Fru Vestergaard

"Gammel" brud....

21 indlæg i dette emne

Hej til alle jer i dette fantastiske forum.

Jeg er relativ ny her - dvs. jeg oprettede en profil for et stykke tid siden, men det er faktisk kun 14 dage siden at manden i mit liv friede til mig. Og selv om jeg havde nægtet det indtil da - så må jeg nu erkende, at jeg er gået i totalt bryllups-mode!

Nu har jeg så to spørgsmål til jer, som vedrører min kjole, eller rettere sagt sløret. Sagen er den, at jeg har købt en meget meget smuk kjole brugt og til den hører et langt smukt slørl. Jeg synes naturligvis, at det hele passer sammen - men er det "for meget" når man lige er fyldt 40, har en datter fra et tidligere forhold... kan man så stadig "tillade" sig at troppe op iført uskyldighedens tegn i form af et slør?

Eller skal jeg hellere saste på en smuk frisure og lade fokus være på den?

Hvad mener I?

Tak for jeres altid uforbeholdne mening.

En anden ting - kan man vaske et slør? Ja ja... ikke i maskinen naturligvis, men i hånden med lidt uld-vaskemiddel fxx? Ville I turde prøve det?

Det kan naturligvis altid ryge med når kjolen alligevel skal renses, men der er perler og andet på sløret, som jeg ikke tror kan holde til en rensning..... dilemma dilemma.....

Hav en dejlig dag!

Hilsner

EN ny BK-bridezilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal gøre som du føler er smukkest... Altså skulle man gå efter regler om uskyldighed og renhed, ville de færreste kunne tillade sig slør eller hvid kjole. Jeg har 3 piger og skal i det store skrud og overvejer bestemt også slør.

OG SÅ TILLYKKE MED DET :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Generelt, så synes jeg, at man skal gøre det, man selv synes er det rigtige.

Når du stiller spørgsmålet, så er det vel fordi du er en lille smule i tvivl, om du synes, at det er rigtigt for dig.

Lyt til din mavefornemmelse - handler tvivlen om, hvad nogle gæster vil tænke/sige eller ??

Hvis du har en søster eller veninde, så hop i kjolen og sløret og bed om deres råd. Måske handler det ikke om, hvorvidt du skal bære slør, men om du skal bære netop det slør.

Held og lykke med det

/goodbyehansen

(der hverken bar hvid brudekjole eller slør til 2. bryllup i 40 års alderen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Naturligvis kan du bære slør. Nu du nævner at du har børn, hvor mange par findes der ikke som får børn INDEN de bliver gift? Så hvis man skulle holde sig til det var markedet for slør i Danmark vel næsten væk :thumbsupsmileyanim: Tror altså også det er de færreste som er "uskyldige" på deres bryllupsdag. Mht. alderen gør det da ingen forskel overhovedet. Rigtig mange piger bliver gift efter 40 i dag. Enten pga. karriere, singleliv, eller tidligere forhold og jeg tror da ikke der er ret mange af dem som har problemer med at bære slør. For mig består dilemmaet nok mest i om DU selv synes du egner dig til slør. Hvis DU har lyst til sløret så tag det på, hvis DU ikke har lyst til sløret lader du være. Det er trods alt vigtigst at DU får det som DU gerne vil.

Mht at vaske sløret ville jeg nok putte det i et pudebetræk og i vaskemaskine på 30 grader uldprogram og høj vandstand og så lade det liggetørre. Hvis du vasker det i hånden er det meget svært at regulere temperaturen på vandet samtidig med at perlerne er svære at finde hvis der ryger nogen af. Du kan heller ikke være helt sikker på at det bliver 100% rent. Husk ingen skyllemiddel men et meget mildt vaskepulver.

Held og lykke med bryllupsplanlægningen, jeg glæder mig til at høre hvad du når frem til med sløret.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med miss lena..

Jeg bliver 39 3 uger efter vores bryllup til næste år. Jeg har 3 børn og har været gift 2 gange på rådhuset. Men som min kæreste siger er det første gang han skal giftes og han ønsker hele pakken og vores præst siger også at det er jo første gang Jeg skal giftes i kirke. Så jeg skal have kjole og slør på, jeg skal dog have det minste slør på da jeg ikke seklv er til slør til mig.

Idag er der ikke nogen regler..

Tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim:

Kh

Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JA, selvfølgelig kan du det, som de andre siger så bestemmer man helt selv hvad man vil eller ikke vil. Jeg regner også med at skulle have slør på, og jeg er 38 og har en 3 årig søn :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde egentlig ikke regnet med at skulle have slør på, men da jeg prøvede min kjole med et måtte jeg bare erkende at det passede såå godt sammen, så jeg hopper op og falder ned på hvad er rigtigt og forkert - ligesom vi har fravalgt forskellige traditioner/Emma Gad regler, og gør det som vi vil.

Må vi ikke se dig i din flotte kjole og slør ?? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Du kan gøre nøjagtig som du lyster :thumbsupsmileyanim:

Jeg har ikke endeligt valgt endnu, men som det ser ud LIGE nu, har jeg købt et kort slør, og leder efter et diadem i guld, med ivory-farvede perler. Som jeg så skal prøve sammen med kjolen. Jeg vil egentlig helst have begge dele på, men skal jo lige mærke efter, når jeg prøver det sammen med kjolen.

Dertil skal siges.

Jeg bliver 39 år, 5 dage efter brylluppet.

Vi har begge været gift i kirke før, og har henholdsvis 2 og 3 teenage-børn fra tidligere ægteskab.

Første gang jeg blev gift, havde jeg en lille hat på, med lidt slør ned over det ene øre, og kort brudekjole.

Denne gang er kjolen det helt store, med slæb. Du kan se kjole og slør i min planlægning. Jeg venter jo som sagt stadig på at finde det helt rigtige diadem :-)

Glæder mig til at høre, hvad du finder ud af, og ikke mindst

Vi vil se billeder - vi vil se billeder - vi vil se billeder (forestil dig Viasat-nisserne der står og råber

:cheerleader3: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1000nde tak for jeres brugbare svar.

Jeg var egentlig ikke i tvivl - jeg har ikke været gift før og synes jeg "fortjener" hele pakken når jeg nu har fundet manden i mit liv og jeg giver mig selv lov til at investere både tid, penge og følelser i dette "projekt" - og jeg nyyyyyyyyder det!

Jeg har simpelthen ikke nogen billeder af mig selv i kjolen og ej heller af kjolen selv.... men det er der jo da selvfølgelig råd for. Skal til frisøren senere idag - bare til almindelig klip og farve.... og så for at tale en smule bryllupsplanlægning...... :thumbsupsmileyanim:

Måske hun kan lokkes til at tage et billede af mig - i det mindste med sløret på.....min datter er syg idag så det er derfor jeg har tid til at sidde ved computeren og hun har ikke set kjolen endnu og det havde jeg egentlig heller ikke forestillet mig at hun skulle så'n lige med det samme......

Hvordan gør I med alle jeres billeder af de smukke smukke (suk...) kjoler? Har I forbudt jeres kommende mænd at smugkigge i dette forum? Ved de slet ikke at det findes?

Min kommende mand er meget traditionel og konservativ på det område - og jeg elsker ham for det. Han vil overhovedet intet se og intet vide mht kjole osv og han har også sagt at han ihvertfald nok skal stå for buketten - og nej, jeg har ingen veto-ret. Han har dog totalt god smag, så jeg overlader fuldt og trygt denne opgave til ham.....

puha - sikke en masse tanker der fiser forvirrende rundt i hovedet på en bryllupskulret kvinde denne tirsdag formiddag.......

tror jeg vil kigge lidt på invitationer og andre hyggelige ting

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000nde tak for jeres brugbare svar.

Jeg var egentlig ikke i tvivl - jeg har ikke været gift før og synes jeg "fortjener" hele pakken når jeg nu har fundet manden i mit liv og jeg giver mig selv lov til at investere både tid, penge og følelser i dette "projekt" - og jeg nyyyyyyyyder det!

Jeg har simpelthen ikke nogen billeder af mig selv i kjolen og ej heller af kjolen selv.... men det er der jo da selvfølgelig råd for. Skal til frisøren senere idag - bare til almindelig klip og farve.... og så for at tale en smule bryllupsplanlægning...... :cheerleader3:

Måske hun kan lokkes til at tage et billede af mig - i det mindste med sløret på.....min datter er syg idag så det er derfor jeg har tid til at sidde ved computeren og hun har ikke set kjolen endnu og det havde jeg egentlig heller ikke forestillet mig at hun skulle så'n lige med det samme......

Hvordan gør I med alle jeres billeder af de smukke smukke (suk...) kjoler? Har I forbudt jeres kommende mænd at smugkigge i dette forum? Ved de slet ikke at det findes?

Min kommende mand er meget traditionel og konservativ på det område - og jeg elsker ham for det. Han vil overhovedet intet se og intet vide mht kjole osv og han har også sagt at han ihvertfald nok skal stå for buketten - og nej, jeg har ingen veto-ret. Han har dog totalt god smag, så jeg overlader fuldt og trygt denne opgave til ham.....

puha - sikke en masse tanker der fiser forvirrende rundt i hovedet på en bryllupskulret kvinde denne tirsdag formiddag.......

tror jeg vil kigge lidt på invitationer og andre hyggelige ting

knus

min bedre halvdel ved godt at jeg bruger dette forum, (men nu mest Babyklar som efterhånden er en fast del af vores verden og vennekreds :thumbsupsmileyanim: ) men han ville aldrig finde på at kikke herind, det ligger slet ikke til ham - han er overhoved ikke nysgerrig, hvem der kunne sige det samme !.. og alle mine billeder af kjolen + mig i dem ligger begravet i en under mappe til en under mappe til en under mappe til en under mappe på min bærbar som det primært kun er mig der bruger.

He he tilgengæld hænger kjole i gæsteværelset, og jeg ved at Kim end ikke har været inde for at smugkikke - det interessere ham ganske enkelt ikke. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VELKOMMEN her på BK :thumbsupsmileyanim:

Uanset alder ændrer følelser sig ikke. DVS man kan sagtens føle sig helt ungpigeagtig i en alder af 95 :cheerleader3:

Derfor tilskynder jeg at du bare giver den gas hele vejen igennem. Det lyder virkelig til at du har fundet MANDEN og I skal selvfølgelig begge 2 hygge jer og nyde dette projekt.

Jeg syns det er en god idè at tage sløret med til frisøren idag, så du kan se dig selv med det på -så kan du også lige "vænne" dig til det.

Jeg bliver snart 33, har en søn på 12 OG er fraskilt -alligevel skal jeg da have hele pakken, med kæmpekjole, slør og håb og drømme (og en smule stres her til sidst vil jeg da gerne indrømme :cheerleader3: )

Når nu du rigtig går igang med planlægningen, så husk på at bruge "mine planlægningsværktøjer" -jeg skriver det til dig, da jeg selv fandt ud af det ret sent i forløbet, er lidt af en :denmarkflag: til computere.. :cheerleader3:

Det skal også siges at min tilkommende godt ved jeg bruger dette forum, og at han ikke går herind og kigger -mest fordi han nok er ligeglad. MEN da jeg fandt ud af at bruge planlægningsværktøjerne, har vi begge kigget meget på dem. Og det kan sagtes lade sig gøre uden at "komme til" at se mere :cheerleader3:

MVH en snartnygiftmedkrillerimavenbrud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
VELKOMMEN her på BK :thumbsupsmileyanim:

Uanset alder ændrer følelser sig ikke. DVS man kan sagtens føle sig helt ungpigeagtig i en alder af 95 :cheerleader3:

Derfor tilskynder jeg at du bare giver den gas hele vejen igennem. Det lyder virkelig til at du har fundet MANDEN og I skal selvfølgelig begge 2 hygge jer og nyde dette projekt.

Jeg syns det er en god idè at tage sløret med til frisøren idag, så du kan se dig selv med det på -så kan du også lige "vænne" dig til det.

Jeg bliver snart 33, har en søn på 12 OG er fraskilt -alligevel skal jeg da have hele pakken, med kæmpekjole, slør og håb og drømme (og en smule stres her til sidst vil jeg da gerne indrømme :rolleyes: )

Når nu du rigtig går igang med planlægningen, så husk på at bruge "mine planlægningsværktøjer" -jeg skriver det til dig, da jeg selv fandt ud af det ret sent i forløbet, er lidt af en :) til computere.. :biggrin:

Det skal også siges at min tilkommende godt ved jeg bruger dette forum, og at han ikke går herind og kigger -mest fordi han nok er ligeglad. MEN da jeg fandt ud af at bruge planlægningsværktøjerne, har vi begge kigget meget på dem. Og det kan sagtes lade sig gøre uden at "komme til" at se mere :denmarkflag:

MVH en snartnygiftmedkrillerimavenbrud

Hey du har ikke mange dage tilbage :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: STORT tillykke uhhh gid det snart var min tur :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmmm - kan forstå at det åbenbart stadig i meget høj grad er kvinderne, der planlægger, køber ind, drømmer osv og mændene, der tager det lidt mere afslappet. Det er egentlig også okay med mig - bare jeg kan få lov til at gøre alt ovennævnte så meget jeg orker...

Jeg har kigget på BK's planlægningsværktøjer, men da jeg har arbejdet i hotel og restaurationsbranchen tidligere og har en del erfaring med at planlægge store fester, ja så føler jeg faktisk ikke at jeg har det store behov for at benytte dem. Jeg har naturligvis en huskeliste og et budget på computeren - og det fungerer fint for mig. Hvornår begynder man at føle sig stresset? Der er kun 6 måneder til vi skal giftes - og vi har reserveret tid i kirken og fundet lokaler. Vi mangler dog sådan cirka ALT andet - nå ja undtagen kjolen som tidligere nævnt......

Min kommende synes naturligvis vi har oceaner af tid..... men i følge alle lister i alle bøger og blade er vi håbløst bagud - det vælger han dog bare at grine overbærende af. Vist igen typisk mand! ;)

knus igen igen.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm - kan forstå at det åbenbart stadig i meget høj grad er kvinderne, der planlægger, køber ind, drømmer osv og mændene, der tager det lidt mere afslappet. Det er egentlig også okay med mig - bare jeg kan få lov til at gøre alt ovennævnte så meget jeg orker...

Jeg har kigget på BK's planlægningsværktøjer, men da jeg har arbejdet i hotel og restaurationsbranchen tidligere og har en del erfaring med at planlægge store fester, ja så føler jeg faktisk ikke at jeg har det store behov for at benytte dem. Jeg har naturligvis en huskeliste og et budget på computeren - og det fungerer fint for mig. Hvornår begynder man at føle sig stresset? Der er kun 6 måneder til vi skal giftes - og vi har reserveret tid i kirken og fundet lokaler. Vi mangler dog sådan cirka ALT andet - nå ja undtagen kjolen som tidligere nævnt......

Min kommende synes naturligvis vi har oceaner af tid..... men i følge alle lister i alle bøger og blade er vi håbløst bagud - det vælger han dog bare at grine overbærende af. Vist igen typisk mand! ;)

knus igen igen.....

6 mdr. en ok tid.

Det første du lige skal er at sikre lokaler og andet "lejet" som fotograf osv. der kan være optaget.

Og så tage det med ro.

Takt og tone siger 2 mdr før med indbydelser osv. ( vi har dog sendt vores ud før da det er i ferien )

Listerne i bladene skal du tage med et gran salt- tag det du kan bruge og glem resten :hug:

Du kan sagtens nå det..

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TTillykke med brylluppet... og selvfølgelig skal du dagå i bryllupsmode... lige så meget du har lyst til.

I dag tror jeg det er de færreste derer jomfru og derved reelt kan giftes i en hvid kjole... så det skal du slet slet ikke spekulere på ... du skal planlægge din store dag lige som du har en drøm om den skal være.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen,

nu har siddet 2,5 timer hos frisøren og det pyntede naturligvis. Jeg havde taget sløret med og viste hende det. Hun synes bestemt at jeg er "slør-typen" og at det er et meget smukt slør - så det kommer i brug :hug:

Mht frisure, så blev vi enige om at prøve noget med en "valk" tror jeg nok det hedder - noget med at bygge en knold kunstigt op og så sætte sløret ind under den. Sådan lidt ala på det her billede.......

Jeg har simpelthen ikke fået taget billeder endnu, de skal nok komme - promise

Hilsner

Connie

post-36674-1241548236.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til lykke med forlovelsen. :hug:

Kan huske hvordan jeg var oppe at køre de første uger efter. Det var helt fantastisk. :hug::(

Vores bryllup skal være lige nøjagtig 9 måneder efter frieriet og da der var et halvt år til havde vi kun fundet kirke og restaurant. 5 måneder før: fotograf. 4 måneder før: band og dinnermusik, sendte invitationer ud. 3 måneder før: køb af kjole. Nu mangler detaljerne og endelig aftale med frisøren. Så tror du har fin tid. Ikke mere travlt end mange af vi andre. Så husk at nyde tiden.

:hug:

Og god beslutning med sløret. Man skal have lov til at komme i lige det man vil. Skal selv i det STORE skrud med en kjole med kæmpe slæb. Nogle vil måske synes det er for meget - but I don't care :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej til alle jer i dette fantastiske forum.

Jeg er relativ ny her - dvs. jeg oprettede en profil for et stykke tid siden, men det er faktisk kun 14 dage siden at manden i mit liv friede til mig. Og selv om jeg havde nægtet det indtil da - så må jeg nu erkende, at jeg er gået i totalt bryllups-mode!

Nu har jeg så to spørgsmål til jer, som vedrører min kjole, eller rettere sagt sløret. Sagen er den, at jeg har købt en meget meget smuk kjole brugt og til den hører et langt smukt slørl. Jeg synes naturligvis, at det hele passer sammen - men er det "for meget" når man lige er fyldt 40, har en datter fra et tidligere forhold... kan man så stadig "tillade" sig at troppe op iført uskyldighedens tegn i form af et slør?

Eller skal jeg hellere saste på en smuk frisure og lade fokus være på den?

Hvad mener I?

Tak for jeres altid uforbeholdne mening.

En anden ting - kan man vaske et slør? Ja ja... ikke i maskinen naturligvis, men i hånden med lidt uld-vaskemiddel fxx? Ville I turde prøve det?

Det kan naturligvis altid ryge med når kjolen alligevel skal renses, men der er perler og andet på sløret, som jeg ikke tror kan holde til en rensning..... dilemma dilemma.....

Hav en dejlig dag!

Hilsner

EN ny BK-bridezilla

personligt mener jeg ikke alder eller noget andet skal afgøre om man skal have slør på det er gammel overtro

du skal gøre somdu selv føler... :hug:

det er dit bryllup... dig der bestemmer :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer