGET OM RINGE

KREATIVE TING

BLOMSTER

BORDPYNT

BUKETTER

INVITATIONEN

KAGEUDSTYR

SKABELON TIL INDBYDELSER

Edited by sissse
0

Annonce ♥

Hvem er vi så?

Undertegnede, Sisse, statskundskabstuderende, 27 år og mor til Bertil på 2½ år.

Morten, bankansat, 32 år og far til Bertil.

Vi har kendt hinanden siden sommeren 2004 og lige fra starten af var det bare usmagelig lykkeligt det hele :ilovebryllupsklar: Vi flyttede sammen 01. januar 2005, købte hus i Odense til overtagelse 1. december 2005 og stod med en positiv graviditetstest lillejuleaften 2005 :cheerleader3:

PYHA - det er gået stærkt det hele, men det har været en fantastisk rejse og jeg elsker mit liv og min familie uendelig højt.

Morten friede som sagt juleaften 2008 - meget romantisk - detaljerne fra frieriet vil jeg gerne have for mig selv :shooter:

Jeg huserer også på søstersiden babyklar, så hvis jeg virker bekendt er det måske derfor :rolleyes:

Edited by sissse
0

Annonce ♥

Velkommen til. Det er altid godt at være i god tid.

Vi besluttede hvornår vi skulle giftes da vi blev forlovet i 2004 og vi skal først giftes til sommer. Men held og lykke med planerne

Karin

0

Annonce ♥

Hej Sisse,

velkommen til dette meget vanedannende (og lidt farlige!!*) forum.

*farligt - da man ender med at finde sig en masse ting man bliver nødt til at have til sit bryllup, som man slet ikke vidste eksisterede :cheerleader3: Så du er bare ekstra heldig, at du har god tid til at sortere i hvilke ting der skal indgå i jeres bryllup, og hvilke ting der er overflødige... :ilovebryllupsklar:

0

Kære Sisse,

Tillykke med det forestående bryllup lige om lidt! 2 år flyver afsted, så inden du ved det, står du og din mand midt i begivenhedernes centrum på jeres bryllupsdag.

Velkommen til et forum fyldt med skøn inspiration og gode råd om alt mellem himmel og jord :ilovebryllupsklar:

Overhaler dig indenom: Min mand og jeg blev borgerligt viet i 2002......................og planlægger nu at blive velsignet ved et stort kirkebryllup når vi har kobberbryllup i januar 2015

Vi har allerede nu flg på plads: Musikken bliver det mobile diskotek: Diskobil, som du kan læse om i min tråd. Såvel Bent som hans hustru Lone er et par tillidsvækkende og gennemsympatiske mennesker, som virkelig har tjek på deres metier, herfra skal i hver tilfælde lyde de varmeste anbefalinger. :rolleyes:

Feststedet bliver den smukt beliggende Kongeåkroen, hvor vi får den store sal, der emmer af historie. Menuen har vi også bestemt. :shooter:

Men tag en tur omkring min tråd - og hyg dig :cheerleader3:

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

0

Annonce ♥

Hejsa :ilovebryllupsklar: jeg er næsten i samme situation som dig, det blir først i 2011 eller 2012 vi bliver gift, for uddannelse + speciale og ønsket om baby venter forude. Bliver dejligt den dag jeg kan starte en planlægningstråd med dato i hehe.

Jeg har også kun forlovelsesringen indtil videre, men har dog brugt over et år på at samle inspiration nu. Så det er det gode ved at være tildigt ude og det skal rigtig nydes :cheerleader3: yay. Tilykke med frieret!

0

Vores kirke er helt speciel - især for mig. De fleste bryder sig ikke om kirken, da den er moderne med meget rene linjer og slet ikke i stil med de idylliske hvidkalkede landsbykirker.

Udover at kirken, i mine øjne er smuk, har den også en meget stor betydning for mig på en anden måde. På min mors side af familien var vi, da vi var flest, 5 medlemmer - mig, min søster, min mor + mormor og morfar. Jeg tror at når man er ud af så lille en familie, så har man en tendens til at knytte sig ekstra tæt til hinanden - på godt og ondt :ilovebryllupsklar: Men både min mormor og morfar er bisat fra "vores" kirke, så derfor betyder den noget helt særligt for mig. Vi fik også vores søn døbt i kirken og det var et virkelig smukt øjeblik, hvor jeg følte at jeg kunne vise mine bedsteforældre min førstfødte - jaja - i know, måske lidt langt ude, men sådan har jeg det med den kirke :cheerleader3:

Her er den så; Munkebjerg Kirke i Odense.

Kirke1_.jpg

Og indefra:

Kirkerumoesterbaek.jpg

0

Jeg er lidt i syv sind mht. feststed.... på den ene side vil jeg gerne have en finger med i ALT hvad der har med brylluppet at gøre, sådan er jeg bare, jeg elsker at planlægge fester, det er bare SÅ svært at finde et lækkert feststed, hvor man kan have sin egen kok med og det ville jeg rigtig gerne. Jeg har talt med det sted vi oprindeligt havde i tankerne, men der er desværre kun et lille bitte køkken, så al maden skal laves ude og det synes jeg er ufedt, så det sted er droppet igen.

Nu har jeg så fundet DETTE sted, som opfylder de krav jeg har til lokalerne og stedet, men så må jeg give lidt slip på en stor del af planlægningen... Men dette er ihvertfald vores bedste bud pt.

--------------------------------------------------------------------- EDIT------------------------------------------------------------------------------------------

Nå nu har jeg måske fundet et sted vi kan leje hvor vi kan have vores egen kok med :ilovebryllupsklar:

SE HER :cheerleader3:

Edited by sissse
0

Den flotteste kjole jeg pt har fundet her på nettet er denne:

empire-1.jpg

Det er nok bare ikke lige den stil jeg gerne vil have. Jeg kan simpelthen ikke finde den type kjole som er inde i mit hoved :ilovebryllupsklar:

EDIT - så fandt jeg noget a la det jeg går rundt og tumler med.... jeg forestiller mig denne længde, men ikke så romantisk i stilen...

up62170thl.jpg

Uha - der er mere her...

up62134thl.jpg

Edited by sissse
0

Annonce ♥

Hej Sisse

Tillykke med din planlægningstråd :cheerleader3::rolleyes:

Kan godt se at du har noget af en planlægning forude, men med alle de planer I har, så kommer det sikkert til at gå hurtigt :ilovebryllupsklar:

Og sikke mange fantastiske ideer du kan nå at støde på herinde indtil da :cheerleader3:

Jeg synes faktisk det er en rigtig flot kirke I skal giftes i.

Den er jo (modsat så mange andre "nye" kirker) rent faktisk pæn og stilren at se på udefra!

Og jeg kan sagtens følge dig i forbindelsen til din familie :shooter:

Glæder mig til at se hvad du finder på :cheerleader3:

0

Desværre må jeg nok skuffe dig. Selvom der er lang tid til I skal giftes er det ikke verdens længste bryllupsplanlægning. En bruger herindefra begyndte sin planlægning sidste år: Til deres kobberbryllup som finder sted i år 2015.

Nå der kom Mrs. Sicilia/Rikke Marie mig såmænd i forkøbet, og tak for ordene Rikke. Vi kan vel også godt røbe at vi allerede har holdt det første planlægningsmøde for et lille stykke tid siden, hvor vi alligevel var ovre i det jydske.

Med hensyn til det her med feststed så ligger der jo frimurerlogens lokaler i Albanigade i Odense hvor jeg har spillet bryllup før. Jeg mener at man selv kunne have mad/kok med her og bare lejede lokalerne + personale men du må ikke hænge mig op på det. Ellers har Odd Fellow også rigtig gode lokaler rundt omkring i landet. Desværre ser det dog ud som om at palæet i Odense er som en samlet ordning, men check det evt. op.

Edited by diskobil
0

Desværre må jeg nok skuffe dig. Selvom der er lang tid til I skal giftes er det ikke verdens længste bryllupsplanlægning. En bruger herindefra begyndte sin planlægning sidste år: Til deres kobberbryllup som finder sted i år 2015.

Nå der kom Mrs. Sicilia/Rikke Marie mig såmænd i forkøbet, og tak for ordene Rikke. Vi kan vel også godt røbe at vi allerede har holdt det første planlægningsmøde for et lille stykke tid siden, hvor vi alligevel var ovre i det jydske.

Nå men det er nu heller ikke ligefrem en ting jeg forsøger at prale af :cheerleader3: - herhjemme har vi meget sjov ud af den tidshorisont der er for vores bryllup. Ville normalt ikke vælge det sådan, da jeg har massere af andre ting at gå op i ;) Men nu var der jo ligesom friet.... :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Smiler til Bent - tak for ordene, som sædvanligt kom de med et venligt glimt i øjet. Skriver lige en hilsen til jer i min egen tråd :ilovebryllupsklar:

Lige for tiden har jeg helt andre ting end kobberbryllup/fest i hovedet: Min mand skal på kursus lige den dag, jeg begynder studiet til socialrådgiver, og jeg skal være alene hjemme om natten, hvilket jeg slet ikke bryder mig om :shooter:

Derudover skal vi en tur til Sjælland medio februar til fætter / kusinefest, hvilket også fylder mine tanker, da det er første gang i 20 år jeg ser min afdøde mors familie....................og jeg glæder mig vildt til at se hele flokken igen! :rolleyes:

Sisse, nu et godt råd til dig: Selvom der er længe til jeres bryllup, så få de store ting på plads allerede nu: Feststed, kørsel, fotograf og book også din faste frisør, hvis du vil have hende til at ordne hår og makeup.

Kan godt forstå, I vil giftes i den kirke, dine morforældre er bisat fra: Familiebånd er stærke, også når det gælder valg af bryllupskirke!

Ønsker dig held og lykke med dine forberedelser - herinde får man så mange gode input, at man risikerer at drive såvel sin tilkommende som sin bankrådgiver til vanvid :cheerleader3:

Rikke Marie

0

Smiler til Bent - tak for ordene, som sædvanligt kom de med et venligt glimt i øjet. Skriver lige en hilsen til jer i min egen tråd :ilovebryllupsklar:

Lige for tiden har jeg helt andre ting end kobberbryllup/fest i hovedet: Min mand skal på kursus lige den dag, jeg begynder studiet til socialrådgiver, og jeg skal være alene hjemme om natten, hvilket jeg slet ikke bryder mig om :shooter:

Derudover skal vi en tur til Sjælland medio februar til fætter / kusinefest, hvilket også fylder mine tanker, da det er første gang i 20 år jeg ser min afdøde mors familie....................og jeg glæder mig vildt til at se hele flokken igen! :rolleyes:

Sisse, nu et godt råd til dig: Selvom der er længe til jeres bryllup, så få de store ting på plads allerede nu: Feststed, kørsel, fotograf og book også din faste frisør, hvis du vil have hende til at ordne hår og makeup.

Kan godt forstå, I vil giftes i den kirke, dine morforældre er bisat fra: Familiebånd er stærke, også når det gælder valg af bryllupskirke!

Ønsker dig held og lykke med dine forberedelser - herinde får man så mange gode input, at man risikerer at drive såvel sin tilkommende som sin bankrådgiver til vanvid :cheerleader3:

Rikke Marie

Tak for dine råd, som jeg helt sikkert vil have i baghovedet :cheerleader3:

Jeg kan godt se at du også får travlt i den kommende fremtid - held og lykke med det hele, det er virkelig en stor ting at begynde på sit studie. Jeg kan sagtens forstå at du ikke bryder dig om at være alene hjemme om natten - det gør jeg heller ikke efter at vi er kommet ned til jorden at bo. Da vi boede i lejlighed var det ikke noget problem.

Forresten - tror du at man kan drive nogen dobbelt til vanvid? Min mand er nemlig også min bankrådgiver :cheerleader3: Så jeg tror faktisk mest at det er mig der bliver drevet til vanvid :cheerleader3:

Kh Sisse

0

Lige for tiden har jeg helt andre ting end kobberbryllup/fest i hovedet: Min mand skal på kursus lige den dag, jeg begynder studiet til socialrådgiver, og jeg skal være alene hjemme om natten, hvilket jeg slet ikke bryder mig om :cheerleader3:

Derudover skal vi en tur til Sjælland medio februar til fætter / kusinefest, hvilket også fylder mine tanker, da det er første gang i 20 år jeg ser min afdøde mors familie....................og jeg glæder mig vildt til at se hele flokken igen! :shooter:

Ønsker dig held og lykke med dine forberedelser - herinde får man så mange gode input, at man risikerer at drive såvel sin tilkommende som sin bankrådgiver til vanvid :rolleyes:

Rikke Marie

Tak for dine råd, som jeg helt sikkert vil have i baghovedet :)

Jeg kan godt se at du også får travlt i den kommende fremtid - held og lykke med det hele, det er virkelig en stor ting at begynde på sit studie. Jeg kan sagtens forstå at du ikke bryder dig om at være alene hjemme om natten - det gør jeg heller ikke efter at vi er kommet ned til jorden at bo. Da vi boede i lejlighed var det ikke noget problem.

Forresten - tror du at man kan drive nogen dobbelt til vanvid? Min mand er nemlig også min bankrådgiver :cheerleader3: Så jeg tror faktisk mest at det er mig der bliver drevet til vanvid :cheerleader3:

Kh Sisse

Kære Sisse,

Åhåhåhhhhhhhhh, den var værre: At din mand er bankrådgiver får mig til at smile bredt, og jeg kommer til at tænke på, om han ikke når at blive hvidhåret inden jeres bryllup? :boohoo::)

Hvisker stile "E-bay" til dig - når du har opdaget herlighederne derinde, kommer dit dankort på overarbejde - heldigvis har jeg ikke dankort, så jeg er vist udelukket fra at bruge den side, men jeg kan se på andre brugere herinde, at der er mange gode ting. Udfordringen ligger vist i, at begrænse sig og skelne mellem absolutte "must-haves" og ting man liiiiiige skal overveje en ekstra gang!

Ja, det er stort at starte studie, især som 44 årig, men udfordringen glæder jeg mig til, fordelen ved min alder, er vist at jeg har den livserfaring jeg har, og jeg kan rådgive klienterne udfra egne erfaringer, som jeg naurligvis holder for mig selv.

Jeg er vokset op i lejlighed midt inde i København, og flyttede så i rækkehus i Nordsjælland/Kokkedal, hvor jeg boede indtil 2000, hvor jeg emigrerede til det skønne Sydjylland, hvor jeg nu er så velintegreret, at jeg ikke drømmer om at flytte tilbage til Sjælland, uanset at jeg nu har en stor familie derovre.

Godt du vil have mine råd i baghovedet - dejligt at kunne hjælpe :cheerleader3:

kærlig hilsen

Rikke Marie

0