Guest Pernille Soelberg Jensen

Kan kjolen være for tung?

21 indlæg i dette emne

Sagen er den at sidst jeg havde min kjole på, skulle jeg prøve at gå med den for første gang og ærligtalt synes jeg den virkede noget tung, Altså tung i slæbet.

Jeg håber dette er normalt, men hvad siger i andre der har haft langt slæb, følte i det var tungt?

Er bare så nervøs for om man bliver træt af det i løbet af dagen.

Redigeret af Pernille Soelberg Jensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Måske skulle jeg lige vedhæfte et billede af kjolen, hvor man ser slæbet.

Det havde måske også noget at sige, at det var gulvtæppe jeg gik på, det kommer jeg jo ikke til på dagen.

Wow, rigtig flot kjole!

Det er svært at se, men er der mulighed for at lave et 'ophæng', så slæbet kan sættes fast bagpå?

Jeg har også slæb på min kjole og jeg får syet et 'ophæng' på slæbet og en lille anordning på bagpå kjole. Senere på aften kan slæbet så knappes fast bagpå kjolen og så kan jeg gå mere frit. Jeg har et billede af det i min tråd. Det ødelægger ikke kjolens udseende på nogen måde, men fremhæver blot detaljerne på slæbet

Redigeret af Anettebh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er en smuk kjole du har valgt dig...

Jeg vil sige, at det kommer an på materialet som kjolen er lavet af og hvor langt slæbet er. Der vil automatisk komme mere vægt på, jo længere slæbet er, men det har helt sikkert også noget at sige, at det er et gulvtæppe du går på. Der glider kjolen ikke nær så besværet henover, men igen det kommer også an på gulvtæppet. Håber ikke der er kokostæppe hele vejen ned af det kirkeguld du skal gå op ad, for det kan virkelig ødelægge både kjolen og oplevelsen af at gå ned ad gulvet... Alt hænger nemlig i det skidt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Wow, rigtig flot kjole!

Det er svært at se, men er der mulighed for at lave et 'ophæng', så slæbet kan sættes fast bagpå?

Jeg har også slæb på min kjole og jeg får syet et 'ophæng' på slæbet og en lille anordning på bagpå kjole. Senere på aften kan slæbet så knappes fast bagpå kjolen og så kan jeg gå mere frit. Jeg har et billede af det i min tråd. Det ødelægger ikke kjolens udseende på nogen måde, men fremhæver blot detaljerne på slæbet

Jeg tror jeg vil prøve at snakke med skrædderen omkrin et ordentlig ophæng. Der er lavet sådan at jeg kan bære det med fingrene, sådan en snor, jeg kan tage omkring fingrene og bære det, men det andet er måske mere praktisk.

Hold da op det er en smuk kjole du har valgt dig...

Jeg vil sige, at det kommer an på materialet som kjolen er lavet af og hvor langt slæbet er. Der vil automatisk komme mere vægt på, jo længere slæbet er, men det har helt sikkert også noget at sige, at det er et gulvtæppe du går på. Der glider kjolen ikke nær så besværet henover, men igen det kommer også an på gulvtæppet. Håber ikke der er kokostæppe hele vejen ned af det kirkeguld du skal gå op ad, for det kan virkelig ødelægge både kjolen og oplevelsen af at gå ned ad gulvet... Alt hænger nemlig i det skidt! :cheerleader3:

Det yderste lag er lavet af tyl med blonde syet på og det inderste lag er dobbelt brudesatin, så det er jo noget kraftig kvalitet.

Gulvet i kirken er af store sten, så det bliver nok ikke så slemt, da den vil glide lettere.

Men nu må jeg lige høre skrædderen, den skal derind her igen i slutningen af April, hvor den skal ligges lidt op. Så kan hun se på muligheden for ophæng.

Men mange tak for jeres input, dejligt at høre fra nogle andre at det kan lade sig gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er altså så fin din kjole (har også set dine billeder på Jubii). Jeg tror bestemt at gulvtæppet er skyld i at det virker tungt. Så får du sat en lille krog i eller noget til festen, så er slæbet garanteret slet ikke et problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget meget smuk kjole.... Den er sikkert kun tung på grund af gluvtæppet. Jeg vil dog anbefale dig at få lavet et andet ophæng. Jeg havde en strop i min som jeg skulle have om håndleddet, men det blev jeg altså træt af, så vi endte med at binde stroppen fast i snørren på ryggen, efter brudevalsen. Pænt var det ikke, men super praktisk når der skulle danses :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Meget meget smuk kjole.... Den er sikkert kun tung på grund af gluvtæppet. Jeg vil dog anbefale dig at få lavet et andet ophæng. Jeg havde en strop i min som jeg skulle have om håndleddet, men det blev jeg altså træt af, så vi endte med at binde stroppen fast i snørren på ryggen, efter brudevalsen. Pænt var det ikke, men super praktisk når der skulle danses :cheerleader3:

Det vil jeg notere mig :thumbsupsmileyanim: og mange tak!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Den er altså så fin din kjole (har også set dine billeder på Jubii). Jeg tror bestemt at gulvtæppet er skyld i at det virker tungt. Så får du sat en lille krog i eller noget til festen, så er slæbet garanteret slet ikke et problem.

Mange tak... Jeg håber virkelig også det er gulvtæppet, har selv trægulv så når den er lagt op må jeg lige prøve den herhjemme.

waaaaauuuuuuuuwwwww en kjole!!! :cheerleader3: Du kommer til at ligne en milion!! Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiift :thumbsupsmileyanim:

Mange tak :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk, smuk kjole :cheerleader3:

Jeg tror måske også det spiller ind, at man jo ikke ligefrem er vandt til at bevæge sig rundt med sådan et slæb, så det vil jo være en lidt uvandt fornemmelse, uanset kjolens vægt. Tror du har så meget andet i hovedet på dagen, at du ikke tænker over slæbet. - Men rigtig god ide at få ophægtning i...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Altså det er jo ikke selve kjolen der er tung, men slæbet.

Jeg føler på ingen måde at den er hård at have på, men slæbet vejer når man går med det.

Men selvfølgelig så kommer jeg heller ikke til at gå meget med slæbet nede.

det var også lige min tanke, at du nok ikk ehar det nede ret meget, da det jo så ville blive beskidt!! det er måske ned i kirken, og når i fotografere, men ellers er det vel hægtet op..

super smuk kjole i øvrigt!! WAUUU...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk, smuk kjole :cheerleader3:

Jeg tror måske også det spiller ind, at man jo ikke ligefrem er vandt til at bevæge sig rundt med sådan et slæb, så det vil jo være en lidt uvandt fornemmelse, uanset kjolens vægt. Tror du har så meget andet i hovedet på dagen, at du ikke tænker over slæbet. - Men rigtig god ide at få ophægtning i...

Det er nok rigtig nok, jeg må til at øve mig, men det hjælper også når jeg får lagt den op.

wowwwwwwwwwwwwwwww :)

hvor er det en smuk kjole....du ligner jo en milion man

men hvad med en dansestrop????

Mange tak :)

Har fået lavet noget der liner en dansestrop, hvis di mener sådan en til hånden, men den er en forholdsvis tynd snor, så tror den bliver træls.

Vil gerne have lavet en der er noget bredere.

:)

super super smuk kjole

jeg tror den føles tung pga du går på et gulvtæppe... så "hænger" det ligesom i

kunne jeg forestille mig......

men jeg kan godt forstå du er VILD med din kjole

Takker :cheerleader3:

Men som du skriver, så tror jeg altså også gulvtæppe spilder ind, så jeg må prøve den herhjemme, på vores larkerede træ-gulv.

det var også lige min tanke, at du nok ikk ehar det nede ret meget, da det jo så ville blive beskidt!! det er måske ned i kirken, og når i fotografere, men ellers er det vel hægtet op..

super smuk kjole i øvrigt!! WAUUU...

Det er også det jeg tænker, men vil nok forsøge mig med at få den hægtet op alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer