Sign in to follow this  
Followers 0
K. Margrethe

Kom så tøser, hvordan undgår vi tolden!?

13 posts in this topic

Nu er mit tur så kommet til at benytte maidor.

Jeg er fuldt ud tryg ved at få dem til at lave vores vielsesringe og vi har skrevet med dem frem og tilbage om den bedste løsning for os. Nu er vi så kommet frem til hvilke ringe jeg og min kommende mand skal gå med resten af vores liv, jeg er SÅ spændt :thumbsupsmileyanim:

Men hvordan undgår jeg tolden, alle jer der tidligere har bestilt fra Maidor eller et andet sted i udlandet, gjorde i noget specielt for at slippe udenom?

Og hvordan er Maidors garanti, kan man let sende dem tilbage og få ringene rettet til hvis ikke de er som forventet?

0

Annonce ♥

Har også lige skrevet frem og tilbage med Maidor, og vi er også kommet frem til de ringe vi ønsker - har de samme spørgsmål som dig, så kigger lige med her :thumbsupsmileyanim:

0

Vi går også spændt at venter på billeder af vores ringe (de burde være lige på trapperne)... Min mor gjorde mig opmærksom på at toldreglerne faktisk er lavet om, så man må importere for mere end før i tiden!

Vores ringe er forholdsvis billige - det løber op i 5000 kr inkl. fragt, og pr. person må man importere for 3250kr (eller deromkring), så vi har fået Julie til at skrive begge vores navne på kuverten, for så må man vel importere for det dobbelte, og så skulle vi meget gerne slippe for told :thumbsupsmileyanim::boohoo:

Vi tager dog stadig de andre forholdsregler med at Julie sender alle papirer på købet i en kuvert for sig, og selve ringene i en pakke for sig...

0

Vi går også spændt at venter på billeder af vores ringe (de burde være lige på trapperne)... Min mor gjorde mig opmærksom på at toldreglerne faktisk er lavet om, så man må importere for mere end før i tiden!

Vores ringe er forholdsvis billige - det løber op i 5000 kr inkl. fragt, og pr. person må man importere for 3250kr (eller deromkring), så vi har fået Julie til at skrive begge vores navne på kuverten, for så må man vel importere for det dobbelte, og så skulle vi meget gerne slippe for told :thumbsupsmileyanim::boohoo:

Vi tager dog stadig de andre forholdsregler med at Julie sender alle papirer på købet i en kuvert for sig, og selve ringene i en pakke for sig...

Er der ikke kun når man selv hjemhenter varerne at man må bringe så stor værdi ind i landet? Reor altså ikke det gælder for onlinekøb i udlandet, måske en der har forstand på skat lige finde et link til en beskrivelse på nettet :0)

0

Annonce ♥

Er der ikke kun når man selv hjemhenter varerne at man må bringe så stor værdi ind i landet? Reor altså ikke det gælder for onlinekøb i udlandet, måske en der har forstand på skat lige finde et link til en beskrivelse på nettet :0)

Det mener jeg altså også,altså at det er det beløb man selv må medbringe varer for ind i landet - som jeg har forstået det så bliver man fortoldet af alt over 80 kr fra Usa og Østen ( men det kan være mig der har forstået det forkert :td: )

Se f.eks her

0

Det er korrekt i kan ikke importere fra et ikke EU land uanset hvad uden af betale told og moms af det - de ¨bner simpelthen pakkerne i tolden og ser hvad det er og de beholder varen til man har betalt vi har selv prøvet det

0

Annonce ♥

Jeg har hørt, af der er nogle der er sluppet for tolden ved at bede sælger om at sende pakken i helt neutralt indpakning og oplyse at det er en fødselsdagsgave.. Men det er blot et rygte!

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Den virker jævnligt, jeg køber en masse gennem netforretninger og Ebay i USA og Østen og der har jeg opdaget at sælger ofte ( uden at jeg spørger) skriver "gift" eller "decoration" på deklarationen uden på pakken, og så et 0 uden for hvad den er værd - og så har jeg ikke betalt afgift - selv om det er mere end de famøse 80 kr værd.

Men derfra og så til at man er sikker på at de ikke gør det, er der nok langt, men det er da et forsøg værd :denmarkflag:

0

Tusinde tak for jeres mange svar, jeg kan se at der er flere som står i samme problem:)

Jeg tror vi forsøger os lidt frem med at få Maidor til at skrive dokumenter eller gave på pakken også sende fakturen hver for sig, så må vi bare krydse fingre.

uhh hvor jeg glæder mig til at få dem bestilt :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa

Vi har også fået lavet ringe hos Maidor og de gik igennem uden problemer. De sender fakturaen særskildt i en kuvert. Ringene fik vi også i en stor kuvert. Så lå de inden i i bobleplast. Det er nok større chance for at tolderne kigger på dem hvis det ligner ringe og er i ringæsker.

Men held og lykke med det... Tror nu ikke I skal være nervøse... Chancen for at den bliver snuppet er meget lille...

0

Annonce ♥

Hejsa piger.

Er netop igang med at få lavet ringe ved Maidor.

Vil selvfølgelig også helst at de undgår at ryge i tolden. Kan læse at der er nogle af jer der har fået dem til at skrive

dokumenter på brevet, har det virket hver gang, altså at brevet så ikke er blevet taget i tolden.

Skal man skrive til dem og spørge dem om de vil skrive dette på brevet og sender de automatisk ringene og

papirerne hver for sig...?

Ellers vil jeg da lige skrive til dem og få dem til det....og hvad hedder faktura lige på engelsk, kan slet ikke huske

det lige nu..

0