Sign in to follow this  
Followers 0
muhkao

talen til gommen

7 posts in this topic

Hej alle i kære brude

Jeg skal giftes den 20. juni, og har aldreig været til et bryllup og ej heller før holdt tale.. så skal nok blive godt hehe.

Jeg vil rigtig gerne holde en tale til min kommende mand, for hvis nogen fortjener det, så er det ham... Nogen der har nogle gode tips og råd? å jeg evt se jeres taler, eller udkast?

PÅ forhånd tak :-)

Knus Matilde

0

Annonce ♥

Hej Matilde

Du kan se mintale til min mand her i min bryllpsberetning.

Jeg forsøgte at lade være med at tænke så meget over hvad man plejede at gøre, og skrive en tale der fotalte ham og ikke mindst alle gæsterne , hvor meget jeg elsker ham.

Min plan var at lægge ud lidt morsomt med noget hvor folk måske tænkte lidt - okay, hvad har det egentligt med en bryllupstale at gøre. Hvis man kan få folk til at grine lidt i starten så letter det stemningen, ikke mindst for en selv, når man står der med alle folks blik rettet mod en.

Derefter prøvede jeg at beskrive hvad det er ved ham jeg godt kan lide uden at gå i detaljer, for hvis man snakker for længe om det samme så mister folk let fokus. Det er jo også umuligt at komme omkring det hele, men det er heller ikke nødvendigt, så længe man får understreget pointen.

Til sidst havde jeg så lagt det tunge skyts ind.

Det fungerede rimeligt godt, og folk kom med mange komplimenter for talen.

Så prøv at tænke lidt ud af boksen med hensyn til hvordan man plejer at gøre, og begynd allerede nu at notere alle de små ting du kunne tænke dig at have med i talen. Jeg begyndte allerede 3 måneder før at skrive sætninger ned i en lille sort bog jeg havde i tasken, og det var en stor hjælp da det hele skulle sætes sammen til en tale.

Håber det kan bruges

Lisbeth

0

Åh ja forresten - og så husk at øve dig højt foran spejlet. Du skal kunne høre din egen stemme og hvordan du udtaler ordene, det er em teknik jeg selv bruger når jeg skal tale foran ange mennesker, uanset om det er en tale eller arbejdsrelateret.

Gør det så mange gange at du til sidst kan den i søvne, det gør det MEGET lettere når det for alvor gælder, så træder hjeren ligesom selv i kraft hvis man bliver nervøs og derfor bliver lidt forvirret.

Øve øve øve :thumbsupsmileyanim: det er mit bedste råd

0

Jeg har kun været til 1 bryllup og der blev der ikke holdt tale for gommen, så jeg er også ret meget på bar bund, men jeg påtænker, at lave en tale ud fra, hvad jeg føler, der skal med. Og så er jeg egentlig ligeglad med, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Den bliver en blanding mellem sjov og noget kærligt.. Det skal ikke være for stift det hele, men det skal jo også være en slags kærlighedserklæring. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Takke andre??

Hvis man gerne vil takke andre...vil gerne takke mine forældre, søskende, svigerforældre og veninder... skal man så ikke starte med det, og så gå over til sin elskede?

0

Takke andre??

Hvis man gerne vil takke andre...vil gerne takke mine forældre, søskende, svigerforældre og veninder... skal man så ikke starte med det, og så gå over til sin elskede?

jeg ville nokstarte med ham da det jo ham den er retter imod og så gå over til familien og derefter tilbage og slutte med ham... men det kommer jo også an på omdu vil udbringe en skål for ham eller dem alle...

0

Hej alle i kære brude

Jeg skal giftes den 20. juni, og har aldreig været til et bryllup og ej heller før holdt tale.. så skal nok blive godt hehe.

Jeg vil rigtig gerne holde en tale til min kommende mand, for hvis nogen fortjener det, så er det ham... Nogen der har nogle gode tips og råd? å jeg evt se jeres taler, eller udkast?

PÅ forhånd tak :-)

Knus Matilde

husk at rulle lidt på føderne får hvis du bliver meget nervøs så afleder det lidt og man kan udgå at blive dårlig (snakker her af dårlig efaring)

men somen anden sagde husk at indøve den har du eventuelt en du kan sige den højt får så kan det også anbefales jeg plejer at øve den foran mine veninder eller min søster og det hjæper meget...

0