totterpigen

hvad gør i med jeres brudebuket

121 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal giftes i den kirke hvorfra min far blev bisat for halvandet år siden og jeg regner med at lægge den på hans grav dagen efter, dog gemmer jeg en enkelt blomst, derudover regner jeg med at få lavet en lille kopi eller min mands brysbuket som skal med os til Paris ugen efter og ligge på min svigerfars gravsted.

:thumbsupsmileyanim: Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er heller ikke til tørrede blomster - så min plan er at køre ud til min mormors grav og lægge buketten der. Min mormor døde i 2007 og det var et stort tab for mig for hun var bare den bedste.

Desværre tror jeg at min farmor bliver mopset og sur, hvis hun finder ud af at jeg lægger buketten på mormors grav og ikke på farfars grav. Hun er en meget bestemt dame, som er svær at gør tilpas. Så jeg må gøre det uden hun ved det, for jeg vil at min buket skal lægge på mormors grav. Dette betyder ikke, at jeg har glemt min farfar - han må være med på dagen på en anden måde - ved endnu ikke hvor mormor og farfar kan være med på dagen.

har du ikke et smykke eller noget andet som du kan bruge så de er med på dagen. vi har lige fået af vide at min kærstes morbror har fået uhelbrdlig kraft, og vil sandsynligvis ikke leve til den tid, vi skal giftes... så det er meget trist og har har ønsket at hvis han ikke lever til den tid om vi så skal vi spille en bestemt sang, så vi lige har ham med i tankerne... :cheerleader3:

Hej

Jo - min mor har en del smykker som har været min mormor - så vil lige prøve at kigge...

Og så må jeg lige tag en snak med min farmor omkring min farfar - han kunne lide gule roser - men det passer ikk til vores tema.

Rigtig træls med morbroren - det kræft er noget skidt noget.... Mistede netop mormor og farfar til kræften... noget skidt noget...

ja det er rigtig trals... det er en forfærtelig sygdom, jeg har selv mistet min farfar og bonus farfar til sygdommen...

men jeg håber du finder ud af noget så du også kan have din farfar med

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde noget lidt "mærkeligt"... Jeg er ikke så meget for de tørrede buketter - og lade den "falme" på et gravsted var heller ikke lige noget jeg var "klar" til.

Ja, jeg var helt vild med min buket, så vi tog den med på vores ferie ugen efter brylluppet - og nød at se den hver dag! Da vi kom hjem (og nu kommer det mærkelige :unsure: ) gravede vi den ned ved siden af "vores" sø - selvfølgelig med udsigt ud over søen.

Ænderne var vældigt interesserede, så det var faktisk ret sjovt!

Og efterfølgende kan vi nu mindes vores skønne bryllup hver gang vi tager turen til søen - jeg indrømmer gerne at det er lidt mærkeligt, men det var bare det helt rigtige for os :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte nede i den forretning som jeg skal have min brudebuket, om hvad man kunne gøre ved buketten.. Hun gav mig nummeret på Gislev Evighedsblomster som rammer ens brudebuket ind og det overvejer jeg nu..

Jeg fandt hendes hjemmeside her.

Det ser rigtig godt ud :cheerleader3:

Ved bare ikke lige om der er sådan en butik i nærheden af Holstebro. Eller om "jeg får lov til" at bruge de penge thihi.

Tror vi får fotografen til at tage nogle flotte billeder af den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg tror heller ikke det med at få buketten tørret eller presset er noget for mig, men synes det lyder rigtig fint f.eks. at få en del af den forsølvet. Har ved en hurtig googlesøgning fundet et sted, der står dog ikke noget om pris, men det lyder jo meget lovende :cheerleader3:

Siden er http://www.askhims.dk/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg spurgte nede i den forretning som jeg skal have min brudebuket, om hvad man kunne gøre ved buketten.. Hun gav mig nummeret på Gislev Evighedsblomster som rammer ens brudebuket ind og det overvejer jeg nu..

Jeg fandt hendes hjemmeside her.

Det ser rigtig godt ud :cheerleader3:

Ved bare ikke lige om der er sådan en butik i nærheden af Holstebro. Eller om "jeg får lov til" at bruge de penge thihi.

Tror vi får fotografen til at tage nogle flotte billeder af den.

det lyder som det min kæreste lillesøster og mand gjorde, de kom af med 5000 og fik den i den kæmpe ramme som ikke rigtig passede ind nogen steder og nu er den alligevel visnet og gået i stykker, så det var spild af penge....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil gerne gemme min og netop have den presset og i glas og ramme.. :unsure:

Har fundet en i Tilst ved Århus, der gør det for 1650 kr. og det med alt inkl. rammen... Og så kan man få brystbuketten presset med gratis :rolleyes:

Ved ikke om I bor langt fra Århus, men her er LINKET

Til alle jer, der gerne vil gemme buketten og have den indrammet....

Århus Blomsterpres ved Tilst kan også tørre buketten og sætte den i en "bobbel-ramme". Her indsætes brystbuketten også. På den måde bevarer buketten også sin form og det ser virkeligt godt ud. Jeg mener, jeg gav 1850 for min i efteråret.

Samtidig fik jeg min fars brystblomst presset og sat i en ramme ved siden af et billede af os, hvor vi går ind i kirken. Det blev også rigtig godt og han er meget glad for det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa... ja overskriften siger jo det meste... :griner:-

hvad gør i med jeres brudebuket efter brylluet???

jeg ved at der er nogen som kaster den, men er der også nogen som gemmer den???

og hvordan gemmer i jeres i så fald???

min svigermor har fået sin presset sin og indrammet og det er super smukt men jeg har ikke kunne finde nogen steder som gør den slags, nogen som kender steder som gør den slags??? :unsure:

håber i kan hjælpe mig

:help:

Jeg ved endnu ikke hvad jeg vil gøre med min brudebuket, men min tanke var at lægge den på min mormors og morfars gravsted. Jeg var ubeskriveligt glad for min mormor - (min morfar døde inden jeg blev født) Så derfor synes jeg det ville være smukt, at lægge den dér.

Min kæreste og jeg har et vennepar, som blev gift for snart 2 år siden - de har deres brudebuket indrammet i en "buet" ramme, altså buketten fremstår som den dag de blev gift - den er selvfølgelig bare blevet tørret og behandlet - men altså i en tredimensionel ramme, så man kan se, hvordan den så ud på den store dag - det er da en mulighed, hvis man ønsker det fremfor at få den presset :respekt: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej.. :respekt:

Jeg er også mega meget i tvivl.... ved ikke helt med det der at få den presset...synes det er ret dyrt og har ikke lige et sted til den... ku oz godt tænke mig at lægge den på min fars gravsted meen....ved ikke....Lyder som en fed ide at få en blomst forsølvet... er der nogen som ved hvad det koster ????

Jeg må blive lidt i min tænkebox endnu..... har jo 2 måneder endnu... :carrot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej.. :respekt:

Jeg er også mega meget i tvivl.... ved ikke helt med det der at få den presset...synes det er ret dyrt og har ikke lige et sted til den... ku oz godt tænke mig at lægge den på min fars gravsted meen....ved ikke....Lyder som en fed ide at få en blomst forsølvet... er der nogen som ved hvad det koster ????

Jeg må blive lidt i min tænkebox endnu..... har jo 2 måneder endnu... :carrot:

Nogle af vores venner fik en enkelt rose forsølver, og det erogså min plan at gøre det!

Jeg mener de kom af med ca. 1100 kr. Ved ikke om det er dyrere andre steder i landet? (dette var i Vestjylland)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har gemt min, den står på vores ene skab tørret. der får den lov til at være indtil jeg ikke gider se på den mere.

Jeg havde også overvejet min farfars gravsted, men synes det var svært, da mine mors forældre også er døde og min mands bedste forældre ligeledes, derfor valgte vi, dagen efter at kører rundt til alle gravstedene med buketterne fra bordene.. Det varmede helt vildt min farmor, som var med på farfars gravsted..

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev jo gift i sidste lørdag, og jeg kan virkelig anbefale at kaste buketten. Det var rigtig fedt at se alle de ugifte piger stille sig op, og det endte endda med at to greb den samtidig og stod og rev i hver sin side af den, indtil en af pigerne måtte give op.

stort tillykke med bryllupet :cheerleader3:

jeg vil meget gerne beholde min det er derfor jeg leder efter en som kan presse min buket :cheerleader3:

men jeg kan da godt forstå dig... det var garanteret ret sjovt at se på :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev goft forrige lørdag og havde egentlig ikke helt bestemt mig for hvad jeg ville gøre med buketten. De fleste af vores venner er gift og faktisk kom jeg lidr fra tanken om at kaste den. Istedet lagde vi buketten på fællesgraven hvor min mor er begravet, hvilket jeg idag er rigtig glad for. Det trak lidt tårer, men gjorde også at jeg syntes at hun var en del af dagen, til trods for at det er over 20 år siden at hun døde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skal have min presset :)

hvor skal du have den presset henne??? :smilie_oster03:

Det skal jeg ved Århus Blomsterpres. En ældre dame som man kommer hjem til privat :)

nå så er det hende som jeg skal snakke med... jeg havde skrevet en mail til hende og kunne ikke forstå da hun ringede og indtalte en besked på min svarre at jeg skulle ringe men da jeg ringede var det et barn somtog den,(nok hendes barnebarn) så jeg troede jeg havde fået forkert nr. da jeg ikke regnede med det var privat :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

OK nu er jeg altså ikke så erfaren indenfor flora.. Jeg bliver bare lidt nysgerrig med hensyn til det der med at presse buketten.

Bliver den helt flad så?? Ja altså jeg får mange sjove og halvsjove film fremkaldt i mit hoved, men kunne virkelig godt tænke mig at få det forklaret

-i detaljer helst, da jeg godt kan være lidt tungnem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
OK nu er jeg altså ikke så erfaren indenfor flora.. Jeg bliver bare lidt nysgerrig med hensyn til det der med at presse buketten.

Bliver den helt flad så?? Ja altså jeg får mange sjove og halvsjove film fremkaldt i mit hoved, men kunne virkelig godt tænke mig at få det forklaret

-i detaljer helst, da jeg godt kan være lidt tungnem :)

ja jeg kan godt forstå det er svært at forestille sig

man kan gøre det på 2 måder den ene er hvor det er i en alm. fotoramme hvor de selvfølgelig er flade...

men man kan også få dem lavet i en ramme så de ikke bliver mast så buketen ser ud som den er udstillet.

du kan se billeder her http://www.aarhusblomsterpres.dk/.

håber det hjalp lidt det er lidt svært at forklare

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer