Sign in to follow this  
Followers 0
Guest mette121

brudeslør?

9 posts in this topic

Ja, jeg vil gerne have slør på til mit bryllup, men vil samtidig også gerne gemme det.

Er det helt hen i vejret at jeg ikke ønsker det revet i stykker?

Skal jeg bare affinde mig med det, eller hvad siger I?

0

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan forlange.

Jeg har været til et bryllup, hvor der under velkomsten - dvs, da alle havde sat sig ved bordet og inden forretten kom, venligst men bestemt blev frabedt at klippe/rive i sløret. Jeg tror nok, at det kom som et spørgsmål fra en af gæsterne - men i hvert fald blev det sagt og det blev fuldt ud respekteret.

Grunden til, at det ikke måtte ødelægges var, at det havde været ret pebret og at bruden ønskede, at hun evt senere kunne udlåne sløret til et familiemedlem eller veninde.

Uanset traditioner, så er det vigtigt at huske på, at det er ens eget bryllup og det er en selv, der skal have det godt med, hvad der sker. Og er der noget, som man ikke bryder sig om, så synes jeg det er fuldt ud legalt at frabede sig det.

0

jeg har det på nøjagtig samme måde, jeg vil ikke ha revet mit i stykker. Jeg har diskuteret det med vores venner og det siger de at det bestemmer jeg ikke :loveflag: men det kan jeg love dig for at jeg gør, blev simpelthen så sur....

Jeg har det sådan at det er vores bryllup og det bliver som vi vil have det og det må folk respektere, så synes sagtens at man kan tillade sig at frabede sig det.....

0

Det er da rart at høre. Jeg kan godt lide tanken om måske at sløret kunne gå i generationer.

Så jeg vil fortælle at jeg ikke ønsker det revet i stykker.

0

Annonce ♥

jeg har det på nøjagtig samme måde, jeg vil ikke ha revet mit i stykker. Jeg har diskuteret det med vores venner og det siger de at det bestemmer jeg ikke :loveflag: men det kan jeg love dig for at jeg gør, blev simpelthen så sur....

Jeg har det sådan at det er vores bryllup og det bliver som vi vil have det og det må folk respektere, så synes sagtens at man kan tillade sig at frabede sig det.....

Personligt var jeg ligeglad med at de rev mit slør i stykker. Jeg havde selv lavet det og tænkt at de bare kunne rive i det. Men hvis jeg havde frabedt mig det, fordi jeg havde et dyrt slør eller havde et som kunne tænkes at skulle bruges af flere, ville jeg godt nok blive rasende hvis de så meget som rørte det :blink: og selvfølgelig må jeres venner respektere at de skal holde nallerne fra dit slør og mon ikke de gør det, hvis du fortæller det til starten af festen?

0

Selvfølgelig kan du bede folk om at lade være...

vi har skrevet allerrede i invitationen at vi ikke ønsker at slør og slips ødelægges

og regner med at huske folk på det i velkomsten....

Ved godt at det er en gammel tradition... egenlig skulle det bringe held proprotionelt med det stykke slør man får sig tiltusket... men.... vi bor i et moderne samfund... tror folk ville rive lidt flere slør istykker hvis det virkelig virkede...

Nix.. mit bliver hvor det er.... bliver altid ked af det når noget flot ødelægges....

Og skulle man springe ud fra en bro bare fordi det er en tradition ?

0

Ja, jeg vil gerne have slør på til mit bryllup, men vil samtidig også gerne gemme det.

Har du overvejet at købe et andet billigt slør, gæster kan få lov til at rive i? Jeg ved der er mange der gør det sådan. Så kan du bare skifte inden de kaster sig over dig. Så er alle tilfredse. Du beholder dit slør og gæsterne få et stykke.

0

du kan saktens frabede dig det... det gjorde min veninde da hun blev gift... hun ville nemlig gerne gemme det...

hun købte noget tyl ved siden af, så gæsterne alligevel fik et lille stykke med sig hjem. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du det.

jeg ville heller ikke have mit slør hevet i stykker, men fik bare at vide at det var ikke noget jeg selv kunne bestemme (mmm utrolig sødt ik) .. jeg vil SÅ gerne have mit slør til min datter hvis hun vil bruge det hvis hun en dag skal giftes, jeg er selv ked af jeg ikke havde mulighed for det med min mor. Nå men altså jeg blev desværre nødtil at tage mit slør af under dansen :thumbsupsmileyanim: ellers var det blevet revet i stykker..

0