Hr&FruJakobsen

Hvilken kirke skal du giftes i?

126 indlæg i dette emne

Hej zillas!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har et og andet med kirker... kan faktisk finde på at gå op til vores lille lokale og bare sidde der og nyde stilheden og lyset... men det var nu ik derfor at jeg lavede denen tråd... næææ, jeg er helt vild for at se og høre hvilke kirker I skal giftes i! - så læg endelig lidt billeder op... og måske lidt historie, hvis I har kendskab til den :biggrin::):iloveyou:

Her er "vores" kirke, Maribo Domkirke. Jeg har siden jeg var lille bette drømt om at blive gift i den kirke... Men jeg tror at jeg slider skoene op inden vi når alteret..! :balloons:

post-35088-1233008181.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt en smuk og meget romantisk kirke, ser det ud til... den er ret stor, er den ikke? :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det er rart at have fundet en kirke som man har et helt specielt forhold til... en gang i mellem ønsker jeg at vi havde valgt en lidt mindre kirke, fordi jeg ikke har så stor familie, men alligevel så tror jeg at det er den rette kirke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg vil da også gerne vise vores kirke frem. Det er Saltum kirke beliggende i Nordjylland.

post-33928-1233056995.jpg

post-33928-1233057003.jpg

Kirken er et kompromis. Jeg ville helst være blevet gift i "min" kirke, som er en meget lille og intim kirke, men min kærste ville helt vildt gerne giftes i "hans" kirke - det skal dog lige siges at jeg faktisk er konfirmeret i denne kirke - så lidt min er den også.

Så nu håber jeg bare at der udover vores 70 gæster kommer en masse mennesker til globryllup, så kirken kan blive fyldt godt op.

Redigeret af Sweetgirl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, 70 gæster!!! Det lyder absolut til at blive et drømmebryllup for kirken er i den grad smuk :thumbsupsmileyanim:

Synd, at billederne er så små, ville gerne se det sidste billede i et større format.

Redigeret af Hr&FruJakobsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, hvor spændende! Er det en balkon man kan se på billedet? Det er en flot kirke, anderledes, men flot :thumbsupsmileyanim:

Jeg ELSKER bare kirker!!!!!!!!

Redigeret af Hr&FruJakobsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies i Skelby Kirke (ved Næstved). Det har vi valgt, fordi vi bor lige ved siden af -ingen af os har anden tilknytning til den, end at det er vores sogne-kirke... Og vi holder fast i valget, selvom søjlerne midt i kirken har givet anledning til mange bekymringer om, hvorvidt det kunne blive "rigtigt", når jeg nu ikke kan gå op midt af kirkegulvet...

post-34263-1233068985.jpg

post-34263-1233069040.jpg

post-34263-1233069047.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er bestemt en smuk og meget romantisk kirke, ser det ud til... den er ret stor, er den ikke? :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det er rart at have fundet en kirke som man har et helt specielt forhold til... en gang i mellem ønsker jeg at vi havde valgt en lidt mindre kirke, fordi jeg ikke har så stor familie, men alligevel så tror jeg at det er den rette kirke.

Jooee den er rimelig stor... i hvert fald i forhold til at den ligger midt i kbh... vi bliver ca. 65 mennesker plus evt. globryllupsdeltagere så kirken vil ikke være helt tom at se på hehe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes i vores egen lille landsbykirke nemlig Tved Kirke på Mols. Vores børn er døbt her og vi har et tæt forhold til præsten som både har konfirmeret Brian og døbt ungerne. Så vi var ikke i tvivl. Kirken ligger lige ud til Knebel Vig. Op ad kirken ligger den trelængede stråtægte bindingsværkspræstegård. Der er tale om ren Morten Korch idyl.

post-20008-1233070295.jpg

post-20008-1233070311.jpg

post-20008-1233070496.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal vies i Hunseby kirke

Skulle ellers have været i Maribo domkirke, men der kunne vi ikke få det kl. 14 desværre

Hej! :thumbsupsmileyanim:

Hunseby Kirke er også så sød... intim... hyggelig... Såe, du må være fra Maribo ligesom jeg, gætter jeg mig til?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes i Ørsted kirke, her hvor vi bor. Da vi havde barnedåb her d.21/12 fik vi en masse sjove informationer om kirken, bl.a. at kirken ejer en lang række tavler og sølvtøj som nationalmuseet er meget interesseret i. Elsker når der følger historier med...

Vi er begge døbt i kirken, Simon er også konfirmeret der og den yngste af pigerne er lige blevet døbt der.

2ewpg6o.jpg

i43ght.jpg

evaoty.jpg

e5ixrk.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal giftes i Ørsted kirke, her hvor vi bor. Da vi havde barnedåb her d.21/12 fik vi en masse sjove informationer om kirken, bl.a. at kirken ejer en lang række tavler og sølvtøj som nationalmuseet er meget interesseret i. Elsker når der følger historier med...

Vi er begge døbt i kirken, Simon er også konfirmeret der og den yngste af pigerne er lige blevet døbt der.

2ewpg6o.jpg

i43ght.jpg

evaoty.jpg

e5ixrk.jpg

Jeg er vild med det første billede... det ser så... intimt og varmt ud :biggrin: Hvor er Ørsted henne på det danske verdenskort? Smil. Det er da spændende det med sølvtøjet, synes jeg :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Hr&FruJakobsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal vies i Hunseby kirke

Skulle ellers have været i Maribo domkirke, men der kunne vi ikke få det kl. 14 desværre

Hej! :biggrin:

Hunseby Kirke er også så sød... intim... hyggelig... Såe, du må være fra Maribo ligesom jeg, gætter jeg mig til?

Ja sån da mellem Maribo og Rødby - hvor skal i så holde fest :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes i Ørsted kirke, her hvor vi bor. Da vi havde barnedåb her d.21/12 fik vi en masse sjove informationer om kirken, bl.a. at kirken ejer en lang række tavler og sølvtøj som nationalmuseet er meget interesseret i. Elsker når der følger historier med...

Vi er begge døbt i kirken, Simon er også konfirmeret der og den yngste af pigerne er lige blevet døbt der.

2ewpg6o.jpg

i43ght.jpg

evaoty.jpg

e5ixrk.jpg

Jeg er vild med det første billede... det ser så... intimt og varmt ud :biggrin: Hvor er Ørsted henne på det danske verdenskort? Smil. Det er da spænedende det med sølvtøjet, synes jeg :thumbsupsmileyanim:

Heeelt oppe på Norddjursland, der hvor Randers Fjord starter ca.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i Randerup kirke i den sydvestlige del af Sønderjylland (5 km til vadehavet og 25 km til grænsen). Kirken ligger lidt nord for Randerup, så der ligger kun et par enkelte huse rundt om. Der er kun 133 indbyggere i sognet.

Jeg er både døbt og konfirmeret i kirken. Det er i øvrigt her digterpræsten Brorson er født og opvokset.

post-28609-1233124610.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer