FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 indlæg i dette emne

Tester mad..

Vi har snakket om, at det er lidt trist og tom at komme hjem om søndagen, hvorfor vi fik ideen, at de, som har lyst, kan komme her forbi og få lidt i maven og noget koldt drikke at køre hjem på (de fleste af vores gæster kommer fra Sjælland).

Men pludselig havde handyret inviteret nogle fra politihjemmeværnet og nogle han har gået på kursus med.. Åbent hus?

Nå, men så har jeg da bare gjort det samme - skal der være fest, så lad der være fest :(

Mon vi kan holde til det om søndagen?

Nå, men hvad skal vi så servere?

Vi har drikkevarer nok, da jeg var i Tyskland forrig uge, med min bror.

Af søde sager sætter vi på bordet:

Enkeltindpakkede mentos i forskellig smag

Hjerteformede skumfiduser (fra Tiger - de smager FANTASTISK!)

Blandet chokolade

Saltstænger

Så regner vi med at købe vindruer og et par meloner, det er jo nemt lige at sætte på bordet.

Og så skal vi have noget mad.. vi var ovre i noget hotdogs, som jo havde været fint, hvis det bare var til overnattende gæster, men hvis der kommer nogle udefra synes jeg det er lidt kedeligt. Eller hvad?

Men for en uges tid siden fik vi tærte, hvor jeg lavede to og prøvede at fryse den ene. Nu har jeg lige taget den frosne op og smidt i ovnen ved 160-170 grader og så vil jeg lige teste, hvor lang tid det tager, før den er tøet op og så består aftensmaden i at teste, om en hjemmelavet tærte bliver god nok, når den bliver varmet op fra frost. I så fald er vi vist enige om, at menuen kommer til at bestå af 2-3 forskellige tærter.

Hvad synes du om ideen? Er det fint nok med tærter, eller er det for lidt? Og skal vi evt servere noget til, når der også er sødt og frugt?

Det skal jo være NEMT og ingen af os skal stå i køkkenet - det fint vi lige skal have tærterne i ovnen (vi kan liiiiiige klemme 4 ind..) men meget mere arbejde må der heller ikke være i det.

Giv din mening til kende!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det lyder hyggeligt med tærter....

men tænker så lige at.....

hvis i alligevel skal være ude i haven hvad så med at fyrre op i grillen og så have lidt let og lækkert til grillen..

engangsservice og bestik er tilladt på sådan en dag.. og både kød og kartoffelsalat viklle nemt kunne holde sig fra fredag i køleskabet..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op - så er der opdateret for alle pengene :thumbsupsmileyanim:

Jamen, jeg synes tærter er rigtig fint. Måske med noget salat til? Fakta har sådan nogle poser med færdigsnittet salat som ikke er så dyre - der er både forskellige salater, gulerødder, spirer osv. i - og de vil sagtens kunne holde sig på køl fra fredag. Og så måske bare med nogle cherrytomater og nogle kerner af en slags. Tomaterne kan evt. være hele - så kan de også skylles i forvejen, så posen med salat bare skal åbnes og hældes i en skål og tomaterne hældes over. Det er da nemt. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg synes det lyder hyggeligt med tærter....

men tænker så lige at.....

hvis i alligevel skal være ude i haven hvad så med at fyrre op i grillen og så have lidt let og lækkert til grillen..

engangsservice og bestik er tilladt på sådan en dag.. og både kød og kartoffelsalat viklle nemt kunne holde sig fra fredag i køleskabet..

:biggrin: Beslutningen er taget.

Vi har også været omkring grillspyd, men det er tidskrævende og ikke noget, som vi bare liige laver.

Så jeg oprettede også en åben tråd uden om min planlægningstråd og så fik jeg lige bekræftet vores første ide og fundet en mere.

Så vi ender med hotdogs, hvor vi griller pølserne og små frikadeller med kartoffelsalat. Frikadellerne steger jeg et par kilo af på lørdag og så køber vi en god kartoffelsalat, det nemlig ikke noget, som vi selv spiser og det kan jo sagtens holde sig, hvis vi køber ugen forinden.

AHHHH så fik vi også det på plads :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op - så er der opdateret for alle pengene :rolleyes:

Jamen, jeg synes tærter er rigtig fint. Måske med noget salat til? Fakta har sådan nogle poser med færdigsnittet salat som ikke er så dyre - der er både forskellige salater, gulerødder, spirer osv. i - og de vil sagtens kunne holde sig på køl fra fredag. Og så måske bare med nogle cherrytomater og nogle kerner af en slags. Tomaterne kan evt. være hele - så kan de også skylles i forvejen, så posen med salat bare skal åbnes og hældes i en skål og tomaterne hældes over. Det er da nemt. :7himmel:

Vupti.. på næste side havde min faste læser lige skrevet :thumbsupsmileyanim: Se lige mit svar til Bobo.. Havde godt tænkt det med salat m.v. men nej.. tærten virkede ikke. Den var smattet og smagte slet ikke lige så godt som en nybagt. Jeg var selv kritisk og selvom vi fik fin aftensmad, så er den altså ikke god nok til også at give gæster.

Så nu bliver det grillede hotdogs og frikadeller med kartoffelsalat og så et stort fad med vindruer og melon samt det søde. Så er der lidt til alle - også dem, der kører fra Sjælland for at komme til åbent hus :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg synes det lyder hyggeligt med tærter....

men tænker så lige at.....

hvis i alligevel skal være ude i haven hvad så med at fyrre op i grillen og så have lidt let og lækkert til grillen..

engangsservice og bestik er tilladt på sådan en dag.. og både kød og kartoffelsalat viklle nemt kunne holde sig fra fredag i køleskabet..

:7himmel: Beslutningen er taget.

Vi har også været omkring grillspyd, men det er tidskrævende og ikke noget, som vi bare liige laver.

Så jeg oprettede også en åben tråd uden om min planlægningstråd og så fik jeg lige bekræftet vores første ide og fundet en mere.

Så vi ender med hotdogs, hvor vi griller pølserne og små frikadeller med kartoffelsalat. Frikadellerne steger jeg et par kilo af på lørdag og så køber vi en god kartoffelsalat, det nemlig ikke noget, som vi selv spiser og det kan jo sagtens holde sig, hvis vi køber ugen forinden.

AHHHH så fik vi også det på plads :thumbsupsmileyanim:

det var godt... så er det også på plads.. :biggrin::rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg synes det lyder hyggeligt med tærter....

men tænker så lige at.....

hvis i alligevel skal være ude i haven hvad så med at fyrre op i grillen og så have lidt let og lækkert til grillen..

engangsservice og bestik er tilladt på sådan en dag.. og både kød og kartoffelsalat viklle nemt kunne holde sig fra fredag i køleskabet..

:7himmel: Beslutningen er taget.

Vi har også været omkring grillspyd, men det er tidskrævende og ikke noget, som vi bare liige laver.

Så jeg oprettede også en åben tråd uden om min planlægningstråd og så fik jeg lige bekræftet vores første ide og fundet en mere.

Så vi ender med hotdogs, hvor vi griller pølserne og små frikadeller med kartoffelsalat. Frikadellerne steger jeg et par kilo af på lørdag og så køber vi en god kartoffelsalat, det nemlig ikke noget, som vi selv spiser og det kan jo sagtens holde sig, hvis vi køber ugen forinden.

AHHHH så fik vi også det på plads :thumbsupsmileyanim:

det var godt... så er det også på plads.. :biggrin::rolleyes:

Jaaa!!! :cheerleader3: SKØNT! Det gav lige lidt ro indvendigt, for det var et af de store spørgsmål, som fyldte!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :biggrin: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :biggrin: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

Jamen Helle :7himmel: - jeg blev så glad, da du spurgte mig! Det er jo en ære, søde! Jeg glæder mig helt vildt. Hold op, det skal nok bliver superhyggeligt! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :rolleyes: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

:7himmel:

Anita er så stolt af det - og jeg ved, at hun vil æææælske det :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :biggrin: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

Jamen Helle :cheerleader3: - jeg blev så glad, da du spurgte mig! Det er jo en ære, søde! Jeg glæder mig helt vildt. Hold op, det skal nok bliver superhyggeligt! :rolleyes:

Og jeg er så super super glad for, at du sagde ja :7himmel: Og du kan tro, at vi skal hygge - du kan sikkert godt selv huske, hvordan du havde det i maven aftenen før ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :rolleyes: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

:7himmel:

Anita er så stolt af det - og jeg ved, at hun vil æææælske det :biggrin:

Det er så dejligt at vide :cheerleader3: så kan jeg kun have det godt med, at jeg fik spurgt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine negle...

.. skal jeg da også have! Men hvor, hvad og hvordan?

Jeg er, har aldrig været og bliver sikkert heller aldrig en, som går op i den slags, så jeg var lidt på bar bund. Men så kom jeg til at tænke på en skøn pige (og tidligere aktiv brud herinde), som jeg har mødt et par gange og som bor her i byen. Hun har engang fortalt, at hun med godt resultat havde pyntet hendes negle - og hvis hun kan på sig selv, så kan hun bestemt også på andre!

Så jeg har her til aften spurgt, om hun vil ordne mine fredag aften og :biggrin: det vil hun gerne! Hun vil endda rigtigt gerne komme hjem til mig og ordne dem, så jeg ikke skal suse ud til hende i en af de andre bydele. EI det da bare super super dejligt! Så skal jeg heller ikke tænke mere på det. Dvs.. jeg skal jo have købt det, som neglene skal pyntes med, meeeen det jo bare en tur i Matas eller Bilka og se, hvad de har af det, som jeg skal bruge.

:thumbsupsmileyanim: Endnu en ting, der kan streges!

Jamen Helle :cheerleader3: - jeg blev så glad, da du spurgte mig! Det er jo en ære, søde! Jeg glæder mig helt vildt. Hold op, det skal nok bliver superhyggeligt! :rolleyes:

Og jeg er så super super glad for, at du sagde ja :7himmel: Og du kan tro, at vi skal hygge - du kan sikkert godt selv huske, hvordan du havde det i maven aftenen før ;)

DET kan jeg! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

AV - jeg er kommet til skade

midt under første øvning af brudevalsen...

Jeg kan trinnene, men det kunne handyret ikke, så vi startede med at øve langsomt, uden musik og bare lige frem og tilbage. Så prøvede vi at svinge lidt rundt og det gik også okay, men da der så kom musik på gik det galt.. det går alt for hurtigt til at vi kan få bentøjet med.. altså jeg kan godt, men jeg synes slet ikke det giver en blød og glidende vals, som vi ønsker.

Så vi fandt en lidt langsommere udgave på youtube og så trak vi selv takterne, så vi danser ikke præcis efter musikken, men følger den stadig (jeg er så musikalsk, at jeg ikke kan danse uden at følge takten).

Der skal stadig finpudses en masse, men lidt dans hver aften frem til den store dag, så kører vi med klatten.. altså............ hvis handyret husker at flytte foden på det rigtige tidspunkt, så jeg ikke sparker min storetå ind i hans og nu sidder efterladt tilbage på sofaen med en dunkende og øm storetå!! AV!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
AV - jeg er kommet til skade

midt under første øvning af brudevalsen...

Jeg kan trinnene, men det kunne handyret ikke, så vi startede med at øve langsomt, uden musik og bare lige frem og tilbage. Så prøvede vi at svinge lidt rundt og det gik også okay, men da der så kom musik på gik det galt.. det går alt for hurtigt til at vi kan få bentøjet med.. altså jeg kan godt, men jeg synes slet ikke det giver en blød og glidende vals, som vi ønsker.

Så vi fandt en lidt langsommere udgave på youtube og så trak vi selv takterne, så vi danser ikke præcis efter musikken, men følger den stadig (jeg er så musikalsk, at jeg ikke kan danse uden at følge takten).

Der skal stadig finpudses en masse, men lidt dans hver aften frem til den store dag, så kører vi med klatten.. altså............ hvis handyret husker at flytte foden på det rigtige tidspunkt, så jeg ikke sparker min storetå ind i hans og nu sidder efterladt tilbage på sofaen med en dunkende og øm storetå!! AV!!!!

Puster på din ømme storetå.. Køb sikkerheds-sko hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
AV - jeg er kommet til skade

midt under første øvning af brudevalsen...

Jeg kan trinnene, men det kunne handyret ikke, så vi startede med at øve langsomt, uden musik og bare lige frem og tilbage. Så prøvede vi at svinge lidt rundt og det gik også okay, men da der så kom musik på gik det galt.. det går alt for hurtigt til at vi kan få bentøjet med.. altså jeg kan godt, men jeg synes slet ikke det giver en blød og glidende vals, som vi ønsker.

Så vi fandt en lidt langsommere udgave på youtube og så trak vi selv takterne, så vi danser ikke præcis efter musikken, men følger den stadig (jeg er så musikalsk, at jeg ikke kan danse uden at følge takten).

Der skal stadig finpudses en masse, men lidt dans hver aften frem til den store dag, så kører vi med klatten.. altså............ hvis handyret husker at flytte foden på det rigtige tidspunkt, så jeg ikke sparker min storetå ind i hans og nu sidder efterladt tilbage på sofaen med en dunkende og øm storetå!! AV!!!!

Puster på din ømme storetå.. Køb sikkerheds-sko hehe

Sikkerhedsbrudesko??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgengave 2...

Jeg har lige været forbi Ebay og bestille nr 2 morgengave til ham....

Vi har jo haft den udfordring med, at morgengaven skal kunne bruges på bryllupsrejsen og rejser fremover, men hvad skulle jeg finde på? Jeg har hele tiden snakket om, at en ide kunne være en gul badeand, der kan komme med på badeværelset, med på udflugter og lave mærkelige ting - fx stjæle vores seng, sko, dyne, spise vores mad, drikke vores drinks og diverse barnligheder.

Og jeg blev ved med at vende tilbage til den dumme gule badeand. Så var jeg i dag forbi Frk.R's planlægningstråd og så slog det mig: Han skal ikke have 1, men 2 gule badeænder: en brud og en gom.

Så jeg har lige været inde og bestille nogle magen til disse:

35f1_12.JPG

Så vil I ikke nok være søde at krydse fingre for, at de kan nå at komme frem i tide, så han kan få dem i morgengave?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Morgengave 2...

Jeg har lige været forbi Ebay og bestille nr 2 morgengave til ham....

Vi har jo haft den udfordring med, at morgengaven skal kunne bruges på bryllupsrejsen og rejser fremover, men hvad skulle jeg finde på? Jeg har hele tiden snakket om, at en ide kunne være en gul badeand, der kan komme med på badeværelset, med på udflugter og lave mærkelige ting - fx stjæle vores seng, sko, dyne, spise vores mad, drikke vores drinks og diverse barnligheder.

Og jeg blev ved med at vende tilbage til den dumme gule badeand. Så var jeg i dag forbi Frk.R's planlægningstråd og så slog det mig: Han skal ikke have 1, men 2 gule badeænder: en brud og en gom.

Så jeg har lige været inde og bestille nogle magen til disse:

35f1_12.JPG

Så vil I ikke nok være søde at krydse fingre for, at de kan nå at komme frem i tide, så han kan få dem i morgengave?!

Synes det er en rigtig god idé med badeænderne!! Dem skal I nok få megen glæde (eller drillerier!) ud af :D

Hvordan har storetåen det? Hverken min kæreste eller jeg er på nogen måde musikalske - så vi springer brudevalsen over!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Morgengave 2...

Jeg har lige været forbi Ebay og bestille nr 2 morgengave til ham....

Vi har jo haft den udfordring med, at morgengaven skal kunne bruges på bryllupsrejsen og rejser fremover, men hvad skulle jeg finde på? Jeg har hele tiden snakket om, at en ide kunne være en gul badeand, der kan komme med på badeværelset, med på udflugter og lave mærkelige ting - fx stjæle vores seng, sko, dyne, spise vores mad, drikke vores drinks og diverse barnligheder.

Og jeg blev ved med at vende tilbage til den dumme gule badeand. Så var jeg i dag forbi Frk.R's planlægningstråd og så slog det mig: Han skal ikke have 1, men 2 gule badeænder: en brud og en gom.

Så jeg har lige været inde og bestille nogle magen til disse:

35f1_12.JPG

Så vil I ikke nok være søde at krydse fingre for, at de kan nå at komme frem i tide, så han kan få dem i morgengave?!

Synes det er en rigtig god idé med badeænderne!! Dem skal I nok få megen glæde (eller drillerier!) ud af :D

Hvordan har storetåen det? Hverken min kæreste eller jeg er på nogen måde musikalske - så vi springer brudevalsen over!!!

Faktisk, så har jeg stadig lidt ondt, men det er kun, når jeg tænker over det :thumbsupsmileyanim:

Ænderne, dem er jeg bare RIGTIGT glad for, at jeg har fået bestilt. Nu håber jeg bare, at de når at komme. Jeg skal ud af døren om 1½ time og jeg håber sådan, at betalingslinket kommer, så jeg kan få betalt og de kan få sendt ænderne.. (Der står der er noget a spare i porto, hvis jeg bestiller mere end en - jeg skal bare bekræfte og afvente en ny paypal-invitation..)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgengaven - så er der styr på den

:cheerleader3: Så har jeg ENDELIG fået styr på morgengaven og fået god mavefornemmelse om denne.

Mit kære handyr får i alt 3 gaver:

1: 3D-nøglering i glas med et laserskåret billede af mig. Er normalt ikke til billeder af mig selv, men synes den unge gut i boden i Legoland klarede det ret godt. Under billedet er graveret "Fru *hans efternavn*", som jeg kommer til at hedde (for og mellemnavn er udeladt). Nøgleringen er desuden udstyret med et blåt lys, så han også kan se mig i mørket. Handyret er af og til på weekendtur med politihjemmeværnet (de grønne stor-spejdere!), så jeg synes det er en sød ting han fx kan have i tasken. :)

2: Badeands-brudepar - og hermed er udfordringen med en bryllupsgave, som kan bruges på bryllupsrejsen og fremtidige bryllupsrejser opfyldt :cheerleader3:

3: Sort miniglobus (20 x 27 cm) med gravering.

Da jeg kom ned til guldsmeden fik jeg beskeden, at de ikke turde gravere i foden. De var bange for, om emaljen ville krakkelere og desuden var selve kloden i vejen for deres gravør. MEN!..

De foreslog, om jeg ville have graveringen på en lille plade, som kan limes på foden. :thumbsupsmileyanim: Genialt! Så ser man også bedre, at der står noget.

Guldsmeden startede med at vise mig nogle i sølv, men jeg kunne ikke rigtigt lide dem, da de var pyntet i kanten. Jeg er mere til det enkle, som globussen også lidt er. Prisen var også omkring 275 kr - det var lidt meget, når selve bogstaverne koster 170 kr. Nå, men det skulle da ikke skille os ad. Dog spurgte jeg, om om ikke de havde en helt flad plade og tilbage fra lageret kom hun med en flad plade med runde hjørner og i blank stål - præcis som på globussen :heart:

Den blev bestilt og jeg var ved at grine, da jeg hørte prisforskellen: Den nye plade koster sølle 30 kr!

Så alt i alt 200 kr for plade og gravering. Ja, det er dyrt, men sådan er det :kiss:

På globussen kommer til at stå med en skrifttype, der lidt minder om den vi har brugt på alt det kreative:

Hvorend i verden du går

går jeg med

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Helle

(prikkerne er kun til for indrykningens skyld)

Billeder af tingene kan ses på de foregående sider :biggrin:

Globussen kan jeg hente onsdag i næste uge og badeænderne er blevet betalt i dag så de bliver forhåbentlig afsendt fra England i morgen og når forhåååååbentlig frem i tide (is i maven!!). Nøgleringen er i mit skab.

:rolleyes: Morgengaven er på plads!! TAAAAAAAK for jer, der er kommet med ideer og input :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
azk17-glitter-hearts-ani.gif MILEPÆL!! azk17-glitter-hearts-ani.gif

:biggrin: Har lige opdaget, at min ticker er blevet 1-cifret!!

Sølle 9 dage til jeg bliver frue, uha uha, NU er det ved at være alvor!

Klar? Neeeeeeej, men det bliver jeg da... tror jeg nok

:rolleyes:

heart_of_roses.pngheart-128x100.jpgheart-128x100.jpgheart-128x100.jpgheart-128x100.jpgheart-128x100.jpgheart-128x100.jpgheart_of_roses.png

Ih hvor vildt - for så er min jo også!!! Tillykke med milepælen til os! :thumbsupsmileyanim:

Dejligt du har fået morgengaverne på plads - glæder mig til at se globussen. Jeg er begyndt at overveje en morgengave udover billederne - men er meget i tvivl....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer