FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

:blink: Har været her på BK i 14 dage og er allerede afhængig. :cheerleader3:

Så jeg må vist hellere få oprettet min egen planlægningstråd, så I kan snage lidt med i mine forberedelser.

Klik på ♥♥ for at gå direkte til tråden :loveflag:

DET PRAKTISKE

♥♥ Hvem er vi & frieriet

♥♥ Kirken

♥♥ Foto-location

♥♥ Paraply

♥♥ Transport

♥♥ Feststedet

♥♥ Menu

♥♥ Musik

♥♥ Musiker

♥♥ Ringe - inspiration

♥♥ Ringe - inspiration 2

♥♥ Toastmaster

BRUDEN

♥♥ Kjole - inspiration

♥♥ Kjolen - den endelige

♥♥ Min nye (og endelige) Brudekjole

♥♥ Brudesko

♥♥ Brudetaske

♥♥ Smykker - inspiration

♥♥ Øreringe - de endelige

♥♥ Brudebuket - inspiration

♥♥ Brudebuket - en ingrediens

GOMMEN

♥♥ Slips

DET KREATIVE

♥♥ Monogram

♥♥ Farver

♥♥ Invitation - prototype

♥♥ Invitationer

♥♥ Takkekort - prototype

♥♥ Bordkort - prototype

♥♥ Gaveæsker

♥♥ Gaveæsker (de færdige)

♥♥ Gæstebog

♥♥ Velbekommesang

♥♥ Prøvekage nr 4

ALT DET ANDET

♥♥ Parkeringsbøde

♥♥ Kagestativ

♥♥ Topfigur

♥♥ Lys - bordpynt

MIN TO DO LISTE

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

Reserver kirke

Lav et bryllupsbudget

Lav en foreløbig gæsteliste

Reserver festlokale

Book fotograf

Arranger transportmiddel til dagen

Bestil tid hos frisøren

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

Book musik til festen

Lav udkast og afgør udseende af invitationer, bordkort og takkekort

Færdiggør alle invitationer, så de er klar til at blive sendt efter nytår

Skrive og udfærdige ønskeliste

Bestem udseende og bestil vielsesringe

Udvælg ham, der fører burden op

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune

Afhent vielsesringe

Køb tøj til brudgom

Skriv endelig gæsteliste

Send invitationerne ud 5 mdr før (lige efter nytår

Vælg 2 vidner

Vælg en toastmaster

Vælg en gavekoordinator

Udvælg forlover

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

Fastsæt receptionsmenuen

Bestil bryllupskagen

Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne)

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt og kirkepynt)

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

Forbered tale/event til din tilkommende

Lær at danse brudevals

Design vielsesprogram til kirken - er gjort, mangler bare godkendelse fra præsten

Huskeliste 1 måned før brylluppet

Gennemgå vielsesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken - 27. maj kl 13.00

Brudekjolen er færdig

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at vielsesringene passer

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

Aftal detaljer med fotografen

Aftal detaljer med frisøren

Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)

Aftal detaljer med transporten (f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

Aftal aftenens forløb med toastmasteren - gør jeg på søndag

Lav bordplan

Lav gaveæsker

Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer, overnatter og antal til morgenmad

Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste dagen før brylluppet

Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

Aflever ting til feststedet (bordkort, bordplan, tombola, tøj til 1. hvedebrødsdag m.v.)

Huskeliste på selve bryllupsdagen

Brudebuket og knaphulsblomster skal hentes hos blomsterhandleren

Arranger hjælp til gaveudpakning (skriv navne på små lapper papir som lægges ved gaverne, så I ved, hvem der har givet jer hvad)

Kontroller at bordkortene er korrekt placerede

Præsenter toastmasteren

Præsenter gæsterne for evt. regler (rygning, klippe slips i stykker og rive slør i stykker og andre forbud I måtte have)

Nedpakning og hjemtransport af gaver

Husk nål, tråd, plaster, brudevals, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper

Endnu ikke igangsat

Igangsat

Er klaret

Edited by FrkHelle
0

Annonce ♥

Uhhh, rigtig mange gange tillykke med frieriet og det forestående bryllup..

Og tillykke med din helt egen tråd.. man bliver endnu mere afhængig når man først har oprettet sådan en.. hehe..

Glæder mig til at følge med og snage i det du finde ud af..

Ha en rigtig super dag...

0

Hvem er vi?

Som du jo nok har gættet, hedder jeg Helle. Pt siger dåbsattesten 28 år, og med under 1½ år til jeg runder det skarpe hjørne har jeg nu fået travlt med at planlægge mit eget bryllup, så jeg undgår peber (er blevet truet ret så kraftigt!).

Jeg bor sammen med min tilkomne i et dejligt rækkehus i Kolding.

Min tilkomne/forlovede/kaldhamhvadduvil er ligeledes 28 år og elektriker (er selv kontormus).

Børn har vi ikke nogen af (endnu) dog har vi en dejlig kælen kat, som nærmest betragtes, som vores lille baby.

Vi har været kærester i 4 år og et par mdr (29/10-2004) og havde for 14 dage siden boet sammen et år. Denne dato - 2/2-2009 - vil altid blive husket for noget særligt. For ud over, at det var dagen, hvor vi havde haft samme adresse i et år, så var det ligeledes dagen, hvor L friede til mig.

Han havde længe haft planer herom, men han ville lige sikre sig, at vi kunne bo sammen et år. :loveflag:

Heldigvis valgte han at fri under 4 øjne. Pyh. Så slap jeg for tilskuere :blink:

Frieriet

Da han kom hjem fra arbejde lå jeg og tog en lur.

Han plejer at lade mig ligge, men denne dag bad han mig stå op. Hm nå tænkte jeg, han vil nok hygge, nu hvor det var vores viharboetsammeni1årsdag.

Så jeg hoppede i noget tøj og smuttede lige på badeværelset for at rede mit hår og lige nette mig.

Da jeg kom ca 2 skridt ind i stuen blev jeg omfavnet af en stor rød/hvid buket og blev naturligvis vildt glad og omfavnede ham og gav ham et takke-kys.

Så var det han sagde "jeg har noget, jeg gerne vil spørge dig om" og i løbet af et splitsekund fyldes mine øjne med tårer :cheerleader3: mens jeg ret lillepigeagtigt spontant udbrød "det må man ik'" - og så faldt han på knæ og spurgte, om jeg ville gifte mig med ham.

Og som I nok kan gætte, så blev svaret: JA! :cheerleader3:

Har nu været forlovet i 14 dage og er endelig begyndt at få min nattesøvn igen. Den første gode uges tid blev jeg konstant bombarderet med bryllupstanker. Så skal jeg ha og så kan jeg lige og så er det jo også muligt at......

L mener, at jeg er ved at udvikle mig til Bridezilla. Jeg nægter!

Edited by FrkHelle
0

Annonce ♥

:blink: + lig velkommen til med din egen tråd...

Og tillykke med friereit :cheerleader3:

Glæder mig til at se hvad du finder på af ting og sager :cheerleader3:

:loveflag:

Uhhh, rigtig mange gange tillykke med frieriet og det forestående bryllup..

Og tillykke med din helt egen tråd.. man bliver endnu mere afhængig når man først har oprettet sådan en.. hehe..

Glæder mig til at følge med og snage i det du finde ud af..

Ha en rigtig super dag...

Tak skal I have begge to :rolleyes:

0

Monogram

Jeg prøvede i går at lege lidt med et monogram, men mit Word-efterlignende program ville ikke, som jeg ville, så jeg opgav mildest talt.

Vi har dog Word liggende, så det skulle bare installeres, og så kunne jeg forsøge mig igen, men inden da ville jeg lige prøve at kigge, om jeg eventuelt kunne finde et monogram på nettet.

Det tog ikke lang tid, før jeg havde fundet nedenstående. Jeg var ikke selv helt overbevist, men da L så det faldt han for det (som mænd nu kan falde for den slags). Jeg har nu haft tid til at kigge lidt på det og synes egentlig, at det ser ret fornuftigt ud, så det har vi taget til os.

post-36725-1234797259.jpg

Edited by FrkHelle
0

Tillykke med din planlægningstråd, søde Helle!

Nu må jeg se, hvor meget jeg får fulgt med herinde, men jeg vil elske at læse om din planlægning :loveflag:

Ellers skal jeg nok, venligt men bestemt, jage dig herind ;)

Nu har jeg tæsket dine 92 sider og er ved at dø af utålmodighed over, hvornår du fortsætter din beretning, så du har bare at følge med her også :blink:

0

Annonce ♥

Hej Helle og velkommen til planlægningen. :cheerleader3:

Glæder mig til at følge din planlægning... :blink:

Rigtig fedt monogram i øvrigt :loveflag:

Tak tak!

Jeg bliver også mere og mere vild med det monogram.

Vi stødte tilfældigt ind i hinanden i et chatroom og med lidt god fantasi er der vel lidt snabel-a / @ over det.. så synes måske, at det passer ret godt :cheerleader3:

0

Jamen Helle, så har du også en planlægningstråd herinde! :blink:

Endnu en gang tillykke med det kommende bryllup! Jeg er SÅ spændt på, hvad I finder på af ting og sager. Monogrammet kan jeg rigtig godt lide! :loveflag:

Tak skal du have :cheerleader3:

Uh glæder mig faktisk helt selv til at følge min egen planlægning. Sidder allerede og overvejer, hvad i alverden jeg skal gøre, når brylluppet har stået og jeg ikke længere skal planlægge. Men okay, så kan jeg vel altid starte på at planlægge kobberbrylluppet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Velkommen hertil..

Tillykke med frieriet og det kommende bryllup :loveflag:

Det bliver spændende at følge din tråd og vi skal jo giftes nogenlunde samtidigt så jeg skal nok få kigger herind..

Kh

Anette

Tak skal du have. Du har ret i, at vi skal giftes nogenlunde samtidigt. Mere siger jeg ikke endnu ;) Vi vil ikke afsløre datoen før vi har booket præst og feststed, men såfremt det klapper, så har vi bestemt datoen.

Vil finde din tråd og følge lidt med i den også. Det kunne i hvert fald blive hyggeligt at have en at følges med ;-)

:cheerleader3: Tillykke med det kommende bryllup, og velkommen herind.

:blink: glæder mig til at følge din planlægning, og er helt vild med monogrammet :-)

Tak tak :cheerleader3:

0

Vi har haft lidt problemer mht kirken.

Vi tilhører selv en moderne kirke, og der har ingen af os lyst til at blive viet. Desværre er det vores problem. Jeg troede kirkerne stod åbne, hvis blot man betaler sin kirkeskat, men nej.. nemt skal det ikke være.

Vi har prøvet at kontakte nogle af kirkerne i de nærliggende sogne og fået afslag om vielse. Deres begrunderlser er, at de kun tager sognebørn og så hhv dem, som har forældre i sognet eller dem, som har en tilknytning til kirken, fx at de er døbt der, eller har bedsteforældre, der er begravet osv.

Vi er begge tilflyttere til byen og trods, at jeg har boet her i næsten 10 år, har jeg ingen relation til nogle af kirkerne. Har været i en af dem et par gange til julekoncert, men ellers ikke (og det er heller ikke en kirke i eget sogn).

Så jeg har både været trist og hidsig samtidigt. Trist pga det er så svært og hidsig fordi jeg synes det er urimeligt, at man skal jages ud af sin egen by, bare fordi man tilhører en såkaldt moderne kirke.

Jo vi kunne godt tage til min dåbskirke, men selvom jeg både er døbt, konfirmeret og har sunget i koret i 7½ år, så føler jeg ikke tilhørsforhold til det længere. Jeg bor her og det er her jeg vil giftes. Så jeg gav ikke op og på eget initiativ (altså uden L vidste det) kontaktede jeg endnu en kirke. Der var jo ingen grund til at blande ham ind i endnu flere afslag.

Men så..... sandelig...... det lykkedes! Jeg havde skrevet direkte til en præst en aften tidligere på ugen og et par timer senere var der svar og bid! Han bad mig kontakte kordegnekontoret for at aftale nærmere og hvis vi ønsker at blive viet i den kirke, jamen så skal vi have lov :cheerleader3:

Det bliver dog ikke en lille landsbykirke, som jeg altid har ønsket mig og som vores gæster ikke forsvinder i. Desværre.

Kirken er stor - men flot. Virkelig flot.

Har aldrig været inde i den - men har set billeder og været til globryllup ved den og ja.. den er smuk og L sagde straks, at han var klar.

Vi er dog blevet enige om, at vi vil hen og se den først. Så vi har aftalt, at vi på lørdag lige skal på kirkevisit og se, om vi kan frembringe den rette mavefornemmelse og kan vi det, så ringer jeg til kordegnekontoret på mandag og booker og håber, at vi kan få den ønskede dag og tid.

Det bliver liiiiiige lidt for spændende!

0

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3:

Kender godt til det, der med moderne kirker. Den kirke vi tilhører ligner en fabrik i mine øjne - heldigvis er min niece døbt i en lille fin hvid kirke, bare 2 km fra hvor vi bor og der har vi får lov til at blive gift. Synes også det er mærkeligt at man ikke selv kan vælge - kan godt forstå at marmorkirken i kbh og lign. kan have visse regler, men "helt alm. kirker" i provinsen, forstår jeg simpelthen ikke bare åbner dørene.

Godt at der er styr på det for jer.

0

Velkommen til :cheerleader3:

Kender godt til det, der med moderne kirker. Den kirke vi tilhører ligner en fabrik i mine øjne - heldigvis er min niece døbt i en lille fin hvid kirke, bare 2 km fra hvor vi bor og der har vi får lov til at blive gift. Synes også det er mærkeligt at man ikke selv kan vælge - kan godt forstå at marmorkirken i kbh og lign. kan have visse regler, men "helt alm. kirker" i provinsen, forstår jeg simpelthen ikke bare åbner dørene.

Godt at der er styr på det for jer.

Det ene sted argumenterede de i øvrigt med, at fordi kirken så ud, som den gør - totalt hvid og lille og på en kirkegård - så er den så populær, at de ville drukne i vielser. Jo jo men altså.. synes bare ikke det er rimeligt. Jeg bor i nabosognet!! Men sådan er det åbenbart.

Nu håber jeg, at vi mærker den rigtige mavefornemmelse på lørdag, så vi kan sige, at vi har fundet kirken!... selvom vi må gå på kompromis med nogle ting..

0

Så har vi været forbi føromtalte kirke. Den var lukket i går.. øv øv.. så i dag var vi lige lidt smarte og "fangede" den åben efter dagens gudstjeneste.

:cheerleader3: Der vil vi giftes! Vi er ikke i tvivl!

Så i morgen skal jeg ringe til kordegnekontoret, så vil I ikke være så søde at krydse fingre for, at vi kan få ønskede dato og tidspunkt? Vi har 2 alternativer, første med et andet tidspunkt og 2. med en anden dato men med oprindelig tidspunkt.

Yderligere er vi blevet enige om, hvad vi skal gøre med gæsterne efter kirken og inden festen og L meldte ud, på eget initiativ :cheerleader3: , hvor han synes vi skal holde festen... og sjovt nok, så siden jeg kom i tanker om det sted, har jeg haft en fornemmelse af, at vores bryllup skal holdes der. :cheerleader3: Så det skal jeg også booke i morgen :D

Nu bliver det pludselig lidt mere virkeligt...

0

Kirken

Som den kvikke læser nok har bemærket, er der kommet dato og ticker på min profil og dette fordi, vi nu har fået lavet en aftale med kirken.

Der var slet ikke booket vielser i juni 2010 så vi kunne få, hvad vi ville have. L havde fået lov at vælge dato, og han valgte 5. juni 2010, altså Grundlovsdag, ud fra, at han så havde noget af huske den ud fra og fordi vi så altid vil have fri på vores bryllupsdag. Ret godt træk syntes jeg.

Så 5. juni 2010 omkring kl 14.30 skal jeg prøve, om jeg kan slå anita80's rekord i "hurtigløb" til alteret i Sankt Nicolai Kirke i Kolding.

Kirken forfra:

300px-Sct.Nicolai_Kirke_Kolding_Denmark_2008.jpg

Vejen op til alteret:

300px-Sct.Nicolai_Kirke_Kolding_Denmark_detail_112.jpg

0

Annonce ♥

Hjertelig tillykke med det kommende bryllup og det fine frieri.

Desuden skal du da ønskes hjerteligt velkommen herinde...tro mig - pludseligt kan man komme til at bruge nogle timer herinde - inden man overhovedet ved af det!! :cheerleader3:

0

Hej Helle, velkommen herind, og igen tillykke med brylluppet og din egen tråd :cheerleader3:

Glæder mig til at følge jeres forberedelser....

Tak tak Lone :-)

Regnede med vi skulle følges lidt ;)

Hjertelig tillykke med det kommende bryllup og det fine frieri.

Desuden skal du da ønskes hjerteligt velkommen herinde...tro mig - pludseligt kan man komme til at bruge nogle timer herinde - inden man overhovedet ved af det!! :cheerleader3:

Tak skal du have.. men det med at blive afhængig.... det er sgi for sent :p

0