Guest LotteBak

velkommen og velbekommen sang

23 indlæg i dette emne

:cheerleader3:

Jeg sidder og tænker :thumbsupsmileyanim: om vi skal have velkommen og velbekomme sang. Jegg synes ikke at det er os men kan man godt undlade det????

Jeg vil meget gerne hører hvad i gør!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var til et bryllup i efteråret hvor i stedet sang to Kim Larsen sange, det var vildt fedt, og satte festen lidt mere i gang synes jeg. Så det overvejer jeg lidt her.

0

Del dette indlæg

Jeg sidder og tænker :thumbsupsmileyanim: om vi skal have velkommen og velbekomme sang. Jegg synes ikke at det er os men kan man godt undlade det????

Ja, det synes jeg helt sikkert, man kan. Du skal ikke have noget med til dit bryllup, som du ikke synes passer ind. Vi har hverken det ene eller det andet, og jeg tvivler på, at der er nogen, der vil savne det.

0

Del dette indlæg

Kim Larsen? Genialt! Det gav mig lige en ide om at finde 2 gode Kim Sange (bliver svært, for de er alle gode) og så selv digte en velkommen og en velbekomme-sang..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker :cheerleader3: om vi skal have velkommen og velbekomme sang. Jegg synes ikke at det er os men kan man godt undlade det????

:griner:-

man kan saktens undlade det... da min veninde blev gift var der ingen velkommen og velbekommen sange men vi havde da en fantastisk fest alligevel....men nu kommer jeg fra en sanggal familie så det må ikke mangle til min... og det med kim larsen syntes jeg var en rigtig god ide. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi gidder ikke alle de sange, en velkommen sang er jo lige som at byde velkommen til festen og det gør vi i en tale i stedenfor, så den dropper vi :cheerleader3: Men vi har så en velbekommen seng, for at runde middagen af, men den er kort så der er ikke det vilde i det :thumbsupsmileyanim:

Men jeg syndes at det godt kan undlades og det er helt OK at gøre det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg aldrig havde hørt om velkommen og velbekomme sang inden at jeg kom herind, så det lette svar er, at det skal vi slet slet ikke have. Det er slet ikke os og vi skal ikke have andet istedet.

0

Del dette indlæg

Det har vi simpelthen undladt...jeg gider det bare ikke. Det er lidt for suppe-steg og is agtigt efter vores mening. Skal så lige nævnes at vi osse i indbydelse pænt frabeder os de der traditionelle (undskyld) åndsvage festsange. Godt nok blev svigermor lidt skuffet, men det er bare ikke os. Derimod er taler og andre festlige indslag velkomne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bestemt ikke os, men det har jo hørt traditioner til. Min veninde havde stor fin fest og de fravalgte det - med succes!!! Mange gæster er nemlig også helst foruden:-))

0

Del dette indlæg

Vi skal heller ikke have dem.. de sange er bestemt ikke min smag.. Har altid hadet at skulle synge med på dem, da jeg altid har syntes at de var kedelige og uinteressante...

0

Del dette indlæg

Vi skal heller ikke have dem.. de sange er bestemt ikke min smag.. Har altid hadet at skulle synge med på dem, da jeg altid har syntes at de var kedelige og uinteressante...

Nemlig :thumbsupsmileyanim: Vores middag bliver kun for vores venner, så der bliver ingen suppe-steg-is stemning over det :p

0

Del dette indlæg

Vi er vant til at synge en del i vores familie, men ikke sange hvor mad rimer på fad og mad er skøn rimer på min maves bøn. Jeg hader sådan nogle lejlighedssange, - inclusiv sådan noget på det hammer hammer fedt i kysser lig' om lidt... :griner:-

Til gengæld har vi valgt at starte med Den første gang jeg så dig i Kim Larsens version :cheerleader3: , hvor der jo bl.a står:

og alle engens blomster

de stod i stakkevis

og vuggede som unge brudepar :boohoo:

Vi slutter så af med Danmark nu blunder den lyse nat som er ungernes godnatsang i sommermånederne! :thumbsupsmileyanim:

Så vi synger velkommen og velbekomme sang, men det er almindelige gode danske sange! :cheerleader3:

I øvrigt... Hvad mon Bridezillaens 7 årige datter skal være til fsterlavn??? Brud selvføli'.. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er smag og behag og man gør som man vil. Jeg syntes ikke det at have velkommen og velbekommen-sange i sig selv giver en suppe, steg og is stemning.

0

Del dette indlæg

Vi bød velkommen og så havde vi skrevet sådan en "rejs dig når du føler dig truffet"-sang som velkommensang... Det var en ret sjov måde at få lidt gang i folk... Og så kan man jo selv vælge hvad de forskellige kategorier skal være altefter hvilke gæster der er og om det er sjovt at "hænge et par stykker ud" for noget fjollet...

F.eks.:

Melodi: Åh Susanne

Gæst ved Didde og Emils bryllup: Vi er samlet her til fest i dag,det’ skønt at alle kom

Brudens familie: Ja, familie til bruden

Gommens familie: og familie til gom

Mænd: Lækre mænner

Kvinder: Og rigtig smukke pi’r

Var i bad i morges: præsenteres skal, fordi det’ rart at vide hvem der noget si’r

(Det her var en gammel udgave og altså slet ikke den vi brugte, men man kan da se princippet)

0

Del dette indlæg

Kim Larsen? Genialt! Det gav mig lige en ide om at finde 2 gode Kim Sange (bliver svært, for de er alle gode) og så selv digte en velkommen og en velbekomme-sang..

Hej

Altså nu tillader jeg mig bare at springe direkte ud i det, og så spørge...det værste der kan ske er jo at jeg får et nej :cheerleader3: .

Men vil høre om du har fået digtet din velkommen og velbekomme sang ud fra Kim Larsens sange? Og om du evt. ville sende dem til mig efterfølgende på mail eller noget?

Har nemlig selv overvejet noget i den stil, er bare ikke super kreativ mht. sangskrivning og digtning.

Og så så jeg lige en mulighed hos dig :cheerleader3: .................håber det er okay at jeg spørger...

0

Del dette indlæg

Hej

Altså nu tillader jeg mig bare at springe direkte ud i det, og så spørge...det værste der kan ske er jo at jeg får et nej :) .

Men vil høre om du har fået digtet din velkommen og velbekomme sang ud fra Kim Larsens sange? Og om du evt. ville sende dem til mig efterfølgende på mail eller noget?

Har nemlig selv overvejet noget i den stil, er bare ikke super kreativ mht. sangskrivning og digtning.

Og så så jeg lige en mulighed hos dig :blush: .................håber det er okay at jeg spørger...

Hehe jeg tænkte lige på det samme, jeg kom med forslaget med Kim Larsen, men det her kunne da være endnu bedre :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at undlade netop disse to sange, da der ikke rigtig er nogle i vores familie, som kan det der med at synge

0

Del dette indlæg

Vi er bestemt ikke til de velkommen og velbekomme sange, syntes ikke det passer sig til den fest vi har i tankerne.

Så vi holder en lille tale før og efter maden istedet.

Håber du finder ud af hvad i gør. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej brude....

Vi er til Velkommen og velbekomme sange, men men men.. Jeg har været i gemmeren men syns stadig jeg mangler lidt flere valgmuligheder...

Er det slet ikke nogen brude/brudepar som skal synge disse to sange og som har nogen idéer..??? Eller nogen som ved hvor man kan få idéer henne??? :):loveflag:

Kærligst Frums.

0

Del dette indlæg

Vi havde ikke velkommen og velbekommen sange til vores bryllup. Vi havde ikke frabedt os sange i anledningen af brylluppet og slap da heller ikke, hvilket egentlig var ganske hyggeligt. Det er ikke tit jeg er til fester uden at have skrevet omtrent halvdelen af sangene :)

Til gengæld havde vi ingen sejler-op-ad-åen eller skålsange, for det havde vi på ingen måder lyst til. SYnes også det passer bedre til andre typer fester. Også selvom jeg kommer fra en MEGET snagglad familie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at frabede os sange til vores bryllup...det er slet slet ikke os!

Den eneste sang der kommer er en Velkommen sang, som mest fungerer som en humoristisk måde at få præsenteret gæsterne for hinanden.

(Det er lige som Diddes "rejs dig når du føler dig truffet" sang og synes den er ret sjov og får ligeson løftet stemningen lidt!) :)

0

Del dette indlæg

:ditto:

0

Del dette indlæg

On 23/3/2009 at 1:25 PM, Missfrance said:

Den eneste sang der kommer er en Velkommen sang, som mest fungerer som en humoristisk måde at få præsenteret gæsterne for hinanden.

(Det er lige som Diddes "rejs dig når du føler dig truffet" sang og synes den er ret sjov og får ligeson løftet stemningen lidt!) :)

Har du stadig jeres velkommen sang? :) 

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥