Rikkebruden

Færdige lagkagebunde

7 indlæg i dette emne

hej Tøzer.

jeg skal lave bryllupskage til min søsters bryllup.

jeg skal lave bettys. Men jeg vil frygtelig gerne undgå at lave dem selv. Er det nogen af jer der har brugt færdige bunde fra supermarkedet?

Mit spørgsmål går på hvad i gjorte for at få bundene op i den størrelse i skulle bruge?

Jeg skal bruge i str 30, 26 22 og 18 cm.

Jeg kan godt komme frem til de som skal være mindre....det er jo bare at skære den til. Men min fantasi kan ikke rigtig finde en pæn løsning på at gøre dem større.

Kan i hjælpe evt med billeder. Er typen der gerne vil have skæret det ud i pap :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umidelbart så vil jeg sige at når du skal have de størelser, så kan du næsten ikke komme uden om at lave dem selv..

en anden mulighed er at kontakte din lokale bager og spørge om du kan få dem til at lave dem, det har jeg hørt om før.

Rund er altså ikke sådan at udvide med købe lagkagebunde, men vælger du en firkantet kage så kan du jo skære alle bundene firkantet og suplerer op til du har de størelser du skal bruge. Det bliver noget af et puslespil..

Det bliver spændene at se hvad du vælger.

Held og lykke

Knus

Stine-Helene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Umidelbart så vil jeg sige at når du skal have de størelser, så kan du næsten ikke komme uden om at lave dem selv..

en anden mulighed er at kontakte din lokale bager og spørge om du kan få dem til at lave dem, det har jeg hørt om før.

Rund er altså ikke sådan at udvide med købe lagkagebunde, men vælger du en firkantet kage så kan du jo skære alle bundene firkantet og suplerer op til du har de størelser du skal bruge. Det bliver noget af et puslespil..

Det bliver spændene at se hvad du vælger.

Held og lykke

Knus

Stine-Helene

Hej Srine-Helene.

Tak for dit råd. Jeg de skal være runde. Men jeg har kontaktet bagerne så må vi se hvad det koster.

Men hører gerne fra nogle af jer andre tøzer hvis i har løst problemet.

Kh

Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror nu det bliver en dyr fornøjelse med bageren...

Men hvis det kan hjælpe så har jeg en opskrift som bare er super nem at bruge og den bruger jeg altid

4 æg (lægges i varmt vand 10 min før brug)

160 g sukker

1 stor spsk vand

1 tsk vanilliesukker med top

1 knsp salt

120 g hvedemel

1 tsk bagepulver

Pisk æggene heftigt med vand, vanille, salt og sukker til en fin mousse.

Sigt mel og bagepulver i, vendes i med let hånd, kun lige til melet er opsuget.

Hvis man har lyst til cacaobunde tilsættes 3 spsk cacao og piskes med i det første.

passer til en 20 cm springform, bages ca 20 min ved 200 grader.

jeg plejer at dele den i tre, men prøv dig frem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror nu det bliver en dyr fornøjelse med bageren...

Men hvis det kan hjælpe så har jeg en opskrift som bare er super nem at bruge og den bruger jeg altid

4 æg (lægges i varmt vand 10 min før brug)

160 g sukker

1 stor spsk vand

1 tsk vanilliesukker med top

1 knsp salt

120 g hvedemel

1 tsk bagepulver

Pisk æggene heftigt med vand, vanille, salt og sukker til en fin mousse.

Sigt mel og bagepulver i, vendes i med let hånd, kun lige til melet er opsuget.

Hvis man har lyst til cacaobunde tilsættes 3 spsk cacao og piskes med i det første.

passer til en 20 cm springform, bages ca 20 min ved 200 grader.

jeg plejer at dele den i tre, men prøv dig frem

Tak du er en stor hjælp

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bestilte bundene hos en bager og det var ikke dyrt synes jeg. Jeg kan simpelhen ikke huske hvad vi gav, da det var min mor der bestilte og betalte dem.

De var bagt som store firkantede bunde og så tog vi bare bundpladerne fra kagestativet og skar dem runde efter. Jeg sætter lige et billede af kagen ind så du kan se resultatet som vi var godt tilfredse med :-)

post-28671-1236673344.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer