MarieMus

Marie & Morten <3 Vores bryllup 2. maj 2009

395 posts in this topic

:cheerleader3: Vores bryllup :cheerleader3:

Her starter beretningen om vores helt igennem fantastisk vidunderlige bryllup.

Dagen blev alt hvad vi havde drømt om og vi gentager gerne succesen. :thumbsupsmileyanim: Selvfølgelig med hinanden!

Index:

Making the dress

Edited by MarieMus
0

Annonce ♥

Sådan kan det gå, når man skaffer en fyrs mobilnummer til en veninde…

Vi har kendt hinanden i mange år, dog på afstand, for Morten var min veninde Mette's "irriterende storebror."

Mette, Morten og jeg har svømmet konkurrence sammen i mange år, men der skulle en introtur i gymnasiet til at åbne mine øjne.

Jeg startede på som sproglig student på Rungsted Gymnasium 7. august 2002. Noget skræmt over alle de nye

mennesker, men kunne da genkende et par stykker fra svømning og fra folkeskolen.

En uge efter, altså den 14. august, tog min klasse 1.B på introtur sammen med 1.X og 1.V. Jeg lagde godt mærke til at en del af drengene fra svømning gik i 1.X, men lagde ikke mere i det. De næste tre dage roede vi rundt i Sverige i kanoer og spiste omkring bålet om aftenen.

Den ene aften lagde jeg godt mærke til at Sofie-Amalie gik en aften tur med en af svømmedrengene, men tænkte ikke videre over det, for hun havde allerede en kæreste.

Da vi kom hjem fra introturen fik jeg en sms fra Sofie-Amalie hvor hun spurgte om jeg kendte ham svømmeren, og det gjorde jeg jo, det var Mette's storebror, Morten. Sofie-Amalie bad mig skaffe hende hans nummer, for hun følte at han muligvis lagde mere i deres aften tur end hun gjorde. Så jeg skrev til Mette, som gav mig Mortens nummer.

Når nu jeg alligevel havde hans nummer kun jeg da lige skrive lidt med ham, og var også nysgerrig omkring hvad der egentlig var sket på den aften tur.

Jeg blev mere og mere glad for Morten og vi snakkede tit sammen over MSN og især over sms.

Mortens telefonregning steg meget voldsomt og hans mor undrede sig… Men sådan var det jo nok at komme i gymnasiet.

Trods min store interesse mente Morten ikke at vi skulle være kærester, da han bedre kunne lide Sofie-Amalie, men hun havde altså en kæreste…

Jeg gav ikke op og gjorde alt hvad jeg kunne for at Morten skulle finde mig interessant. Endelig en dag skrev Morten, i en af vores utallige samtaler over MSN, at han havde ændret mening og at han nu havde kæreste-følelser for mig…

Så det tog mig omkring 3 måneder at overbevise ham om at vi skulle være kærester, og så var vi jo ikke helt kærester endnu.

Den 2. november 2002 var jeg til gammel-klasse-fest, med dem fra folkeskolen, men da det blev kedeligt sendte jeg Morten en sms. Spurgte ham om vi ikke skulle mødes. Morten var til familie fødselsdag, men det fik han hurtigt afsluttet og vi mødtes.

Vi sad på en bænk i Slotsbakken og snakkede et par timer. Vi snakkede om alt muligt, men især svømning og skolen og det stævne Morten skulle til dagen efter.

Da vi skulle hjem krammede og kyssede Morten mig farvel og jeg var solgt - så 2.november 2002 kort før kl. 12.00 blev vi kærester. :thumbsupsmileyanim:

Efter det første kys, cyklede Morten hjem gennem Hørsholm, med et kæmpe smil på læben og det smil havde han også på hele den næste dag til stævne.

Den første tid var vi ret generte, vi var jo kun 16 og 17 år. Men da genertheden var overvundet havde vi den bedste tid sammen. Nyforelskede, unge og tossede. Rygtet spredtes hurtigt i svømmeforeningen, men det var vi selv skyld i, for hver mandag og onsdag skulle jeg træne efter Morten, men det blev ofte kun til læbe træning for mit vedkomne.

Mine forældres første møde med Morten var noget pinligt.

De havde været ude og handle og jeg skulle lave mad, så Morten og jeg stod i køkkenet sammen. Martin, havde en kammerat på besøg, og de havde flere gange lige stukket hovedet ind i køkkenet, fnist og løbet igen.

Da mine forældre træder ind af døren stormer Martin ned ad trappen og råber: De står og kysser ude i køkkenet. Og så var det lige som sket. Så mine forældre mødte Morten første gang - i deres køkken.

Allerede efter 3 måneder som kærester skulle vores forhold stå sin første prøve. Morten skulle på 14 dages træningslejer i Sydafrika. Vi savnede hinanden helt vildt og havde meget meget store telefonregninger i de 14 dage. Jeg var ikke i tvivl om at det måtte være sundt at savne hinanden, men efter en uge var det ikke spor sjovt længere, og da jeg endelig fik en sms fra Morten om at nu var de landet i Danmark kunne resten af skoledagen kun gå for langsomt. Aldrig har jeg cyklet så hurtigt hjem og aldrig har jeg været så glad for at se Morten.

Som nyforelskede unge skulle hver måneds dag fejres og da vi nåede til vores ½ årsdag, 2. maj 2003 skulle der ske noget specielt. Vi havde købt gaver til hinanden og hyggede os efter skole. Jeg havde købt to par satin boxershorts til Morten og han havde købt tre led til mit Firenze armbånd. Dog har leddene altid siddet på mit ur, da jeg gerne ville have dem på hele tiden.

Min mor kom hjem med dejlig frokost og kager til os. Hun synes det var så sødt at vi gik op i vores ½ års dag og da vi spiste aftensmad skålede min far for os.

Tiden gik og gymnasiet, svømning og arbejde tog meget af vores tid, men vi sås så tit som muligt og var sammen og sov sammen næsten hver weekend.

post-27709-1241422473.jpg

post-27709-1241422480.jpg

Edited by MarieMus
0

Annonce ♥

Så kom sommerferien og vi skulle undvære hinanden i 2 x 2 uger. Heldigvis nåede vi at have en uge sammen mellem de to ferier men det var rigtig hårdt. Jeg var på ferie med mine forældre i Frankrig i 14 dage, men der gik ikke mange dage før jeg sendte Morten en sms som lød:

Hej Skat. Måske er det for "voksent" at spørge om, men vil du være min forlovede? Elsker dig.

Jeg troede ikke at han ville sige ja, men han svarede: Der er ikke noget jeg hellere vil.

Da jeg kom hjem havde han købt to ringe til mig. Da det hele stadig var så nyt, holdt vi forlovelsen mellem os.

post-27709-1241422796.jpg

Det var rigtig stort da vi 2. november 2003 kunne fejre vores første års dag. Vi havde bare planlagt en stille og rolig dag, da pengene var få. Vi havde været tidligt oppe og på arbejde, så vi faldt i søvn om eftermiddagen. Da vi vågnede var klokken omkring 17.00 og vi tumlede ned for at se hvad vi skulle have til aftensmad, men det var en hemmelighed...

Martin opførte sig meget underlig… Han sagde at hvis der kom nogen og ringede på så skulle vi åbne. Det var lige omkring Halloween så det tænkte vi ikke mere over, indtil det ringede på. Vi gloede godt nok noget da vi åbnede og så Mortens forældre og hans lillesøster stå udenfor og sige tillykke. Min mor havde inviteret dem til at fejre os. En rigtig dejlig tanke og vi havde en rigtig hyggelig aften.

I sommerferien mellem 2. og 3. g tog vi på vores første ferie alene. Dog var det kun 4 dage til Lalandia, men det var stort for os og vi hyggede os rigtig meget.

post-27709-1241422914.jpg post-27709-1241422927.jpg

Edited by MarieMus
0

De 3 år i gymnasiet gik og 23. juni 2005 blev vi studenter.

For at fejre at vi havde fået vores huer tog vi 1 uge til Kreta. Det var simpelthen så skønt.

post-27709-1241423396.jpg post-27709-1241423402.jpg

Vores yndlings restaurant Gringo's i Helsingør er blevet besøgt ofte, både ved særlige lejligheder, men også bare for hyggens skyld og en af de gange skrev Morten dette helt fantastisk brev til mig:

Hej Marie-Mus.

Først vil jeg gerne sige tak for en dejlig og hyggelig middag.

Selvom vi ikke har noget at fejre i aften så ville jeg gerne have givet dig en lille gave, men da jeg ikke rigtig kunne finde på en ting at give dig blev det til dette lille brev.

Jeg ville bare fortælle dig at jeg elsker dig overalt i verden. Du er alt for mig og jeg mener ALT! Jeg kan slet ikke undvære dig og derfor glæder jeg mig til den dag vi får vores eget hjem. Jeg håber ikke at der går så længe endnu.

Jeg vil gerne sige tak for al din støtte og kærlighed gennem de sidste snart 3½ år. Jeg håber at det vil fortsætte resten af vores liv. Jeg er sikker på at du er den jeg vil leve med for altid. Jeg ved ikke hvor meget mere der er at sige andet end:

JEG ELSKER DIG PRINSESSE!

FOR EVIGT!

DET ER M&M 4-EVER!

1000 kys og kram fra din Morten for altid

Efter gymnasiet startede jeg på HGS og Morten blev vikar i Skovstjernen (børnehave og vuggestue). Efter HGS blev jeg piccoline hos UNICEF Danmark og Morten søgte ind på fysioterapeutskolen. Dog kom han ikke ind i første omgang, men blev derimod fastansat i Børnehuset Skovstjernen og fik standby plads på fysioterapeutskolen.

Med vores faste indtægter begyndte vi at kigge på lejlighed og 19. august 2006 flyttede vi sammen i vores lille dejlige lejlighed i Humlebæk.

post-27709-1241423587.jpg

1. september 2006 startede jeg som kontorelev hos Gyldendal og julen 2006 var vores første jul sammen. Det var også mellem jul og nytår at vi blev enige om at forlove os, men vi ventede til vores 5 års dag.

I februar 2007 kom Morten meget uventet ind på fysioterapeutskolen i Næstved og 2.november 2007 blev vi forlovet (igen…)

Edited by MarieMus
0

Forlovelse

Jeg havde taget en fridag for at gøre klar til aftenen.

Morten tog i skole, tidligt, og jeg sov lidt videre. Da jeg vågnede kl. 7.00 kunne jeg allerede mærke et par sommerfugle i maven…

Efter en grundig oprydning og rengøring kunne jeg komme i gang med de hyggelige ting jeg havde glædet mig til.

Jeg startede med at pynte lysestager. Vores fine herstal stager blev udsat for en bryllupsprøve, med lilla roser og lilla satinbånd. Jeg synes selv de blev rigtig fine. Bordet blev også dækket i bryllupsstil.

Er helt sikker på at sølv skal være vores gennemgående farve, muligvis med et strejf af lilla.

post-27709-1241423875.jpg

Jeg vimsede rundt herhjemme hele dagen og hyggede mig med at gøre mig rigtig fin og lækker i dagens anledning. Min kjole, som Morten havde bestemt at jeg skulle have på, hang på døren og blev glattet ud. Han er helt tosset med at se mig i kjole eller nederdel, jeg går bare ikke så tit i det…

post-27709-1241423882.jpg

Morten kom hjem ved 15 tiden og tog sig lige en powernap så han var rigtig frisk. Da jeg gik i gang med maden gik han i bad og det passede med at vi var færdige samtidig.

Jeg havde lavet en fotomontage med billeder af os og love is… Den blev han rigtig glad for og jeg fornemmede lidt blanke øjne, og det var en super start på aftenen.

Vi gik til bords ved 18 tiden til den menu som Morten havde bestemt: Roastbeef med pommes rösti, ærter og whiskeysauce.

Efter middagen sad vi lidt og hyggede, så hinanden dybt i øjnene, og tog dette billede.

post-27709-1241424170.jpg

Super billede som afspejler vores aften.

Aldrig har jeg smilet så meget.

Vi spiste dessert, chokoladetrøffel, og blev enige om at sætte os over i det bløde (læs. sofaen)

Morten rejste sig og slukkede radioen og tog æsken med vores ringe… Men han satte den "bare" på sofabordet og satte sig i sofa en ved siden af mig.

Vupti var han på knæ i sofaen… lidt rystende fik vi sat ringene på hinandens fingre, vi så hinanden dybt i øjnene og der var slet ikke brug for ord…

Så jeg kan prale af at min kæreste var nede på begge knæ…

Jeg fik foreviget os og vores ringe og så stod den på ishockey i tv, og heldigvis vandt Cobras.

post-27709-1241424208.jpg

post-27709-1241424200.jpg

Elsker det billede!

Da vi endelig havde fået vores ringe på slappede vi af og hyggede i sofaen resten af aftenen.

Og ja så gik vi i seng men sov først sent… ;)

Edited by MarieMus
0

Annonce ♥

Offentliggørelse af forlovelse

Vores forældre og søskende var inviteret til frokost hos os kl. 12.00. De havde bare fået af vide at de skulle til frokost. Min mor havde spurgt meget og havde fundet ud af at det var i anledning af vores 5 års dag, men svigerfamilien vidst ingenting… troede vi.

De kom alle sammen før tid, for de ville ikke gå glip af noget… vi havde fortalt dem at vi ville fortælle dem om en hemmelighed. Det første Martin sagde da han kom ind af døren var: Skal i giftes eller er du gravid?

Vi fik dem placeret i sofaen med lidt mexicanske snacks og drikkevarer og "vi skulle lige hente det sidste i køkkenet" aka. tage vores ringe på. Jeg vidste at min mor straks ville opdage ringene, derfor havde vi valgt at gemme dem, så vi selv kunne afsløre vores lille hemmelighed.

Morten gik ind med hånden i lommen og satte sig i sofaen, så jeg kunne godt se at jeg hang på at fortælle hemmeligheden. Meget nervøs beroligede jeg dem med at vi ikke skulle være forældre, endnu. Men at vi havde fået ringe på og viste dem så min ring. Stort smil fra alle og svigermor udbrød: Så fik jeg ret.

Vi havde ikke regnet med at hun overhovedet havde tænkt over grunden til at vi skulle ses, men det havde hun og hun havde også spurgt Mette om hun vidste noget.

Mine forældre havde snakket meget om hvad der skulle ske, min mor havde forskellige ideer, Martin troede han skulle være onkel... Min far var overbevist om at vi havde været på rådhuset om fredagen, og det sad så dybt i ham at han først opfattede det som at vi var blevet gift og ikke forlovet…

Efter vi havde fået alle deres tanker af vide skålede vi og fik en masse tillykker. Endelig var vores hemmelighed sluppet løs. Det havde jeg ventet længe på så jeg sad bare og lyttede og nød at alle nu kunne få det af vide og jeg var virkelig lykkelig over deres reaktion.

Fik også sagt at vi havde bestemt os for en dato, men de havde travlt med at fortælle om deres forskellige forestillinger…

Vi sad en halv time og hyggede, hvorefter vi kørte til Gringo's i Helsingør for at spise frokost. Ingen af dem spurgte hvorfor der ikke var dækket op til frokost.

Vi spiste en skøn taco buffet og humøret var højt. Vores forældre har altid klinget super godt og snakken gik på alt mellem himmel og jord. De fik også af vide at de skulle huske at reservere 2/5-2009 til bryllup.

De undrede sig ikke spor over at vi allerede havde bestemt os, for det er typisk mig at planlægge alt.

Min ring gik på omgang og fik megen ros.

Efter 2 timers frokost var alle mætte og vi tog hjem til os igen. Jeg havde et mexicansk tema for dagen, så vi sluttede af med margeritas. Svigermor fortalte, at hvis det nu var bryllup de skulle have været til så ville hun have købt en gave, men det glemte hun, men vi fik alligevel lov til at vælge hvad vi gerne ville have. (Vi fik en Piet Hein stage)

Ved 18 tiden tog de alle så småt hjem af og vi smed os på sofaen for at fordøje alle indtrykkene og boblede af lykke.

Edited by MarieMus
0

Vores invitation

post-27709-1241425287.jpg

Teksten:

I eventyret får Prinsen altid Prinsessen og det halve kongerige.

Det halve kongerige må vi nok undvære…

men det skal ikke forhindre os i at få hinanden!

Derfor vil det glæde os at se

Marie & Morten

til vores vielse

lørdag den 2. maj 2009 kl. 14.30

på Rungsted Gymnasium

Efter vielsen, mens vi får taget billeder, vil der være lidt forfriskninger og fri leg.

Efterfølgende byder vi på lækker buffet efterfulgt af dans og fest.

Vi ønsker en afslappet, hyggelig og utraditionel fest i godt selskab med venner og familie,

så vi håber at I vil komme og fejre vores store dag med os.

De kærligste hilsner

Marie & Morten

S.U. senest 1. marts 2009 - tlf. xxxxxxxx / xxxxxxxx

Skrub-af-poser

post-27709-1241425356.jpg post-27709-1241425380.jpg

post-27709-1241425340.jpg post-27709-1241425368.jpg

Indhold:

Kærlighedste

Chokolade

Love heart roll

Tyggegummi

Haribo pose

Slikkepind

Blomsterfrø

Plaster

Lille hilsen med tak for i aften og husk at se billeder på vores hjemmeside

Edited by MarieMus
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Onsdag og torsdag før brylluppet

Min mor og jeg havde fri onsdag, torsdag og fredag før brylluppet.

Morten kunne af gode grunde ikke tage fri fra sin praktik. Min mor og jeg bagte kager til den helt store guldmedalje både onsdag og torsdag.

post-27709-1241427425.jpg

post-27709-1241427391.jpg post-27709-1241427397.jpg

Da jeg kom hjem onsdag kiggede jeg i vores lokale avis og så at mine forældre havde sørget for at i kom i avisen. :thumbsupsmileyanim:

post-27709-1242410515.jpg

Edited by MarieMus
0

Annonce ♥

Tordag var vi en tur i Kbh for at købe roser til bordpynten og vi bagte de sidste kager.

Jeg har ikke særlig mange billeder af disse to dage, da vi var travlt optagede af at bage.

post-27709-1241460241.jpg

post-27709-1241460263.jpg

Edited by MarieMus
0

Hold da op, hvor er du hurtig Marie - Dejlig :-)

Kom endeligt med mere, det er bare super godt skrevet indtil videre ;-) glæder mig til at høre mere

0