annikajohansen

Tid hos præsten.

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg vil gerne høre jer hvornår i bestilte til i kirken, jeg vi for tidligt ude hvis vi gør det nu, vi skal giftes maj /juni 2010?

Jeg ville helt klart bestille tid allerede nu, hvis i ved hvilken dag i gerne vil giftes. Så er i sikre på at få både dagen og det tidspunkt der passer jer - HUSK at få en bekræftigelse på det, vi er et par stykker herinde der har haft lidt problemer på den konto.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lidt i tvivl om du mener hvornår i skal booke kirke og præst eller hvornår i skal til samtale med præsten om selve arrangementet, så svar på begge så er jeg dækket ind.

Jeg ville helt klart booke kirken NU. Vi skal giftes august 2010 og der er allerede to bookinger den dag. Og jo før du bestiller jo større chance er der for i selv kan vælge hvad tid på dagen i skal giftes. frem for at i må tag til takke med hvad der er tilovers.

Hvis det er snakken med præsten ville jeg vente til en to mdr før da der så er mere ro på og præsten så også kan huske jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som de andre også siger, jo før du snakker med præsten om bestilling af kirke, jo mere inflydelse får du på, hvilken tid i får.

Jeg kontaktede allerede vores kirke/præst 1 og 3 mdr inden vi skal giftes, for netop at være første vælger af tiden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger: Er I sikre på datoen, så ring nu.

Jeg ringede selv for en måned siden. Der var helt frit i juni - men det kunne lige så vel være omvendt. Har fx hørt om et par stykker mere i området, der siger ja den dag..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bestilte "vores" kirke i maj sidste år og vi skal giftes til september... Men jeg vidste også at kirken er MEGET eftertragtet så vi gjorde det med det samme for at være sikker :( Og er kun glad for det, den er nemlig fuldt booked nu...

Så NEJ, det er ikke for tidlig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også en 2010 brud. Og jeg har allerede sørget for at booke kirken, jeg tror nu godt at jeg kunne have ventet, men det var rart at kunne vælge frit med tid på dagen. Så mit forslag er at du får ringet og booket kirken allerede nu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil helt klart lige som de andre sige at hvis i ved hvilken dag i gerne vil giftes, så book den nu :(

Så er i sikre på at få dagen og nok også det tidspunkt i gerne vil have. Vi bookede i august 2008 til vores dato den 22. aug 2009 og vi kunne ikke få tidspunktet, men vi fik dagen som vi gerne ville have, så vi valgte et tidligere tidspunkt og så holder vi en lille reception i mine forældres have for at "udnytte" tiden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft de samme tanker..

Vi skal også giftes i maj 2010, og har bestilt kirke, som de andre skriver aer det irriterende hvis man er for sent ude og ender med at skulle vælge en anden dato..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

i vorese sogn kunne man tidligst bestille tid et år i forvejen... så det gjorde vi... de reserverede så kirken til os men vi kunne først få den skriftelige bekraftelse 6 mdr. før da de gerne ville have vi skulle ringe og bekraftede at vi gerne stadig ville giftes :(

men jeg vil da også sige hvis i har en bestemt dato i gerne vil så ring og snak med kirken :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gemalen og jeg skal også giftes i 2010, og vi bookede kirken i slutningen af sidste år.

Mine forældre var nemlig efter os med det samme, da de selv oplevede da de skulle giftes, at de ikke kunne booke den kirke de ville - de var nemlig fuldt booket.

Så de måtte vies i en anden kirke.

Så jeg er enig med alle de andre tøser - RING NU! :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer