Guest Lillith

Vores kage

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Hjertelagkage til din udkårne

Ingredienser:

3 hjerteformede lagkagebunde (hvis man ikke kan finde hjerteformede bunde kan man selv skære dem ud af de runde vha. en skabelon.)

Chokolademousse:

3/4 dl sukker

1 dl kakaopulver

5 dl piskefløde

en håndfuld hakkede mandler

Marcipanlåg:

ca. 300 g marcipan rullet tyndt ud eller et færdigkøbt marcipanlåg

Evt. et marcipanrose og et hjerte, disse kan også være færdigkøbt.

Bland sukker og kakao. Rør langsomt piskefløden i lidt ad gangen med en ske, til det hele er blandet til en tyk, blød konsistens. Det er vigtigt at bruge en ske og ikke piske. Vend til sidst de hakkede mandler i.

Fordel cremen mellem lagkagebundene. Læg marcipanlåget forsigtigt over kagen, skær den overskydende marcipan af og fold ind forneden på kagen. Rul resten af marcipanen til lange tynde pølser. Sno dem sammen to og to til et snoet bånd og pynt lagkagen med det.

Hvis der stadig er marcipan til overs kan det rulles til små kugler der sættes fast i kagens kant.

Pynt evt. til sidst kagen med et hjerte i farvet marcipan og en lille rose - marcipan eller ægte.

Bon appetit til alle... *s* (kage)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhmm........ det lyder vel nok lækkert. tror jeg vil prøve at bage den til min kæreste en dag, han elsker kager...... måske man skulle prøve med lidt basilikum i ;)

nu må I ikke tro at jeg er blevet tosset, men det var der jo i kagen som der blev serveret ved brudemødet i torsdags :lol::lol:

Og den smagte bare af mere :lol:

knus p.nille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den ER lækker... og ikke så svær at lave... *s*

Og basilikum giver helt sikkert chokolade lidt ekstra... og et andet tip er en lillebitte smule frisk chili... det er faktisk guf...

Måtte bare prøve det efter at have set filmen "Chocolat" første gang (og NØJ hvor jeg elsker den film *g*) og det smager faktisk ret fantastisk.

Held og lykke med kagen til alle inklusive mig selv... ;0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så så heksen her lige at der i næste uge er hjerteformede lagkagebunde på tilbud i Netto til 10 kr for 3... enormt billigt...

Skal nok selv i Netto og hamstre. Men jeg har lige et spørgsmål til folk herinde som jeg håber i kan svare på.

Kan man fryse lagkagebunde??? Min plan var jo at skulle bruge nogen til august, men jeg tror næppe de kan holde sig friske så længe hvis man køber dem nu.

Well... kan man det??? *s*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhmm........ det lyder vel nok lækkert. tror jeg vil prøve at bage den til min kæreste en dag, han elsker kager...... måske man skulle prøve med lidt basilikum i ;)

nu må I ikke tro at jeg er blevet tosset, men det var der jo i kagen som der blev serveret ved brudemødet i torsdags :lol::lol:

Og den smagte bare af mere :lol:

knus p.nille

Hej P.nille

Så i en Karoline opskriftbog igår en opskrift på basilikum is.......

:bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram: :bamsekram:

H...................

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer