Guest Benz

Deltager i PA men ikke bryllup ??

14 indlæg i dette emne

Jeg er sådan lidt åhh hvad nu, min søster har pænt spurgt om jeg ikke vil sende hende en lille mail med de mennesker jeg gerne vil have med til min polteraben. Fint nok, og fedt at hun spørger, da hun ikke kender alle i min omgangskreds + jeg har en chance for at sige hvem jeg gerne vil invitere til at deltage ( om de så vil er en anden sag)

Men.... der er 2-3 stk. jeg helt vildt gerne ville invitere til PA, men de bliver ikke inviteret til brylluppet da vi forsøger at holde deltager antallet nede ( vi er pt 55 og det er kun familie og de allernærmeste venner), kan jeg så tillade mig at skrive dem på listen ????... jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg selv ville mene om at blive spurgt om at deltage i PA men ikke i brylluppet... syntes det er svært.

Hvad mener I ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som regel vil jeg mene at polterabend kun er for dem der er inviteret til brylluppet. Men på den anden side, hvis de veninder du gerne vil have med til polterabend er indeforstået med at de ikke inviteres til brylluppet ser jeg ikke et problem i at de er med til polterabend. De vil sikkert også gerne have chancen for at fejre dig.

Så jeg vil mene, at det afhænger af dit forhold til veninderne og om du har meldt klart ud til dem, hvorfor de ikke er inviteret til bryllup. Det kan så være at de ikke ønsker at deltage til polter, men det er deres beslutning.

Redigeret af Anettebh
0

Del dette indlæg

Hmm, lidt et dilemma da du selvfølgelig gerne vil have en optimal PA.

Jeg må indrømme, at jeg ville synes at det var temmelig mærkeligt at blive inviteret med til et polter for dernæst ikke at skulle med til bryllupet, og jeg ville højst sandsynligt også takke nej. Men du kender jo dine veninder bedst og ved hvordan de ville sluge det? Måske betyder det allermest for dem at give dig en fed dag. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvad med at spørge de 2-3 personer det drejer sig om, direkte...?

Forklare dem at I af rent økonomiske årsager har måttet barbere gæstelisten ned til kun familie, men gerne vil fejre de glædelige begivenheder med de dejlige venner I har og derfor vil høre hvad de selv synes om at deltage i PA men ikke selve bryllupsfesten...

Sådan tror jeg selv at jeg ville gribe det an, i og med at jeg ville hade at træde nogen over tæerne og det er nemt i sådan en situation.

Hvis man inviterer dem med til PA men ikke bryllup kan de blive sårede over kun at være "gode nok" til PA men ikke brylluppet.

Hvis man ikke inviterer dem med til PA fordi de ikke skal med til brylluppet, kan de blive sårede over at man overhovedet ikke ønsker at de tager del i de glade begivenheder.

Det er svært at stille alle tilfredse, så spørg dem direkte da de så selv har medbestemmelse om udfaldet.

(husk på... de er ikke udelukket fra at deltage i kirken :cheerleader3: - globryllupper er ganske populært ;) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

til min polter skal jeg også selv lave en liste med hvem jeg gerne vil have med, men da vi heller ikke har den vilde økonomi ved de fleste af dem allerede godt at de ikke kommer med til brylluppet, men det forhindrer dem ikke i gerne at ville fejre os...

så kan umiddelbart ikke se problemet... jeg ville ikke synes det var mærkeligt at blive inviteret til polter og ikke brylluppet, da det ikke er alle der har råd til en kæmpe fest...

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres svar :cheerleader3:

Jeg er nået frem til at skrive en liste med dem som skal med til brylluppet og en med dem som ikke bliver inviteret, og så er min søster blevet instrueret i at skrive en sød mail til dem om at grundet div. nedskæringer er alle desværre ikke inviteret til festen, selv om vi gerne ville -men at hun håber på at de vil være med til at fejre mig gennem PA og så selvfølgelig globryllup ( hvor vi har i sinde at tage en kurv med champagne med til dem der kommer og kikker, men som ikke skal med til fest)... og så har jeg ellers sagt at resten er hendes problem :unsure: planlægning af PA har jo reelt ikke en bønne med mig at gøre - altså udover at jeg skal deltage :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Det kommer helt og holdent an på jeres forhold. I sommers blev en af mine veninder gift og da vi ikke er fingerkrydsende tætte, var jeg ikke inviteret til brylluppet. Dette forstod jeg udemærket godt og jeg ville nok også have det mærkeligt, hvis jeg var. Jeg ville dog rigtig gerne have været med til hendes polterabend og være med til at fejre hende på denne måde. Jeg var hos familien og fik datoen sent at vide, hvorfor jeg ikke havde mulighed for at deltage i PA og det er jeg rigtig ked af.

Så det kommer an på, hvordan I har det indbyrdes. Selv har jeg nogle piger, som jeg egentlig godt kunne tænke mig at have med på dagen, hvis de også selv havde lyst men vores bryllup er for de aller nærmeste og ikke engang alle i familien bliver inviteret med, så jeg ville ikke have mulighed for at invitere dem til brylluppet, selvom jeg ville nyde at kunne gøre det. Men min plan er at spørge de tøser face to face, hvad de selv har lyst til, når jeg ser dem løbende.

0

Del dette indlæg

Jeg havde nogle med til min polterabend, som ikke var med til selve festen. De var kun inviteret til receptionen. Jeg var med til den enes polterabend og bryllup. jeg var med til den andens polterabend, men var kun inviteret til at komme efter middagen. Så jeg mener godt at man kan have nogle med, der ikke skal med til brylluppet. Vi havde jo hele tiden meldt ud, at det kun var familien og de allernærmeste venner gennem mange år der var inviteret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

til min polter skal jeg også selv lave en liste med hvem jeg gerne vil have med, men da vi heller ikke har den vilde økonomi ved de fleste af dem allerede godt at de ikke kommer med til brylluppet, men det forhindrer dem ikke i gerne at ville fejre os...

så kan umiddelbart ikke se problemet... jeg ville ikke synes det var mærkeligt at blive inviteret til polter og ikke brylluppet, da det ikke er alle der har råd til en kæmpe fest...

Helt enig. Jeg mener heller ikke man behøver at undskylde sig med nedskæringer m.v. begrundet i økonomi. Man kan bare sige at man har valgt at holde festen for den nærmeste familie og de nærmeste venner. Det har jeg selv prøvet et par gange og jeg syntes ikke det var underligt (godt nok spillede jeg så til det ene bryllup men det er ikke det samme som at deltage).

0

Del dette indlæg

Jeg ville personlig ikke have noget imod at komme med til en polterabend også selvom jeg ikke skulle med til brylluppet. Jeg har også en masse skolekammerater, som ikke skal med til mit bryllup, men de har da allerede nu sagt, at min polterabend vil de bare super gerne med til

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var med til en venindes polterabend, hvor jeg ikke var inviteret med til brylluppet, og det havde jeg det helt fint med. Jeg vidste, at deres bryllup var på et slot og kun var for familie og de nærmeste venner, og da jeg ikke var så tæt på hende, var det helt fint.

Det var en rigtig hyggelig polterabend, som var ment som en hyggelig og sjov aften, og det virkede meget passende, at der var en del med, som ikke skulle med til brylluppet. Det var en fin måde at føle, at man havde fået fejret hende alligevel.

0

Del dette indlæg

Jeg havde nogle piger med til min polterabend, der ikke skulle med til brylluppet. De skulle "kun" med til receptionen. Men vi havde valgt at brylluppet kun skulle være for de allernærmeste i familien og de allertætteste venner, da vi har en kæmpe familie tilsammen. Men jeg havde med stor glæde og fornøjelse deltaget i deres polterabends og hos den ene, var jeg heller ikke inviteret til bryllupsmiddagen, men kun til festen efter middagen, så det syntes jeg gik lige op. Hos den anden deltog jeg både i polterabend og bryllup, men hun ville alligevel gerne være med til at lave polterabend for mig, da hun havde stor forståelse for vores prioritering med hensyn til deltagerne til vores bryllup.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer