bobo...

kan man tillade sig det?? ja man ku...

43 indlæg i dette emne

jeg står i en lidt mærkelig situation, jeg ved jeg skal have syet min kjole af en skrædder / designer, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at komme ud og prøve nogle forskellige så jeg vidste lidt om hvordan jeg evt. vil kome til at se ud..

men kan man godt tillade sig at tage ud og prøve brudekjoler når man allerede ved at man ikke skal købe en det sted??

vil bare gerne have så meget som muligt inspiration med til når jeg skal mødes med hende første gang og have taget mål, samt tegnet kladde til hvordan kjolen skal se ud..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg står i en lidt mærkelig situation, jeg ved jeg skal have syet min kjole af en skrædder / designer, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at komme ud og prøve nogle forskellige så jeg vidste lidt om hvordan jeg evt. vil kome til at se ud..

men kan man godt tillade sig at tage ud og prøve brudekjoler når man allerede ved at man ikke skal købe en det sted??

vil bare gerne have så meget som muligt inspiration med til når jeg skal mødes med hende første gang og have taget mål, samt tegnet kladde til hvordan kjolen skal se ud..

Selvfølgelig kan du det :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde det også lidt dårlig med at prøve kjoler da jeg vidste at jeg skulle havde den syet, men gjorde det alligevel og det var så fed en oplevelse.

De færreste køber kjole ved første prøvning, så butikkerne er vant til prøvninger uden køb.

Rigtig god tur :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej med dig som selv skal havde den syet, syndtes du at det er rigtig at bruge forrenings

tid og bruge deres kjoler bare for sjov,vil i som skal havde dem syet ud hos en skrædder

vil i selv arbejde ganske gratis og i bruge deres tid, som kan bruges på en kunde som er en

reel kunde.så må skrædder selv havde sine kjoler som i kan prøve jeg mener at det er uforskammet

af jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej med dig som selv skal havde den syet, syndtes du at det er rigtig at bruge forrenings

tid og bruge deres kjoler bare for sjov,vil i som skal havde dem syet ud hos en skrædder

vil i selv arbejde ganske gratis og i bruge deres tid, som kan bruges på en kunde som er en

reel kunde.så må skrædder selv havde sine kjoler som i kan prøve jeg mener at det er uforskammet

af jer.

Min personlige holdning er at selvfølgelig kan man det, for man ved reelt set ikke om man falder pladask for en af forretningens kjoler alligevel og ender med at købe en der i sidste ende, og det er vel det samme som dem der bestiller tid hos flere forskellige brudeforretninger, man kan jo i sidste ende kun købe kjole 1 af stederne. Det er da også spild af de andre forretningers tid. Og når man skal ud og købe almindeligt tøj, så har jeg da også brugt lang tid på at prøve tøj i en butik og ikke ende med at købe noget.... Det er vilkårene og sådan er det vel for alle?

Og selvom man ikke synes det, så kan man godt skrive det på en lidt pænere måde :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan.

mange har jo også en forestilling om hvordan ens kjole skal se ud og når man så prøver det snit så finder man udaf at det bare slet ikke holder til en. så jeg synes egentlig det er en god ide at du gør det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også meningen at jeg skulle havde syet min kjole og snakkede med en skrædder som anbefalede mig at tage ud og prøve en masse kjoler først for at se hvilken stil jeg gik efter så jo selvfølgelig kan du gå ud og prøve kjoler uden du behøves købe.

Rigtig god fornøjelse..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det synes jeg sagtens du kan tillade dig. Du har lige så meget ret til at gå ud og se, hvad der er fremme og hvad der er dig.

Det kan jo så diskuteres fra nu og til evig tid om, hvorvidt det er spild af forretningens og personalets tid, men for mig at se er det ikke anderledes, end at du tog ud og prøvede noget og fandt ud af, at de ikke havde noget, som var dig - eller at du derefter fik ideen om, at du skulle have den syet af en skrædder.

Om du køber eller ej - så har forretningen jo under alle omstændigheder mulighed for at få spredt lidt gratis reklame!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå at du gerne vil prøve nogle kjoler, da man ikke kan vide hvad der klæder en før man har prøvet flere. Men jeg ville nok have svært ved at gå ind i en forretning og bruge en ekspedients tid i 1½-2 timer og så på forhånd vide at du ikke vil købe nogle af dem. Det er rigtigt at det ikke er alle der køber en kjole alligevel efter første prøvning og at det er en stor oplevelse som jeg ikke selv ville gå glip af. Men du skal gøre op med dig selv om du kan få dig til det. Hvorfor vil du have den skræddersyet? Er det prisen? Det at den er unik? eller? Bare nysgerrig.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er en speciel grund til at jeg skal have den skræddersyet, grunden er at jeg skal igennem en operation det blev først vedtaget for 4uger siden men det ændre mit liv meget, da jeg skal have fjernet hele tyktarmen pga. sygdom og sætter også lidt en begrænsning for hvad jeg kan med en kjole eller corsage.

jeg ville ønske at jeg bare kunne få en "normal" brudskjole, men på den anden måde her kan der snydes lidt så man ikke kan se den pose der skal udgøre det for tyktarm i et stykke tid. og som reelt er grunden til mit problem, for overdelen kan ikke sidde helt så stramt som en corsage, (tror jeg) men en hel kjole vil give mig problemer om aftenen, så det er en stor udfordring..

tror ikke jeg kommer ud og prøver andre kjoler men vil gerne ud og se andre.. skal indlægges i morgen tidlig kl 8 og operers torsdag, så det må blive ved drømmen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
der er en speciel grund til at jeg skal have den skræddersyet, grunden er at jeg skal igennem en operation det blev først vedtaget for 4uger siden men det ændre mit liv meget, da jeg skal have fjernet hele tyktarmen pga. sygdom og sætter også lidt en begrænsning for hvad jeg kan med en kjole eller corsage.

jeg ville ønske at jeg bare kunne få en "normal" brudskjole, men på den anden måde her kan der snydes lidt så man ikke kan se den pose der skal udgøre det for tyktarm i et stykke tid. og som reelt er grunden til mit problem, for overdelen kan ikke sidde helt så stramt som en corsage, (tror jeg) men en hel kjole vil give mig problemer om aftenen, så det er en stor udfordring..

tror ikke jeg kommer ud og prøver andre kjoler men vil gerne ud og se andre.. skal indlægges i morgen tidlig kl 8 og operers torsdag, så det må blive ved drømmen..

Synes det lyder som en god løsning, at du får den skræddersyet, så du også kan få en fin drøm af en kjole på og jeg er sikker på, at en dygtig skrædder sagtens kan sy din kjole, så din sygdom kan blive gemt - i hvert fald bare denne ene dag.

Rigtigt meget held og lykke med operationen på torsdag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej med dig som selv skal havde den syet, syndtes du at det er rigtig at bruge forrenings

tid og bruge deres kjoler bare for sjov,vil i som skal havde dem syet ud hos en skrædder

vil i selv arbejde ganske gratis og i bruge deres tid, som kan bruges på en kunde som er en

reel kunde.så må skrædder selv havde sine kjoler som i kan prøve jeg mener at det er uforskammet

af jer.

Min personlige holdning er at selvfølgelig kan man det, for man ved reelt set ikke om man falder pladask for en af forretningens kjoler alligevel og ender med at købe en der i sidste ende, og det er vel det samme som dem der bestiller tid hos flere forskellige brudeforretninger, man kan jo i sidste ende kun købe kjole 1 af stederne. Det er da også spild af de andre forretningers tid. Og når man skal ud og købe almindeligt tøj, så har jeg da også brugt lang tid på at prøve tøj i en butik og ikke ende med at købe noget.... Det er vilkårene og sådan er det vel for alle?

Og selvom man ikke synes det, så kan man godt skrive det på en lidt pænere måde :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Er fuldstændig enig! Det er IKKE uforskammet, da vilkårene i salgsbranchen er sådan - gudskelov! Ingen købetvang... Det kunne f.eks også være man endte med at købe sko, slør og andet tilbehør.

Jeg håber virkelig, du kommer afsted og i det mindste får set nogle kjoler! Det kunne jeg virkelig unde dig! Held og lykke med operationen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
der er en speciel grund til at jeg skal have den skræddersyet, grunden er at jeg skal igennem en operation det blev først vedtaget for 4uger siden men det ændre mit liv meget, da jeg skal have fjernet hele tyktarmen pga. sygdom og sætter også lidt en begrænsning for hvad jeg kan med en kjole eller corsage.

jeg ville ønske at jeg bare kunne få en "normal" brudskjole, men på den anden måde her kan der snydes lidt så man ikke kan se den pose der skal udgøre det for tyktarm i et stykke tid. og som reelt er grunden til mit problem, for overdelen kan ikke sidde helt så stramt som en corsage, (tror jeg) men en hel kjole vil give mig problemer om aftenen, så det er en stor udfordring..

tror ikke jeg kommer ud og prøver andre kjoler men vil gerne ud og se andre.. skal indlægges i morgen tidlig kl 8 og operers torsdag, så det må blive ved drømmen..

Ja så kan jeg godt forstå du gerne vil have en skræddersyet kjole. Men hvis jeg var sig ville jeg ringe til et par forhandlere eller besøge dem og forklare dem situationen. Det kan være de kan være hjælpsomme. Enhver brudekjole skal syes til. Min mor har en meget skæv ryg og har derfor også meget svært ved at få tøj. Hun har købt og fået syet sin kjole (som hun skal have på til vores bryllup) til i en kjoleforretning i Tønder. Hun har fået en drømmekjole som hun aldrig troede var muligt. De var yderst hjælpsomme og imødekommende. Måske du kan være heldig at finde et lignende sted. Ja, nu ved jeg ikke hvor lang tid der er til jeres bryllup. Håber du får en godt overstået operation, finder en drøm af en kjole og får et fantastisk bryllup.

:hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ta' du bare ud og prøv en masse kjoler, så du kan finde ud, af hvad du godt kunne tænke dig...

Men pas på! Jo flere du prøver og ser, jo mere kræsen bliver du;-)

Held og lykke med oprationen.

Karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm.. vel oven på operationen.. det var dejligt.. tankerne flyver stadigvæk rundt i hovedet på mig ang den brudekjole.. så er det jeg finder et blad på hospitalet der hedder bryllup, kigger lige i det og falder over en kjole i en annonce fra scott i rold.. det har jeg så overvejet i et par dage nu for den var meget flot, og i eftermiddag tog jeg mig sammen ringede til dem og spurgte om jeg måtte komme ned og prøve kjoler hos dem, også selvom jeg nu har den stomi..

og weeee det var intet problem, så jeg skal ned og prøve kjoler den 29maj. her indtil videre kun udset mig en jeg vil prøve, men hvis det går godt kunne det jo være at det måske blev den istedet for den der ska skrædder syes...

er bare super spændt så jeg ville lige fortælle det.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

var lige inde og kigge på deres hjemme side igen, og fandt endnu en kjole jeg måske gerne vil prøve..

den er fra la sposa.

det eneste der bekymre mig er at begge kjoler sidder så tæt til kroppen og det vil måske kunne give mig et problem indtil flere gang i løbet af dagen.. men sætter da lige et billede ind..

post-35508-1242760666.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke smukke kjoler du har fundet der. Lige min smag. Men hvis det alligevel ikke bliver en af dem, så må du ud og prøve andre steder. For selvfølgelig kan du tillade dig det. Ellers ville det blive dyrt i dagens Danmark at shoppe brude kjole hvis man partou skulle vælge en i den forretning man nu prøvede i. Kig rundt, nyd det og lad være med at være sikker på en model! Jeg valgte selv en af dem, jeg fra starten havde frasagt mig helt, men som ekspedienten blev ved med at insisterer på, at jeg alligevel skulle prøve! Så god jagt og god dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer