stinehelene

My Big Apple Wedding, Vi stak af..

275 indlæg i dette emne

Hvorfor huserer der så mange skammelige mødre på bk lige nu....?? :)

Griner, jeg tror bare store følelser og forventninger får det bedste og værste op i folk og så er bryllupet overgangsritual som markere en ny begyndelse og det tror jeg for mange er svært at finde ud af. Min mor var en spade til tider før jeg mødte manden i mit liv, jeg havde ikke forventet at hun ville blive uspadet af den grund. Min veninde siger at min mor er missundelig, fordi jeg er lykkelig og en sucess og det føler hun sig ikke som.. I dont know, men noget må ske når alt falder på plads!

Heldigvis lyder det til at du nu er tilstrækkelig rustet til at fokusere på det vigtigste: du, gemalen og jeres fantastiske New Yorker-wedding. :griner:-:hug::)

Tak! Det tager lige nogle dage at ryste af sig, men livet er sg for stort til at blive bremset ;)

- Super fede invitationer forresten, meget retro og über cool! :bearhug:

Den ros vil jeg lade gå videre til min mand, men ja det synes jeg faktisk også.. Passer lidt godt til alt det der 'vi skal have et anderledes bryllup' :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Kirken ved at være på plads

I dag var vi til gudstjeneste i søborgmagle kirke, og efterfølgende fik vi lige de sidste detaljer på plads i forhold til kirketjeneren, opvaskemaskinen, ovnen og rengøringen dagen efter. De glæder sig derude til det ene af de få brylluper de har.

På tirsdag skal vi ud og tale med præsten, men jeg fik talt med organisten efter gudstjenesten. Organisten i kirken er konservatorieuddannet og det er hans kirkesangere også, så jeg greb chancen og spurgte ham om han, istedet for den ene salme, ikke havde lyst til at lave noget lækkert.. Han kiggede lidt overraskende på mig, men jeg forklarede ham at jeg synes det ville være skønt at have en god motet, et lækkert stykke musik, eller en sang som han valgte. Det er jo trods alt ham der er uddannet i musik. Han blev super glad for idéen og fik straks den ene korsanger til at gå i tænkeboks.. Så vi får, uden beregning, et sær indslag til vores bryllup.

Vi har kigget lidt på salmer her til aften og kravet fra kim er...... De skal være korte :)

Eftersom vi kun skal bruge 3 nu så har det været lidt af en leg at begrænse sig. Jeg vil gerne have en moderne salme, og en lidt ældre salme og så gerne en salme om Guds kærlighed. MEn jeg ville også gerne have en salme der talte om det kristne håb og om jesu kærlighed. Men man kan ikke få det hele.

Så lige nu står vi med følgende 5 salmer

121 Dejlig er jorden

696 Kærlighed er lysets kilde

702 Alterlyset i herrens hus

731 Nu står der skum på bølgetop

787 Du som har tændt millioner af stjerner

Alle smukke og lidt utraditionelle bryllupssalmer, måske lige undtaget 696. Jeg tænker at vi ender med 121, den kan alle synge med på. 696, den handler om kærlighed. 787 er en af mine ynglingssalmer.. Der er også nu falmer skoven.. som har været sunget til både dåb og konfirmation, på selvsamme dato, dog for en hel del år siden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Stinehelene..

Jeg syntes der sker meget i dit liv pt med momzilla og med jeres bryllup din nye titel.. Jeg syntes du er så sej og jeg syntes også det er på tide du klipper navlestregen :)

Du har noget mange ting og jeg tror du får et fantastisk bryllup.

Du skal vide jeg følger med i din tråd og sender dig mange tanker, jeg skriver bare ikke så meget i nogen tråde pt da jeg ikke har så meget overskud..

Kh

Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt bobler og lidt ekstra rødvin til de gæster der eventuelt skulle have smag for lidt ekstra.

Kim havde fået lovet vin fra hans firma for noget overarbejde der ligger tilbage til foråret og finanskrisen taget i betragtnig, så var jeg ærligtalt i tvivl om hvorvidt vi ville få det eller ej. Men det gjorde vi og det er betalt og skal hentes på mandag. Jeg håber virkelig svigermor er ledig den dag, griner.. Endnu en ting kan krydses af den efterhånden lange og nær uoverskuelige liste!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nedtælling...

Det er ved at være snart, jeg kan mærke det fordi listerne bliver længere og længere og jeg drømmer om natten at jeg ikke kan finde vores pas..

der er:

12 dage til vi flyver til New York City

15 dage til vi siger I do på City Hall

21 dage til vi gentager ordene, dog på dansk, i kirken i Søborgmagle.

:):):cheerleader3:

Det føles uhyggeligt tæt på og der er bare 1000 ting vi skal nå inden!!

Bortset fra de min 4 opgaver jeg får på pastoralen, som skal afleveres inden vi tager afsted søndag morgen meget tidligt, så er der også en 30 års og en 90 års fødselsdag der skal overstås.

Kjolen skal hentes :) og vi skal hente vinen hos vinhandlernen. Så skal vi have samlet duge, bordpynt, og lysestager ind. Vi skal forbi metro eller Inco og købe plastikglas til velkomsten, plastik service til børnene og servietter som vist nok skal matche et eller andet. Jeg vil helst have dem i hvide, men nogen siger der skal farver til..

Kjolen skal sys ind og boleroerne skal sys, svigermosteren kommer i uge 42 og slår systue op hos svigermor. Der er virkelig fordele ved at svigermor bor 500m væk :)

Vi skal se om vi skal lave kirkesedler, et lille indlæg til salmebogen der forklare hvilke salmer vi skal synge og såen.

Gæstelisten skal opdateres og sendes til madkoordinatoren. Svigermor og hendes søster pønser på at bestille en pølsevogn til festlighederne. GENIAL idé!!

Vi skal have spurgt Kims bror, der har en fortid som diskodasko dreng, om at sørge for musik, højtalere og ting der kan suse lidt i baggrunden. Vi skal have funde tegnefilm til de mindste, så laver vi en 'børnebryllupsbio' i kælderen.

Brudebuketten er uddeligeret, svigerinden som er knald dygtig, har fået frie hænder. Roser er kodeordet og så får hun stofprøver og makeupfarver, som inspiration. 500,- er budgettet.

Jeg ville gerne nå at lave en kage til Kim, hans ynglings, så der er lidt der lugter af en bryllupskage.. Den kan fryses ned når den er overtrukket og jeg har vist en rest marcipan et sted i skabet.

Jeg skal have kontaktet René og spurgt ham om han vil øve sig som bryllupsfotograf på dagen.. :)

Vi skal have lavet en 'det vil jeg gerne se i NY' liste og samstemme den med steen og stoffer der tager med os derover.

Jeg skal have skrevet til en bryllupsfotograf der har specialiceret i 'elopements' Jeg håber hendes priser er inden for rækkevide, det kunne være lækkert at have lige netop de minder med et lidt prof look.

Jeg skal have kontaktet 'The river cafe' og se om vi kan få bord om 2½ uge og ringet og bekræftet hotellet.

Jeg skal have spurgt dem inde på siden 'ask a new yorker' om et godt sted at spise frokost efter vielsen.

Jeg skal skrive til veninderne i USA om planerne og have nærlæst Lonly planets guide to new York en gang til.

det gav da overblik over hvad vi skal bruge tiden til de næste 1½ uge, thank God for fall brake!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Midt i mit livs storm læser jeg engangimellem din tråd, - har ikke ord for det men dejligt at du og din kommende mand har styr på det hele i dit kaos ... tænkte lige på mon hvor lang tid tager det dig at vænne dig til at kalde ham for min mand og ikke min kæreste! Har i fundet ud af med efternavnene? :)

Knus Helena

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om en time og 22 minutter bliver jeg hentet og det er tid til min PA. Jeg glæder mig, og er egentlig lidt spændt på at se hvad resultatet er blevet. Men jeg er hundehamrende forkølet og ikke helt klar til en dag i festligt lag, men med pernodiller, strepsils og en næsespray er jeg vist bevæbnet til det meste.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Om en time og 22 minutter bliver jeg hentet og det er tid til min PA. Jeg glæder mig, og er egentlig lidt spændt på at se hvad resultatet er blevet. Men jeg er hundehamrende forkølet og ikke helt klar til en dag i festligt lag, men med pernodiller, strepsils og en næsespray er jeg vist bevæbnet til det meste.. ;)

Jeg håber du får en god PA alligevel. God bedring..

Kh

Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅH hvor er det alt alt for længe siden, at jeg har noteret i din skønne tråd....men men men....jeg snager jo alligevel!!

Jeg håber, du havde en god dag forleden, og at den indeholdt nogle momenter, som du fandt interessante. Jeg håber desuden, at du nød selskabet. Set i mine øjne så du fantastisk dejlig ud....og det virkede som om, du nød det!!

Tak fordi jeg må være med....du beriger :thumbsupsmileyanim:

Nu sætter du mig i gang, såfremt jeg skal hjælpe med noget!!!!

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej smukke,

Hvis det glipper fuldstændigt med fotograf så kan jeg godt knipse nogle billeder af jer.

Havde lige håbet på der var nye billeder af dig i kjolen.

Håber du får styr på det hele og ikke får stresset dig selv for meget.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej smukke,

Hvis det glipper fuldstændigt med fotograf så kan jeg godt knipse nogle billeder af jer.

Havde lige håbet på der var nye billeder af dig i kjolen.

Håber du får styr på det hele og ikke får stresset dig selv for meget.

Knus

SKØNNE KVINDE!!!

FEDT FEDT at du kommer!! Husk at du meget gerne må blive!

Styr og styr på det, griner.. vi lader som om ;)

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det da snart at I skal afsted er det ikke? Glædder mig til at høre om turen, vielsen og den urbane magi ;)

Hey, måske kan du komme med gode NY fif's, da vi har snakket om at tage en lille bryllupsrejse til netop NY.

Hvordan gik din PA? Klarede du dig igennem trods at du ikke helt var på toppen? Ej, jeg tror nu du havde en kæmpe god dag.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PA beretning

I morgen er det en uge siden jeg blev hentet til min Polter Arbend. Jeg har ligget vandret siden og slet ikke haft tid til at sætte mig ned og reflektere over hvor fantastisk en dag det var.

det startede ellers som lidt af en udfordring, fordi én veninde havde taget teeten og ville bestemme det hele. Planerne var blevet så dyre at flere veninder begyndte at melde fra til mig. Jeg tog mig en alvors snak med bestemmerveninden og opfordrede en af de andre til at brokke sig. Det gav vist en masse palaver og mailen frem og tilbage. Jeg har været SÅ stolt af mine veninder, fordi de netop ikke bare sagde ja og amen, men gerne ville have indflydelse og tage et medansvar.

Enderesultatet blev også en helt fantastisk dag, med nogle helt enestående mennesker. Jeg havde selv fået lov til at bestemme gæstelisten. Den var kort og det var kun de få veninder som på hver deres måde har en helt speciel plads i min hjerte og i min sjæl. Hver og en er de en del af min fortid, min nutid og forhåbenlig også min fremtid. Hver og en byder de ind med en ganske særlig menneskeforståelse, empati og livskamp, hvilket gør dem til en uundværelig del af mig og mit liv.

Jeg blev hentet af min kommende svoger og vi sludrede alt imens jeg blev kørt ned til Lus, hvor veninderne og Peter (peter er bøsse og jeg har i dagens andledening fået lov til at kalde ham en af tøserne ;) ) ventede med en overdådig Brunch med Asti. Jeg fik stillet den opgave at præsenterer dem hver i sær for hinanden, for der var faktisk meget få af tøserne der faktisk kendte hinanden. Det var faktisk en gave at få lov til at fortælle dem hver i sær, hvad og hvorfor de betyder så meget for mig og hvilken rolle de har spillet i mit liv.

Efter god mad og en masse samtalen, gik vi igennem forstaden til bussen som kørte os ud i Zoo city. Her gik det så løs med slanger, krybdyr, edderkopper og skorpioner. De to sidste skulle jeg ikke nyde noget af at holde.. grrrrrr.. det løber mig stadig koldt ned af ryggen ved tanken. Der blev overskredet grænser og jeg siger jer, Lus var den sejeste tøs ever! Hun holdt ALLE dyrene også dem der tissede på hende. Peter gik ned og talte med papegøjerne, han er vist ikke meget for kryb ;) Men det var super sjovt og spændene.

Derefter fik jeg bind for øjnene og fik besked på at famle mig op i et køretøj der skramlede og rumlede alt imens jeg sad der og ikke anede hvor vi var på vej hen. Snakken gik lystigt og det var bare så hyggeligt. Efter en 20 min tid får jeg besked på at kravle ud af bilen igen og tage bindet fra øjnene. Der stod vi så i en Politi garage :cheerleader3: og vi fik en rundvisning og set alle de forskellige køretøjer, dem der var SUPER panserede og knap så superpanserede, vi så alle motorcyklerne (SEEEEEEEEJT!!) og fik et indblik i hvor vigtige arbejdsredskaber bilerne er for politiet. Derefter fik vi en rundvisning på Politigården. DRØM gået i opfyldelse!! Nuj hvor er det bare en fantastisk bygning, smuk smuk smuk! Behøver jeg at nævne at alle tøserne smilede over alle de mænner i uniformer?? :17:

Efter rundvisningen tog vi bussen hjem til Peter, han bor i en penthouse på Nørrebro, lækker lejlighed! Her fik vi kaffe og lidt at spise og en fantastisk drømmekage! Det var så skønt at sidde der blandt veninder der sludrede på kryds og tværs, alle så ud til at have det vidunderligt og jeg blev glad helt ind i maven. Jeg troede faktisk at vi skulle blive hos peter, men nej jeg blev suset op i endnu en bus og ind til havnebusserne i nyhavn. Nu var det blevet mørkt og vi blev sat af et sted i noget der virkede som ingen ting. Det var det ikke og jeg genkendte søværnets område. Vi gik ned til en restaurant der hedder Frederiks Bastion, hvor vi blev bud velkommene i en varm bygning, med bindeværk og knap så højt til loftet. selve stedet osede af stemning og hygge og vi var priviligerede og havde stedet for os selv. Maden er nordisk og lidt eksperimentel, men smagte VIDUNDERLIGT. Vinen var fantastisk og det blev vist til flere flasker end lige påregnet. Det var SÅ hyggeligt at jeg næsten ikke har ord for oplevelsen, der var plads til alle, der var rum til hver og en. Varmen kom ikke kun fra vinen og brændeovnen, men bestemt også fra selskabet. Jeg havde det som blommen i et æg.

Da vi endelig blev smidt ud af restauranten, en time efter lukketid, så gik turen i lettere selskabelig overrislet tilstand for de fleste ind til en bar der hedder Custom House, her stod den på sjusser med grønt og rødt i og vand til undertegnet. Her blev vi til kl den blev 2 og så var det tid til at stikke næsen hjemad.. Godt overrislet og i fantastisk humør!

Det var en dag uden sammenligning!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det lyder som en superdejlig dag! Kan lige forestille mig sådan et hold tøser blandt så mange uniformerede mænd ;)

Nu er der jo heller ikke så længe til I stikker af! God tur hvis ikke jeg når at ønsker dig/jer det når vi kommere tættere på.

Tusinde tak skal du have!! Det ER lige om lidt, men jeg tror lige jeg når at smidde et par ekstra billeder ind inde vi suser..

:17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lyder det bare som en rigtig god PA med de nærmeste og de rigtige veninder.. Jeg er ikke misundelig over zoo-city men det andet lyder som en rigtig PA hvor de kender dig og sørger for det er ren hygge.

Stort og varmt kram herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hentede min brudekjole forleden, jeg synes lige jeg ville dele den med jer

Kjolen da jeg købte den

post-36261-1255705962.jpg

Kjolen da jeg hentede den, samme kjole nummeret mindre og jeg er 11 kg lettere

post-36261-1255706008.jpg

Tilbehøret er en bolero i vasket silke, farven er faktisk grå, men ved siden af min mands jakkesæt får det er brunlig glød. Skoene er jeg i super vildrede over. For svigermor har købt to par og det ene par hælder jeg faktisk mere til end det andet.

Jeg skal have mine forlovelsessmykker på til kjolen

post-36261-1255706465.jpg

der er et vedhæng med samme blå globe som jeg skal have om halsen.

Tøjet er på plads, nu mangler vi bare alt det andet, griner..

:17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor lyder det bare som en rigtig god PA med de nærmeste og de rigtige veninder.. Jeg er ikke misundelig over zoo-city men det andet lyder som en rigtig PA hvor de kender dig og sørger for det er ren hygge.

Stort og varmt kram herfra

Det var også en hel fantastisk dag!

:17: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Morgengaven

Morgengaven fik jeg på plads igår også, lige inden jeg susede ned til svigermosteren til den sidste tilpasning, hentede jeg disse

post-36261-1255706910.jpg

Nu var de bare renset, ordnet og repereret.

Jeg tror ikke Kim vil have manchett knapper, faktisk så er jeg overbevist om at han synes det er spild af metal. Men der følger en historie med netop disse knapper..

Dengang jeg var 19-20 år synes jeg at det var fedt at gå i flipskjorte med kulørte bånd, Dr. Martens støvler med stålsnude og lange veste helst i sort. Dengang fandt jeg disse knapper i bunden af min mors smykkeskrin og dem gik jeg med. Jeg har altid tænkt, også dengang, at når jeg en dag skulle giftes så ville jeg forære min mand en del af min fortid ved at give ham disse knapper. Som sagt så gjort.. Jeg tænker at min mand nok kan sætte pris på historien bag og vil han ikke gå med dem, så kan jeg passende låne dem når jeg en dag får embede og præstekjole ;)

derudover har jeg købt billetter til den sidste aften 'Bytte bytte købmand' spiller i Amager Bio

post-36261-1255707209.jpg

Jeg ville også have haft købt et navneskilt hvor der skulle stå Hr. & Fru. R...., men det må vente til min grafikermand selv kan stå for designet ;)

:17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skøn PA, men jeg vil faktisk hellere kommentere dine kjolebilleder, for hold da fast, hvor er det imponerende! Du har hele tiden været en smuk kvinde, men ser intet mindre end fantastisk ud med det flotte vægttab! Det må være en enorm stor tilfredsstillelse at stå i den igen et nr. mindre. Synes iøvrigt kjolen er så smuk!

Nu er det jo ved at være snart... Men det lyder virkelig til I formår at tage det med sindsro :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer