Guest Lone71

Brudepigers kjoler

21 indlæg i dette emne

Er sådan kommet i tvivl.

Vil godt have at brudepigernes(3.stk) farver matcher vores farvetema, så én har en rød kjole på, den anden en pink og den sidste orange......

Eller også, at de har de samme kjoler på, som skal være sorte og så med bån eller bælter på i de forskellige farver.

Kan jeg tillade mig dette uden at betale for dem?

Kan vel ikke forvente de selv går ud og køber dem, når det er et ønske fra vores side at de skal se iud som det skal?

Eller er idéen helt hen i vejret og skal jeg bare sige at de må atge det tøj på, det selv vil?

Synes bare det kunne være så fint med et gennemgående farvetema, som også går igen i deres kjoler....

Hjææælp........ :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sådan kommet i tvivl.

Vil godt have at brudepigernes(3.stk) farver matcher vores farvetema, så én har en rød kjole på, den anden en pink og den sidste orange......

Eller også, at de har de samme kjoler på, som skal være sorte og så med bån eller bælter på i de forskellige farver.

Kan jeg tillade mig dette uden at betale for dem?

Kan vel ikke forvente de selv går ud og køber dem, når det er et ønske fra vores side at de skal se iud som det skal?

Eller er idéen helt hen i vejret og skal jeg bare sige at de må atge det tøj på, det selv vil?

Synes bare det kunne være så fint med et gennemgående farvetema, som også går igen i deres kjoler....

Hjææælp........ :thumbsupsmileyanim:

Jeg syntes godt du kan snakke med dem om det...

min brudepige betaler selv og hendes yndningsfarve er rød og så har vi brugt rød i tema med grøn, hvid og sølv og det passer fint sammen...men vi har også snakkede meget om hvordan osv...dem der skal være dine brude piger forstår sikkert godt at i måske ikke lige har buget til 3 kjoler....så syntes da du skal prøve at snakke med dem....over en middag og hygge....bare mit bud

håber du finder en løsning :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Lone

Jeg havde en ide om at, vores 4 piger skulle finde hver deres kjole men i samme farve.

men det er altså svært, og da jeg gerne ville have at de var ens dressed up (så en ikke valgte en fin sommer kjole og en anden det store gallakjole.) Men så de passede lidt sammen.

Da sagde min kommende.

Hvis vi vil bestemme hvad de skal have på, må vi også betale. Han synes ikke vi kunne tillade os at de (er alle studerende) selv skulle købe en dyr kjole, som der var klausuler på.

Derfor besluttede vi at give dem hver en kjole, men at de i fællesskab skulle blive enige om et look.

Vi betalte for kjoler og tilretning, mens de så selv står for alt tilbehør, som er valgfrit, samt frisør, make-up og hvad der ellers kommer til.

Du kan se det endelige valg her

post-36281-1240483290.jpg

hilsen Jane

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores brudepiger betaler selv for deres kjoler. Jeg har tilbudt min hjælp til at finde dem, så de bliver billigere (ebay).

Det var brudepigerne selv, der foreslog at betale, da vi ellers ville have gjort det.

Jeg forhørte mig, om vores farver var noget, de gerne ville have kjole i, og det var det (mørkebrun).

Jeg har sat 4 krav:

1. Den skal være mørkebrun

2. Den må ikke være uden stropper

3. Den må ikke være vulgær

4. Den må ikke have stort tylskørt eller slæb

Hvad de vælger derudover, er jeg helt ligeglad med. Jeg har sagt, at det i sidste ende er deres kjole og at jeg rigtig gerne vil have, hvis de føler sig godt tilpas i den.

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki, tak for jeres tanker og erfaringer.

Har tænkt mig, at jeg vil spørge dem, stille og roligt og være ærlig, at jeg ikke ved om vi skal betale, for vi har visse krav til kjolerne.

Men måske jeg lettest ville kunne gennemtrumfe at de selv skulle betale, ved at vælge den sorte variant med et enten pink, rødt eller orange bælte/bånd til, for dem kan de bedre bruge bagefter.

Hmmm..... må lige høre dem ad, det er jo heldigvis mine nærmeste tøser, så de er da til at tale med.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg sagde til min søster ( det er hendes 2 børn der skal være brudepiger) at vi giver 500 til hvert barns kjole og så sagde hun at hun også vil give 500 og så fandt jeg nogle kjoler som jeg mente var passende og så godkendte hun dem.

for jeg mener ikke at man kan stille krav til påklædning til de personer som skal have en aktiv del i brylluppet/vielsen uden og yde et økonomisk tillæg.

hun skulle jo ud og købe tøj til dem, så på denne måde gav jeg kun et tilskud.

det skal så siges at jeg fandt kjolerne til 500,- stykket, hvor heldigt og så skal min søster så for og betaler resten af dresset til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vu har sagt at, vi bestemmter kjolerne, og betaler halvdelen, pigerne er så også kun 6 og 7 men har købte jeg nogel kjoler hvor møderne godkendte dem. til den 3. pige som er 12. spurgte jeg hende om hvad hun godt kunne tænke sig. hun var så heldigvis ligeglad, men den skulle bare være lang og ikke hvid (man er vel stadig prinsesse i den alder) vi blev så enige om en lang guld kjole, og hun er bare så lykkelig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg skal have to brudepiger på min egen alder - har valgt selv at sy deres kjoler, derved kommer prisen ikke op over 500,- det synes jeg gerne jeg vil give, de er selv med til at finde farverne i samråd med mig så det ikke falder helt udenfor temaet :thumbsupsmileyanim:

Hilsen Ann Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I har et krav til deres påklædning, bør I indstille jer på at betale deres tøj.

Du kender trods alt brudepigerne bedst og har vel en ide om, hvordan de vil reagere. Nogle vil selvfølgelig gerne betale.

Da jeg var brudepige, betalte brudeparret kjolen, den kostede 1200 kr. Det var også som tak for den hjælp, jeg gav dem under forberedelserne.

Brudepiger hjælper tit bruden (brudeparret) i forbindelse med et bryllup.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også farvetema til vores bryllup og jeg ville have at brudepigekjolerne skulle være i den farve. Vi betalte både brudepigernes kjoler og sko samt brudesvendenes skjorter og slips da det også skulle være en bestemt farve. De fik alle lov til at beholde tøjet.

Jeg synes ikke man kan forvente at brudepigerne selv skal betale deres kjoler hvis man vil have bestemte kjoler, jeg synes i det hele taget ikke at man kan forvente at brudepigerne skal betale deres tøj hvis man har spurgt dem om at være brudepiger.

Jeg synes det er underligt at man spørger en om hun ikke nok vil være brudepige og så bagefter siger og så koster det forresten 2000 kr for en kjole. Det kunne jeg i hvert fald aldrig drømme om. Jeg ville hellere spare det ekstra op så jeg havde råd..

vi brugte ca. 5000-6000 kr på tøj til brudepiger/svende. Det kunne sagtens gøres billigere men det var bare det tøj vi havde valgt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også diskuteret det frem og tilbage. Vi sakl have 4 brudepiger (mine veninder og søster samt svigerinde) og 4 svende. Begge hold forældre mente ikke vi behøvede at betale, men jeg vil ikke tillade mig at kræve hvilken påklædning pigerne skal have på, og så ikke betale.

Heldigvis tilbød pigerne selv at de ville give noget for kjolen, så vi aftalte, at de 2000 kr pr. kjole som vi har budgetteret med var det vi ville give, og så må de selv betale resten...

Det viser sig så nok, at kjolerne kommer til at koste 2000 pr. stk, så de slipper for at betale andet end hår, make-up og sko... men det skulle de jo alligevel :thumbsupsmileyanim:

Jeg mener helt klart at man bør betale (eller give tilskud) hvis man vil have noget at bestemme over pigernes påklædning.

Til svendene giver vi et slips. Vi beder dem om at komme i mørkt jakkesæt og hvid skjorte. Slipset skal matche pigernes kjoler.

Der er ingen der har klaget. De har tvært imod været overraskede over at vi vil betale, men som sagt: det manglede da bare :loveboard:

Mange hilsener fra Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

hvis du går for de sorte med bånd er det ingenting i vejen for at de selv skal betale men hvis du går for de andre syns jeg nok det er bedst du betaler da det mere sandsyndelig er kjoler de ikke vil bruge igen - men sort kjoler kan man jo altid bruge igen. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har selv bestemt mig for at brudepigerne selv får bestemme, da de er 12 år og jeg ikke har en budget som omfavner den slags.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have 3 små brudepiger i alderen 5-6 år. I den forbindelse har vi været ude med børn og forældre og se på kjoler. I sidste ende vil vi jo gerne bestemme hvilke kjoler som børnene skal have på så det passer til resten af teamet (Hvid dansk sommer).

Det blev til i alt 3 x offwhite silkekjoler, 3 x kapper samt 3 x prinsessekroner. Det er bare super flot og passer til alle pigerne.

Jeg kunne ikke drømme om at bede forældrene om penge for det, da de kun er noget som er indkøbt for vores skyld og måske kun bliver brugt få gange (og altså dermed en udgift som de ellers ikke ville have haft). Jeg har dog bedt dem om selv at købe nogle sølvfarvet sandaler, som passer til resten. Da børnene kan bruge sandalerne hele sommeren synes jeg det burde være ok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have 3 små brudepiger i alderen 5-6 år. I den forbindelse har vi været ude med børn og forældre og se på kjoler. I sidste ende vil vi jo gerne bestemme hvilke kjoler som børnene skal have på så det passer til resten af teamet (Hvid dansk sommer).

Det blev til i alt 3 x offwhite silkekjoler, 3 x kapper samt 3 x prinsessekroner. Det er bare super flot og passer til alle pigerne.

Jeg kunne ikke drømme om at bede forældrene om penge for det, da de kun er noget som er indkøbt for vores skyld og måske kun bliver brugt få gange (og altså dermed en udgift som de ellers ikke ville have haft). Jeg har dog bedt dem om selv at købe nogle sølvfarvet sandaler, som passer til resten. Da børnene kan bruge sandalerne hele sommeren synes jeg det burde være ok.

Ej må jeg ikke se et billede af de fine kjoler og kroner?? det lyder helt eventyrs agtig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have to brudepiger på min egen alder, og vi betaler for kjolerne, mens de selv skal købe tilbehør etc. Jeg synes ikke, at man kan forlange, hvordan kjolerne skal se ud også forvente, at de selv betaler for dem! Men mine brudepiger får så ikke en "tak for hjælpen gave", og det er de helt indforstået med. Kjolerne bliver nemlig nogle de kan bruge efterfølgende, ikke forfærdelige kjoler som dem i "27 bryllupper" LOL ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at I skal betale, når I gerne vil bestemme hvordan det skal se ud. Men hvis du går efter den sorte kjole, så kan det også gøres meget billigt og båndet kan du jo selv sy...

Vi betalte min ene søsters kjole. Vi ville også have betalt min anden søsters kjole, men hun skulle være brudepige ved min fars bryllup også, så de betalte hendes kjole, som hun så også brugte til vores bryllup.

Den anden brudepige og de 2 brudesvende var vores egne børn, så deres tøj betalte vi selvfølgelig også. :cheerleader3:

Jeanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer