Kinai

Tanja & Jes 26. september 2009

1,604 posts in this topic

Hej Piger.

Nu efter flere opfordringer, har jeg endelig taget mig sammen til at få startet på vores planlægningstråd. Den har været længe undervejs, og da jeg nu har været i gang med at planlægge bryllup i 1 år, og har været her ligeså længe, er det nu vist også på tide.

Jeg har faktisk været på bryllupsklar siden 2006. Jeg kom egentligt ikke online for min egen skyld i sin tid, men da min søster skulle giftes, havde jeg brug for inspiration til tale, indslag osv til festen. Efter hendes bryllup, stoppede min færden på bryllupsklar, men i stedet har jeg opholdt mig på babyklar, da vi ventede vores søn Johan. Johan er i dag 2 år.

Efter Jes friede til mig sidste år på min fødselsdag (d. 7 marts 2007) er jeg kommet stærkt igen her på bryllupsklar, og i kommer helt sikkert til at se ligeså meget til mig fremover!!

:cheerleader3:

Index

Om os

Frieriet

Monogram

Sejl til invitationer

Invitationer

Fotograf

Vielsen

Kirken

Kørsel

Vores ringe

Festen

Fest stedet

Risposer

Musikken

Digt til gavebordet

Topfigur

En NY topfigur

Ankommet topfigur

Bruden

Buketten

Lingeri

Skoene Kunne desværre ikke lade sig gøre alligevel. Så jeg kigger stadig.

Nyt sko valg Og de valgte sko

HER Heller ikke gik det denne gang.

Endelig fandt jeg skoene :)SE HERDisse skønheder endte det med :D Må desværre sælges igen, da de er for høje.

Så blev det disse sko det endte med

Taske

Hår Inspiration

kjole Inspiration

Billeder fra kjoleprøvning

De 2 kjolers ankomst fra Kina - med billeder af dem på

Kjolen med detaljebilleder før skrædder besøg

Bestilling af ny kjole... igen!!

OG IGEN!!!!

Kjole nr. 3 - Ankomst og vurdering

Billeder fra ***IKKE TILLADT*** af kjole 4 - THE MAKING flere making billeder her De sidste billeder fra skabelsen her

***IKKE TILLADT***-Kjolen ankommet og mange billeder her (drømmekjolen)

Tasken

Frisuren

Buketten

Prøve Make Up - Smokey Eyes

Smykkerne

Gommen

Gommens tøj

Knaphulsblomsten

Edited by Kinai
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Om os:

Hej piger...

Jeg hedder Tanja, er 27 år og bor i Kolding. Jeg er forlovet med den skønneste mand i verden - Jes på 32 år. Han er min bedste ven, min klippe, min et og alt, og jeg kan på ingen måde beskrive hvor meget han betyder for mig. Jeg kunne ikke forestille mig en dag uden ham i mit liv.

Vi "mødte" hinanden i foråret 2005. Når jeg skriver "mødte" er det fordi vi har mødt hinanden via internettet. Vi havde begge profiler på dating.dk og jeg kunne se flere gange, at denne mand havde været inde og lure på min profil. Som kvinde, får man en del breve på dating.dk, men denne mand skrev ikke et eneste ord til mig. Jeg kunne bare se at han havde været forbi min profil flere gange, men hver gang uden at efterlade en besked.

En dag jeg loggede på, kunne jeg se at han var online. Han havde endnu en gang været forbi min profil uden et ord, så nu hvor han var online, greb jeg chancen og sendte ham en meget kort besked: "hyggeligt at du kiggede forbi" - efterfulgt af lyden af et smækkys.

Meget kort tid efter fik jeg en besked retur:" hold op hvor blev jeg forskrækket... sidder her i gruppelokalet på universitetet med min gruppe, og skal forestille at lave noget konstruktivt. Hvordan forklarer man så lige lyden af et stort smækkys, der pludseligt kommer fra ens computer!!! - jeg måtte sige at det var min søster, der havde sendt en dum joke på mail!!"

Jeg synes det var så morsomt, og vores korte beskeder til hinanden blev efterfulgt af mails frem og tilbage den næste uges tid. Det var intet vildt og stormfuldt. Bare 2 ganske alm. mennesker der skrev på venskabeligt plan, med en vis nysgerrighed for, hvem den anden person bag skærmen var. Vi lærte hinanden en smule at kende på personlighederne, og efter en uges tid med mails frem og tilbage foreslog jeg en date...

Vi blev enige om en date på en cafe der lå tæt på hvor jeg boede. Tisdag aften kl 20.00. Vi var enige om at det bare skulle være ganske afslappet med en øl, og intet mere.

Da jeg ankom til cafe'en, stod der en pæn, afslappet fyr udenfor og ventede. Han var veltrænet og havde kasket på. Jeg er ikke fan af fyre med kasket, men han undskyldte sig med, at han lige kom fra træning. Det var nu helt ok, så vi gik ind og fik vores øl. Sludren gik stille og roligt, men pludselig var der gået 3 timer og det var på tide at sige farvel og komme hjem. Vi skulle jo begge tidligt op begge dagen efter. Det var ikke oplagt med noget kys eller andet i den dur. Et hurtigt knus blev det til #tak for i aften" og så godnat. Aftenen havde været hyggelig og afslappet, som en aften med en rigtig god ven, hvor snakken bare havde kørt derudaf. Vi aftalte intet om at skulle ses igen... vi tog det som det kom...

Dagen efter fik jeg uventet tidligt fri (arbejdede oftest til mellem 23 og 01 om natten) så min tanke faldt på Jes. Jeg sendte ham en sms, at jeg uforudset var blevet ledig i aften, så hvis han ingen planer havde, så kunne vi mødes på cafe til en let middag sammen. Han var klar, så kl. 18.00 sad jeg igen foran manden som jeg havde mødt kun 1 dag tidligere.

Sådan fortsatte det hele ugen... vi aftalte aldrig hvornår vi skulle ses igen når vi skiltes, men af en eller anden grund endte det altid med, at vi ikke lige skulle noget, og så alligevel fik planlagt aftenen sammen.

Idag har vi snart været sammen i 4 år. Vi er flyttet til Kolding og købt hus, og sammen har vi vores skønne søn Johan på 2 år.

Jes er min bedste ven. Ingen forstår mig som ham, og for mig har det altid bare føltes naturligt at være sammen med ham. Han er min klippe og støtte ved modgang, han er den der glædes med mig når jeg oplever lykke. Han er der altid når jeg har brug for hans ord og jeg har aldrig... ALDRIG mødt et så varmt, kærligt og givende menneske som ham... Jeg elsker ham, og kan ikke vente til han bliver min d. 26. september 2009.

Billedet er fra Karneval i Aalborg da vi havde kendt hinanden i 14 dage...

post-19304-1236804208.jpg

0

Annonce ♥

Frieriet

Dagen er d. 7 marts 2008.... det er min fødselsdag.

Morgenen starter præcist som den plejer. Vækkeuret ringer, vi får hver vores bad, får den lille i tøjet, spist morgenmad og så afsted og aflevere den lille og på arbejde. Ikke EN gang bliver der sagt tillykke med fødselsdagen. Ikke et eneste ord og ingen gaver :):cheerleader3:

Jeg begynder at tænke, at Jes da har glemt min fødselsdag... hmmmm..... :)

Da jeg kommer på arbejde er jeg en smule muggen. Jeg tænker, at enten tager Jes gas på mig og lader som om han har glemt det, eller også har han virkelig glemt det!! Det ligner ham slet ikke, at glemme gaver eller fødselsdage, men denne gang var der intet ord om det til morgenmaden. Jeg tænkte at det sikkert var fordi han havde glemt det, at han ikke havde sagt et ord, og at han så sikkert ville købe en gave mens han var på arbejde, så jeg fik den når jeg kom hjem :cheerleader3:

Men nej.... da jeg havde hentet Johan og vi kom hjem, var Jes allerede hjemme. Stadig intet ord om tillykke med fødselsdag eller lignende. Ingen gave eller noget som helst. Nu kan i godt regne ud at jeg var ved at være godt skuffet.... det kunne han bare ikke være bekendt!!! :denmarkflag:

Da klokken var lidt i 17 og der stadig ikke var planlagt aftensmad, foreslog jeg, at vi da kunne tage på Bones og spise når det nu var min fødselsdag. Jeg gad i hvert fald ikke sidde hjemme og få rester og have en kedelig fødselsdag!! Godt sur var jeg altså.

Jes sagde ok, men han skulle altså liiiiige på toilettet først. Imens pakkede jeg Johan sammen og fik selv jakke på. Satte Johan ind i bilen, drejede nøglen og bakkede ud. "nu måtte Jes altså se at få fingrene ud, så vi ikke kom så sent afsted... vi skulle jo nå at spise tidligt for Johans skyld!!!" Det var lige før at jeg kogte indeni... helt ærligt... var han vrkelig bare så ligeglad??!! :cheerleader3:

jeg er drejet ud på vejen og holder med moteren kørende, mens vi venter på at Jes skal komme ud. Endelig sker der noget, men han kommer ud i klip klappere og stikker hovedet ind af vinduet og siger:" jeg har altså prøvet at trække tiden ud da jeg har lavet en aftale med en barnepige her kl. 17, men hun er ikke kommet endnu og jeg kan ikke få fat på hende". Dvs sige at Jes har siddet desperat ude på toilettet og forsøgt at få fat i vores barnepige, mens damen her har kogt og jaget på ham, for nu skulle vi altså afsted!! :denmarkflag:

Så jeg måtte pænt køre bilen på plads, pakke Johan ud og komme ind i huset igen. Jes fik endelig fat på barenpigen kl 17.30... hun havde glemt det, men ville komme med det samme. Kort efter kørte vi afsted Jes og jeg alene uden at jeg måtte vide hvor vi var på vej hen. Han kørte og kørte og kørte, og på det tidspunkt kendte jeg ikke Kolding godt nok til at forstå, hvor vi var på vej hen.

Vi ankom til Hotel Koldingfjord hvor Jes havde arrangeret en fin middag. Vi havde dog lidt tid inden middagen, så Jes mente at vi skulle ud på broen foran hotellet, hvor der var udsigt over Kolding by. Jeg synes bestemt ikke det var nogen god ide.... det blæste og regnede og jeg frøs rigtigt meget fordi jeg ville være fint klædt på. Men han blev ved... kooom nuuu... ok jeg gik med. Vi kom derud og jeg satte mig på bænken helt sammenkrøbet og frøs. Jeg synes bestemt ikke det var hyggeligt :)

Så mente Jes at det var tid til min fødselsdags gave. Han havde en stor pose med så han satte sig ned på hug og roede længe i posen, kigger så op på mig og finder den berømte lille æske frem. Hvad han siger, kan jeg slet ikke huske... vinden var alt for hård ved mine øjne, for tårerne trillede ned. Det vigtigste husker jeg dog.... "vil du gifte dig med mig??" og Selvfølgelig sagde jeg ja. :marryme:

Bagefter gik vi op på hotellet og startede med champagne for at fejre, efterfulgt af en lækker middag med skøn rødvin..

Edited by Kinai
0

Frieriet

Dagen er d. 7 marts 2008.... det er min fødselsdag.

Morgenen starter præcist som den plejer. Vækkeuret ringer, vi får hver vores bad, får den lille i tøjet, spist morgenmad og så afsted og aflevere den lille og på arbejde. Ikke EN gang bliver der sagt tillykke med fødselsdagen. Ikke et eneste ord og ingen gaver :):denmarkflag:

Jeg begynder at tænke, at Jes da har glemt min fødselsdag... hmmmm..... :cheerleader3:

Da jeg kommer på arbejde er jeg en smule muggen. Jeg tænker, at enten tager Jes gas på mig og lader som om han har glemt det, eller også har han virkelig glemt det!! Det ligner ham slet ikke, at glemme gaver eller fødselsdage, men denne gang var der intet ord om det til morgenmaden. Jeg tænkte at det sikkert var fordi han havde glemt det, at han ikke havde sagt et ord, og at han så sikkert ville købe en gave mens han var på arbejde, så jeg fik den når jeg kom hjem :cheerleader3:

Men nej.... da jeg havde hentet Johan og vi kom hjem, var Jes allerede hjemme. Stadig intet ord om tillykke med fødselsdag eller lignende. Ingen gave eller noget som helst. Nu kan i godt regne ud at jeg var ved at være godt skuffet.... det kunne han bare ikke være bekendt!!! :bearhug:

Da klokken var lidt i 17 og der stadig ikke var planlagt aftensmad, foreslog jeg, at vi da kunne tage på Bones og spise når det nu var min fødselsdag. Jeg gad i hvert fald ikke sidde hjemme og få rester og have en kedelig fødselsdag!! Godt sur var jeg altså.

Jes sagde ok, men han skulle altså liiiiige på toilettet først. Imens pakkede jeg Johan sammen og fik selv jakke på. Satte Johan ind i bilen, drejede nøglen og bakkede ud. "nu måtte Jes altså se at få fingrene ud, så vi ikke kom så sent afsted... vi skulle jo nå at spise tidligt for Johans skyld!!!" Det var lige før at jeg kogte indeni... helt ærligt... var han vrkelig bare så ligeglad??!! :denmarkflag:

jeg er drejet ud på vejen og holder med moteren kørende, mens vi venter på at Jes skal komme ud. Endelig sker der noget, men han kommer ud i klip klappere og stikker hovedet ind af vinduet og siger:" jeg har altså prøvet at trække tiden ud da jeg har lavet en aftale med en barnepige her kl. 17, men hun er ikke kommet endnu og jeg kan ikke få fat på hende". Dvs sige at Jes har siddet desperat ude på toilettet og forsøgt at få fat i vores barnepige, mens damen her har kogt og jaget på ham, for nu skulle vi altså afsted!! :bearhug:

Så jeg måtte pænt køre bilen på plads, pakke Johan ud og komme ind i huset igen. Jes fik endelig fat på barenpigen kl 17.30... hun havde glemt det, men ville komme med det samme. Kort efter kørte vi afsted Jes og jeg alene uden at jeg måtte vide hvor vi var på vej hen. Han kørte og kørte og kørte, og på det tidspunkt kendte jeg ikke Kolding godt nok til at forstå, hvor vi var på vej hen.

Vi ankom til Hotel Koldingfjord hvor Jes havde arrangeret en fin middag. Vi havde dog lidt tid inden middagen, så Jes mente at vi skulle ud på broen foran hotellet, hvor der var udsigt over Kolding by. Jeg synes bestemt ikke det var nogen god ide.... det blæste og regnede og jeg frøs rigtigt meget fordi jeg ville være fint klædt på. Men han blev ved... kooom nuuu... ok jeg gik med. Vi kom derud og jeg satte mig på bænken helt sammenkrøbet og frøs. Jeg synes bestemt ikke det var hyggeligt :cheerleader3:

Så mente Jes at det var tid til min fødselsdags gave. Han havde en stor pose med så han satte sig ned på hug og roede længe i posen, kigger så op på mig og finder den berømte lille æske frem. Hvad han siger, kan jeg slet ikke huske... vinden var alt for hård ved mine øjne, for tårerne trillede ned. Det vigtigste husker jeg dog.... "vil du gifte dig med mig??" og Selvfølgelig sagde jeg ja. :marryme:

Bagefter gik vi op på hotellet og startede med champagne for at fejre, efterfulgt af en lækker middag med skøn rødvin..

:):)

0

Annonce ♥

Først:

:):) TILLYKKE med din helt egen tråd!! :cheerleader3::)

Dernæst:

Hvor er det nogle helt fantastiske beretninger du har om jeres liv, møde og kærlighed. Jeg kan med hele min sjæl genkende det du skriver. Roen der falder over en når man er sammen med den helt rigtige!

Det bliver SÅ skønt at se dig få samlet alle trådene i denne tråd, DET glæder jeg mig rigtig meget til!!

0

Først:

:):cheerleader3: TILLYKKE med din helt egen tråd!! :cheerleader3::)

:denmarkflag:

Dernæst:

Hvor er det nogle helt fantastiske beretninger du har om jeres liv, møde og kærlighed. Jeg kan med hele min sjæl genkende det du skriver. Roen der falder over en når man er sammen med den helt rigtige!

Det bliver SÅ skønt at se dig få samlet alle trådene i denne tråd, DET glæder jeg mig rigtig meget til!!

Tusind tak... det var meget søde ord :cheerleader3:

Jeg når desværre ikke skrive så meget mere før sent i aften, da jeg får besøg af en veninde resten af dagen, og i aften skal Jes og jeg ind og øve noget mere vals til brudevalsen (vi laver en engelsk vals i stedet for brudevalsen :denmarkflag: )

God dag til alle!! :)

0

Først......... Så synes jeg det var en umådelig sjov og sød måde, I lærte hinanden at kende på. Haha gad godt have set ham bortforklare det kys!

Dernæst.. Kan godt forstå du var ved at blive overophedet over, at han havde "glemt" din fødselsdag.. Men havde du dog bare vidst, hvad han havde i tankerne.. Jeg sidder her og KÆMPER med mine våde øjne for, at tårerne ikke skal drøne ned over kinderne. For hunne da, hvor romantisk! Har selv lige været ude på Kolding Fjord for første gang og, der er bare så fint og dejligt derude! Godt valgt af ham!

Nu huskede han forhåbentlig din fødselsdag i lørdags?? (og et forsinket :cheerleader3: tillykke med den)

0

Annonce ♥

Så kunne du lære det... :) "Velkommen til" - eller sådan noget :cheerleader3:

Dejlig start på jeres forhold, og super frieri der var lige ved at gå i vasken - stakkels Jes, må have været en nervepirrende dag :)

Knus

0

Annonce ♥

Kirken

Vi har valgt at vores vielse skal ske i Kristkirken i Kolding. Vi har simpelthen en svaghed for hvide kirker, og da vi er i Kristkirkens sogn, kunne det ikke være mere perfekt :cheerleader3:

Dog er kirken virkelig stor, så de inviterede vil højst sandsyndligt kun fylde de 2 foreste rækker :)

Kl. 14.00 står jeg forhåbentligt klar i våbenhuset, klar til at gå op ad kirkegulvet med min far :)

Billeder af Kristkirken i Kolding

post-19304-1236970885.jpg

post-19304-1236970905.jpg

0

Feststedet

Vi har valgt Tyrstrup Kro som sted til festen efter vielsen.

Det er et super lækkert sted, og så snart vi havde set lokalerne, var vi ikke i tvivl om, at det skulle være stedet. Også derfor fik de lov til at bestemme vores vielsesdato, da dette var eneste ledige dag de havde tilbage i 2009. Og vi var altså ude og se på lokaler 1 1/2 år før vi skulle giftes!! Så det er et meget populært feststed.

Men lækkert er det og de har absolut fair priser. Vi er sikre på at det nok skal blive en god fest "med dem bag rettet" :cheerleader3:

post-19304-1236971900.jpg

post-19304-1236971909.jpg

Edited by Kinai
0

Hold da helt fast.... der tabte jeg bare lige underkæben helt ned på tastaturet...

Sikke en smuk kirke i har valgt jer og synes bestemt at feststedet er lige så smukt... Det lader til at passe perfekt til jer to og jeres temperament :cheerleader3:

:)

0