J.frølund

Gaveudpakning

44 indlæg i dette emne

Vi har valgt at lade vores ældste nevø (11 år) og hans mor stå for gaveoppakningen. Så bliver alle pakker åbnet og vi kan se dem når vi kommer fra fotografen. Samtidigt bliver der sat små klistermærker på gaverne, så vi kan se hvem de er fra.

Vi ville selvfølgelig helst selv åbne gaverne, men får ikke tid til det, da vi først skal vies kl 15.30 og efterfølgende den obligatoriske tur med fortografen.

Vi synes begge, at det ville være synd for giverne hvis gaverne skulle stå uåbnede til næste dag, da der som før nævnt i forummet, er mange forventninger fra netop disse.

Derfor kompromisset med gaveåbnere.

Det var vist en rodet affære, håber det gav mening. :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner Jane

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh den er lidt svær synes jeg....der er jo gode argumenter for at gøre det, både på den ene eller den anden måde!

Må indrømme at jeg faktisk slet ikke har tænkt over at det kunne blive et problem med gaveoppakningen...men jeg kan da godt se at det er noget man lige skal tænke over!

Jeg ved ikke hvad vi gør endnu, men jeg har da fået stof til eftertanke efter at have læst denne tråd! Hmmm..... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har planer om selv lige at pakke nogle stykker op mens folk får velkomstdrink og så få min faster til at pakke resten ud. Senere på aftenen vil vi så tage os tid til at kikke på de udpakkede gaver og kortene. Det synes vi er den bedste måde på det. Synes også godt om ideen med at pakke dem ud dagen efter, da man så virkelig får tid til at se dem alle. Men det kan man vel også gøre selvom de er pakket ud.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :thumbsupsmileyanim: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:cheerleader3: Jeannie

Hej JA

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :cheerleader3: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:blush: Jeannie

Hej Jeannie.

tillykke med dit kommende bryllup, skal selv giftes her den 13-o6-09.

Har ligesom dig gjort mig mange overvejelser omkring det med gave-oppakningen...åh, det kan være svært! Det vigtigste er jo at I tar´ jer en beslutning I har det godt med!!!! og så glem alt om at spise høfligheds-piller og tilsidesætte jeres engne ønsker, fordi at moster Ruth stensikkert bliver skuffet over at I ikke åbner gaverne på selve dagen.

Selv har vi besluttet os til at vi vil nyde HVERT et øjeblik SAMMEN med vores gæster, dvs at gaveudpakningen snupper vi næste morgen under brunchen, med de af vores gæster, som har valgt at tage en overnatning det sted vi holder festen. Vi har ligesom ander brudepar invisteret alt for mange penge til det kommende bryllup og brugt rigtig mange timer til alt forberedelsen, hvilket har været sjovt! Derfor skal det også være sjovt på dagen, ikke nogle stress-faktorer så som "når vi nu at åbne alle gaverne" imellem de hyggelige små stunder. Dem vil vi altså bruge på at have det sjovt og hyggeligt med alle dem vi har glædet os til at se den dag!

Og det tror jeg altså godt de fleste kan forstå ;) I kunne jo få toastmateren til at nævne det for alle gæsterne i hans velkomst. Og så kunne I, når I sender takkekort ud, komme med en personlig tak for den pågældende gave til hver enkelt gæst :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med dagen. Håber I finder en løsning, I som brudepar har det godt med :iloveyou:

Kh Kamilla Maluna Zofia Munch

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LØSNINGSFORSLAG / KOMPROMIS?! :thumbsupsmileyanim:

det her skal vi gøre til vort bryllup. vores gavekoordinator + en veninde skal pakke gaverne op for os og lave en liste over hvem har givet hvad, men vi har bedt dem om at ikke pakke ud ca 2-5 gaver, så vi kan få lov til at pakke ud noget selv ;)

Redigeret af Helena&Jakob
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg mener ikke at man kan tillade sig og vente, alle pakker skal pakkes ud.

husk og tænk på at der ligger manger tanker m.m. bag hver gave og ikke mindst mange penge. og så lang tid tager det heller ikke, vi blev gift i lørdags og vi gjorde det efter maden mens vi fik kaffe imens personalet gjorde klar til dans det fungerede fint, jeg pakkede ud min onkel skrev ned og min faster ryddedet op efter mig :-) det var en stor hjælp derfor gik det nemt og hurtigt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig - det er helt op til jer. Det er jo trods alt jeres dag.

Til fremtidige brudepar kan man jo blot anbefale, at man I invitationen angiver, at gaver ønskes pakket i cellofan.... :thumbsupsmileyanim:

Vi pakker først gaver op i forbindelse med kaffen, dvs. omkring kl. 21.

Hvis der indsniger sig tid inden kan det dog godt være det bliver før. Det afhænger af mængden af gaver og af, hvor mange som anvender ovennævnte mulighed :blush:

Uanset hvad ønsker jeg jer en rigtig god dag - med følgende slogan "Yes, hvordan kan det blive værre nu" :cheerleader3:

Husk den sætning og din dag kan ikke blive ødelagt ;o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :cheerleader3: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:blush: Jeannie

Jeg syntes man skal gøre det inden maden. Syntes iikke at man skal vente til dagen efter. Vi skal giftes den 11/7 og har en rimelig stram tidsplan, men har taget højde for gaveudpakningen, og har en gavekorordinator. HAr selv været til et bryllup hvor der ikke blev pakket op på daegn, og jeg selv og flere gæster var skuffet over, at der ikke blev pakket op. Vil jo gerne se brudeparets reaktion på deres gaver.

Pøj pøj med det foreståenden

Den kommende brud Anja :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :cheerleader3: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:blush: Jeannie

I princippet kan I godt vente til dagen efter, men hvis jeg var gæst ville jeg nok blive skuffet, man ønsker jo at se glæden i jeres øjne når i pakker op, folk har jo brugt tid og energi på at finde den rette gave til jer.

Vi gør selv det at vi har valgt min søster til gavekoordinator, og hun bistår så i gaveudpakningen og hjælper os med at pakke ud og noterer hvilke gaver der er fra hvem, dette håber jeg letter det, så man også har lidt mere tid til at være sammen med gæsterne.

bare rolig det hele skal nok gå :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes selv der er mærkeligt når gaverne ikke bliver pakket ud mens gæsterne er der, da jeg gerne vil se min gave blive pakket ud - og jeg er også meget nysgerrig efter hvad andre har fundet på ;) Det synes jeg faktisk er lige så sjovt at se andres gaver som selv at få gaver :D

Men jeg synes egentlig det er i orden hvis man på forhånd har givet besked om at man ikke pakker gaverne ud på dagen, så kan folk nemlig vænne sig til tanken og, som foreslået i andre svar, pakke ind i cellofan.

Jeg var med til min kommende mands søsters bryllup hvor de til festen sagde at de hellere ville bruge tiden sammen med gæsterne end at pakke ud, og derfor ville gøre det i ro og mag dagen efter. Det blev jeg lidt skuffet over, ikke at de gerne ville bruge mere tid sammen med os for det er jo dejligt, men fordi jeg (som altid) glædede mig til at se både vores og andres gaver blive pakket ud. Hvis det havde været meldt ud på forhånd i f.eks. invitationen havde jeg ikke haft det på samme måde...

Til eget bryllup skal vi giftes tidligt og holder reception mellem kirke og fest, så andre end familie og nære venner også kan komme forbi. Her regner vi med at pakke gaverne ud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Skal selv giftes i juli og vi har besluttet, at vi venter med at pakke gaver op til næste dag ved en brunch. På den måde kan vi fokusere på vores gæster til festen og snakke og hygge os med dem inden maden og næste dag vil der være tid og ro til at nyde de dejlige gaver og selv pakke op sammen med de af vores gæster, der spiser morgenmad med os. Vi har tænkt os at sige til folk ved velkomsten, at vi vil pakke gaver op dagen efter. Ikke fordi vi er utaknemmelige men fordi vi gerne vil have tid til nyde både gæster og gaver :thumbsupsmileyanim:. Derfor synes jeg naturligvis sagtens I kan vente til dagen efter. NYD FESTEN OG HAV EN DEEEEEEEJLIG DAG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi pakkede ud på dagen. Var selv til et bryllup kort inden vort eget, og der blev ikke pakket ud, hvilket vi selv var meget skuffede over. Derfor prioterede vi højt at pakke ud mens gæsterne var til stede. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man vil. Vi nåede en del inden middagen og resten efter middagen og inden brudevalsen. Det handler meget om planlægning. God fornøjelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har sat gommes søster til at stå for alt hvad der har med gaver. både ønskesedlen og udpakning. JEg synes det er rigtig ærgeligt hvis gaverne ikke bliver pakket op samme dag af respekt for gæsterne!

hun pakker ud og skriver hvem tingene er fra og så har vi mulighed for at kigge i løbet af aftenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå at du stadig er i tvivl. især fordi der er både fordele og ulemper lige meget hvad du vælger. Men det afhænger også af hvor mange gæster der kommer. er det mellem 30 og 50 mener jeg personlig godt det kan nås om dagen. men kommer der 100 til reception udover så kan det jo blive en smule presset. Vi har også her snakket om kun at åbne de gave hvor folk er med til festen og så åbne receptionsgaverne næste dag.

Så tror du skal se lidt på hvor mange i er, om du regner med det helt vilde gavebord for så er det ikke sikkert at tiden er til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :thumbsupsmileyanim: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:cheerleader3: Jeannie

Hej brud.

I kan da få en kusine til at stå for gaveudpakning. Eller en veninde? Sådan en opgave vil en kvinde synes var en fornøjelse at skulle stå med.

Jeg skal giftes her d 6 juni, og vi valgte min kærestes kusine, og hun blev super glad for opgaven. Vi var menlig også ude i og skulle vente til dagen efter. Men folk vil nok synes det er lidt ærgeligt ikke at se hvad I får. Og så kan jeres gæster også hygge sig med det.

Hilsen en kommende brud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentlig planlagt at vente med at åbne gaverne til dagen efter, men jeg ville selv blive skuffet, hvis jeg var gæst. Derfor har vi nu rykket vores program til en time tidligere, så der bliver tid til både at tale med vores gæster og åbne gaver :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pyh en stresset kommende brud...9 dage til vores bryllup :cheerleader3: har da lige et spørgsmål....

Min kommende mand vil gerne ha vi venter med gaveudpakningen til om søndagen så vi selv kan pakke dem ud, kan man tillade sig det??

Ja ved godt man selv vælger det, og kan godt se det vil være hyggeligt, men tænker bare om der er nogle som vil blive skuffet over gaverne ik blir pakket ud og ik kan ses...

:boohoo: Jeannie

Der er rigtig mange personer, som måske har brugt lang tid på at finde en gave til jeres særlige dag.. Derfor tror jeg også, at der er nogen, som bliver skuffet. jeg har derfor valgt at få min brudepige til at hjælpe diskret til, så vi kommer hurtigere igennem oppakningen, og så er det også "mere" personligt kan kunne takke for gaverne senere på aftenen..

Plough

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var ude i det samme spørgsmål, og er endt med at spørge både min kusine og min kommende mands kusine og de sammen vil sørge for at gaverne bliver pakket ud, og der står hvad der er fra hvem, så vi har tid til at se de enkelte ting i stedet for selv at skulle haste igennem dem, pga tidsmangel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer