Sign in to follow this  
Followers 0
J.frølund

Gaveudpakning

44 posts in this topic

Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :cheerleader3: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:cheerleader3: Jeannie

0

Annonce ♥

Det syntes jeg er op til brudeparet selv...i vil jo bare gerne vente så i har tiden merd familie og venner...

Jeg regner med vi gør det inden maden...vi skal spise kl. 18:00 og er færdig i kirken kl. 15.30 ca og så bruger vi en times tid på at få taget billeder...

så vi er tilbage kl. ca. 17:00 og så ville vi pakke gaver op der.... :cheerleader3:

Syntes man kan gøre det når man vil....ved bare at vores gæster gerne vil se os pakke ud og da vi også selv vil ja så må det blive der.... :cheerleader3:

0

Ja det kan i godt tillade jer!

Jeg kender flere brudepar som ikke rigtig kan huske andet end at de pakkede gaver op det meste af tiden og vil du ikke hellere have mulighed for at tale med dine gæster?

Jeg ved også at tante brun og onkel fuksibak har det med at blive skuffet over at gaverne ikke bliver pakket op, så det skal man tage med i beregningen..

Rigtig god fornøjelse

:cheerleader3:

0

Vi har også snakket om at vi vil vente til dagen efter.

Tror vi skriver i indbydelsen at vi ikke pakker gaver op, så de er velkomne til at pakke ind i cellofan!

Men ja, der er nok nogle der vil blive skuffede, men det er jo deres problem. Jeg vil også hellere bruge tiden sammen med gæsterne!

0

Annonce ♥

Vi har ikke helt besluttet hvad vi vil gøre.

Vi har været til bryllup både hvor der blev pakket op om aftenen, og hvor de ventede til næste dag.

Jeg synes måske, det var lidt tomt som gæst, at man ikke kunne se alle gaverne om aftenen. Det synes jeg nemlig er rigtig hyggeligt. Men samtidig vil jeg jo også helst bruge tiden sammen med gæsterne og ikke med at stå ved gavebordet og pakke gaver ud.

En løsning kunne også være, at få andre til at åbne gaverne...

Der vil nok altid være nogen som bliver skuffede over et eller andet - så gør hvad I synes passer jer bedst :cheerleader3:

0

Jeg ville som gæst blive meget skuffet hvis den gave jeg have givet ikke blev pakket op imens jeg var der, så man kan se modtagerens reaktion.

0

Vi har valgt at pakke op næste dag under brunchen, så kan alle se gaverne: men vi kan nyde selva dagen samme med gæsterne.

DEt passer os bedst. for det tager bare så lang tid at åbne gaver. - bare til vores søns dåb tog det 1½-2 timer at pakke gaver ud og vi var effektive, det er jeg ikke villig til at bruge på den aften for så er den jo væk. Så jeg syntes godt i kan vente for det gør vi.

0

vi pakker først gaver ud om søndagen, da vi simpelt hen har valgt at prioritere at bruge tiden sammen med gæsterne. Med 100 mennesker til reception og 55 til fest kommer gaveudpakning til at tage timer og det vil vi hellere bruge sammen med vores gæster. Så folk får et personlig takkekort, der er selvfølgelig fare for at nogle bliver skuffede, men jeg håber de så forstår vores prioritering.

0

Annonce ♥

Vi har indtil videre valgt at pakke gaver ud om eftermiddagen, sammen med kaffen.

Samtidig kan vi snakke lidt med dem der kommer og kigger over skylder. Jeg ved fra tidligere fester at gæsterne faktisk gerne vil se hvad der bliver givet.

Vi regner så med at have et par hjælpere (sikkert vores mødre) som dels hjælper med gaveudpakning, men også fortsætter når vi lige skal stille an til et privat foto, :griner:- eller snakke lidt :cheerleader3: eller give et knus :loveboard: osv osv.

Jeg har selv været til et bryllup, hvor jeg havde gjort meget ud af at finde GAVEN, altså den der helt specielle gave til brudeparret, som sagde noget om dem og vores forhold. Jeg blev sådan lidt øv, da den bare stod der i sin fine indpakning.

Siden sagde brudeparret også at de gerne ville have pakket gaverne op på dagen, netop for at andre kunne se de mange flotte/specielle/sjove påfund.

De følte ikke det gav det samme resultat da de hjemme pakkede op, dagen efter. Godt nok var det hyggeligt. Men som bruden sagde.

"hånden på hjertet" flåede vi bare papiret af, og satte gaverne med tilhørende kort på et bord så vi bagefter kunne beundre det. :cheerleader3:

Jeg ønsker at alle kan se vores gaver, at gæsterne måske kan snakke med hinanden om, ej se hvor er den smuk, ej se der - det var sjovt osv osv.

Desuden virker det mærkeligt for mig at byde velkommen og takke for de mange dejlige gaver - og man aner ikke om det er en gammel sutsko der er pakket ind :griner:-

Bare min mening :carrot:

0

hejsa...

Vi pakker også ud om søndagen...... Ved ikke om folk bliver skuffede - det håber jeg ikke - men skriver et skilt til gave bordet (ved ikke helt hvordan det skal formuleres endnu....) om at vi først åbner søndag...

1) Vi kan ikke nå at pakke ud på dagen

2) jeg synes det er upersonligt at have en "udpakker" som gør det for os...

3) Vil ikke forlange gæsterne pakker i celofan...det bryder jeg mig ikke selv om !!

Vi vil hellere nyde søndagen med stille og roligt at pakke op og nyde hver enkel pakke og indpakning.....så vi mødes med vores forældre søndag og hygger med gaverne :cheerleader3:

0

Vi pakkede ud i små etaper. Der var nogle rygepauser i løbet af aften imellem måltiderne, så der fik vi pakket gaverne. Mange af gæsterne var nysgerrige for at se vores reaktion og det var dejligt at kunne takke folk for gaverne. Jeg synes ikke at det var så anstrengende at finde tid til det. Det tog faktisk ikke så lang tid og vi var gode til at skrive, hvad vi fik i kortene, så der er styr på det.

Personligt vil jeg blive skuffet hvis gaverne ikke pakkes ud på dagen. Jeg vil gerne se, hvad andre har købt og se parrets reaktion.

0

Hej

Vi pakker gaver ud dagen efter, da vi godt vil bruge tiden sammen med gæsterne. Og gerne vil kunne nyde at åbne gaver i ro og mag.

Jeg har fundet et digt som vi stiller på bordet hvor der står noget i stil med at vi vil bruge dagen med gæsterne så derfor åbner vi ikke gaver, men hvis der er nogen der gerne vil have deres åbnet af den ene eller anden årsag så skal de bare sige til så gør vi selvfølgelig det.

Syntes det er op til en selv. Men syntes at det er synd at det bliver noget der skal overståes at åbne gaverne. Folk har jo brugt lang tid og ofte mange penge på gaverne. Så vil jeg gerne kunne nyde at åbne dem.

Malou

0

Annonce ♥

Hej

Vi pakker gaver ud dagen efter, da vi godt vil bruge tiden sammen med gæsterne. Og gerne vil kunne nyde at åbne gaver i ro og mag.

Jeg har fundet et digt som vi stiller på bordet hvor der står noget i stil med at vi vil bruge dagen med gæsterne så derfor åbner vi ikke gaver, men hvis der er nogen der gerne vil have deres åbnet af den ene eller anden årsag så skal de bare sige til så gør vi selvfølgelig det.

Syntes det er op til en selv. Men syntes at det er synd at det bliver noget der skal overståes at åbne gaverne. Folk har jo brugt lang tid og ofte mange penge på gaverne. Så vil jeg gerne kunne nyde at åbne dem.

Malou

Uhhh.... er det et digt du vil dele...... :carrot:

0

Vi pakkede op i løbet af dagen på et tidspunkt, hvor gæsterne ikke var der. Det var der ingen, der mukkede over, og det forhindrede samtidig en ret pinlig situation (vi fik en temmelig malplaceret gave, og jeg ved ikke hvilket ansigtsudtryk, vi skulle have præsteret, hvis gavegiverne havde været til stede samtidig).

0

Vores gaver bliver pakket op sidst på eftermiddagen og mens vi får velkomstdrink.

Det er mine 2 kusiner der pakker gaverne op for os. Jeg synes ikke det er upersonligt at have andre til at pakke gaverne op.

Tvært imod synes jeg måske det er hen ad lidt "uhøfligt" at vente med at pakke gaverne op, da gæsterne har brugt meget tid (og mange penge) på en gave som de jo gerne vil have at der bliver åbnet på dagen...

Desuden kan man derefter bruge hele søndagen til at nyde gaverne og se dem igennem. Der er under alle omstændigheder ikke tid til at se dem alle (og nyde dem) til festen - om man selv åbner dem eller ej...

0

vi holder vores bryllupsfest på et hotel, hvor de fleste af gæsterne overnatter, hvilket vi også selv gør. Morgenen efter brylluppet mødes vi så til en fælles omgang morgenmad, hvor vi så pakker gaverne op.

Det gjorde min kusine og hendes mand også til deres bryllup for et par år siden, og det var en stor succes

0

Annonce ♥

Jeg ville som gæst blive meget skuffet hvis den gave jeg have givet ikke blev pakket op imens jeg var der, så man kan se modtagerens reaktion.

Enig!

Jeg gør meget ud af at finde den rigtige gave til modtagerne - og så ville jeg sørme blive ked af det, hvis jeg ikke fik deres reaktion at se!

Vi pakker op i løbet af dagen/aftenen og har så min kusine til at hjælpe med at sætte mærker i kort og på gave, så vi ved hvad der hører sammen når det er pakket op....

0

Vi pakkede op i løbet af dagen på et tidspunkt, hvor gæsterne ikke var der. Det var der ingen, der mukkede over, og det forhindrede samtidig en ret pinlig situation (vi fik en temmelig malplaceret gave, og jeg ved ikke hvilket ansigtsudtryk, vi skulle have præsteret, hvis gavegiverne havde været til stede samtidig).

Nu bliver man jo helt nysgerrig...?

Hvor er det godt med dette forum; dér var endnu en ting, jeg slet ikke havde tænkt på! Men må indrømme, jeg ikke er blevet afklaret for jeg synes, at argumenterne både for og imod gaveudpakning på selve dagen har en god pointe... Uha!

0

Vi pakker dem ud til receptionen :) Vores reception varer 5 timer, så går ud fra der er masser af tid der :(

0

Nu var vi selvfølgelig ikke så mange mennesker til vores bryllup (44), men mange gæster var gået sammen om gaverne, så det der var ikke nær så mange gave som der var mennesker... Vi pakkede vores op da vi ankom til feststedet inden vi skulle spise, og de sidste da vi drak kaffe. Jeg kan godt sætte mig ind i de overvejelser har mht. at vente til dagen efter, men jeg ville selv være skuffet hvis ikke gaven blev pakket op til en fest jeg var til. Desuden er det jo også rart for gæsterne at kunne se hvad man har fået - så jeg er fortaler for at pakke dem op på dagen :)

0

Annonce ♥

Jeg har været til to bryllupper hvor brudeparret ønskede at få alle gaverne pakket ind i cellefan på den måde kunne gæsterne og brudeparret se hvad der var af gaver og derfor vente til dagen efter med at pakke ud. Hvis der så var nogle helt særlige gaver kom gæsterne med dem i gavepapir, men det er jo noget hurtigere at pakke måske to gaver op end 75 :)

Held og lykke med det hele!

0

Hej piger.

tak for alle jeres svar :thumbsupsmileyanim:

Vi får slet slet ik tid til selv at pakke gaverne ud, desværre men vil bruge tiden med gæsterne..fotograf m.m

Min kommende mands argument er folk har brug tid og penge på at købe vores gaver, så derfor syntes han vi selv skal pakke op søndag.

Jeg er ikke enig med ham, syntes vi skal få nogle til at pakke op for os, så vi selv lige kan kigge på dem, og så gæsterne kan se dem..

er bange for alt for mange vil blive skuffede hvis de ik kan se gaverne.... nå måske vi bliver enige til på lørdag :cheerleader3:

0

Jeg VIL pakke op på dagen og der er ingen der skal gøre det for mig...!

Vi skal nok sørge for at finde tiden til det.

Jeg synes det er SÅ uhøfligt at vente til dagen efter og jeg ville blive enormt skuffet som gæst hvis jeg ikke kunne se brudeparrets reaktion på en gave jeg har brugt tid og krafter på at udvælge specielt til dem.

Mange gæster er jo "med" til gaveudpakningen og min erfaring er at det faktisk er super hyggeligt at pakke ud mens gæsterne er med til det.

0

Jeg har været til 2 bryllupper hvor ja, det ene nåede de ikke at pakke alle pakker op, og der var en del som blev skuffet over ikke at kunne se deres gave blive pakket op - kan virke som om den er lige meget og uden værdi. Den 2. gang pakkede de slet ikke op.. det må jeg indrømme jeg havde dårlig smag i munden.. for hvis jeg giver en gave, vil jeg da gerne have en følelse af parret også værdsætter min gave!

Hvis man ikke har tid til at pakke op, og vil vente til dagen efter vil jeg anbefale man skriver det i indbydelsen at gaver gerne må pakkes ind i cellofan.. (så kan gæsterne jo se hvad det er. Og ingen bliver "stødt"

0

Vi havde simpelthen ikke tid på selve dagen til at pakke gaver op, hvilket vi havde gjort folk opmærksom på. Vi havde derfor foreslået at gaverne evt kunne blive pakket ind i cellofan.

Vi havde først tænkt på at sætte nogen til at pakke op for os, men mange af vores gæster brød sig ikke om den ide, derfor cellofan.

Det fungerde rigtig godt, tror faktisk kun der var 1-2 gaver der ikke var pakket ind i cellofan.

Vi pakkede ud om søndagen, og efterfølgende sendte vi håndskrevne personlige takkekort.

Knus fra

ViTo

0