Sign in to follow this  
Followers 0
jeangi

mad til "personalet"

14 posts in this topic

Hejsa. :)

Vi skal holde festen i telt herhjemme og har derfor hyret et par damer til at varetage servering og opvask, vi har desuden en fotograf der følger os hele dagen fra kirke til brudevals.

Mit spørgsmål er således om jeg skal bestille ekstra kuverter til personalet eller om jeg skal sørge for en helt anden slags mad eller skal de "bare" spise hvad der evt. måtte være tilovers???

Hvad har i gjort?

På forhånd :loveflag:

0

Annonce ♥

Jeg tro jeg vil bestille en elller 2 ekstra til personale så man er sikker på at de får noget at spise, normalt får de af det maden der bliver servert. Vis i har en musikker eller flere der er med hele aften skal de som regl også have noget at spise det værdsætter sådan nogle rigtig meget.

0

Vi havde et band til at spille til fællessag plus fotograf der fulgte os hele dagen.

Disse folk bestilte vi mad til, og de sad til bords når ikke de spillede/fotograferede.

Køkkenpersonalet spiste i køkkenet, men det sørgede de helt selv for.

Hvorvidt du skal bestille ekstra mad til serveringspersonale... Tjaeh.. Det kommer an på hvad for noget mad I får, og hvor meget der er. Serveringspersonalet kan jo ikke spise under middagen, for der skal de servere. Derfor, hvis I regner med at der er rester, så vil jeg synes at det var godt nok til serveringspersonale...

Held og lykke med der hele :)

0

Annonce ♥

Der skal være med til personalet. Men får i buffet eller andet hvor det ikke er potionsanrettet ville resterne være fint.

vi har bestilt så der også er til dem da de selvfølgelig også skal smage hvad vi andre spiser.

0

Nu er der jo forskel på om vi taler om otte mands band eller en enkelt person eller to men som udgangspunkt plejer der ikke at mangle mad og rester de steder hvor man kommer ud. Så medmindre det er portionsanretning og et "meget fint" sted plejer det ikke at være et problem. Vi har det ikke som et egentligt krav i vores ordrebekræftelser men det plejer at give sig selv: når man er med fra start til slut plejer der at være mad, og ofte er det kunden der selv fluks kommer og begynder at tale om det, hvorefter man siger til dem at de kan tage det helt roligt (og bare skal nyde deres fest). Så finder vi ud af det med personalet. Taler vi derimod om en som først går på efter middagen er det noget andet.

Til gengæld oplever jeg tit at personale rundt omkring undrer sig når man siger at man bare tager maden ind (og spiser på en flightcase). De er åbenbart ikke vant til folk som ikke holder pauser udover de små evt. pauser der kan være under taler og længere indslag. :(

0

Hejsa. :(

Vi skal holde festen i telt herhjemme og har derfor hyret et par damer til at varetage servering og opvask, vi har desuden en fotograf der følger os hele dagen fra kirke til brudevals.

Mit spørgsmål er således om jeg skal bestille ekstra kuverter til personalet eller om jeg skal sørge for en helt anden slags mad eller skal de "bare" spise hvad der evt. måtte være tilovers???

Hvad har i gjort?

På forhånd :thumbsupsmileyanim:

de gange jeg har været ude at servere har der ikke været bestilt med til os vi spiste det der var til overs og der har altid været mere end rigligt... så jeg mener ikke du behøver at bestille ekstra... men det kan jo heller ikke skade

0

Annonce ♥

Til gengæld oplever jeg tit at personale rundt omkring undrer sig når man siger at man bare tager maden ind (og spiser på en flightcase). De er åbenbart ikke vant til folk som ikke holder pauser udover de små evt. pauser der kan være under taler og længere indslag. :(

Hæhæ... det kender jeg godt... især ved buffet, hvor jeg ofte lige lister ud i et ledigt øjeblik og henter en tallerken og bestik hos personalet og siger, at så skal de ikke tænke mere på det, jeg klarer selv resten... :thumbsupsmileyanim:

Det kan nemt få en tjener eller en kok til at løfte blikekt og sige "jamen vil du da ikke herud og sidde". Næh tak, jeg er på arbejde, og selvom jeg spiser, skal jeg stadig være til stede hvis der er brug for mig inde i salen...

Mht mad til personale, så skal man for sin egen skyld HUSKE at meddele feststedet, hvad der kommer af musikere, fotografer og andet personale, der skal bespises. Man skal IKKE bare bestille ekstra kuverter til normalprisen - langt de fleste restaurationer opererer nemlig med såkaldt "musikermad", som kun koster en brøkdel af normalprisen. En del steder er det endda inkluderet i det, man i forvejen betaler for festen, da der er tale om rester - og vi har som musikere alligevel under ingen omstændighder glæde af en fuld kuvert, for vi har ikke til til at spise den.

Personligt plejer jeg at få 1-2 portioner af hovedretten, afhængigt af hvor god "spisetid" jeg har og hvor sulten, jeg er... and that's it. Så kan jeg godt klare mig til jeg kommer hjem igen :thumbsupsmileyanim:

Edited by jesper-brock
0

For katten da... det var da godt jeg lige kom til at læse den her tråd... jeg har da slet ikke tænkt over at vores musiker skal have mad :thumbsupsmileyanim:

Vi skal have buffet, så regnede da egentlig med, at han bare kunne spise med i vores kuvertpris, sådan at vi ikke skulle betale for en ekstra kuvert, når der jo ikke skal dækkes op osv...

Kunne da godt lige være man skulle smide en mail til vores feststed og forhøre sig om det... :(

0

Jeg er kok, og laver masse af selskaber. Jeg sørger altid for at personalet/musikere får mad, og det er ikke indregnet i den kuvertpris jeg afgiver, de får hvad der er af rester, jeg laver alligevel altid rigeligt, og det er vigtigt at jeg ikke har f.eks en tjener der dratter om midt i det hele :(

0

Personligt plejer jeg at få 1-2 portioner af hovedretten, afhængigt af hvor god "spisetid" jeg har og hvor sulten, jeg er... and that's it. Så kan jeg godt klare mig til jeg kommer hjem igen :thumbsupsmileyanim:

Det er det samme her men er der pølser til natmad så plejer man som regel også lige at kunne "nasse" et par stykker :( Jeg skal ihvertfald aldrig med Jesper på Burger King i Fredericia efter et spillejob mere: "Lukket på grund af ombygning" og jeg var kørt hele vejen fra Fyn som jeg husker det (det er nogle år siden efterhånden) :thumbsupsmileyanim: :

0

Annonce ♥

Personligt plejer jeg at få 1-2 portioner af hovedretten, afhængigt af hvor god "spisetid" jeg har og hvor sulten, jeg er... and that's it. Så kan jeg godt klare mig til jeg kommer hjem igen :cheerleader3:

Det er det samme her men er der pølser til natmad så plejer man som regel også lige at kunne "nasse" et par stykker :( Jeg skal ihvertfald aldrig med Jesper på Burger King i Fredericia efter et spillejob mere: "Lukket på grund af ombygning" og jeg var kørt hele vejen fra Fyn som jeg husker det (det er nogle år siden efterhånden) :thumbsupsmileyanim: :

Hehe... åh ja den historie kan jeg godt huske... hold k*ft hvor vi stod og frøs og var skuffede ude foran tankstationen ved siden af. Det var dengang Burger King i Fredericia stadig havde døgnåbent (undtagen når de byggede om). Det eventyr er slut - nu lukker de længe før spilletids ophør.

Men minderne har man da lov at ha'... :thumbsupsmileyanim:

0

Jepper - Nu var det så heller ikke din men Mortens "fejl". Men sådan en tur må vi snart have igen, så jeg lige kan se den nye Flash bil. Så kan du jo komme over og se vores nye lager (og mine firmakontorer) en dag. :cheerleader3:

0