Sign in to follow this  
Followers 0
farmer

så er kagerne næsten færdige til på lørdag..

30 posts in this topic

Super godt ser det ud :lol:

Var det svært at arbejde med ren marcipan?

Wauuuw, det ser vildt godt ud!!!

Men efter at have været inde i din tråd og se, at I vist har inviteret 70 gæster - så kan jeg ikke forstå, hvorfor du har lavet næsten dobbelt så mange kager end jeg regnede med, at 70 personer skulle have?

Hvor mange mennesker regner du med, at du nu har kage til?

åh ja det vil jeg også gerne høre mere om - vi bliver nemlig også ca. 70 mennesker - og vi skal have 5 kager - i forskellige størrelser på et stativ...men nu bliver jeg jo helt nervøs for at det er nok? Du må endelig lige opdatere efter på lørdag, hvor meget der blev spist. Og er det til om eftermiddagen eller som dessert?

Mht marcipan - har du selv rullet ud - eller købt færdige låg hos bageren? Var det ok at arbejde med?

Og MUMS hvor ser de altså bare lækre ud....

Ang. om ren marcipan er svært at arbejde med, så blev jeg ret positivt overrasket, da jeg lavede prøvekage for et par uger siden (kan ses i min tråd)... Jeg brugte ganske alm. marcipan, som jeg rullede ud på et stykke bagepapir (så det er nemmere at flytte over på kagen), og jeg synes absolut ikke, det var svært at arbejde med! Man skal bare huske på at drysse med noget, så marcipanen ikke klæber fast til kagerullen -til det formål bruger jeg flormelis, hvilket fungerer ganske fornuftigt...

0

Annonce ♥

Super lækre.. mums.

Jeg syntes nu generelt at marzipanlåg er svære at arbejde med. Man kan ikke trække i dem uden at de krakelerer.

Jeg fortrækker fondant. Har overvejet selv at lave den med marshmellows. Tror at det smager helt vildt godt. Men venter lidt endnu, har stadig 5 marzipanlåg liggende og 1kg fondant.

Og ja smørcreme har også drillet mig. Indtil jeg fik et råd.. Prøv at putte lidt mælk i blandingen, så bliver den mere blød og meget nemmere at abejde med.

De hjemmelavede sider er ellers helt vildt gode.. Den ide stjæler jeg lige.. hehe :loveflag:

0

Annonce ♥

Hey tøser.. jeg venter stadig på billder af den endelige opstilling, den glippede desværre for fotografen (amatør, min mors mand, skulle kun tage billder i forsamlingshuset,mens vi ikke var der)..

Håber inderligt at nogle af gæsterne har teget billeder af kagen ,men har ikke fået dem alle endnu :cheerleader3:

Har et enkelt fra da vi skar en af kagerne for fredag aften:

Ikke den pæneste kage, men den havde aget lidt skade under transporten, derfor valgte vi at skære i den..

post-27440-1236937122.jpg

Edited by farmer
0