Guest mettesehested

Hvor langt må der være fra kirken til feststedet?

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg ville mene max en times transport... Hvis det havde været en hvilken som helst anden fest, I skulle holde, hvor folk skulle køre direkte til feststedet, så ville I nok slet ikke have tænkt på, om de havde 1 times kørsel dertil...

Jeg synes, det vigtigste må være, at I sørger for at give dem god tid til køre distancen, fx give dem min. 1 time til turen på 45 min., så der er "plads til" en god pause undervejs...

Redigeret af Helle G
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og husk at tage højde for eventuelle ikke bilejere :cheerleader3:

Vi har ingen vil og er netop blevet nødt til at melde fra til en bryllup pga lang og nærmest ikke eksisterende offentlig transport (Skal så lige nævnes at brylluppet også var et par uger efter min datters fødsel, så overskuddet var måske ikke det største i forvejen - og vi havde ingen intentioner om at hyre en barnepige og et hotelværelse til den lille trold (som parret ellers foreslog)

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Hvor langt fra kirken synes I, at man kan tillade sig at holde festen?

Jeg har nemlig fundet det skønneste sted som ligger 45 min. kørsel fra den kirke vi gerne vil giftes i, men min kæreste synes det er for langt væk.

Hvad synes I?

:unsure:

Jeg vil sige at det kommer an på nogle forskellige ting...

Ville I bl.a. arrangere kørsel dertil til gæsterne?

Du kan lige få et eks:

Til min svigerindes bryllup, holdte hende og manden reception hjemme hos dem selv, og der blev alle os gæster så hentet af en bus, som kørte os den lange tur fra Haderslev til Silkeborg, hvor selve festen skulle holdes. De var nemlig meget glade for Silkeborg, og havde fundet et hyggeligt feststed deroppe, lige ud til Silkeborgsøerne.

Efter middagen skulle vi med en af de store både ud og sejle på Silkeborgsøerne, få desserten og brudeparret fik danset deres brudevals. Det var SUPER romantisk og vildt hyggeligt.

Da festen sluttede, blev vi alle hentet igen af bussen, som fragtede os hjem til bilerne der holdt og ventede.

Jeg synes det var et rigtig godt bryllup, og jeg (og alle de andre gæster for den sags skyld) havde det super hyggeligt.

Der var også lidt sjovt forbundet med det, da ingen af gæsterne vidste hvor festen skulle holdes. I invitationerne stod der bare hvor man kunne parkere sin bil i Haderslev, og at vi skulle ud ov køre i bus :cheerleader3:

Men det vigtigste for Jer er at I vælger det I har lyst til!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal til et bryllup til juni, hvor feststedet ligger 45 km fra kirken. Parret arrangerer så fællestransport for dem, der ønsker det. Vi er i bil, så ingen problemer for os. Har også været til et andet bryllup, hvor der var arrangeret transport. Det er næsten nødvendigt, hvis de to steder ligger langt fra hinanden.

Det gør selvfølgelig dagen lidt langt, da vielsen ofte er omkring kl. 13-14 tiden.

Redigeret af Anettebh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores er der ca 35-40min kørsel men jeg vil også sige at man skal tage højde for folk som ikke har bil ellers så plejer folk ofte selv at finde ud af at køre med andre, jeg ved fx at min farmor kører med min farbror og min morbror kører med mine bedsteforældre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser vist ud til at det godt kan være så langt væk, vi har også snakket om at leje en bus, og så kører den tilbage til Århus om aftenen.

Alternativet er at vi skal finde en kirke i Silkeborg, hvilket jo er den anden mulighed.. Er simpelthen sådan i vildrede, godt der er halvandet år til :cheerleader3:

Gitte, hvad var det for et sted i Silkeborg? Har nemlig kig på et par steder, og vil da lige høre hvor du har haft sådan en god oplevelse? :unsure:

Knus Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også ca. 45 minutters kørsel fra kirke til fessted, da vi skal giftes i min barndomsby og har fundet et dejligt sted i Silkeborg, hvor vi gerne vil holde det... Hvad har I andre kigget på i Silkkeborg? Vi har lejet Gl. Skovriddergården. Det er bare en super flot sted, og den dag vi var ude at snakke med dem, var de bare super søde og virkede meget professionelle...:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min søsters bryllup, skulle vi køre små 2 timer før vi var ved feststedet, så jeg synes bestemt ikke at sølle 45 minutter gør noget :thumbsupsmileyanim:

Hvis det er feststedet du drømmer om, så er det da der det skal være!! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes at hvis det er der du gerne vil holde festen så er det der du skal holde den. og så må du planlægge efter det. sørge for go tid til at gæsterne skal kører og sikre at der er kørsel til alle.

VI har 25 min og har sikret at alle ved det ved at skrive det i save the date brevet.

Go fest

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er vigtigt at man holder festen et sted man er rigtig glad for. Vi kommer selv til at have ca. 45 min kørsel og jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne værre et problem, for stedet er bare det helt rigtige for os :-)

Vi har så også gæster fra det meste af landet så de fleste ville alligevel skulle køre langt. Derfor har vi så også lejet værelser til alle så de da i det mindste ikke skal ud og køre langt om natten...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det ser vist ud til at det godt kan være så langt væk, vi har også snakket om at leje en bus, og så kører den tilbage til Århus om aftenen.

Alternativet er at vi skal finde en kirke i Silkeborg, hvilket jo er den anden mulighed.. Er simpelthen sådan i vildrede, godt der er halvandet år til :biggrin:

Gitte, hvad var det for et sted i Silkeborg? Har nemlig kig på et par steder, og vil da lige høre hvor du har haft sådan en god oplevelse? :bearhug:

Knus Mette

Hmmmmmm....ja nu er det ved at være flere år siden, så kan ikke rigtig huske det.....men jeg kan finde ud af det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer