Sign in to follow this  
Followers 0
Guest kolding2008

Hvorfor har I valgt netop den farve kjole?

27 posts in this topic

Hej Piger..

Nu har jeg set en masse fantastiske kjoler her på siden som I er blevet gift i og som I skal giftes i. Men noget der undre mig er at alle jeres kjoler er hvide/cremefarvet som den traditionelle farve og det er ikke fordi der er noget galt i det for alle brudekjoler er smukke på hver deres måde..

Men jeg troede faktisk der ville være nogen flere som har valgt en anden farve da i dagens danmark er mange flere farver at vælge imellem frem for hvid. Som Sort- lyserød- rød- gul- lilla og mange andre farver.

Grunden til jeg skriver er at jeg har jo valgt en lyserød/Pink kjole for syntes det er en fantastisk farve kan godt lide det er lidt anderledes og for at bryde traditionen.

Hvorfor har I valgt den farve kjole? er det fordi det plejer at være hvid eller fordi I kan lide farven hvid??

Her er et billede af min kjole..

Knus Jeanette

post-33188-1240500992.jpg

0

Annonce ♥

Hej Piger..

Nu har jeg set en masse fantastiske kjoler her på siden som I er blevet gift i og som I skal giftes i. Men noget der undre mig er at alle jeres kjoler er hvide/cremefarvet som den traditionelle farve og det er ikke fordi der er noget galt i det for alle brudekjoler er smukke på hver deres måde..

Men jeg troede faktisk der ville være nogen flere som har valgt en anden farve da i dagens danmark er mange flere farver at vælge imellem frem for hvid. Som Sort- lyserød- rød- gul- lilla og mange andre farver.

Grunden til jeg skriver er at jeg har jo valgt en lyserød/Pink kjole for syntes det er en fantastisk farve kan godt lide det er lidt anderledes og for at bryde traditionen.

Hvorfor har I valgt den farve kjole? er det fordi det plejer at være hvid eller fordi I kan lide farven hvid??

Knus Jeanette

Hej Jeanette

WOW det er en superflot kjole :thumbsupsmileyanim:

Jeg har valgt en hvid kjole, hvorfor ja det er svært at svare på, men da jeg var ude og prøve kjoler, og fandt en superflot brudekjole som var i sølv, kunne jeg mærke på mig selv at jeg var i tvivl, det var jo ikke en hvid kjole.

Jeg synes der er fantastiske brudekjoler i alle mulige farver. Jeg kan godt li traditioner så det er nok også derfor jeg følte mig bedst tilpas i en hvid brudekjole.

Giver det mening? :loveboard:

0

Hej

Jeg synes din kjole er helt fantastisk!

Jeg har selv valgt en hvid kjole, da det er den ene gang i livet, hvor man kan gå til fest i en stor hvid drømmekjole. Alle andre fester, hvor en stor kjole er påkrævet, kan jeg skeje ud med alle mulige andre farver, men hvid hører sig ligesom kun til til denne ene store lejlighed.

0

Jeg synes bare at det er mest rigtigt (for mig) med en hvid kjole..... kunne slet ikke finde på nogen andre farver.

Til gengæld er der knald på vores farvetema, som går igen på brudebuket, brystbuketter, invitationer, bordkort, brudepigers kjoler mm. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg er traditionalist er jeg bange for :P Men faktisk valgte jeg også hvid fordi jeg er meget bleg i huden og farver ikke går så godt til mig uden jeg kommer til at se ligbleg ud...

Tilgengæld har jeg ikke valgt en traditionel "prinsesse" kjole, da det bare ikke passer mit lidt drenge-pigede jeg... Jeg dur ikke til langt slæp og kæmpe tyl underskørter... Og jeg har tænkt mig at "spice" den lidt op med et bånd i farver eller lignende...

Xaksia

0

Jeg har valgt en hvid kjole fordi jeg simpelthen synes det er det mest elegante!

Synes der er mange rigtig flotte kjoler med farver, men jeg synes stadig at de kjoler i hvide nuancer er de mest elegante til bryllup.

0

Annonce ♥

Jeg startede med at bestille 3 kjoler i Kina - en gylden, en champagne/ivoryy og en hvid. Jeg fik at vide at den hvide ikke var optimal til mig, da jeg er "efterår". Jeg har så valgt den champagnefarvede kjole...

0

Valgte en hvid, da jeg er traditionel... det er også den eneste farve jeg er sikker på, der ikke er andre der kommer i den dag ;)

Alle andre festlige lejligheder synes jeg det er fedt med farvede kjoler, men lige denne dag er det den hvide kjole for mig! :thumbsupsmileyanim:

0

Har også fundet en hvid drøm af en kjole.. Eller IVORY som der står på købsbeviset. Jeg prøvede kjoler i helt hvid, men kunne godt se at de ikke passer til min hud overhovedet. Der er en anden herinde som skriver at til alle mulige andre fester kan man skeje ud med alverdens farver, men hvid lissom er "forbeholdt" denne ene dag -det er jeg helt enig i for mit eget vedkommende.

jeg syns din kjole er fantastisk smuk, men jeg ville bare komme til at lige en gris i den farve. :iloveyou:

samtidig har min tilkommende ytret at han syns en brudekjole er hvid, og jeg vil bare ikke skuffe ham den dag :loveboard:

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hejsa,

Skøn, skøn kjol du har valgt - synes ikke man er i tvivl om, at det er en brudekjole, selvom den ikke er hvid...

Min kjole var sølvgrå med et tyndt råhvidt lag over den nederste del. Simpelt hen fordi jeg ville giftes (eller velsignes i vores tilfælde) i den smukkeste kjole jeg kunne forestille mig, uanset farve...

Vi er ikke så traditionelle, så havde ikke på forhånd nogen begrænsninger mht. farve. Men da jeg ikke er god i kraftige farver og pasteller bliver nemt for "sødt" for mig - så var det sølv/grå egentlig et nemt valg... :thumbsupsmileyanim:

Det var faktisk vigtigere for mig at finde det rigtige snit, da jeg 1) havde født vores 2. barn 4 mrd. før og ikke er heeelt stram i maveskindet! Og 2) jeg ville IKKE have bare arme... Det sætter jo visse begrænsninger :loveboard:

0

Super smuk kjole du har valgt...elsker også lyserød! :loveboard:

Jeg har valgt en kjole i lys guld og elfenben, da jeg simpelthen faldt pladask for snittet i kjolen og så valgte jeg bare at få den i de 2 mørkeste nuancer den kunne fåes i!

Jeg vidste nemlig fra starten at jeg ikke ville have en helt hvid kjole...for det første fordi det er yderst få der kan bære en helt hvid kjole uden at se lidt småsyg ud og for det andet fordi jeg har født 2 børn og den hvide brudekjole jo symboliserer uskylden/det jomfruelige! Så det passede ikke lige til mig... ;)

Jeg har jo alligevel valgt at holde mig nogenlunde indenfor de traditionelle brudekjolefarver og det er fordi jeg synes at det passer til et bryllup...jeg elsker ellers farver, men det bruger jeg jo til alle andre fester....så brudekjolen skal være forholdsvis lys og det ved jeg at min kæreste også ønsker!!! :thumbsupsmileyanim:

Kh Majken

0

Annonce ♥

Hej Piger..

Knus Jeanette

waw det er flot kjole :cheerleader3:

jeg har altid ville giftes i en creamefavet, derfor er min kjole i den farve... jeg må ærlig indrømme at jeg har aldrig skænket det tanke om det skulle være en anden farve end de hvide farver... :cheerleader3:

0

Min kjole er champagnefarvet, udelukkende fordi det var den jag faldt pladask for.. jeg kunne slet ikke få øjnene fra den, og selvom tvivlen nagede en smule, holdt jeg fast, og det er jeg super glad for nu..

Jeg GLÆDER mig til at komme op og prøve den igen først i næste måned, man skal jo se om skoene passer til ikk??? :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hader traditioner og det var klart fra starten at vi ville noget helt sndet, vi skal håndfæstes i bedste breveheart stil ude i skoven og min kjole er en lysegrøn med hvide broderinger. Er så vild med den. Jeg har aldid været vild med grøn og da jeg er rødhåret er grønt flot til mig så der var ingen tvivl den skulle være grøn, det har jeg vidst i mange år. :-)

0

altså for mig, så handler det lidt om traditionen, om at det skal være en hvid kjole, når man går op af kirkegulvet. Samt at det er første, eneste og sidste gang jeg kommer i den hvide brudekjole, og derfor var det lidt et must, at jeg skal udleve prinsessedrømmen om eventyr brylluppet, som jeg har drømt om siden, jeg var lille og legede bryllup med mine barbiedukker.

Og så handler det jo også om, at jeg blev forelsket i min kjole ved første blik, og derfor kunne det ikke blive andre kjoler end den.:-)

0

Min kjole et lilla i det inderste lag og har derefter dobbeltlag af hvid organza udover - som giver den et glas-agtigt hvidt udseende med lilla undertone. Jeg syntes den er super-smuk og helt speciel - og jeg faldt for den med det samme. Desuden var min mors brudekjole lilla, da hun blev gift for mange år siden - og derfor betyder farven nok ekstra meget for mig. :-)

Mvh Theresia

0

Min kjole er elfenbensfarvet. Jeg tænkte egentlig ikke over om jeg skulle have hvid nuance eller utraditionel farve, bare at den ikke skulle være rigtig hvid, for det ville slet ikke passe til mig og min hudfarve.

Jeg prøvede faktisk en lidt kobber/brunliggrøn kjole (svært at forklare farven), der var super flot, men som jeg bare ikke følte var en brudekjole. En helt fantastik balkjole, ja, men ikke en brudekjole.

Jeg synes at så længe man føler den kjole man vælger er den helt rigtige brudekjole, så kan farven være lige meget! Faktisk synes jeg det er rigtigt dejligt at se folk i anderledes brudekjoler og har før tænkt 'det kunne være cool at have sådan en brudekjole når jeg skal giftes' men sådan blev det bare ikke. Tror måske også lidt min kommende mand helst ville se mig i hvid kjole (han er meget traditionel - på det punkt), men havde jeg fundet kjolen i en anden farve, havde han ikke noget at skulle have sagt. Og han vil jo nok også være fuld stændig ligeglad når dørene går op i kirken ;) Kan lige tilføje han synes det er helt utroligt irriterende han ikke må vide noget om kjolen i forvejen (ja, den tradition holder jeg ved - om ikke andet, så bare for at irritere ham ;) ) men han er også enormt nysgerrig!

0