Janniedavid

Jannie & David - 4. april 2009 - Om den allerbedste dag!

227 posts in this topic

Om den allerbedste dag..

Puha, nu er der allerede gået 4 uger siden brylluppet og det hele føles stadig som en drøm. Jeg gør det helt sikkert gerne igen :) (selvfølgelig med den samme mand) for dagen forsvandt alt alt for hurtigt og jeg ville give hvad som helst for at opleve det hele igen i slow motion. :cheerleader3:

Men her kommer den, beretningen der vil lede frem til hvordan vi endte her

post-32555-1241287275.jpg

Som verdens lykkeligste, lettede og umådeligt forelskede igen.

Edited by Janniedavid
0

Annonce ♥

I ugen op til brylluppet blev der knoklet hårdt på, men heldigvis fik vi hjælp fra venner og familie. :cheerleader3:

Kransekage som jeg havde lavet i god tid, blev dyppet i chokolade og fik fine striber på

post-32555-1241287751.jpgpost-32555-1241287781.jpg

det stod min veninde for. Hun var kommet hele vejen fra Australien :)

Edited by Janniedavid
0

Nogle få uger inden brylluppet sprang vores kagebager fra og det endte med at jeg selv lavede den, hvilket jeg på et tidspunkt var ved at gå i spåner over, dumme smørcreme :) Det endte dog godt :cheerleader3:

Jeg fik lavet en hel del pynt til kagen som skulle passe til vores meget happy-go-lucky topfigur, og der var vist mere end rigeligt

post-32555-1241288140.jpgpost-32555-1241288146.jpg

post-32555-1241288153.jpg

Edited by Janniedavid
0

Da kagerne skulle have smørcreme på var David dagens mand som sprang til da jeg lettere hulkende truede med at give op

post-32555-1241288351.jpg

Han er nu meget sød :)

Efter en stor indsats og flere timers arbejde, lykkedes det heldigvis med alle 4 kager :cheerleader3:

post-32555-1241288432.jpg

Inden at jeg gik i gang med bryllupskagerne havde jeg hele tiden gruet for at lægge fondanten på så det blev rigtig pænt, men efter oplevelsen med sørcremen var jeg ikke sådan at kue, for det kunne da ikke være mere besværligt end det..

0

Annonce ♥

Fondanten var bare nem denne dag, ingen drillerier eller noget, så inden længe havde jeg 4 smukke færdige kager som jeg må indrømme, at jeg var meget stolt af :cheerleader3: - Og gæsterne måbede da også lidt da de fandt ud af at kagerne var hjemmelavede :)

Hovedkagen med topfigur

post-32555-1241289544.jpg

En ekstra af slagsen bare uden top

post-32555-1241289594.jpg

Og så en anden slags som der også var to af

post-32555-1241289628.jpg

Kagerne var med chokoladegansh og hyldeblomstmousse og smagte absolut skønt :)

0

Torsdag blev også de sidste duge strøget

post-32555-1241289934.jpg

Kagerne stod klar i køleskabet

post-32555-1241289974.jpg

Og jeg fik tummelumsk pakket en masse ting til dagen efter, - manglede dog stadig at sy mit slør, men det hele blev nået inden dag :cheerleader3:

Torsdag aften hyggede David og jeg alene herhjemme, en sidste aften sammen som "bare" kærester :)

0

Fredag, dagen før dagen..

Så var den endelig blevet dagen hvor vi skulle dække op til fest. Vi havde igen allieret os med venner og familie (og deres biler) så vi kunne have alle tingene med på en gang :) Alene drikkevarerne fyldte en del og derudover skulle vi have duge, ekstra tallerkener, pynt, vaser, bordkort osv osv med.

Fik taget et billede af den ene af bilerne..

post-32555-1241290464.jpg

Ude i forsamlingshuset var der ikke blevet gjort ordentligt rent efter sidste udlån, så vi måtte vente lidt med at gå igang, men heldigvis fik vi udleveret nøglerne lidt over to, så der var stadig god tid :cheerleader3:

Der dukkede mange flere op til at hjælpe end vi havde regnet med, så det hele gik som en leg og inden længe havde vi fået dækket bordene

post-32555-1241290636.jpg

0

Lige lidt flere billeder

post-32555-1241290755.jpg

post-32555-1241290760.jpg

De hvide servietter endte med at blive den traditionelle "blomst". Forretten skulle nemlig stå på bordene når folk satte sig til bords og så nyttede det jo ikke noget med franske liljer eller andet på tallerkenerne.

Hver kuvert så således ud

post-32555-1241290856.jpg

Det sidste der blev lavet var lysene/blomsterne, det tog godt nok lang tid, men funkede 100 % :cheerleader3: og med 3 på hver bord, dvs. 30 i det hele, var der næsten ikke brug for mere lys.

post-32555-1241290949.jpg

Edited by Janniedavid
0

Annonce ♥

post-32555-1241291233.jpg

Tilbage ved feststedet var virkeligheden ved at krybe ind under huden på mig. Da min ene veninde så bordplanen blev hun helt rørstrømst da hun fandt ud af at hun skulle sidde ved hovedbordet, - og ja så begyndte jeg at tude, fordi at hun gjorde det :)

Min far og hans kæreste tog afsted da "de jo havde enmasse de skulle ordne" og da DJ'en, kokken og den ene af de søde servitricer også kom forbi, ved det hele ved at blive for meget for mig, jeg var bare så påvirket af hele situationen.

Vi fik kagerne i køleskabet, pakket de allersidste ting væk, lavet de sidste aftaler med folk og gav så nøglerne til kokken og så var vi klar til at tage afsted. :cheerleader3:

Det blev dog ikke til farvel til David her, for vi tog alle 4, - mine to veninder, David og jeg, ud og spise sammen, hvilket var rigtig hyggeligt.

Efter maden tog den ene veninde hjem for at hente sine ting, - og for at hente min kjole hos min far, og David var herhjemme et kort stykke tid, inden han tog hjem til forloveren. Det var godt nok svært at sige farvel, meget mærkeligt, vi skulle jo ikke være væk fra hinanden i særlig lang tid, men alligevel var det en meget mærkelig følelse at stå der og sige farvel og jeg måtte igen overgive mig :)

Edited by Janniedavid
0

Hjemme kunne jeg slet ikke finde ro. Jeg var i fuld gang med støvsugeren (min kjole skulle jo nødig blive beskidt) og hele huset fik en ordentlig tur. - Og så havde jeg også lige et hængepart eller to..

Mine negle fik en hurtig tur med fileren, heldigvis er jeg heldig da mine negle er yderst hårdføre og egentlig ikke kræver den store omgang, så det var hurtigt klaret.

Ved halv-ni tiden kom den ene veninde tilbage og med sig havde hun min kjole som jeg pænt havde gjort plads til på spisebordet

post-32555-1241291949.jpg

post-32555-1241291955.jpg

Klar var også mine fine lyseblå øreringe, mine blåtights og smykkeuret som jeg har arvet fra min mor.

0

Det anden hængeparti var mit slør..

Jeg havde fået syet ca. haævdelen og nu skulle det blot "vendes" og syes den anden vej, dette fik min veninde hurtigt gjort men ikke uden at vi fik fjollet lidt med det.. :cheerleader3:

post-32555-1241292330.jpg

Sløret var til at starte med 2,20 m med en fed blondekant. Denne var jeg dog ikke så glad for og havde fjernet den, sløret var så nu ca. 1,90, hvilket det slet ikke skulle være, men den præcise længde var svær at vurdere uden kjole på, så vi klippede det af i ca. mål for umiddelbart skulle det kun gå lidt længere ned end taljen, hvilket vil sige at det skulle dels på midten.

Derfor var der nu slør til to og det skulle prøves..

post-32555-1241292507.jpg

:):):)

0

Annonce ♥

Og når man nu er igang med at fjolle skal man ikke stoppe mens legen er god..

post-32555-1241292643.jpg

Ved 23-tiden var vi alle godt trætte og besluttede os for at gå i seng, næste dag var jo lang. Men igen var der problemer med at sove. Lå og snakkede lidt indtil min ene veninde sov, jeg selv stod op igen kl 01, tog en sovepille og røg en smøg førend jeg gik i seng igen.

Det blev ikke just til megen søvn den nat..

0

Så blev det endelig lørdag d. 4. april

Var selvfølgelig vågen før vækkeuret ringede kl 08, men blev i sengen indtil at det var tid til at stå op. Mit hoved var fuld at tanker, forventninger og så var min mave overfyldt af storflafrende sommerfugle :cheerleader3:

Imens tøserne smuttede til bageren gik jeg i bad og var lidt rundt på gulvet, kunne slet ikke fatte at idag var dagen hvor jeg skulle giftes!!

post-32555-1241293239.jpg

Jeg havde ike just lyst til morgenmad men fik meget streng besked på at det skulle jeg, - og så adlød jeg, var vist ikke i stand til andet den dag, kunne ihvert fald ikke træffe beslutningen for mig selv..

Kort efter morgenmaden ringer min venindes telefon, - det er David der fortæller at han er der med brudebuketten lige om lidt :)

Tusinde tanker ryger igennem mit hoved, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op og ender med at stå og stirre ud i haven mens min veninde taler med Davidi indkørslen. Nøj hvor syntes jeg at de taler længe. Da hun (AD) kommer ind står jeg stadig og stirrer ud af vinduet. Jeg bliver spurgt om jeg vil se den og får allerede der tårer i øjnene, måske også fordi at jeg kan høre at hun også tuder.

Min logiske tankegang fortæller mig at det er bedre at jeg ser den nu inden jeg skal til frisøren, for tuderi skal der nok blive nok af efter at jeg får lagt make-up, så skånes det skal det.

Den var SÅ fin og sikke tårer den frembragte :)

post-32555-1241293588.jpg

Ikke blot var den smuk, den havde også en hel historie bag sig som gjorde mig endnu mere rørstrømsk.

David havde valgt at der skulle roser i, at de skulle bære buketten

AD havde valgt at der skulle noget blåt i og derfor de små blå perlehyacinter

- Og da nu min veninde kom hele vehen til Danmark fra Australien, havde David og AD i fællesskab besluttet at der skulle eucalyptus blade med i buketten.

Sidder sgu og bliver helt rørt igen.

Blomsterbinderen havde vist syntes at de var lidt fjollede, men sikke en flot buket :)

post-32555-1241293762.jpg

Edited by Janniedavid
0

Efter at være kommet til hægterne igen, var det tid til at tage til frisøren. På vej ud til bilen møder vi overboen, som ønsker tillykke og giver mig et ordentlig knus, igen er jeg ved at tude, det er ikke til at forstå..

Tøserne sætter mig af ved frisøren og tager så hjem igen. Jeg er den eneste der skal have sat hår, tøsernes eget valg, men de er sådan lidt, - skal vi bare efterlade dig her? Jeg sagde at det var ok, og det var simpelthen den bedste beslutning jeg kunnehave truffet. Tiden ved frisøren var rigtig afslappende.

De avde sat en masse tid af til mig og nussede rigtig om mig. Først blev makeuppen lagt og den var jeg rigtig glad for, ikke for utydelig men heller ikke for kraftig. Da det kom til håret fik frisøren frie hænder, her kunne jeg ikke træffe beslutninger. Det eneste hun fik at vide var at det ikke måtte være for højt, da David jo kun kun er 2 cm højere end jeg.

Det endte med en "krone" med små fletninger i og faktisk kom der også 4 små stofblomster i.

Det hele tog kun 2 timer og så var jeg klar til at blive hentet igen. Mens jeg ventede på tøserne, røg jeg mig en smøg udenfor salonen og alle der kom forbi sagde tillykke. Igen var jeg ved at tude. Da Tøserne kom var hjertet ved at banke sig ud af min krop..

post-32555-1241294511.jpg

Og lidt billeder af håret

post-32555-1241294552.jpg

post-32555-1241294572.jpg

Edited by Janniedavid
0

Da jeg igen er hjemme fra frisøren er klokken halv et og der er to timer til !!

Vi snakker lidt, jeg går rundt om mig selv og igen tager røserne teten, - vi skal have frokost! :)

Igen er jeg ikke sulten, men adlyder..

Vi havde aftalt med min far og hans kæreste at de skule være herhjemme kl. 13.45 og da tiden nærmer sig er jeg endnu mere rundt på gulvet. Da jeg står ude i køkkenet ser jeg pludselig min fars kæreste i indkørslen og går nærmest i panik. Kan ikk eoverskue det og går derfor ud på altanen og ryger ;)

AD går ud til dem og der går 100 år før end de kommer ind (de flyttede vist rundt på bilerne) så da de til sidst kommer ind står jeg igen ude i køkkenet, men med ryggen til dem. Jeg er så bevæget på dette tidspunkt at jeg står og stordrikker vand og skal virkelig tage mig sammen til at vende mig om og se på dem :cheerleader3: og da jeg gør det, er det med meget store tårer i øjnene..

Mn fars kæreste giver mig en lille plastikæske med et strømpebånd, jeg forstår ikke helt hvad hun siger om det og stiller det bare fra mig. Jeg havde et i forvejen i min taske o skulle slet ikke have et på.

Strømpebåndet

post-32555-1241295451.jpg

Men men..

Det viser sig senere at det ikke var et helt almindelig strømpebånd, så min veninde havde været hjemme efter kirken og hente det.

Min fars kæreste ville gerne give mig noget kun fra hende og havde derfor fået syet en lille blå safir ind i strømpebåndet.

post-32555-1241295543.jpg

Meget sød tanke syntes jeg så nu må jeg finde ud af hvad jeg skal stille op med stenen.

Edited by Janniedavid
0

Annonce ♥

Nu begynder tiden virkelig at gå hurtigt. Vi får givet min far hans brystbuket og valgt slips til ham, - han havde hele 3 med for han havde ikke vidst hvilket der var bedst :)

Klokken er nu lidt over to og selv om kirken ikke ligger langt væk begynder jeg virkelig at stresse..

Nu skal der klædes om, insisterer jeg!

- Og til dette får en rigtig prinsesse hjælp :cheerleader3:

post-32555-1241295907.jpg

post-32555-1241295915.jpg

Edited by Janniedavid
0

Da sløret blev dyet aftenen før, havde vi som sagt været meget i tvivl om længden og havde derfor med vilje klippet det for langt, dette skulle der nu gøres noget ved. Jeg var grøn i hovedet på dette tidspunkt, klokken var kvart over to!!

Slørlængden vurderes

post-32555-1241296142.jpg

Min veninde mente at det var bedst hvis det var så langt at det skjulte lynlåsen og hun bestemte heltog aldeles.

Prøv lige at se mit ansigtsudtryk på næste billede, tror sgu at jeg er døden nær :cheerleader3: må nu også sige at det var yderst skræmmende at stå der ikke mange minutter før brylluppet, imens der står en med en saks i hånden og er klar til at klippe ens slør :)

post-32555-1241296342.jpg

Det blev dog klippet rigtigt fint, det blev klaret med et klip, men nu var det også min nye fine skræddersaks der var i brug.

0

Han havde det helt store smil på og havde virkelig følt sig som en verdensmand :cheerleader3:

post-32555-1241296631.jpg

Forlover Martin havde, som han havde sagt da David spurgte ham om han ville være forlover, fået fat i blueprints af kirken og planlagt en flugtrute hvis der var brug for det.

post-32555-1241296699.jpg

Edited by Janniedavid
0

Annonce ♥

Blueprint'et var skam virkelig nok og ligger nu herhjemme til evigt minde :cheerleader3:

post-32555-1241296892.jpg

Da klokken var blevet kvart over to, var alle gået ind i kirken og nu skulle der ventes, denne tid syntes David var meget ubehagelig..

post-32555-1241297254.jpg

Edited by Janniedavid
0

Nu er det nu, klokken er 14.22 og jeg er mere end klar til at tage afsted, tænk hvis vi kommer for sent!!

post-32555-1241297561.jpg

Det tager sin tid at komme ind i bilen og jeg har virkelig stress, men alle bliver ved med at sige, at de ikke starter uden mig :)

- Ved dog ikke rigtig om jeg tror på det, på dette tidspunkt..

Vi ankommer til kirken 14.28 og da skal min far først finde en parkeringsplads, - og så er tøserne endda bag os!! Jeg kan slet ikke tage det og er opppe i det røde felt :kiss:

Vi bliver taget vel imod af kirketjeneren som siger at vi bare skal tage det roligt, men jeg tror vist heller ikke på ham..

I våbenhuset er alle omkring mig og vil pille ved kjolen, sørge for at den ligger pænt osv. mens jeg vist mest af alt fortæller dem at nu skal de saftsuseme komme indefor :)

Billedet her taler vist for sigt selv, - et lettere kvalmende smil :)

post-32555-1241297954.jpg

Tøserne går ind og nu er det kun min far og jeg...

Og her slutter aftenens fortælling, lover at fortsætte på st tidspunkt..

:cheerleader3:

0

Beretning fra Jannie!!! :):):)

- Og så endda en fantastisk en af slagsen.... Har lige siddet og slugt det hele råt. "Hvornår opdaterer hun" vente, vente, vente :cheerleader3:

En dejlig historie indtil videre, og skønt at du starter helt fra starten og har masser af fine billeder af hele forløbet. :cheerleader3:

Glæder mig allerede til næste kapitel :kiss::griner:-:)

0

Aiiiiiiii hvor har jeg bare helt ondt i maven.. argh er næsten mere nervøs end dig på det tidspunkt.. er lige før jeg bliver helt nervøs for det, når det bliver min tur.. Har aldrig besvimet, men er overbevist om, at jeg dejser om i våbenhuset.. Puha..

Glæder mig viiiiiiiiiiiiiiiildt til at læse mere! :cheerleader3:

0