Janniedavid

Bryllupskagefyld

9 indlæg i dette emne

Here goes..

I sidste uge var vi forbi en veninde som skal lave vores bryllupskage. Jeg har hele tiden hørt så meget om, hvor god hun er, så jeg glædede mig til smagsprøven, men den levede slet slet ikke op til forventningerne. :cheerleader3:

Hun havde lavet opskriften fra Karolines, dog med appelsin-mango creme istedet.

Om hun havde lavet den rigtig det ved jeg ikke, men god, nej det var den nu heller ikke.

Chokoladecremen var meget hård og bastant og appelsin-mango cremen smagte ikke godt, nok kombinationen af appelsin og mango. Ja og så smagte bundene faktisk heller ikke godt.. Da jeg gik derfra var det meget med tanken om, at så lavede jeg selv kagen. Har lavet Betty's 2 gange med held, men jeg har ikke tid og jeg ved at hun ser frem til at lave kagen. Og så skal hun også lige have en chance til. :cheerleader3:

Derfor har jeg brug for jeres gode ideer. fyldforslag og opskrifter :griner:-

Udgangspunktet er følgende:

Kagen bliver lavet med kagebunde fra bageren, så de er formentlig hvide

Det ene lag skal være noget chokoladehalløj, men ikke den fra Karolines

Det andet lag må godt være lidt frisk, så kagen ikke bliver al al for tung, dog er jeg ikke så glad for bær, så de er udelukket

Kagen serveres som dessert som frugtfade til og formentlig også noget lækkert chokolade

Kagerne beklædes med fondant

Jeg har herinde fundet opskrifter på lime-creme, fersken-creme og hyldebær-creme, kan nogle af disse bruges?

Ja, undskyld men jeg er vist lidt blank på dette kageområde og har ikke tid til at afprøve en masse forskellige, så derfor hjælp! Kom med gode ideer og ikke mindst opskrifter. Skriv gerne hvor mange personer opskrifterne er til.

Tak tøser

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil KLART anbefale hyldeblomst mousse og en chokolade ganach - det er fantastisk.

Jeg lavde Anjapigens bryllupskage men det var med jordbær/mascapone creme i stedet for chokolade ganach´en. Netop denne kombi bliver det som vi skal have i vores bryllupskage!

Jeg håber at det næste forsøg veninden laver bliver bedre!

Kram Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil KLART anbefale hyldeblomst mousse og en chokolade ganach - det er fantastisk.

Jeg lavde Anjapigens bryllupskage men det var med jordbær/mascapone creme i stedet for chokolade ganach´en. Netop denne kombi bliver det som vi skal have i vores bryllupskage!

Jeg håber at det næste forsøg veninden laver bliver bedre!

Kram Heidi

Super Heidi. Har du evt. opskrift på chokolade ganash'en?

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg i hvert fald finde... Men det er så simpelt som det kan være - fløde og chokolade. Det er så bare lige det med blandingsforholdet! Vender lige tilbage!

Kram Heidi

Hvor er du sød :cheerleader3:

Jeg har fundet en opskrift på chokolade ganash, men den står som en frosting?

1 cup chocolate

3/4 cup whipping cream

1. place the chocolate in a bowl

2. In a saucepan bring the whipping cream just to a boil over high heat.

3. Pour the hot whipping cream over the chocolate and stir until chocolate is melted. Let the ganashe cool to room temperature.

Er det bare det eller?

Hvordan med konsistensen? Blød men uden at løbe?

Må vist helere prøve at lave en omgang.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En ganash af halv fløde og halv chokolade skal ikke piskes, men smøres direkte på kagen når konsistensen er "nutella-agtig". Jeg bruger mest denne type til opsmøring inden kagen skal overtrækkes med sugarpaste. Hvis du vil have ganashen lidt lettere så smelter du 150 g mørk chokolade (lidt mere hvis det er lys- eller hvidchokolade) i en halv liter kogende piskefløde. Rør grundigt til al chokoladen er opløst, herefter hælder du massen i en skål og dækker med film eller et tætsluttende låg og stiller hele herligheden koldt min. 6 timer. Herefter kan massen piskes op, det tager lidt tid men lige pludselig går det stærkt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
En ganash af halv fløde og halv chokolade skal ikke piskes, men smøres direkte på kagen når konsistensen er "nutella-agtig". Jeg bruger mest denne type til opsmøring inden kagen skal overtrækkes med sugarpaste. Hvis du vil have ganashen lidt lettere så smelter du 150 g mørk chokolade (lidt mere hvis det er lys- eller hvidchokolade) i en halv liter kogende piskefløde. Rør grundigt til al chokoladen er opløst, herefter hælder du massen i en skål og dækker med film eller et tætsluttende låg og stiller hele herligheden koldt min. 6 timer. Herefter kan massen piskes op, det tager lidt tid men lige pludselig går det stærkt...

Tusind tak det vil jeg prøve. Det andet lød så bastant og vi vil gerne have noget luftigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige et spørgsmål til hylden..

Jeg har fundet følgende opskrift herinde:

Hyldeblomstmousse:

8 blad husblas

4 pasteuriserede æg

250 g sukker

3 dl koncentreret hyldeblomst saft

½ L. fløde

Tilbered gelatine/husblas som anvist på pakken

Pisk æg og sukker meget stift.

Opblød gelatine/husblas i hyldeblomst saften og pisk det ved lav hastighed sammen med æg- og sukker blandingen.

Sættes på køl nogle timer eller natten over.

Pisk ½ l fløde meget stift.

Pisk hyldeblomst moussen.

Bland begge dele sammen og pisk til moussen er helt opløst og du har en cremet konsistens.

Spørgsmål:

Hvor stor en portion er dette? Syntes at det virker meget voldsomt med 8 blad husblas, men måske det bare mig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer