Sign in to follow this  
Followers 0
merete.dam

Tøj til forloveren

21 posts in this topic

Det er vi lidt i tvivl om :td:

Selvfølgelig er det op til os selv at bestemme det, men til jer der har valgt at forloveren og gommen skal være ens - er det så sådan, at gommen og forloveren er i ens jakkesæt/smoking/kjolesæt og det så bare er gommen, der bærer vest og kravat? Eller er de kopier af hinanden?

Jeg tænker selvfølgelig på, at man skal kunne se, hvem der er gom og hvem der er forlover :boohoo:

På forhånd tak for jeres hjælp :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

vi var til bryllup sidste år hvor min tilkommende var forlover og der bad gommen os om ikke og købe samme farve jakkesæt som gommen men skjorten skulle være den samme.

gommen havde vest og kravat på

forloveren havde skjorte på magen til gommens (og en ret dyr en af slagsen)

man skal måske også huske at jo flere krav man sætter til deltagernes tøj (forlover, brudepiger m.m.) så skal man måske også give til økonomisk tilskud.

vi skal have 2 brudepiger som hver får 500 som tilskud mod at vi får lov til og bestemme kjolerne med morens godkendelse(da hun ved hvad der klæder dem de er 10 og 12)

0

vi var til bryllup sidste år hvor min tilkommende var forlover og der bad gommen os om ikke og købe samme farve jakkesæt som gommen men skjorten skulle være den samme.

gommen havde vest og kravat på

forloveren havde skjorte på magen til gommens (og en ret dyr en af slagsen)

man skal måske også huske at jo flere krav man sætter til deltagernes tøj (forlover, brudepiger m.m.) så skal man måske også give til økonomisk tilskud.

vi skal have 2 brudepiger som hver får 500 som tilskud mod at vi får lov til og bestemme kjolerne med morens godkendelse(da hun ved hvad der klæder dem de er 10 og 12)

Tusind tak for dit input :boohoo:

Vi betaler brudepigekjolerne og forloverens tøj, så det var egentlig mere et spørgsmål om, om gommen og forloveren er i ens tøj - men det er da en god løsning mht. skjorten :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa

Da vi købte min forlovedes tøj fik vi at vide, at vi kunne købe en skjorte magen til min forlovedes og et slips magen til hans vest til forloveren, så det regner vi med at gøre. Det er vi enige om er en god løsning . vi har ikke lyst til at gom og forlover skal ligne hinanden

0

Annonce ♥

Hejsa

Da vi købte min forlovedes tøj fik vi at vide, at vi kunne købe en skjorte magen til min forlovedes og et slips magen til hans vest til forloveren, så det regner vi med at gøre. Det er vi enige om er en god løsning . vi har ikke lyst til at gom og forlover skal ligne hinanden

Det er da også en god ide - jeg tror måske også, at jeg er blevet enig med mig selv om, at forloveren kan få et beløb, der svarer til det beløb, som brudepigekjolen har kostet og så kan vi måske købe skjorten og et slips eller lign. dertil også og så må han selv finde jakkesættet eller bruge noget, han har :thumbsupsmileyanim:

Tak for inputs - kom gerne med flere :boohoo:

0

Vi har købt den samme til forloveren, det har jeg ikke tænkt så meget over... jeg regner med at dem der kommer godt ved hvem der skal giftes :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg synes personligt ikke om, at forlover og gom er ens. Synes det er fint, at der er lidt farvematch - men så heller ikke mere. Min mening er, at ingen må tage opmærksomheden fra brudeparret - og det sýnes jeg ligesom sker, hvis forloveren har det samme på som gommen.

0

Da min tilkommende for nyligt var forlover til hans bedste ven bryllup, bar han præcis det sammen tøj som gommen.

Og når vi skal giftes har vi tænkt os at det skal være på samme måde, de to herre bytter bare plads.

0

Annonce ♥

Vi er enige om, at de IKKE skal være ens.. For hvis de skal, hvad så med ham, der fører bruden op? Skal han også matche?

Det eneste krav vi (jeg i hvert fald) har til forloveren + ham der skal føre mig op er, at de SKAL være i jakkesæt eller smoking.. altså fint tøj.. Men det tvivler jeg så heller ikke på bliver et problem med de to, som vi nok vælger.

0

Det er vi lidt i tvivl om :)

Selvfølgelig er det op til os selv at bestemme det, men til jer der har valgt at forloveren og gommen skal være ens - er det så sådan, at gommen og forloveren er i ens jakkesæt/smoking/kjolesæt og det så bare er gommen, der bærer vest og kravat? Eller er de kopier af hinanden?

Jeg tænker selvfølgelig på, at man skal kunne se, hvem der er gom og hvem der er forlover :)

På forhånd tak for jeres hjælp :blush:

det er vist en smagssag hos os har de ikke forloveren tager det tøj på som han selv blev gift i for 2 års siden :):cheerleader3:

0

Vi har ikke helt besluttet os endnu, men tror ikke at gommen og forloveren skal have ens tøj på. Men hvem skal egentlig betale forloverens tøj??

0

Vi har ikke helt besluttet os endnu, men tror ikke at gommen og forloveren skal have ens tøj på. Men hvem skal egentlig betale forloverens tøj??

Vi betaler for forloverens tøj, har vi bestemt. Vi har også betalt for brudepigernes tøj, så der er ingen forskel der :blush:

0

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at der ikke ligger nogle klare regler for hvem der betaler forloverens tøj, nogle gange vælger brudeparet at gøre det, andre gange må han selv punge ud. Det måtte min forlovede da han skulle være det.

0

Vi sad lige og snakkede om det i går. Jeg synes ikke de skal være ens. Jeg vil gerne hvis manden har en rød skjorte og hvidt slips på og så synes jeg det kunne være smart hvis forloveren havde en hvid skjorte og rødt slips på. Men den idé ved jeg ikke om manden købte. Jeg skal også lige have fundet ud af hundrede procent hvilken farve min kjole er, for jeg synes den er cremet i det.

0

Hmm bliver helt i tvivl om forloverens tøj af at læse denne tråd:-?

Vi havde egentlig tænkt at forloveren skulle matche brudgommen. Min kæreste skal i kjolesæt (regner jeg med;-0), men kan godt se at det måske vil være fedt, hvis forloveren er pæn klædt på uden at være lige så "dresset op". Men kan han så have jakkesæt på, eller vil det se helt forkert ud???

Det er godt nok ikke helt nemt :cheerleader3:

0

Min kæreste og hans bror, som er forlover, har valgt at være ens. Meget ens, synes jeg. Men det har de altså lyst til, de har lavet det til sådan et helt lille hygge-projekt at få sammensat tøjet til den store dag. - De har købt samme jakkesæt og vil vist begge være iført hvid skjorte og sort slips. Der er så meget andet, som jeg har flest meninger om og derfor også bestemmer mest, så lige præcis det her punkt, blander jeg mig ikke i. Dog har jeg sagt, at han altså skal have en knaphulsblomst, selvom han først tvivlede lidt.

Min kæreste skal i et ret alm. smalt jakkesæt og har ikke købt noget typisk bryllups tøj og tilbehør. Derfor ville det faktisk også gøre det ret svært for forloveren, hvis vi stillede krav om, hvad han måtte og ikke måtte være iført.

Mht. at stjæle opmærksomhed fra brudeparret er jeg slet ikke bekymret. For det første kender alle gæsterne os jo, så der er ikke så meget at være i tvivl om. Derudover kan der ikke være megen tvivl om, hvem der er gommen: Det er jo ham som kysser på hende i den store hvide kjole hele dagen :cheerleader3:

Edited by IdaEmilie
0

Annonce ♥

Hihi, tror det ville se sjovt ud hvis min hubby skulle være ens med sin forlover, da forloveren er hans bedste veninde :cheerleader3:

Så det bliver ikke noget issue overhovedet. Men hvis nu hun var en han, ville jeg personligt ikke stille noget krav til "hans" påklædning, udover at det skal være rent og pænt, og selvfølgelig ikke "mere" dressed up end gommen. Det ville se lidt spøjst ud hvis gommen var i jakkesæt og forloveren i pingvin :cheerleader3:

0

Her er det Daniels søn på 9 år der skal være forlover, så vi betaler selvfølgelig tøjet. Har fundet et fint gråt sæt til ham, som slet ikke er magentil Daniels. Til gengæld passer det super-godt til brudepigens (Daniels datter) kjole, der er lyselilla :cheerleader3:

Daniel har en mørkegrå habit på, men vil ikke have vest og kravet på. Er så egentlig i tvivl om forloveren så skal have vest på? Den fulgte med til sættet, så vi har den allerede, men vil det være mærkeligt hvis Ulrick (sønnen) har vest på, når gommen ikke har?

0

Her har vi egentlig ikke besluttet tøj til hverken gom eller forlover, men personligt vil jeg være lidt ked af hvis de var helt ens... De er nemlig tvillinger, og ligner hinanden meget! Hm... tænke tænke....

0

Vi er stadig lidt i tvivl om, hvorvidt vi vil give et bidrag eller ej. De skal begge have jakkesæt på og man må regne med at forloveren har et (hvilket han også har).

Vi står over for 2 muligheder:

1: Min kæreste har fundet ud af, at han kan få lavet et skræddersyet jakkesæt i Aalborg for ca 2000,- og det er 4000,- under hvad vi har budgetteret. Hvis det holder stik, kunne vi godt finde på at give forloveren et. Men det kommer an på, om det bliver meget dyrere, da han er en temmelig stor mand.

2: Bliver det ovenstående for dyrt, eller går i vasken, så giver vi ham en skjorte og måske et slips.

Om deres jakkesæt er ens og deres skjorter gør ikke noget, men lad os sige at gommen har et lilla slips på, så må forloveren godt have et på i samme nuance, men måske med mønster eller striber. Samme toner, men ikke ens. Men det vil vi jo kun bestemme, hvis vi betaler. Ellers synes jeg ikke at vi kan tillade os at stille krav - lige udover at han skal have jakkesæt på... :)

pyyyh det var forvirrende at forklare! Håber i forstår hvad jeg mener! :griner:-

0

Annonce ♥

her ved os er gommen og forloveren ikke ens. Min H2B er i sort jakkesæt/habbit (er ikke købt eller bestemt endnu) og forloverne (ja min kæreste har valgt at have ti forlovere) de skal begge have det jakkesæt på som de selv er gift i (det enen brunt og det andet sort)

0