Sign in to follow this  
Followers 0
janej-70

Slæbet sættes fast under kjolen med en trænse

6 posts in this topic

Jeg prøvede jo i sin tid kjoler ved Unique brudekjoler, og der havde en af kjolerne den der fantastiske detalje, at man lige med en trænse (staves?) kunne snørre slæbet op under kjolen, så man nemmere kunne danse i den.

Altså en snor på undersiden af det yderste lag kjole, og et "øje" på undersiden af slæbet, faktisk der hvor der på mange kjoler er en snor til at hænge slæbet om bøjlen.

Når de to bindes sammen, vil slæbet hænge pænt under kjolen, og man har plads til benspjæt :carrot: :carrot:

Men nu har jeg jo så købt en anden kjole hos en grossist, hvor jeg selv står for al tilretning, jeg vil så høre om nogen af jer ved hvordan man gør sådan noget.

Det skal lige siges at jeg har forsøgt mig med at holde kjolen på en finger/over håndledet/over armen, men det er meget tungt og jeg kan godt lide ideen om at jeg har begge arme fri til dansen. :)

Desuden fornemmer jeg, at hvis man løfter slæbet på den måde, vil man kunne se undersiden af slæbet, som højest sansynlig vil være knap så rent og pænt dér sidst på aftenen.

Kan I følge mig, eller er det ren russisk det jeg her forsøger at forklare??????? :rolleyes:

Knus knus og jeg håber på gode ideer :loveflag:

0

Annonce ♥

Mit slæb blev også lavet så det kunne sættes op. Der blev syet en mega lille løkke midt på slæbet og så en hægte oppe ved lynlåsen og der ved kunne det nemt hæftes op og det så pænt ud. God fornøjelse

0

Min kjole har fået lavet sådan et ophæng som du snakker om. Jeg kan desværre ikke vise det på billeder, da kjolen ikke er herhjemme.

Til ophænget tror jeg at skrædderen har brugt bændelbånd eller noget lignende. Når man har fundet ud af hvor langt op kjolen skal foldes markeres det (det skal du have hjælp til, da du skal have kjolen på) syer du en løkke samt et langt bånd på den øverste del. Min kjole har en syning på midten af slæbet, så syningen er syet ind her, så det ikke ses. Du skal også sy et langt bånd på der hvor kjolen foldes op. Dette bånd tager man igennem løkken og binder sløjfe med det andet bånd og så sidder ophænget der.

Lidt svært at forklare, håber at du forstår.

0

Vi zilla'er forstår som regle hinanden, hehe.. :(

Jeg skal også have lavet en hægt på min kjole så jeg kan sætte slæbet fast der...

Vil også gerne have min arm fri når der skal danses... skal også have en bolero med mega trompetærmer på...

så slæbet, no way om jeg skal bære det og så holde styr på både ærmer og slæb.. haha..

Så der bliver lige lavet en smart fidus :thumbsupsmileyanim:

Edited by AkaGitte
0

Annonce ♥

hej Janej disse tre kjoler du viser er de ikke fra meng ,jeg syndtes at jeg har set dem i en foretning, da jeg var ude at prøve brudekjole.Hilsen Freja. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg fik syet en lille løkke på slæbet af min kjole, så det kunne løftes op og løkken sættes fast omkring en af de nederste knapper på kjolen. Det fungerede rigtig godt!

0