mizzdaydream

Børn...

12 indlæg i dette emne

Vi skal have nogle "Børn" med til vores bryllup. Tænker lidt over at lave nogle gave/underholdnings poser til dem, men ved ikke om det vil være nødvendigt pga deres alder (dog ved jeg de ikke kan side stille) Den yngste er 7 og den ældste er 17/18.

Tror de ældste vil tage nogle spil med (det plejer de) men hvad med den yngste? ville det være en ide at lave en lille pose med en slags skattejagt(fx hvor mange sort tippet hajer er der i hajtanken(det bliver holdt på kattegatcenteret)), et engangskamara, og nogle farver og malebogstegninger?

Eventuelt flere ideer?

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har inviteret en del børn, og gør netop det med gaveposen - i har så oven i købet heldet med at det bliver holdt et spændende sted for børn så det skal i da udnytte. Børn kan sagtens have det sjovt et par timer selv, men så bliver det altså lidt kedeligt har jeg erfaret de gange vi har holdt fester - og specíelt hvis der ikke er så mange børn i samme alder.

Har du prøvet at spørge Kattegatcenteret om de ikke har opgaver liggende i kan få ? - det plejer den type steders skoletjenester at have.

Vi har købt små spil i Tiger butikken, pixibøger, "lav-selv-halskæder" af store træperler til pigerne og biler til drengene - man kan finde en masse sjove søde små ting som kan underholde for få penge.

Derudover har vi planer om at sætte en Wii og en Playstation op i vores soveværelse ( vi holder festen herhjemme i haven) til de store unger og så har jeg lovet min 3 årige at alle hans små telte mm- skal slåes op i haven som en lille legeplads for de små, der vil der også være balloner, et stort oppusteligt bowlingspil og andet havelegetøj.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er så heldige, at der er flere rum i forsamlingshuset, så jeg regner med at lave et børnerum, med alt muligt forskelligt. Tegne ting, spil og tv. Håber det kan beskæftige dem lidt.

Nu ved jeg slet ikke hvordan det ældste "barn" på 17/18 år er, men jeg tror personen vil blive lidt ked af at blive kaldt et barn. Hvis det var mig der var 17/18 år ville jeg da helst blive behandlet som en voksen! Hvis det var mig, så ville jeg ikke lave særbehandling til et "barn" på 17/18 år.

Håber du kan bruge svaret til noget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver gaveæsker til børnene (4, 4½ og 7) - derudover er der to drenge på 11 - en dreng på 16 - en dreng på 17 - og en på 20. Dem laver jeg ikke noget til. Jeg tror simpelthen de er for store, og det eneste de interesserer sig for er diverse spil.

I gaveæskerne lægger jeg malebøger, farvekridt, biler, dukker, små spil, pixi bøger og hvad jeg ellers finder på. Desuden også et engangs kamera. Måske får de store drenge på 11 også et kamera...

Ovenpå festlokalet er der nogle ekstra rum, og der indretter vi et legerum med forskelligt legetøj, madrasser og et tv med dvd.

Barnet på 4½ er vores eget - resten er nevøer og niecer. Med den tanke, at forældrene selv må vurderer om deres børn gider/har lyst til at være med til et bryllup - koncenterer vi os primært om at underholde vores eget barn - og dermed også de andre i den alder. Så hvis de store vil spille playstation, gameboy e.l. må de selv medbringe det. Det er ikke noget vi sørger for (vi ejer det heller ikke så....)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg slet ikke hvordan det ældste "barn" på 17/18 år er, men jeg tror personen vil blive lidt ked af at blive kaldt et barn. Hvis det var mig der var 17/18 år ville jeg da helst blive behandlet som en voksen! Hvis det var mig, så ville jeg ikke lave særbehandling til et "barn" på 17/18 år.

Dette var også min tanke, men når jeg tænker på min fætter (som er 17) er det satdig som et barn, for han kan ikke side stille gennem en hel middag, og slet ikke når den bliver så lang som det har for vane at blive til et bryllup.

Det har ikke hele tiden været meningen at mine fætre og kusiner skulle med.

Og nu er jeg lidt bange for at han vil gøre et eller andet som ødelægger dagen for os, fordi han keder sig og derfor ikke kan side stille.

Kan godt høre det lyder meget egoistisk, men det er mine tanker :lol:

Det er derfor jeg har tænkt på de der gaveposer især til den lille.

Men tak for ideen med billige spil i tigeren.

kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bestemt ikke normalt. De fleste børn vil faktisk allerede gerne fra 15-16 års alderen sidde med ved bordet og være en del af det voksne selskab. Jeg tror såmænd også at det er de færreste 17-18 årige der begiver sig af med at spille spil til sådan en fest. Giver man dem derimod en mobiltelefon i hånden sker der ting og sager..... :lol:

Men ellers godt med legetøj, spil, Noget papir, farver etc. børnene kan fornøje sig med. Så er I kørende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

Vi skal også have Mange børn med til vores bryllup, i alle aldre,

der´er super udenoms plads med lege plads, svævebane, fodboldsbane m.m, men ud over det vil der blive indrettet et værelse med bøger,spil osv.

Vi har så valgt at lave et børne bord (så man undgår tommer pladser ved middage.) der havde jeg tænkt mig at ligge papisdug på , lave nogler gave poser med farver, klitermærker osv så de kan side og tegne, klister på dugen så de ikke keder sig alt for meget.. :lol:

Maj09 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vurderet ud fra mine egne "unger" her og nu (7 og 9) så er de beskæftiget hvis der enten er Nintendo Wee, eller en computer med adgang til internettet (Facebook). Mener de spiller/laver noget der hedder Pet men har som den eneste i familien aldrig selv brugt det og kommer heller ikke til det :lol:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vurderet ud fra mine egne "unger" her og nu (7 og 9) så er de beskæftiget hvis der enten er Nintendo Wee, eller en computer med adgang til internettet (Facebook). Mener de spiller/laver noget der hedder Pet men har som den eneste i familien aldrig selv brugt det og kommer heller ikke til det :lol:

Problemet med en Nintendo Wii er at de voksne stjæler pladsen fra ungerne!

Og nej selv ikke min brudekjole ville forhindre mig i at give de andre tæv i Bowling eller i "Rayman Raving Rabbids"

:)

Jeg havde egentligt regnet med at invitere børn med til mit bryllup, det ville dreje sig om nogle i alderen 0-4 år og så fra 14 år og op efter. Men efter at have snakket med forældrene til en som vil være 2 på vores bryllupsdag, så er jeg kommet i tvivl. Det er set ud fra det synspunkt at forældrne måske vil nyde dagen mere hvis de ikke skal passe deres børn...

Jeg har heller ikke noget imod den enkelte tomme plads undervejs i middagen, bare børnene kommer når der bliver kaldt og de respektere at man skal tie stille når der er andre der holder tale... Hvilket ikke vil være noget problem med de børn jeg vil invitere med.

Men lad os sige at jeg ikke har besluttet mig endnu. Jeg har jo også et stykke tid inden invitationerne skal sendes ud.

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke kun Nintendo de voksne blander sig i :lol: Ofte når der drikkes kaffe i et tilstødende rum og der er børn med bruger jeg pausen frem til brudevalsen, til at lave lidt børnedisco for børnene og der kan flere af de voksne som regel heller ikke holde sig væk, og der kommer så flere og flere til, hvorefter de sidste er klar til brudevalsen. Det giver rigtig mange points hos forældrene. Det samme hvis man har 1-3 børn oppe bag pulten under middagen eller i en pause (det er højden). Så skal de voksne også lige op og kigge (mest fordi de tror børnene er i vejen).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde lavet de fineste små gaveposer med alderesrelateret indhold i - til alle børn var der malebog, farver, i bog, slikpose og de to yngste på 1½/2 år fik så en bamse de to drenge på 4 og 7 år fik et nyt spil til deres gameboys som jeg havde sørget for de ville have med til dagen :lol:

det var et super hit og alt blev flittigt brugt under aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er ikke kun Nintendo de voksne blander sig i :lol: Ofte når der drikkes kaffe i et tilstødende rum og der er børn med bruger jeg pausen frem til brudevalsen, til at lave lidt børnedisco for børnene og der kan flere af de voksne som regel heller ikke holde sig væk, og der kommer så flere og flere til, hvorefter de sidste er klar til brudevalsen. Det giver rigtig mange points hos forældrene. Det samme hvis man har 1-3 børn oppe bag pulten under middagen eller i en pause (det er højden). Så skal de voksne også lige op og kigge (mest fordi de tror børnene er i vejen).

Nej man kan jo ikke have "Lille Dutter" går i vejen for DJ'en ;)

Men det er da en god ide sådan at lave et indslag for børnene... Det trænger de sikkert til efter middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer