farmer

så er kagerne næsten færdige til på lørdag..

30 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Her kan man lige skimte topfiguren... kagerne kommer op og stå på nogle spande i forskellige niveauer og så ligger vi en velour dug ud over, så kagerne kommer til at "svæve"...

Mangler roser og blade, men så langt er jeg ikke lige kommet endnu :0)

post-27440-1234448323.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wauuuw, det ser vildt godt ud!!!

Men efter at have været inde i din tråd og se, at I vist har inviteret 70 gæster - så kan jeg ikke forstå, hvorfor du har lavet næsten dobbelt så mange kager end jeg regnede med, at 70 personer skulle have?

Hvor mange mennesker regner du med, at du nu har kage til?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan man lige skimte topfiguren... kagerne kommer op og stå på nogle spande i forskellige niveauer og så ligger vi en velour dug ud over, så kagerne kommer til at "svæve"...

Mangler roser og blade, men så langt er jeg ikke lige kommet endnu :0)

Hvad kan man sige andet end Wow - :lol: De ser super flotte ud !!! Jeg håber vi får lov til at se billeder af det endelige resultat. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Wauuuw, det ser vildt godt ud!!!

Men efter at have været inde i din tråd og se, at I vist har inviteret 70 gæster - så kan jeg ikke forstå, hvorfor du har lavet næsten dobbelt så mange kager end jeg regnede med, at 70 personer skulle have?

Hvor mange mennesker regner du med, at du nu har kage til?

åh ja det vil jeg også gerne høre mere om - vi bliver nemlig også ca. 70 mennesker - og vi skal have 5 kager - i forskellige størrelser på et stativ...men nu bliver jeg jo helt nervøs for at det er nok? Du må endelig lige opdatere efter på lørdag, hvor meget der blev spist. Og er det til om eftermiddagen eller som dessert?

Mht marcipan - har du selv rullet ud - eller købt færdige låg hos bageren? Var det ok at arbejde med?

Og MUMS hvor ser de altså bare lækre ud....

Redigeret af Winston
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kagerne er beregnet til 93 pers. inkl. børn.. de blever serveret til eftermiddags kaffe med frisk frugt som tilbehør.. mens vi er ude og få taget billeder!! vi skal være i kirken halv tre, og skal først spise halv syv, så der er nok mange der trænger til noget der om eftermiddagen!!! de får kaffe til kagen, og så tager vi en velkomstdrink sammen med dem, når vi ankommer!!

ang. overtrækket så er det færdige låg købt i metro.. det var ok at arbejde med, men jeg havde lidt svært ved at få kanterne pæne (måske det bare er mig :0)...)

I skal nok få billedder af det færdige resultat, og en update på hvor meget der blev spist!! :0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kagerne er beregnet til 93 pers. inkl. børn.. de blever serveret til eftermiddags kaffe med frisk frugt som tilbehør.. mens vi er ude og få taget billeder!! vi skal være i kirken halv tre, og skal først spise halv syv, så der er nok mange der trænger til noget der om eftermiddagen!!! de får kaffe til kagen, og så tager vi en velkomstdrink sammen med dem, når vi ankommer!!

ang. overtrækket så er det færdige låg købt i metro.. det var ok at arbejde med, men jeg havde lidt svært ved at få kanterne pæne (måske det bare er mig :0)...)

I skal nok få billedder af det færdige resultat, og en update på hvor meget der blev spist!! :0)

Arh okay - ja så giver det mere mening inde i mit hoved (troede lige jeg havde regnet helt forkert). Mange tak for billederne og for afklaringen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke et imponerende kæmpe arbejde med så mange kager, jeg bliver helt forpustet og lidt imponeret!

ang. overtrækket så er det færdige låg købt i metro.. det var ok at arbejde med, men jeg havde lidt svært ved at få kanterne pæne (måske det bare er mig :0)...)

De færdig låg fra metro er MEGET svære at arbejde med, især kanterne. Jeg har aldrig kunne få de kanter pæne! Men Metro har overtræks marcipan som man køber 2½ kg af gangen og det er virkelig meget lettere at arbejde med og få helt pænt glat.

se selv:

post-36261-1234460156.jpg

den lidt ujævne kant der alligevel kan ses, skyldes at jeg gik amok med min smoother og ikke marcipanen :lol:

Redigeret af stinehelene
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, hvor er de flotte! :lol:

Og ja, de ser lidt hjemmelavede ud - men på en god måde. Og når de nu er hjemmelavede, så skal de også gerne se sådan ud :-) Glæder mig til at se dem helt færdige.

Ih, hvis man virkelig kan lave dem et par dage før, så er jeg ret hooked på selv at prøve at lave dem til den tid. Dvs - jeg skal nok lige have lavet en enkelt prøvekage inden, men det er vel også muligt?

Har du selv bagt bundene, eller er de købt?

og lige et tillægsspørgsmål.. har du et bud på, hvad det har kostet at lave kagerne? Altså pris for 1 kage.

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
kagerne er beregnet til 93 pers. inkl. børn.. de blever serveret til eftermiddags kaffe med frisk frugt som tilbehør.. mens vi er ude og få taget billeder!! vi skal være i kirken halv tre, og skal først spise halv syv, så der er nok mange der trænger til noget der om eftermiddagen!!! de får kaffe til kagen, og så tager vi en velkomstdrink sammen med dem, når vi ankommer!!

ang. overtrækket så er det færdige låg købt i metro.. det var ok at arbejde med, men jeg havde lidt svært ved at få kanterne pæne (måske det bare er mig :0)...)

I skal nok få billedder af det færdige resultat, og en update på hvor meget der blev spist!! :0)

Ok - så er jeg med. Vi skal også spise vores om eftermiddagen - og folk har jeg været tidligt igang...så måske jeg skal overveje noget mere kage.

Glæder mig til at se færdige billeder - og stort tillykke med imorgen :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer