Sign in to follow this  
Followers 0
BiancaNavne

Bageforme

21 posts in this topic

Nu er jeg jo blevet bidt af det her kagebageri og kunne derfor godt tænke mig at kigge nærmere på bageforme i forkellige afstøbninger... Hvor kan I anbefale at købe?

Jeg leder især efter en bageform, hvor man kan lave kagen kuglerund...

0

Annonce ♥

Nu er jeg jo blevet bidt af det her kagebageri og kunne derfor godt tænke mig at kigge nærmere på bageforme i forkellige afstøbninger... Hvor kan I anbefale at købe?

så skal du da have de der springforme :-)

0

Tænker du på de der forme, hvor man kan lave en nederdel og så sætte en halv barbie krop på, så det ligner en kjole???

Ellers så er det altså langt billigere at købe kageformerne i England...

Her er lige en liste fra A Piece of Cake, som før er blevet anbefalet herinde Kig her

0

Tænker du på de der forme, hvor man kan lave en nederdel og så sætte en halv barbie krop på, så det ligner en kjole???

Her er lige en liste fra A Piece of Cake, som før er blevet anbefalet herinde Kig her

Jeg har faktisk været inde på denne hjemmeside, men der er jo ingen billeder... og er altså nok lidt af en klovn til det der...

0

Annonce ♥

Jeg har faktisk været inde på denne hjemmeside, men der er jo ingen billeder... og er altså nok lidt af en klovn til det der...

Jo jo, hvis du scroller lidt nedad, så kommer der nogle billeder... Ellers skal du skrive en PM til stine-helene, hun har vidst købt former derfra, så kan hun evt. tage nogle billeder af sine og vise frem?... Det er da værd at prøve :cheerleader3:

0

Pt har kagekompaniet 'tilbud' på den kuglerunde sportsbold fra Wilton. Jeg har den og den fungere udemærket, dog skal man huske at lave en ekstra bund og samle den med, for ellers bliver den faktisk ikke helt rund.. Den er også god til frøer (har en stående i køleskabet) og bryster ;)

Ellers så har a piece også kuglerunde forme, dem kender jeg ikke men de fås faktisk i flere størrelser..

Her er link til A piece of Cake Thame

og til Kagekompaniet

God fornøjelse!

0

Annonce ♥

Tak... havde slet ikke set kagekompagniet havde dem... og har endda lige købt hos dem... øv...

Ja det er sandt du har lige fået en stor pakke ind af døren.. Den bliver lidt pepret med 70 kr i porto, men jeg ved ikke om den faktisk er billigere i england. Du kunne købe den på ebay og håbe du undgik tolden ;)

Hvad har du tænkt dig at lave?

:cheerleader3:

0

jeg må jo så også indrømme at jeg aldrig har handlet på andet end danske sider, så ved intet om det... men tror faktisk det kommer til at koste det samme med porto når det et på tilbud hos kagekompagniet...

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :cheerleader3:

0

jeg må jo så også indrømme at jeg aldrig har handlet på andet end danske sider, så ved intet om det... men tror faktisk det kommer til at koste det samme med porto når det et på tilbud hos kagekompagniet...

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :sm:

Når nu du er blevet bidt af en gal kage :cheerleader3: Så kan det blive en dyr fornøjelse kun at købe i DK. Jeg har handlet meget i england, men sjovt nok så har jeg næsten kun handlet hos A Piece of cake, smiler.. Andre af mine 'kagetøser' sværger til andre sites, men sådan er det jo også med butikker herhjemme.

Der er mange af de rigtig sjove kager der er lavet med den runde form, det var derfor jeg købte den i sin tid. Hvilken bog har du købt? Kagebøger er faktisk også billigere i England. Desværre kan jeg ikke længer finde ud af at undgå momsen når jeg bestiller hjem (i england har man vist ikke moms på bøger) men det er stadig langt langt billigere end kagebøger i DK.

Nu vil jeg suse ind under dynen, men mit nye kageblad frisk importeret fra England :cheerleader3::bearhug:

0

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :sm:

Når nu du er blevet bidt af en gal kage :cheerleader3: Så kan det blive en dyr fornøjelse kun at købe i DK. Jeg har handlet meget i england, men sjovt nok så har jeg næsten kun handlet hos A Piece of cake, smiler.. Andre af mine 'kagetøser' sværger til andre sites, men sådan er det jo også med butikker herhjemme.

Der er mange af de rigtig sjove kager der er lavet med den runde form, det var derfor jeg købte den i sin tid. Hvilken bog har du købt? Kagebøger er faktisk også billigere i England. Desværre kan jeg ikke længer finde ud af at undgå momsen når jeg bestiller hjem (i england har man vist ikke moms på bøger) men det er stadig langt langt billigere end kagebøger i DK.

Nu vil jeg suse ind under dynen, men mit nye kageblad frisk importeret fra England :cheerleader3::bearhug:

Jep... er virkelig blevet bidt af det... men tror jeg køber formen hos kagekompagniet denne gang... så når jeg får lov igen, så må jeg se på de engelske sider... er noget nervøs over det... men kan være jeg lige skriver... desværre bliver det nok ikke lige foreløbig, da manden min har sat begrænsninger, da vi kommer ind i en periode på 5 måneder uden min løn... så må hellere styre mig...

jamen mht kagebøger... e-lounge.com har en masse billige... jeg fik den her til 150 incl porto..

post-34654-1236497007.jpg

0

Annonce ♥

[Jep... er virkelig blevet bidt af det... men tror jeg køber formen hos kagekompagniet denne gang... så når jeg får lov igen, så må jeg se på de engelske sider... er noget nervøs over det... men kan være jeg lige skriver... desværre bliver det nok ikke lige foreløbig, da manden min har sat begrænsninger, da vi kommer ind i en periode på 5 måneder uden min løn... så må hellere styre mig...

jamen mht kagebøger... e-lounge.com har en masse billige... jeg fik den her til 150 incl porto..

Det er også en fantastisk hobby! Det kunne være jeg lige skulle skrive 'kagelinks liste' på min to do liste og smidde den ind til dig. Jeg har en del gode how to links gemt på mine pootere og dem kan andre jo også få god brug af.

Du skriver endelig, så skal jeg nok hjælpe det jeg kan :cheerleader3:

Jeg kan godt forstå din nervøsitet, i danmark er vi sikret i mås og ende, når det kommer til dansk e-handel. Det er nok en af årsagerne til at jeg endnu ikke har handlet på ebay. Men mit råd til dig er at bestille for et beskedent beløb, 150-200,- i første omgang. Selvfølgelig så er det mange penge, men det er til at klare hvis varene ikke når frem. Hvis du vælger at handle hos a piece, så skriv til dem at du er lidt nervøs ved e-handel i udlandet og derfor rigtig gerne vil modtage en mail når de afsender varene. Så kan du lidt selv følge med og spore dine 'penge'

Jeg har LIGE sendt frøen i venstre hjørne ud af døren, griner.. og ja det er en god bog og det er faktisk let som der står. Tidskrævende men ikke besværligt. thebookdepository er så stadig en anelse billiger.. 30 kr, griner.. Men jeg er også en god kunde ;) min kagebogssamlign er nu på 12 bøger, Jubiii...

Jeg har mange kageting efterhånden, men jeg havde også et job på et tidspunkt som gav drikkepenge og dem brugte jeg på kageting. Jeg bruger ikke såå mange penge længere, men det kan være det kommer når jeg får et fast job griner.. Men sålænge min mand betaler de fleste udgifter, så styrer jeg mig. Min sidste pakke var på 200,- og den forrige fik jeg tilsendt engang i oktober, og var ikke meget dyrer..

Hvis du har en ildfast skål, så ved jeg at mange kagedamer bager til runde kager i den istedet for at købe wiltons forme.. Så kan du øve dig, uden at investerer :cheerleader3: Den søde dame i kagebutikken talte om at de vist havde en i IKEA til 30,- eller noget.

Rigtig god fornøjelse!

:bearhug:

PS. Jeg vil lige tilføje at jeg aldrig har mistet penge ved at handle med dem i england. Jeg har altid fået mine pakker, store som små og jeg har aldrig hørt om nogen der har sat penge til i england. kh

Edited by stinehelene
0

Det er også en fantastisk hobby! Det kunne være jeg lige skulle skrive 'kagelinks liste' på min to do liste og smidde den ind til dig. Jeg har en del gode how to links gemt på mine pootere og dem kan andre jo også få god brug af.

Du skriver endelig, så skal jeg nok hjælpe det jeg kan :cheerleader3:

Jeg kan godt forstå din nervøsitet, i danmark er vi sikret i mås og ende, når det kommer til dansk e-handel. Det er nok en af årsagerne til at jeg endnu ikke har handlet på ebay. Men mit råd til dig er at bestille for et beskedent beløb, 150-200,- i første omgang. Selvfølgelig så er det mange penge, men det er til at klare hvis varene ikke når frem. Hvis du vælger at handle hos a piece, så skriv til dem at du er lidt nervøs ved e-handel i udlandet og derfor rigtig gerne vil modtage en mail når de afsender varene. Så kan du lidt selv følge med og spore dine 'penge'

Jeg har LIGE sendt frøen i venstre hjørne ud af døren, griner.. og ja det er en god bog og det er faktisk let som der står. Tidskrævende men ikke besværligt. thebookdepository er så stadig en anelse billiger.. 30 kr, griner.. Men jeg er også en god kunde ;) min kagebogssamlign er nu på 12 bøger, Jubiii...

Jeg har mange kageting efterhånden, men jeg havde også et job på et tidspunkt som gav drikkepenge og dem brugte jeg på kageting. Jeg bruger ikke såå mange penge længere, men det kan være det kommer når jeg får et fast job griner.. Men sålænge min mand betaler de fleste udgifter, så styrer jeg mig. Min sidste pakke var på 200,- og den forrige fik jeg tilsendt engang i oktober, og var ikke meget dyrer..

Hvis du har en ildfast skål, så ved jeg at mange kagedamer bager til runde kager i den istedet for at købe wiltons forme.. Så kan du øve dig, uden at investerer :cheerleader3: Den søde dame i kagebutikken talte om at de vist havde en i IKEA til 30,- eller noget.

Rigtig god fornøjelse!

:sm:

PS. Jeg vil lige tilføje at jeg aldrig har mistet penge ved at handle med dem i england. Jeg har altid fået mine pakker, store som små og jeg har aldrig hørt om nogen der har sat penge til i england. kh

Du er da bare super fantastisk skøn... Dejligt du vil hjælpe...! :bearhug:

Det er simpelthen fantastisk at finde en der forstår... jeg får helt kriller for at komme igang... :)

Frøen er da bare også for vildt sød... glæder mig til at se billede af den!! Bruger du forresten sugarpaste eller fondant til den?

har desværre ingen ildfaste skåle... men fik da lige øje på at kagebutikken har en fodboldform og de er jo billigere i porto...

Jeg lever med et ikke særlig udviklet køkken... det fordi jeg først lige flyttede i hus for 1 år siden, så lever stadig med kollegiegryder osv... haha... må til at ønske når det bliver fødselsdag og jul... men puha der er længe til... men ku da være jeg skulle kigge forbi IKEA... ikke fordi den vi har i Odense er så stor... endnu... haha... men ku være de havde en...

Nu er jeg jo bank udlært... nok deraf min nervøsitet, da jeg sad med alle de sager hvor tingene gik galt...

God idé med bestillingen... jeg kan da skrive engelsk, så må det da ikke være helt umuligt... men kan være jeg lige råber hælp når jeg skal forsøge mig... men med den kæmpe portion jeg købte sidst, er det faktisk kun en rund skål der efterhånden mangler... :rolleyes:

Det blev da vist en rodet besvarelse... men håber det giver mening... er rigtig glad for du gider svare på alle mine dumme spørgsmål...

Knus!

0

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :)

Jep... er virkelig blevet bidt af det... men tror jeg køber formen hos kagekompagniet denne gang... så når jeg får lov igen, så må jeg se på de engelske sider... er noget nervøs over det... men kan være jeg lige skriver... desværre bliver det nok ikke lige foreløbig, da manden min har sat begrænsninger, da vi kommer ind i en periode på 5 måneder uden min løn... så må hellere styre mig...

Ej hvor super funny - den bog har jeg lige hentet på bibliotekte i foregårs. M har snart fødselsdag og han er en værre sukkertand, så jeg tror at jeg laver slikhuset til ham :sm:

0

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :)

Ej hvor super funny - den bog har jeg lige hentet på bibliotekte i foregårs. M har snart fødselsdag og han er en værre sukkertand, så jeg tror at jeg laver slikhuset til ham :sm:

Skægt... viste slet ikke den kunne lånes på bibliotektet... men fik den også så billigt at jeg slet ikke har overvejet den...

Du havde da også købt ting i england, ikk? Måske jeg skal låne dig ved min side når jeg en dag skal forsøge mig... du bor jo lige i nærheden...

Forresten... skal du ikke med til Kolding, når vi mødes herinde fra?

0

Annonce ♥

Du er da bare super fantastisk skøn... Dejligt du vil hjælpe...! :cheerleader3:

Det er simpelthen fantastisk at finde en der forstår... jeg får helt kriller for at komme igang... :sm:

Frøen er da bare også for vildt sød... glæder mig til at se billede af den!! Bruger du forresten sugarpaste eller fondant til den?

har desværre ingen ildfaste skåle... men fik da lige øje på at kagebutikken har en fodboldform og de er jo billigere i porto...

Jeg lever med et ikke særlig udviklet køkken... det fordi jeg først lige flyttede i hus for 1 år siden, så lever stadig med kollegiegryder osv... haha... må til at ønske når det bliver fødselsdag og jul... men puha der er længe til... men ku da være jeg skulle kigge forbi IKEA... ikke fordi den vi har i Odense er så stor... endnu... haha... men ku være de havde en...

Nu er jeg jo bank udlært... nok deraf min nervøsitet, da jeg sad med alle de sager hvor tingene gik galt...

God idé med bestillingen... jeg kan da skrive engelsk, så må det da ikke være helt umuligt... men kan være jeg lige råber hælp når jeg skal forsøge mig... men med den kæmpe portion jeg købte sidst, er det faktisk kun en rund skål der efterhånden mangler... :)

Det blev da vist en rodet besvarelse... men håber det giver mening... er rigtig glad for du gider svare på alle mine dumme spørgsmål...

Knus!

Du kan tro jeg forstår dig!! Griner, da jeg gik i gang med kager i sin tid var jeg oppe på en enkelt måned hvor jeg lavede 12 kager.. Det gør jeg ikke mere, for det tager jo lang tid at lave kage. Men jeg elsker det fakisk stadig!

Vores køkken er heller ikke så udbygget, men det er da kommet lidt efter lidt. Kim kom fra mors gryder og jeg fra et kollegiekøkken, så det kender jeg også :cheerleader3: Men nu har vi vist rigeligt med bageforme, griner.. om lidt ligger jeg et billede ind i min tråd, så kan du se.. ALLE kagetingene står på spisebordet :bearhug:

Mange ting kan fås billigt, hvis man har lidt næse for det. Ikea har en drejedims, som er helt uundværlig nu.. men den koster ikke alverden og sådan er der faktisk flere ting.

Boldformen fra kagebutikken ville jeg ikke give mig i lag med.. det er en silikone form uden støtte, så du kan risikerer at kagen bliver deform når du vil vende den ud af formen. Så næsten hellere købe en glasskål fra Bodum, de kan vist tåle mosten, smiler..

Jeg har en veninde der bor lige om hjørnet som også er kagedame og det er faktisk super lækkert at vi kan låne af hinanden. Det gør også at jeg har købt 3D forme og hun har købt til bryllupskager. DRØN smart!

Jeg ligger billedet af frøen ind om lidt!

Der er flere biblioteker der har kagebøger på hylderne, det kan vist rigtig godt betale sig at kigge efter dem!

Dejligt at kunne hjælpe en smule

Knus

0

det er min nye bog... der er en masse kager, der er runde... så ville jo gerne forsøge... :thumbsupsmileyanim:

Nu vil jeg suse ind under dynen, men mit nye kageblad frisk importeret fra England :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Ej hvor super funny - den bog har jeg lige hentet på bibliotekte i foregårs. M har snart fødselsdag og han er en værre sukkertand, så jeg tror at jeg laver slikhuset til ham :thumbsupsmileyanim:

Skægt... viste slet ikke den kunne lånes på bibliotektet... men fik den også så billigt at jeg slet ikke har overvejet den...

Du havde da også købt ting i england, ikk? Måske jeg skal låne dig ved min side når jeg en dag skal forsøge mig... du bor jo lige i nærheden...

Forresten... skal du ikke med til Kolding, når vi mødes herinde fra?

Jamen vi kan sagtens lave en aftale om at mødes og bestille ting måske vi endda kunne spare lidt porto - det kunne være super hyggeligt! Har efter meget lang tid endelig fået mine ting fra UK og bestiller IKKE hos den webshop igen :thumbsupsmileyanim: .

Jeg bliver hjemme fra Kolding - jeg bruger de fleste af mine weekender på uni og ville derfor ha´ det skidt med at forsømme min lille familie endnu en hel dag :cheerleader3:

0

Jamen vi kan sagtens lave en aftale om at mødes og bestille ting måske vi endda kunne spare lidt porto - det kunne være super hyggeligt! Har efter meget lang tid endelig fået mine ting fra UK og bestiller IKKE hos den webshop igen :cheerleader3: .

Jeg bliver hjemme fra Kolding - jeg bruger de fleste af mine weekender på uni og ville derfor ha´ det skidt med at forsømme min lille familie endnu en hel dag :thumbsupsmileyanim:

Hey søde... hvor bestilte du fra og har de været længe om at sende det til dig???

0

Jamen vi kan sagtens lave en aftale om at mødes og bestille ting måske vi endda kunne spare lidt porto - det kunne være super hyggeligt! Har efter meget lang tid endelig fået mine ting fra UK og bestiller IKKE hos den webshop igen :thumbsupsmileyanim: .

Jeg bliver hjemme fra Kolding - jeg bruger de fleste af mine weekender på uni og ville derfor ha´ det skidt med at forsømme min lille familie endnu en hel dag :thumbsupsmileyanim:

Hey søde... hvor bestilte du fra og har de været længe om at sende det til dig???

Hej smuksak.

Jeg købte hos Knightsbrigde forrige gang (det tog dem tre uger og det var ikke fordi nogle af tingene var i restordre) - kom til at bestille fra A piece of Cake i søndags og lidt fondant og en ejector med blomster fra Kagebutikken :thumbsupsmileyanim:

Men Bianca - det skal ikke holde dig tilbage, jeg kan altid bruge mere kagegejl :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg køber også mange ting i udlandet og kan varmt anbefale

Almondart

Har handlet der mange gange og får varene i løbet af 3 dage...

Sidst jeg købte der prøvede jeg at købe covapaste og den smager faktis ligesom fondant og er lige så god at arbejde med også kostede det kun 120 kr for 5 kg!!! det er sku da billigt....

0