Rosie

Brudebukettens pris

26 indlæg i dette emne

Hej.

Vi er ikke helt startet med de store bryllups planer. Vi samler stadig inspiration og lægger budget.

Jeg sad og surfede og fandt brude buketter der kostede mellem 1500,- og 2000,- kr.

Min umiddelbare tanke er at det dælme er dyrt.. :boohoo:

Selvfølgellig skal der være orden i tingene, og nogle ting koster bare..

Men 2000,- kr for en buket blomster.. Det er da vanvittigt..

Hvad er jeres erfaringer..

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo an på hvor stort du vil have det.

Jeg gik ind og spurgte den lokale blomsterpusher nede på torvet og han skulle have 600,- for at lave en 'rådhusbuket' i roser. Det er en bette brudebuket, men det er jo et spørgsmål om lyst, tanker og drømme.

På messen erfarede jeg at priserne ellers lå fra 950,- og opefter..

Jeg synes der er rigeligt at bruge penge på i forbindelse med bryllup, så det er ikke en prioritet for mig. Hvis det ikke var vi havde en i familien der ville binde bukettet, så var jeg hoppet på den lille fra den lokale.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give ca. 1000 kr. for en tætbundet rund buket, 6 knaphulsblomster og en håndledskorsage (til den voksne brudepige).

Jeg ville gøre som min kommende mand - tage rundt til forskellige blomsterhandlere og forhøre om priser. For der er KÆMPE forskel i pris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er mange penge for en buket.. men har så arbejdet med blomster og ved alt det arbejde, der skal lægges i den ene buket.. De fleste brudebuketter bliver stiftet, dvs at hver eneste blomst og grønne blad får klippet stilken af og stiftet med ståltråd, hvorefter man ruller gønt blomstertape rundt om ståltråden. Der kommer ofte også mange flere blomster i en brudebiket, og dyrere blomster, da de sjældent er fx gerbera og nelliker de kommes i.. Roser, orkideer, callaer, liljer osv er dyre blomster. Blomsterhandleren lægger selvfølgelig også moms oveni blomstens indkøbspris (ligesom alle andre varer), men en blomsterhandler kan ikke kræve en timepris på buketter, ligesom fx håndværkere får.

En almindelig buket kan laves på ca. 15 min, men en brudebuket tager meget længere tid, og man starter en eller to dage før, for at stifte blomsterne.

Og heldigvis ved de fleste blomsterhandlere hvor vigtig dagen er, og gør alt for at buketten bliver perfekt.

Bare lidt insiderviden, så i ved hvorfor det er så pokkers dyrt.. Så det er skønt for brude som Mille27 (og min veninde der skal giftes til sommer) at kende en der kan lave buketten for sig, og man kun skal betale for materialer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi erfarede, at store "kæder" er dyrere end den lille lokale blomsterforretning. Desuden fandt vi også ud af, at købte vi i en butik ca 20 km væk i en mindre by, var der også penge at spare.

Så ring rundt - også til udkantsområder. De er oftest billigere.

Min mand købte min buket i Christiansfeld og gav i alt 1020 for min buket og 4 brystbuketter. Jeg fik så også en stor buket, som efterfølgende har kostet mig et ømt håndled.

post-31283-1234174426.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi erfarede, at store "kæder" er dyrere end den lille lokale blomsterforretning. Desuden fandt vi også ud af, at købte vi i en butik ca 20 km væk i en mindre by, var der også penge at spare.

Så ring rundt - også til udkantsområder. De er oftest billigere.

Min mand købte min buket i Christiansfeld og gav i alt 1020 for min buket og 4 brystbuketter. Jeg fik så også en stor buket, som efterfølgende har kostet mig et ømt håndled.

post-31283-1234174426.jpg

Hej hvilken en af dem i christians feld har i købt brude bukketten ved? skal selv giftes i omegn af a feld- så har tænkt på at høre til buketter i a feld.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi erfarede, at store "kæder" er dyrere end den lille lokale blomsterforretning. Desuden fandt vi også ud af, at købte vi i en butik ca 20 km væk i en mindre by, var der også penge at spare.

Så ring rundt - også til udkantsområder. De er oftest billigere.

Min mand købte min buket i Christiansfeld og gav i alt 1020 for min buket og 4 brystbuketter. Jeg fik så også en stor buket, som efterfølgende har kostet mig et ømt håndled.

post-31283-1234174426.jpg

Hej hvilken en af dem i christians feld har i købt brude bukketten ved? skal selv giftes i omegn af a feld- så har tænkt på at høre til buketter i a feld.

Min mand købte hos Anemonen. Hans, der har butikken, er altså dygtig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi erfarede, at store "kæder" er dyrere end den lille lokale blomsterforretning. Desuden fandt vi også ud af, at købte vi i en butik ca 20 km væk i en mindre by, var der også penge at spare.

Så ring rundt - også til udkantsområder. De er oftest billigere.

Min mand købte min buket i Christiansfeld og gav i alt 1020 for min buket og 4 brystbuketter. Jeg fik så også en stor buket, som efterfølgende har kostet mig et ømt håndled.

post-31283-1234174426.jpg

Hej hvilken en af dem i christians feld har i købt brude bukketten ved? skal selv giftes i omegn af a feld- så har tænkt på at høre til buketter i a feld.

Min mand købte hos Anemonen. Hans, der har butikken, er altså dygtig!

okay tak for tippet og svaret. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvordan min buker kommer til at se ud, men da kæresten valgte den ud sagde damen 2500 sek, dog fik han forhandlet den ned til 1500 sek = 1050 dkk.

Jeg synes det er mange penge, men nu er det den buket han synes jeg skal have som jeg får.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at det er helt, helt vildt at de skal koste så meget. Som Missy siger, er det hvert fald delvist fordi, der bliver lagt et kæmpe arbejde i det fra blomsterhandlerens side, når det er meget avancerede buketter.

Heldigvis synes jeg, at de helt enkle buketter med én slags blomster bundet sammen med noget fint bånd, er det smukkeste, og det kan jeg sagtens lave selv, så min kommer max til at koste nogle hundrede kroner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har lige været nede i min lokale som har samarbejde med interflora og hun sagde at en rådhusbuket ligger fra 500,- større brudebukker ligger fra 1000,- og hvis jeg ville have noget som er dråbe formet atså noget som hænger ned så skulle jeg regne med fra 1200,-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fik lavet en alm. rokokko buket til mig. Den gav han kun 250 kr. for.

Da blomsterdamen fandt ud af, at det var til en brudebuket, så var hun så sød at binde satinbånd om håndtaget.

Samt fik han en lille buket til brudepigen, og den gav han max. 150 kr. for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj!

Det er godt nok ved at være længe siden jeg har skrevet her inde, men måtte bare lige gi' lidt lyd her.... Min buket var så godt som gratis, da vi havde/har masser af blomster i haven! her kan du se min buket!

Rigtig god fornøjelse!! :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja der er vist kæmpe fordele ved at bliver gift på landet - vi fik min buket, 4 knaphulsblomster og kirkepynt for 765,- og det var ikke fordi vi gik på kompromis.... det hører med til historien at min buket var meget enkelt, 20 kalaer bundet sammen med noget af det stof der blev klippet af kjolen da den blev lagt op (min geniale blomsterhandlers ide)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja jeg har hørt rygter om at lige så snart du nævner ordet bryllup så ryger prisen i vejret så hvis man kan undgå skal man ikke fortælle blomsterhandleren hvad det er man skal bruge buketten til.

Hej

Tusind tak for de gode svar.

Og Ja lige så snart man nævner ordet bryllup, bliver alting pludselig meget dyrere.. For det skal jo være perfekt, og det er kun den ene gang.. og så betaler folk jo gerne.. Sådan er mentaliteten hos dem der butikkerne..

Jeg vil også gerne ha en lille og simpel buket.. dem i kalder "rådhusbuketter" men jeg syns nu stadig at 500,- kr for 10- 12 blomster og lidt grønt, er mange penge.. men vi tager rådet og ringer rundt og spørger.. Endnu engang tusind tak for hjælpen :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej.

Vi er ikke helt startet med de store bryllups planer. Vi samler stadig inspiration og lægger budget.

Jeg sad og surfede og fandt brude buketter der kostede mellem 1500,- og 2000,- kr.

Min umiddelbare tanke er at det dælme er dyrt.. :cheerleader3:

Selvfølgellig skal der være orden i tingene, og nogle ting koster bare..

Men 2000,- kr for en buket blomster.. Det er da vanvittigt..

Hvad er jeres erfaringer..

:cheerleader3:

Jeg mener vi gav 3800 for brudebuket, brudepigebuket, 3 knaphulsbuketter og buketter til 56 borde til selve festen og levering. Men det er så også 1½ år siden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blomster er dyre, og hvis I vidste hvor lang tid det tager at binde sådan en buket, så giver prisen sikkert også mere mening for Jer :blush:

Men som en anden siger, så er der forskel på at man går til f.eks. Interflora (overpris x10! for ALT!) eller den lille lokale. Den sidste er den billigste, og mindst lige så god.

Jeg kan kun sige "STØT den lokale blomsterforretning"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer