Sign in to follow this  
Followers 0
Guest LineJ

Line og Peters Håndfæstelse/bryllup 29.08.2009

38 posts in this topic

Jeps så er vi i gang for nu skal det til at gå stærkt. Dato er hermed fundet. Dog skal vi liiige have bekræftet det med Serena (hende som skal håndfæste os) om hun kan den dato.

Kjolen er næsten klar, venter på en blonde fra eBay der skal bruges på ærmerne.

Vi er enige om maden og det bliver min mor der skal sørge for at få booket helstegt pattegris pluds mand til at passe dyret.

Far tager sig af alle drikkevarer, samt surprise køretøj som vi skal køre væk i.

Vigtige ting vi mangler nu er, location, location, location... og beslutte om vi skal giftes samme sag som vi skal håndfæstes eller gøre det en anden dag, pluds invitationerne skal ud, og de skal ud i god tid da det skal foregå på Bornholm i sæsonen...

Har fundet en masse gode huskelister frem og er begyndt på et invitations layout.

Vi skal have fat i skovfogeden i Almeningen og høre om det er ok vi gifter os ude mellem træerne og så skal vi høre med Christianshøj Krogen om de vil servere en drink for os, og helst ikke andet fancy eller dyrt.

Ja ja derernok at gå i gang med men pt. skal de store ting på plads før vi begynder på noget andet, vigtigst nu er tilbagemelding fra Serena... og et sted at holde festen.

0

Annonce ♥

Så fik vi snakket bryllup hele aftenen igår og fik styr på lidt flere ting. Og idag fik jeg bekræftelse fra Serena at hun godt kan den dag. Så nu er det heldigvis på plads. Så har vi besluttet at tage turen til rådhuset dagen før.

Næste skridt er så at kontakte rådhuset i Rønne og kontakte skovfogeden.

0

Annonce ♥

gisp når du skriver det på dne måde så synes jeg der er mindre tid. :-P

Nå anyway er ved at finde ud af at få kontaktet skov og naturstyrelsen men bryllup står slet ikke på listen og aktiviteter man kan ansøge om i skoven så jeg skal have ringet og hørt om vi overhovedet behøver ansøge om at holde det eller hvad.

Mor er i fuld gang med at lede efter locations og der er pt. 3 stykker der kunne være en mulighed. Min moster her tilbudt vi kan bruge hendes store have men Kæresten er bange for at vi trænger os for meget på.

0

Sikke langt vi alleredeer nået. Teltet og stolene er skaffet, vi har fået lavet liste over hvem der skal inviteres og vi endte på 60 personer. Pattegrisen er boooket samt mandne de skal lave den.

Vi har fået booket min veninde til at lave bryllupskagen.

Vi har fået lavet et godt udkast til invitationerne.

Vi er blevet enige om tidspunkt for vielsen og er ved at have en nogenlunde tidsplan på plads.

Jeg skal hente min kjole i morgen. :-) Glæder mig til at se hvordan de er blevet.

Der er booket tid på rådhuset i Rønne dagen før brylluppet.

Skov og naturstyrelsen er kontaktet og fingerne krydset!

Christianshøjkroen er kontaktet og fået pris på en velkomstdrink.

Vi har takket ja til min mosters tilbud om at holde festen i hendes have! Hvilket er en stor lettelse for båd emig og min mor.

0

Annonce ♥

ringene.jpg

Så fik vi også købt et par ringe.

Faktisk havde vi planlagt at vi ikke skulle have ringe men så faldt jeg over disse på eBay til under 300 kr.for 2 sølvringe og man kunne selv vælge størelse. Så dem købte jeg også fordi vi jo skal håndfæstes og ringene har ligesom et bånd der kører rundt på sig så det passer godt symbolsk til det hele.

0

Hejsa Line

tillykke med det forestående bryllup og det er en flot kjole du har fundet

Jeg er medlem af dit smykkedesign forum, så jeg synes det er sjovt at møde dig herinde.

glæder mig til at følge mere med i din planlægning :-)

H. Alice

Edited by Fuglesang
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Alt er taget med, håber jeg... hvis jeg har glemt noget så betyder det bare at der er endnu mere. Jeg havde regnet med at det kom til at koste 20-25.000 at blive gift men det er godt nok løbet op. Vi skal giftes den 29. august vi blir 53 stk. og her er det senest redigerede budget:

Kjole: 2.250,-

(eBay, plud told, fragt og tilretning)

Sko: 50,-

(Købt brugt på trendsales)

Undertøj: 0,-

(intet nyt købes)

Strømpebånd: 100,-

(købt sidste år på eBay)

Blomsterkrans: 200,-

Blomster øvrigt: 800,-

Bryllupskage: 1.500,-

(veninden der bliver uddannet konditor om 2 måneder har lavet den)

Bro: 500,-

(tur retur køb-svrige)

Færge: 1.700,-

(Til Bornholm)

Hotel: 4.000,-

(3 nætter plus hygge)

Pattegris + mand: 2000,-

(super billigt!)

Køkkenhjælp: 2000,-

(mors veninder får 1000 hver)

Telt, stole, borde, glas: 6.000,-

(lejet)

Mad diverse: 5.000,-

(laves af mostre og mor)

Drikkelse diverse: 5.000,-

(fadøl, velkomstdrik, sodavand og vin)

Gommens sko: 500,-

Gommens tøj: 500,-

(Syet fra bunden at svigermors veninde)

Katte passer: 1.000,-

(Nogen skal jo passe vores søde små børn)

Invitationer: 200,-

(lavet og printet selv)

Bordkort: 0,-

(printet på arbejde, genbrug af noget vi havde liggende)

Tallerkener, bestik: 0

(Familien har nok)

Serena/ceramoni: 5.000,-

(Serena kommer fra Jylland til Bornholm for at håndfæste os)

Transport: 0,-

(Sparet væk, er ikke noget vi går op i)

Fotograf: 0,-

(Min far tager gode billeder og vi har ønsket os kopier af alle billeder der tages.)

Smykker: 600,-

(Købt på eBay sidste år)

Ringe: 350,-

(sølvringe købt på eBay)

Hår/make-up: 0,-

(klarer jeg selv)

I alt:

39.250,-

Heldigvis havde vi sparet 40.000 op og heldigvis får vi 10.000 af begge forældre par så vi klare den. :-)

0