Sign in to follow this  
Followers 0
Guest louiseAJ

Louise & Mikkel 01.08.09

85 posts in this topic

Hejsa,

Så er jeg herinde igen... Der er sket ting siden sidst, skal jeg lige love for... For det første - hvor ser I dog bare søde ud på billedet. I klæder hinanden :cheerleader3:

Tillykke med at I nu har lagt dep. til lokalerne. Det giver lidt mere ro...så føler man sig sikker! Og musikken - lyder som et godt valg. Af navnet associerer jeg til gode beats ...det ELSKER jeg... :thumbsupsmileyanim:

Det er to vidt forskellige kjoler, du har lagt ind...og hvad du skal vælge, kan jeg desværre ikke hjælpe med. Det fordi de er så forskellige. Du må ty til din mavefornemmelse. Synes at første kjole klæder dig godt, da den følger din figur, så den kommer til fulde!!!

Men glæder mig til at følge mere med... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej Louise

Lyder spændende med kjole og kan godt forstå dine argumenter for hvorfor du ikke vil være "hvid brud". Jeg sidder så bare og overvejer om ikke du skulle droppe hele gallakjolen ideen og istedet for købe en total lækker Munthe kjole (bare et forslag til designer), som du kan bruge igen og igen efterfølgende. På den måde holder du fast i dine tanker om ikke at være "brud brud" hvis du forstår? Det kunne jo feks. også tænkes at Munthe kommer med en sommerkollektion hvor der er en skøn hvid kjole...

Ja - jeg synes måske nok at det ville være den bedste løsning, med mindre du meget gerne vil i en RIGTIG gallakjole.

Kh Sisse

0

Hejsa,

Så er jeg herinde igen... Der er sket ting siden sidst, skal jeg lige love for... For det første - hvor ser I dog bare søde ud på billedet. I klæder hinanden :cheerleader3:

Tillykke med at I nu har lagt dep. til lokalerne. Det giver lidt mere ro...så føler man sig sikker! Og musikken - lyder som et godt valg. Af navnet associerer jeg til gode beats ...det ELSKER jeg... :thumbsupsmileyanim:

Det er to vidt forskellige kjoler, du har lagt ind...og hvad du skal vælge, kan jeg desværre ikke hjælpe med. Det fordi de er så forskellige. Du må ty til din mavefornemmelse. Synes at første kjole klæder dig godt, da den følger din figur, så den kommer til fulde!!!

Men glæder mig til at følge mere med... :thumbsupsmileyanim:

Ih hvor dejligt med lidt respons :thumbsupsmileyanim: Og tak for komplimenten :cheerleader3:

Ja, nu behøver vi ikke længere gå og tænke over vi skal gøre i forhold til location af festen :thumbsupsmileyanim: Går forbi hver dag når jeg følger min store dreng i skole, og hver gang tænker jeg på hvor fedt det bliver :thumbsupsmileyanim: Musikken er jeg ret spændt på, mon ikke det er i orden, det håber jeg da :cheerleader3:

Med hensyn til kjolerne, er jeg kommet frem til det ikke skal være nogen af dem :pokey: Den hvide, er for enkel, hvis det endelig skal være, så skal det være større :tunge:

Tak for dine inputs :back2topic:

0

Hej Louise

Lyder spændende med kjole og kan godt forstå dine argumenter for hvorfor du ikke vil være "hvid brud". Jeg sidder så bare og overvejer om ikke du skulle droppe hele gallakjolen ideen og istedet for købe en total lækker Munthe kjole (bare et forslag til designer), som du kan bruge igen og igen efterfølgende. På den måde holder du fast i dine tanker om ikke at være "brud brud" hvis du forstår? Det kunne jo feks. også tænkes at Munthe kommer med en sommerkollektion hvor der er en skøn hvid kjole...

Ja - jeg synes måske nok at det ville være den bedste løsning, med mindre du meget gerne vil i en RIGTIG gallakjole.

Kh Sisse

Hej søde Sisse :back2topic:

Dejligt at du kiggede forbi :thumbsupsmileyanim:

Du må åbenbart kende mig godt, for Munthe tanken har kredset rigtig meget :cheerleader3: Er lidt af en sucker for Munthe :thumbsupsmileyanim: Meeen :thumbsupsmileyanim:

Jeg er som det måske kan læses til ret ligeglad hvad jeg skal have på?! Er egentlig åben for det meste, bare jeg får min Mikkel som mand :thumbsupsmileyanim: Dette luftede jeg så for ham, og der var han ved at falde bagover da han hørte at jeg ikke regnede med at det ville være hvid brud, der gjorde han stoooore øjne :cheerleader3::tunge: Ikke lige det jeg havde forventet. Jeg troede egentlig ikke han var til den traditionelle brud :cheerleader3:

MEEEEN det var han så :fløjt: Så for hans skyld tror jeg det skal være en 'rigtig' brudekjole, dog modereret, dvs. ingen slør, slæb det ved jeg ikke helt endnu :pokey:

Skal lige komme mig over chokket over at han gerne ville se mig i hvid brudekjole :thumbsupsmileyanim:

Kh. Louise :tunge:

0

Annonce ♥

Pinligt at jeg først ser din tråd nu :cheerleader3: Men så må jeg tage revanche nu. Aller først - rigtig godt billede af jer to. Med hensyn til kjole, burde jeg måske nok lige fortælle der er slæb på min? Ved jeg ikke lige om jeg har fået fortalt?

0

Pinligt at jeg først ser din tråd nu :cheerleader3: Men så må jeg tage revanche nu. Aller først - rigtig godt billede af jer to. Med hensyn til kjole, burde jeg måske nok lige fortælle der er slæb på min? Ved jeg ikke lige om jeg har fået fortalt?

Den har jeg set :thumbsupsmileyanim: Har en veninde som er skrædder, så hvis jeg beslutter mig for at der ikke skal være slæb, så er det en mindre detalje :thumbsupsmileyanim:

0

Pinligt at jeg først ser din tråd nu :thumbsupsmileyanim: Men så må jeg tage revanche nu. Aller først - rigtig godt billede af jer to. Med hensyn til kjole, burde jeg måske nok lige fortælle der er slæb på min? Ved jeg ikke lige om jeg har fået fortalt?

Den har jeg set :thumbsupsmileyanim: Har en veninde som er skrædder, så hvis jeg beslutter mig for at der ikke skal være slæb, så er det en mindre detalje :thumbsupsmileyanim:

Det er jo super :cheerleader3: Jeg vil også have en veninde der er skrædder (mangler en smiley der er børnesur)

0

(Blev lige nødt til at slette vores foregående korrespondance da vi åbenbart har overskredet smiley forbruget)

Hehe - vi to har jo god stil, så selvfølgelig ramte jeg plet med Munthe forslaget :thumbsupsmileyanim:

Men jeg kan jo godt forstå Mikkel - men altså - du behøver jo ikke vælge den mest kedelige brudekjole blot fordi den skal være modereret :cheerleader3: Jeg har set en fra Lilly (jaja - jeg er heller ikke super fan af Lilly) som er total fed og prinsesseagtig uden at være prangende. Jeg smider lige et billede af den når jeg kommer forbi den....

Glæder mig til at høre hvad i skal spise på dagen - der plejer du jo at have ideer som et sandt festfyrværkeri!

KH Sisse :thumbsupsmileyanim:

SÅ kom Agnethes kjole - der er flere billeder af den i hendes tråd.

2.kjolepr_vning1.JPG

Edited by sissse
0

Annonce ♥

Halløjsa

Synes lige jeg ville stikke mit hoved herind, når nu jeg bliver brugt som inspiration :cheerleader3:

Kjolen er ikke helt hvid, det er en varm cremefarvet kjole, som er lavet af thaisilke... :thumbsupsmileyanim:

Det skal også lige siges, at Lilly slet ikke har kjoler der er helt hvide... det er kun vores konfirmationskjoler der er det...

Men det lyder jo til du er kommet ret langt med planlægningen og du er da velkommen til at kigge i min tråd efter mere inspiration :thumbsupsmileyanim:

0

Pinligt at jeg slet ikke har set denne tråd før.

Rigtig hjertelig velkommen hertil og tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Brudekjolen, du har prøvet, er jeg ikke til. Jeg synes, den er kedelig og ikke fremhæver noget overhovedet. Den lyserøde har nogle rigtig flotte detaljer.

Kjolen med Agnete i er super flot uden at være for meget og vil efter min mening passe til rådhuset i Århus, der også har lidt ekstra i forhold til almindelige rådhuse.

Hvad med denne kjole fra House of Brides modeller Couture Lotus, Paris

post-23625-1236610420.jpg

Denne er fra samme sted, men muligvis for meget for din smag?

post-23625-1236610428.jpg

0

(Blev lige nødt til at slette vores foregående korrespondance da vi åbenbart har overskredet smiley forbruget)

Hehe - vi to har jo god stil, så selvfølgelig ramte jeg plet med Munthe forslaget :thumbsupsmileyanim:

Men jeg kan jo godt forstå Mikkel - men altså - du behøver jo ikke vælge den mest kedelige brudekjole blot fordi den skal være modereret :thumbsupsmileyanim: Jeg har set en fra Lilly (jaja - jeg er heller ikke super fan af Lilly) som er total fed og prinsesseagtig uden at være prangende. Jeg smider lige et billede af den når jeg kommer forbi den....

Glæder mig til at høre hvad i skal spise på dagen - der plejer du jo at have ideer som et sandt festfyrværkeri!

KH Sisse :thumbsupsmileyanim:

SÅ kom Agnethes kjole - der er flere billeder af den i hendes tråd.

Ih hvor er den fin :cheerleader3:

Ja jeg glæder mig også så meget til menuen falder på fast, vi er stadig i forhandlingerne med to forskellige kokke :cheerleader3: Og afventer deres menuforslag, inden der bliver truffet beslutning, jeg er jo en amatørkok, og det ved de, så forventningerne er høje :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

0

Halløjsa

Synes lige jeg ville stikke mit hoved herind, når nu jeg bliver brugt som inspiration :cheerleader3:

Kjolen er ikke helt hvid, det er en varm cremefarvet kjole, som er lavet af thaisilke... :thumbsupsmileyanim:

Det skal også lige siges, at Lilly slet ikke har kjoler der er helt hvide... det er kun vores konfirmationskjoler der er det...

Men det lyder jo til du er kommet ret langt med planlægningen og du er da velkommen til at kigge i min tråd efter mere inspiration :thumbsupsmileyanim:

Dejligt at du kom forbi :cheerleader3:

Din kjole er virkelig smuk :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: Er helt vild med farven og silken :cheerleader3: Må lige ind i din tråd og se mere af den, du er virkelig smuk i den :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Rigtig hjertelig velkommen hertil og tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Brudekjolen, du har prøvet, er jeg ikke til. Jeg synes, den er kedelig og ikke fremhæver noget overhovedet. Den lyserøde har nogle rigtig flotte detaljer.

Kjolen med Agnete i er super flot uden at være for meget og vil efter min mening passe til rådhuset i Århus, der også har lidt ekstra i forhold til almindelige rådhuse.

Tak for velkomsten, hvis man kigger på min tilmeldingsdato, kan det ses jeg har luret med i 5 år efterhånden, lidt skabs zilla, er jeg vidst :thumbsupsmileyanim:

Ja det er jeg også kommet frem til, det er slet ikke mig :cheerleader3: Den er for 'stille' i forhold til min personlighed som er lidt mere udadvendt agtig :cheerleader3: Og den lyserøde bliver det heller ikke, den ser jeg mere tyk ud end jeg er i :thumbsupsmileyanim:

Er glad for at du har lidt rosende ord om Århus rådhus, jeg har aldrig været der, og ved derfor ikke hvordan det ser ud, og hvilken brudekjole stil art der passer til det :back2topic: Er vild med Agnetes kjole, men også den sidste du sætter ind :cheerleader3:

Nummer 2 er ihvertfald mere mig end nummer 1 :thumbsupsmileyanim:

0

Rigtig hjertelig velkommen hertil og tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Tak for velkomsten, hvis man kigger på min tilmeldingsdato, kan det ses jeg har luret med i 5 år efterhånden, lidt skabs zilla, er jeg vidst :thumbsupsmileyanim:

Ja det er jeg også kommet frem til, det er slet ikke mig :cheerleader3: Den er for 'stille' i forhold til min personlighed som er lidt mere udadvendt agtig :cheerleader3: Og den lyserøde bliver det heller ikke, den ser jeg mere tyk ud end jeg er i :thumbsupsmileyanim:

Er glad for at du har lidt rosende ord om Århus rådhus, jeg har aldrig været der, og ved derfor ikke hvordan det ser ud, og hvilken brudekjole stil art der passer til det :back2topic: Er vild med Agnetes kjole, men også den sidste du sætter ind :cheerleader3:

Nummer 2 er ihvertfald mere mig end nummer 1 :thumbsupsmileyanim:

Sjovt - når jeg ser nr. 1 kjole, så tænker jeg på Stinnes brudekjole - bare i en kortere udgave og anden farve. Men nu var jeg der jo heller ikke selv, så måske tager jeg fejl.

0

Halløjsa

Dejligt at du kom forbi :back2topic:

Din kjole er virkelig smuk :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: Er helt vild med farven og silken :cheerleader3: Må lige ind i din tråd og se mere af den, du er virkelig smuk i den :thumbsupsmileyanim:

Tuuuusind tak for de søde ord :thumbsupsmileyanim:

0

Sjovt - når jeg ser nr. 1 kjole, så tænker jeg på Stinnes brudekjole - bare i en kortere udgave og anden farve. Men nu var jeg der jo heller ikke selv, så måske tager jeg fejl.

Overdelen kunne godt ligne lidt, det har du helt ret i :thumbsupsmileyanim: Men ikke helt :cheerleader3: Men vi har heller ikke overhovedet samme smag i noget, så det ville undre meget enormt meget hvis vi fik samme slags kjole :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Overdelen kunne godt ligne lidt, det har du helt ret i :thumbsupsmileyanim: Men ikke helt :cheerleader3: Men vi har heller ikke overhovedet samme smag i noget, så det ville undre meget enormt meget hvis vi fik samme slags kjole :thumbsupsmileyanim:

Ville måske heller ikke være så fedt - som jeg forstår det er I gode veninder!? Hvem gider så have en lignende kjole på som så veninde :thumbsupsmileyanim: Bare sådan af princip.

0

Middagen/festen om aften.

Kan mærke jeg er nød til at få styr på lidt mere snart, bliver så nemt stresset :cheerleader3:

Vi skal jo holde receptionen i vores eget hus, og derefter er vores nærmeste venner inviteret til middag/fest om aften, vi havde nogle kriterier som vi ville have opfyldt:

- Skal være i lokalområdet, meget gerne i gå afstand fra vores hjem

- Med fuld køkken og service

- Medbring egen kok

- Gerne projekter og lærred

- Gerne med udendoms areal

Og hvad gør man så, så ringer man rundt til diverse, lokaler/kroer/forsamlingshuse osv. tager rundt og ser. Og hvad kom vi frem til :thumbsupsmileyanim: Et lokale som 30 meter fra vores hus, ikke noget prangende, blot vores fælleshus i boligforeningen :thumbsupsmileyanim:

Idag havde vi en aftale om at komme over og se det igen, se hvad det indeholdte, måle lidt op osv. Og grine af 80'er gardinerne :thumbsupsmileyanim: Det var første gang vi så det indvendigt, og ikke kun igennem vinduerne.

Hmm, ja, fornemmelsen var som regnet, ikke noget prangende, stille og roligt, meget borgerligt men okay :thumbsupsmileyanim: Det er belligenheden vi ønsker, vi synes det er så fedt at vores gæster kan gå fra receptionen til festlokalet. :cheerleader3:

Lidt noter til mig selv som den ene af de to kokke vi har bedt om et tilbud gerne ville vide hvad køkkenet indeholdte, så han havde sendt en list på ting jeg skulle tjekke:

100 hvidvinsglas

100 rødvinsglas

100 ølglas

70 snapseglas

70 portvinsglas

70 congacglas

100 flade middagstallerkner

100 frokosttallerkner

100 dybe tallerkner

100 portionsglas, dessert

20 ovale fade

10 runde fade

10 soveskåle

12 kartoffelskåle

16 små stål skåle

50 forskellige glas skåle

7 bakker

3 køleskabe

1 fryser

3 ovne

3 X kogeplader

2 opvaskemaskiner

Og lige nogle af mine egne noter:

8 vandkarafler

5 ens blomster vaser

24 glas lysestager til almindelige lys

150 skalstole

15 aflange borde i størrelsen 180 X 100 cm

12 sofaer

6 sofaborde

1 lærred

Udenfor var der 10 bænke, nogle borde, og ikke så meget andet. :thumbsupsmileyanim:

Lokalet er indrettet sådan:

Fordelingsgang med 4 toiletter og garderobe på højre side, ligeud er køkkenet og til venstre er slænge delen af salen, når man står inde i sofadelen, så er der til højre for plads til bordene skal stå, og senere på aften dansegulv :cheerleader3:

0

Ville måske heller ikke være så fedt - som jeg forstår det er I gode veninder!? Hvem gider så have en lignende kjole på som så veninde :thumbsupsmileyanim: Bare sådan af princip.

Nemlig :thumbsupsmileyanim: Ville være riiiimelig akavet :thumbsupsmileyanim: Selvom den var rigtig fin, men jeg er vidst mere prinsesse agtig end hun er, og de er jo også inviteret, så deeeet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Halløøj :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Hvaa' mangler der ikke en opdatering her :carrot:

Tjooo :cheerleader3:

Hvad er der sket siden sidst, jeg har fundet den kjole jeg vil giftes i :thumbsupsmileyanim: Men da hende jeg skal købe den af, er herinde, og endnu ikke er gift i den :kiss: så afventer jeg lige situationen lidt endnu :) Men fin er den ihvertfald :cheerleader3::blush:

Derudover er vi så småt begyndt at tænke i hvordan bordene skal placeres i lokalet, og hvordan folk skal sidde. Det bliver jo åbenlyst ikke den tradtionelle bordplan, i og med der ikke kommer noget familie med :fløjt: Hvis alle kommer bliver vi 25 i alt til festen, og der er rektangulære borde, Mikkel stemmer for 2 borde sat sammen så vi kan sidde 12 ved det ene og 13 ved det andet :kiss: Jeg stemmer på 4 borde med 6,6,6 og 7 ved hver :kiss:

Men nu må vi se hvad vi bliver enige om :)

Vi vil jo holde receptionen hjemme ved os selv, og håber på rigtig godt vejr, så haven kan bruges, men den er fyldt med masser af børnelir (trampolin, sandkasse, legehus, fodboldmål, osv, osv, osv) Det har vi fået lov at kører op til en veninde som bor i samme by som os :thumbsupsmileyanim:

Er vidst kommet frem til at jeg selv vil binde brudebuketten :thumbsupsmileyanim:

0

En lille smule nyt herfra :(

Vi har besluttet os for at vi skal sidde ved 4 borde, 6 ved de 3 af dem, og 7 ved det sidste, med mindre der kommer afbud :biggrin: Så nu hvor vi har besluttet os for det, kan vi jo så småt begynde at se os om efter hvordan bordene skal pyntes :biggrin: Planen er:

- Hvide bomulds duge

- Hvide bomulds servietter

- En farvet bort, på langs af bordet, i pink/lyserøde

- 2-3 enkle vaser, med plads til 1-2 blomster, de samme blomster som min buket

- 2-3 store, hvide bloklys

Idag var vi en tur ude og små indkøbe nogle forskellige ting til brylluppet.

Først en tur i IKEA og købe:

9 pakker hvide bomuldslanger, hvor 7 af dem skal bruges som duge til middagen og 2 af dem skal bruges til de stofservietter jeg selv vil sy, ligeledes også til middagen. :cheerleader3: Så nu er det bare at komme igang :unsure: Derudover fik vi købt de enkle vaser som skal bruges til at pynte bordene med, vi vil have noget simpelt, og nemt, og billigt :) Så disse blev der indkøbt til bordene og divser andre steder i lokalet, ialt købte vi 20 :( De var jo så billige at en til eller fra ikke gjorde det store :):( Derudover købte vi to pakker lyserøde og pink servietter som skal bruges til natmaden :)

Lidt billeder af lagner aka. duge :) og vaser:

2q31zc3.jpg

160so48.jpg

Bagefter kørte vi i Harald Nyborrg og købte lanterne til udendørs:

4 pakker med disse:

r6zdau.jpg

Og 6 pakker af dem her:

2cqy3i0.jpg

Så lidt mere der kom på plads, til billige penge :rolleyes:

Edited by louiseAJ
0