Viktoria

Møde med præsten...

6 indlæg i dette emne

Hejsa

I får lige lidt forhistorie - forsøger at fatte mig i korthed ;)

Vi skal giftes d.4/4 = om 14 dage - eller dvs. vi skal "kun" velsignes, og vores yngste skal døbes samtidig.

Vi har valgt en kirke, som jeg er kommet meget i som barn, er konfirmeret der og min far er begravet derfra. Vi havde håbet at blive velsignet at "min" præst - hun har så orlov - og den anden præst, som jeg også kender lidt til, døde i sidste måned :loveflag: Det har betydet, at de har indkaldt en for længst pensioneret præst - kan godt huske ham, fra jeg var barn, men kender ham ellers ikke. Meget øv, men han er en meget sød og venlig mand - så langt så godt...

Vi har så været til samtale med ham idag, og nu sidder jeg med en lidt tom fornemmelse :)

Han gennemgik tålmodigt ritualerne, vi talte længe om salmerne, og han kunne godt lide dem vi havde valgt... Derefter: Farvel, ha´ det godt, vi ses d.4/4

Ikke eet spørgsmål til OS. - Han ved ikke hvad vi laver, hvor længe vi har kendt hinanden, hvad vi står for overhovedet...

ER DET NORMALT????

Ikke at jeg forlanger han skal høre hele vores livshistorie, men til de bryllupper jeg har været til, har præstens tale haft et personligt indhold - det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre her :rolleyes:

Er det mon fordi vi "kun" skal velsignes??? Eller er det fordi det er en præst vi ikke kender???

Ja, lige lidt "pyller" herfra, men trænger lige til at høre jeres erfaringer...

Knus fra Viktoria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det begrænset hvor mange vielser jeg har oplevet/oplever. Vi er først på senere på dagen thumbsupsmileyanim:

Men nogle er det da blevet til og min fornemmelse fra de vielser jeg har deltaget i er, at "budskaberne" ved en vielse godt nok ikke er lige så personificerede som man oplever det ved begravelserne, men trods alt tager afsæt i et vist overordnet kendskab til jer som personer og par. Derfor forstår jeg egentlig godt at du undrer dig lidt.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal kontakte praesten igen og snakke med ham om det. Min erfaring er, at talen til brudeparret indeholder personlige ting om brudeparret plus nogle generelle bibelske ord om aegteskabet eller hvad man nu skal sige. Det er klart at foretraekke at faa noget personligt med ind i talen.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa. Vi skal giftes samme dag som jer... uf, det er snart!!!

Vores møde med præsten bestod af, at hun spurgte rigtig meget ind til os. Jeg havde hørt fra andre, at det var noget som fx hvad man laver, hvordan man mødtes osv. Men vores var noget mere abstrakt; fx hvorfor vi vil giftes (hvorfor vil man egentlig det?), hvad vi forelskede os i ved hinanden, hvad der gjorde os vrede osv. Ret svært at svare på...

Jeg kan godt forstå dine tanker, for det lyder som om, at han har tænkt sig at nøjes med en tale uden informationer om jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

I får lige lidt forhistorie - forsøger at fatte mig i korthed ;)

Vi skal giftes d.4/4 = om 14 dage - eller dvs. vi skal "kun" velsignes, og vores yngste skal døbes samtidig.

Vi har valgt en kirke, som jeg er kommet meget i som barn, er konfirmeret der og min far er begravet derfra. Vi havde håbet at blive velsignet at "min" præst - hun har så orlov - og den anden præst, som jeg også kender lidt til, døde i sidste måned :loveflag: Det har betydet, at de har indkaldt en for længst pensioneret præst - kan godt huske ham, fra jeg var barn, men kender ham ellers ikke. Meget øv, men han er en meget sød og venlig mand - så langt så godt...

Vi har så været til samtale med ham idag, og nu sidder jeg med en lidt tom fornemmelse :)

Han gennemgik tålmodigt ritualerne, vi talte længe om salmerne, og han kunne godt lide dem vi havde valgt... Derefter: Farvel, ha´ det godt, vi ses d.4/4

Ikke eet spørgsmål til OS. - Han ved ikke hvad vi laver, hvor længe vi har kendt hinanden, hvad vi står for overhovedet...

ER DET NORMALT????

Ikke at jeg forlanger han skal høre hele vores livshistorie, men til de bryllupper jeg har været til, har præstens tale haft et personligt indhold - det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre her :rolleyes:

Er det mon fordi vi "kun" skal velsignes??? Eller er det fordi det er en præst vi ikke kender???

Ja, lige lidt "pyller" herfra, men trænger lige til at høre jeres erfaringer...

Knus fra Viktoria

Nu tænker jeg jo så, at du skriver, at i kun skal have velsignelsen, jeres barn skal døbes samme tid. Derfor tænker jeg, at præsten ikke har brug for at vide så meget om jer, da det kun er velsignelsen, og så barnedåben, derfor er der for hans vedkomne måske mere fokus på dåben, men hvad ved jeg.

Jeg synes også du evt skal kontakte præsten igen, og lige snakke lidt med ham om, hvad i forventer osv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enige med de andre. Du skal ringe og snakke med præsten. Det er så vigtig en dag og der er helt klare forventninger til præsten, også selv om det er en velsignelse(må tilstå jeg ikke kender forskellen). Men jeg tænker at du skal ha afklaret dine forventninger med han så han ved det og du ikke har en dårlig mavefornemmelse.

Håber alt falder i hak.

Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer