Kinai

os der venter på kjole fra østen...

1,022 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

jer der har bestilt kjoler fra Kina..

Har i haft en skrædder til at tage målene, eller har i gjort det selv?

Oplevede i at kjolerne blev leveret til den aftalte tid, eller var er forsinkelse?

Jeg har fået priser fra 2 forskellige firmaer, som næsten er identiske.

Det ene firma virker som om de går lidt højere op i kvaliteten af kjolen og detaljerne, men de skal bruge hele 85 dage på at lave kjolen, hvilken begynder at blive lige tæt nok på datoen for vores bryllup, som er d. 12. juni. Jeg kan så betale 50 $ ekstra og få det lavet som en rush order.. Så kan jeg have kjole i midten af maj.

Det andet firma kan levere kjolen allerede i slutningen af marts.

Pyha jeg synes det er svært at vælge..

Trine

0

Jeg har skrevet til Landy og hørt om jeg kunne få tilsendt farvekort og stofprøver - tror hun skrev tilbage at det kkoster 30euro så det synes jeg er godt givet ud. Jeg har fundet en kjole inde på deres hjemmeside som jeg gerne vil have og aner faktisk ikke om det er kopi eller ej. - Så vælger at tro den er helt ok og riv mig endelig ikke ud af den vildfarelse :-) Men eftersom den er på hjemmesiden har de formodentlig prøvet at sy den før så jeg føler mig meget fortrøstningsfuld. Skal dog lige have prøverne først.

Frk R

0

Alle kjolerne er stærkt inspireret af originalkjolerne. Så man får kun 90%. Det er dog slet ikke nødvendigvis en dårlig ting :)

De poster dog også billeder af nogle af deres rigtige kjoler. Det er en god indikator for hvad de kan og ikke kan :a1093:

Jeg er selv lige gået helt i svime over et perlebroderi fra en Kina-leverandør. Det er så vildt....

Jeg tog selv mål i øvrigt.

post-36326-1267017046.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Hej

Jeg har også bestilt ved Landy, men jeg er godt nok ved at blive sindssyg. Lucy fra Landy svarer ikke på mine mails -jeg har spurgt 2 gange, om jeg fortsat kan regne med den leveringsdato, hun har sagt. Der kommer bare intet svar overhovedet!!!

Sagen er den, at jeg skal giftes på rådhuset lørdag d. 22/5, og hun har lovet levering d. 17/5. Nu kan jeg jo så læse mht. told, så det gør mig også skide-nervøs. Den lille detalje havde jeg ikke tænkt over, men det er jo min egen fejl. Nå, men jeg må jo tage det, som det kommer.

Mit første problem er, om hun overhovedet får sendt kjolen, så der er en chance for, at den er her på mandag. Hvis hun får afsendt, og den tages i tolden, må jeg jo ringe til dem og bede på mine grædende knæ om hurtig ekspedit. Ellers må jeg jo ned i byen og finde en kjole, som jeg kan bruge.

Men... er der nogen af jer, som har oplevet, at jeres mails bliver fuldstændig syltet ved Landy??? Jeg er ikke typen, som sender mails konstant - hun har fået mine mål, og vi har aftalt levering - ellers har jeg ikke skrevet til hende bortset fra mine nu 2 mails på 2 uger, hvor jeg gerne vil høre til leveringen.

Kellersen

0

Hej

Jeg har også bestilt ved Landy, men jeg er godt nok ved at blive sindssyg. Lucy fra Landy svarer ikke på mine mails -jeg har spurgt 2 gange, om jeg fortsat kan regne med den leveringsdato, hun har sagt. Der kommer bare intet svar overhovedet!!!

Sagen er den, at jeg skal giftes på rådhuset lørdag d. 22/5, og hun har lovet levering d. 17/5. Nu kan jeg jo så læse mht. told, så det gør mig også skide-nervøs. Den lille detalje havde jeg ikke tænkt over, men det er jo min egen fejl. Nå, men jeg må jo tage det, som det kommer.

Mit første problem er, om hun overhovedet får sendt kjolen, så der er en chance for, at den er her på mandag. Hvis hun får afsendt, og den tages i tolden, må jeg jo ringe til dem og bede på mine grædende knæ om hurtig ekspedit. Ellers må jeg jo ned i byen og finde en kjole, som jeg kan bruge.

Men... er der nogen af jer, som har oplevet, at jeres mails bliver fuldstændig syltet ved Landy??? Jeg er ikke typen, som sender mails konstant - hun har fået mine mål, og vi har aftalt levering - ellers har jeg ikke skrevet til hende bortset fra mine nu 2 mails på 2 uger, hvor jeg gerne vil høre til leveringen.

Kellersen

Hej Kellersen

Jeg har haft præcis de samme problemer med at Lucy lige pludselig ikke svarede.. jeg var også ved at blive sindsyg.

Til sidst endte jeg med at skrive til dem på deres chat på hjemmesiden og der var de hurtige til at svare.

De sagde at de havde svaret på mine mails, men jeg havde altså ikke modtaget noget.

Jeg bad dem kontakte mig på en anden e-mail adresse og den brugte de så efterfølgende uden problemer.

Så prøv at skriv til dem på chatten via hjemmesiden, bare husk at tag højde for tidsforskellen :blush:

Min kjole blev sendt d. 26 april med DHL og de havde forsøgt at aflevere den hjemme hos mig d. 28. april.

Desværre var jeg ikke hjemme, så jeg kørte selv ud og hentede den hos DHL i Brøndby... Jeg ved selvfølgelig ikke om det er en mulighed for dig..

DHL sørgede for at opkræve told/moms, så det var ikke nødvendigt at afvente Post Danmarks lansomme arbejdsgange.

Selvom der ikke er længe til du skal giftes, tror jeg bestemt det er muligt at du kan nå at modtage din kjole i tide.

Trine

0

Jeg har også haft mailet med Lucy og jeg har ikke oplevet at hun ikke har svaret. Men jeg har heldgivis også bestilt med en meget god tidshorisont, så jeg har ikke haft brug for at rykke for hvornår kjolen var færdig. Det skulle være lige op over nu, da hun i sin tid skrev at jeg skulle regne med det tog ca. 40 dage, hvilket vil være den 15. maj.

Håber den når at dukke op.

KH frk R

0

Jubiiii.... nu har Lucy endelig skrevet. Kjolerne er blevet sendt i tirsdags, men hun havde liiiiige glemt at skrive det til mig (på trods af mine 2 rykker-mails mht. levering :-))

Nå, men jeg kan se, at de pt. er i Leipzig, Tyskland, så det er jo bare superfedt. JUBIIIII. Bare de så sidder ordentligt (hellere for store end for små, da jeg kender en skrædder, som gerne vil tilrette kjolerne).

Det lyder virkeligt dejligt mht., at DHL opkræver told/moms, for jeg frygtede bare, at det igennem Post DK ville tage 100 år.

:blush::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

wii, så er min kjole ankommet til danmark. kl. 8 i morges ringede de fra TNT og sagde pakken var kommet og at der skulle betales told. ialt 232,20 kr. så det var lige til at leve med. Desværre sagdehan at Skat nogle gange var meget langsomme i deres registrering så der kan gå op til 14 dage før jeg får kjolen, suk nu har jeg bare ventetså længe.

Nå men så er der da noget at glæde sig til.

0

Annonce ♥

Hej med jer..

Jeg havde da sletter ikker set denne tråd mens jeg gik og ventede, det ville have hjulpet lidt på den laaaaaange ventetid..

Jeg bestilte via et firma i Shuzou Kina der hed Orifashion (jeg kontaktede flere steder, og selvom dem jeg valgte var en smule dyrere, valgte jeg dem da de virkede til at forstå mig bedre, deres engelsk var supert, og de svarede bare med det samme)

Jeg viste dem nogle billeder af en kjole jeg godt kunne lide, stillede nogle kriterier, og valgte farver! Jeg bestilte også en brudepigekjole i samme stoffer og farver som min. Prisen for det hele var 410 USD 110 for brudepigekjolen og 300 for min, ekspress-fragt var så inklusiv..

Jeg fik af vide at de ville være 15 dage om at sy kjolerne, og leveringen ville tage 3 dage.. De var præcis 15 dage om kjolerne og sendte dem den 16'ende dag, et par dage efter kom der en pakke :balloons:

Meeeen det var en stor plastikpose, og jeg var ved at dø, for man kan da ikke sende mine fine fine kjoler i en plastikpose fra kina!! Joooow det kunne man åbenbart, da kjolerne kom frem i lyset, viste det sig at der bredte sig en glæde og varme i min krop, det var præcis som jeg havde ønsket det, lige så specielt og særligt som mig.. Jeg var meget imponeret over kvaliteten af stoffer, og håndværket var også helt perfekt.. (det kan også være at jeg har lave standarder ;) )

Begge kjoler er dog lidt for lange (men det er der råd for).. Min skal også lægges lidt ind, men det er kun lykkeligt for det er fordi der er røget lidt kilo :)))))

Så jeg er en meget lykkelig Kina-brud, -eller det bliver jeg i hvert fald den 7/8..

Held og lykke til alle jer andre ;)

Knus Pernille

0

Hej med jer..

Jeg havde da sletter ikker set denne tråd mens jeg gik og ventede, det ville have hjulpet lidt på den laaaaaange ventetid..

Jeg bestilte via et firma i Shuzou Kina der hed Orifashion (jeg kontaktede flere steder, og selvom dem jeg valgte var en smule dyrere, valgte jeg dem da de virkede til at forstå mig bedre, deres engelsk var supert, og de svarede bare med det samme)

Jeg viste dem nogle billeder af en kjole jeg godt kunne lide, stillede nogle kriterier, og valgte farver! Jeg bestilte også en brudepigekjole i samme stoffer og farver som min. Prisen for det hele var 410 USD 110 for brudepigekjolen og 300 for min, ekspress-fragt var så inklusiv..

Jeg fik af vide at de ville være 15 dage om at sy kjolerne, og leveringen ville tage 3 dage.. De var præcis 15 dage om kjolerne og sendte dem den 16'ende dag, et par dage efter kom der en pakke :balloons:

Meeeen det var en stor plastikpose, og jeg var ved at dø, for man kan da ikke sende mine fine fine kjoler i en plastikpose fra kina!! Joooow det kunne man åbenbart, da kjolerne kom frem i lyset, viste det sig at der bredte sig en glæde og varme i min krop, det var præcis som jeg havde ønsket det, lige så specielt og særligt som mig.. Jeg var meget imponeret over kvaliteten af stoffer, og håndværket var også helt perfekt.. (det kan også være at jeg har lave standarder ;) )

Begge kjoler er dog lidt for lange (men det er der råd for).. Min skal også lægges lidt ind, men det er kun lykkeligt for det er fordi der er røget lidt kilo :)))))

Så jeg er en meget lykkelig Kina-brud, -eller det bliver jeg i hvert fald den 7/8..

Held og lykke til alle jer andre ;)

Knus Pernille

Billeder, billeder!!!!!!!

0

hej, jeg har bestilt kjole fra **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk**, havde nogle ændringer, jeg ville gerne have snørreryg i og sat stropper på samt at den skulle gå mere lige over på ryggen istedet for v formet. deres leveringsdato passede meget godt og de har svaret på alle mail iløbet af 2 dage, men da kjolen kommer er der kun lavet en ændring det er vudskæringen på ryggen der er lavet lige, men der er ingen stropper og der er ikke sat snørreryg i, jeg har mailet til dem at de ikke havde lavet de ændringer som de havde lovet, jeg fik mail tilbage om at jeg skulle sende nogle billeder så det gør jeg.... den skulle lægges lidt op så jeg har avleveret den til en skrædder for at få det gjort, og han har sagt at jeg skulle høre om de ville sende noget stof her op eller nogle stropper så skulle hun nok lave det, så det har jeg spurgt om men ikke fået svar endnu.

den sidder bare super smukt på mig så kan godt leve med lynlåsen men er godt nok ked af at den er stropløs, for med mine meget store ammende bryster er jeg nød til at have en bh på og kan ikke finde nogle stropløse i min størrelse 85I.

håber de vil sende noget stof.

heidi

0

Annonce ♥

hej, jeg har bestilt kjole fra **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk**, havde nogle ændringer, jeg ville gerne have snørreryg i og sat stropper på samt at den skulle gå mere lige over på ryggen istedet for v formet. deres leveringsdato passede meget godt og de har svaret på alle mail iløbet af 2 dage, men da kjolen kommer er der kun lavet en ændring det er vudskæringen på ryggen der er lavet lige, men der er ingen stropper og der er ikke sat snørreryg i, jeg har mailet til dem at de ikke havde lavet de ændringer som de havde lovet, jeg fik mail tilbage om at jeg skulle sende nogle billeder så det gør jeg.... den skulle lægges lidt op så jeg har avleveret den til en skrædder for at få det gjort, og han har sagt at jeg skulle høre om de ville sende noget stof her op eller nogle stropper så skulle hun nok lave det, så det har jeg spurgt om men ikke fået svar endnu.

den sidder bare super smukt på mig så kan godt leve med lynlåsen men er godt nok ked af at den er stropløs, for med mine meget store ammende bryster er jeg nød til at have en bh på og kan ikke finde nogle stropløse i min størrelse 85I.

heidi

Hvad farve er kjole i? For jeg har noget champagnefarvet brudesatin fra Landy jeg godt vil sælge hvis det er de ikke kan sende noget. Men de plejer at være til at snakke med der ude, så mon ikke det løser sig.

KH Frk R

0

heidi

Hejsa, jeg tænkte at hvis du ikke kan få noget stof der passer, at det evt kunne være du kunne få en BH med pæne stropper, ved at der findes nogle hvor stropperne er udskiftelige, og man kan få nogle der er pyntet, HAr set at man kan købe dem et eller andet sted på nettet, men kan ikke lige huske hvor jeg så det, mhvis jeg finder det igen kan jeg sende besked til dig....

0

heidi

Hvad farve er kjole i? For jeg har noget champagnefarvet brudesatin fra Landy jeg godt vil sælge hvis det er de ikke kan sende noget. Men de plejer at være til at snakke med der ude, så mon ikke det løser sig.

KH Frk R

min kjole er ivrey (eller hvordan et nu staves) håber der kommer noget stof her op i tide...

0