miksas

Det er bare ikke i orden!!!

16 indlæg i dette emne

Kære alle

Her kommer lige en beretning som man jo an bruge som man vil, men for os satte den i hvert fald en tyk streg under, at man skal være på vagt når man nævner ordet 'bryllup' i forbindelse med sine indkøb!

Det er min kæreste der står for min brudebuket. Vi har dog sammen set på billeder af hvad jeg dog kan lide og konklusion var at jeg skulle have en lille, meget enkel buket (ikke noget hænge, flet-agtigt noget!).

Min kæreste overtager så missionen herfra og han kommer hjem og fortæller, at han har været i forskellige forretninger, og at priserne lå mellem 900-1300 kr.

Ok, tænker jeg... lidt dyrt, men det koster jo lidt at lave en buket ligegyldig hvor enkel den er.

Min kæreste venter så ca 14 dage før han går ned til den butik der har sagt at de kunne lave den til omkring 900 kr. for at bestille den.

MEN... hvad sker der så? Nu koster den NØJAGTIG samme buket lige pludselig 1500 kr. Eller nej, den kunne faktisk godt løbe op i 1700-2000 kr, fpr hun kunne jo ikke sige hvad blomsterne koster om 1 måned!!! :cheerleader3: Og så siger hun, at en buket betyder jo MEGET for bruden, og det er ikke her han skal gå på kompromis! :griner:- Min kæreste bliver helt forvirret og får hende så til at love at den ikke kommer over 1500,- (næsten dobbelt så meget som den oprindelige), og så bestiller han den så.

Han kommer så hjem og fortæller historien... og så bliver jeg lige mærkelig! :cheerleader3: Jeg synes det var så træls af hende blomsterdamen og jeg synes de totalt udnyttede at der stod en gom, der gerne ville gøre sin tilkommende glad, og så bare presser prisen op. Plus, at de buketter vi har snakket om kan under inden omstændigheder koste så meget!

Det ender så med, at min kæreste går ned til en af de andre blomsterbutikker han har været i før, og viser dem det samme billede han har fundet til inspiration, og lur mig om de ikke vil lave den for 600-700 kr!!! For som de siger, så er det en meget enkel buket!

Så nu er min buket afmeldt det første sted, og bestilt et sted hvor de IKKE tager :griner:- på en!

Og nu glæder jeg mig til at gå op af kirkegulvet med en flot buket, der ikke kan brødføde det halve af Afrika :loveboard:

Så piger! Man skal ikke tage det første og det bedste (og dyreste)!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle

Her kommer lige en beretning som man jo an bruge som man vil, men for os satte den i hvert fald en tyk streg under, at man skal være på vagt når man nævner ordet 'bryllup' i forbindelse med sine indkøb!

Det er min kæreste der står for min brudebuket. Vi har dog sammen set på billeder af hvad jeg dog kan lide og konklusion var at jeg skulle have en lille, meget enkel buket (ikke noget hænge, flet-agtigt noget!).

Min kæreste overtager så missionen herfra og han kommer hjem og fortæller, at han har været i forskellige forretninger, og at priserne lå mellem 900-1300 kr.

Ok, tænker jeg... lidt dyrt, men det koster jo lidt at lave en buket ligegyldig hvor enkel den er.

Min kæreste venter så ca 14 dage før han går ned til den butik der har sagt at de kunne lave den til omkring 900 kr. for at bestille den.

MEN... hvad sker der så? Nu koster den NØJAGTIG samme buket lige pludselig 1500 kr. Eller nej, den kunne faktisk godt løbe op i 1700-2000 kr, fpr hun kunne jo ikke sige hvad blomsterne koster om 1 måned!!! :cheerleader3: Og så siger hun, at en buket betyder jo MEGET for bruden, og det er ikke her han skal gå på kompromis! :griner:- Min kæreste bliver helt forvirret og får hende så til at love at den ikke kommer over 1500,- (næsten dobbelt så meget som den oprindelige), og så bestiller han den så.

Han kommer så hjem og fortæller historien... og så bliver jeg lige mærkelig! :cheerleader3: Jeg synes det var så træls af hende blomsterdamen og jeg synes de totalt udnyttede at der stod en gom, der gerne ville gøre sin tilkommende glad, og så bare presser prisen op. Plus, at de buketter vi har snakket om kan under inden omstændigheder koste så meget!

Det ender så med, at min kæreste går ned til en af de andre blomsterbutikker han har været i før, og viser dem det samme billede han har fundet til inspiration, og lur mig om de ikke vil lave den for 600-700 kr!!! For som de siger, så er det en meget enkel buket!

Så nu er min buket afmeldt det første sted, og bestilt et sted hvor de IKKE tager :griner:- på en!

Og nu glæder jeg mig til at gå op af kirkegulvet med en flot buket, der ikke kan brødføde det halve af Afrika :loveboard:

Så piger! Man skal ikke tage det første og det bedste (og dyreste)!!!

Ja det er utroligt hvad tingene lige pludselig koster når man siger ordet BRYLLUP !!

Min mor kender en blomsterbinder så jeg får min bukket utroligt billigt. 250 kr for en super enken bukket m ca 15 roser m stilk og satinbånd om istedet for håndtag. Men tror da bestemt ikke hun taber penge på at lave den, så det er vel ca den realistiske pris...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan så den lidt modsatte historie.

Da vi skulle bestille blomster til bordene til vores bryllup kommer vi ind i blomsterforretningen og siger selvfølgelig at vi skal bruge nogle blomster til bordpynt til vores bryllup og vi kan næsten se $ i øjnene på blomsterdamen, lige indtil vi fortæller hende at vi bare skal bruge 10 røde roser og noget brudeslør, derefter så hun godt nok noget slukøret ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg er godtnok glad for vi slet ikke skal tænke på det.

Min svorgers svigermor har arbejdet i en blomsterforretning og hun skal lave min brudebuket og 3 brystbuketter samt 8 bordekorationer.

Jeg synes det er rigtig fedt for hun er bare så dygtig. Jeg aner ikke hvordan min buket kommer til at se ud, så det glæder jeg mig RIGTIG MEGET til.

Jeg er lidt spændt på at se hvad prisen egentlig bliver for det må jeg ikke vide for hende endnu, tror hun er bage for at afsløre noget thihi :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er SÅ svinsk, at man tager så meget mere. OKay, jeg ved godt, at det er fordi man behandler hver enkelt blomst (fjerner stilken og erstatter med en ståltråds-dims, som pakkes ind i blomstertape), men det er bare ikke alle, der er interesseret i, at det gøres sådan.

Jeg har budgetteret 300 kr (tror jeg, eller var det 5?) til min buket og jeg nægter at give mere. Jeg skal have en lille og tætbundet buket og det har jeg før tit fået til 100-150 kr med friske smukke blomster. Her har jeg dog et krav til blomsterne, hvilke det skal være og de skal måske være lidt tættere, men de skal IKKE særbehandles i stilken, den skal bare samles og pyntes med "græs" og intet andet grønt. Jeg tror den vil løbe op i ca 15 blomster, lidt græs og så et simpelt håndtag. Og jeg bestiller den som en alm lille tætbundet buket og begynder de at tage overpris pga de lurer, at det er til bryllup, så finder jeg et andet sted og binder SELV blomsterne - og køber Bilka's blomstertape og laver selv brystbuketterne. Det andet er så svinsk.

Jeg behøver heller ikke en flot pyntet kasse med silkepapir m.v. at få den leveret i - jeg kan godt bare hente den som den er og få de 3 små brystbuketter og passe på dem selv (kan jo fx bare lægge dem på en plasticpose på bagsædet.

Det er naturligvis i orden, at den koster noget mere, end det jeg nævner, hvis der skla mange blomster i og den skal laves specielt, men synes ikke det er i orden at fordoble prisen blot fordi man siger bryllup!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er SÅ svinsk, at man tager så meget mere. OKay, jeg ved godt, at det er fordi man behandler hver enkelt blomst (fjerner stilken og erstatter med en ståltråds-dims, som pakkes ind i blomstertape), men det er bare ikke alle, der er interesseret i, at det gøres sådan.

Jeg har budgetteret 300 kr (tror jeg, eller var det 5?) til min buket og jeg nægter at give mere. Jeg skal have en lille og tætbundet buket og det har jeg før tit fået til 100-150 kr med friske smukke blomster. Her har jeg dog et krav til blomsterne, hvilke det skal være og de skal måske være lidt tættere, men de skal IKKE særbehandles i stilken, den skal bare samles og pyntes med "græs" og intet andet grønt. Jeg tror den vil løbe op i ca 15 blomster, lidt græs og så et simpelt håndtag. Og jeg bestiller den som en alm lille tætbundet buket og begynder de at tage overpris pga de lurer, at det er til bryllup, så finder jeg et andet sted og binder SELV blomsterne - og køber Bilka's blomstertape og laver selv brystbuketterne. Det andet er så svinsk.

Jeg behøver heller ikke en flot pyntet kasse med silkepapir m.v. at få den leveret i - jeg kan godt bare hente den som den er og få de 3 små brystbuketter og passe på dem selv (kan jo fx bare lægge dem på en plasticpose på bagsædet.

Det er naturligvis i orden, at den koster noget mere, end det jeg nævner, hvis der skla mange blomster i og den skal laves specielt, men synes ikke det er i orden at fordoble prisen blot fordi man siger bryllup!!

Lyder til vi har samme forhold til brudebuketten! Jeg vil her være ked af at lægge en mindre formue... Overvejede lidt ideen med at alle gæster skulle medbringe (evt. hvid) blomst, som man så bandt sammen til brudebuket. På den måde smuk tanke med en super personlig buket, hvor hver gæst/par bliver "repræsenteret... Véd bare ikke om det bliver noget rod med at få bundet det sammen, så det er lagt lidt på hylden indtil videre.

Men enig i, at det er noget s...! at udnytte at man taler om bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er SÅ svinsk, at man tager så meget mere. OKay, jeg ved godt, at det er fordi man behandler hver enkelt blomst (fjerner stilken og erstatter med en ståltråds-dims, som pakkes ind i blomstertape), men det er bare ikke alle, der er interesseret i, at det gøres sådan.

Jeg har budgetteret 300 kr (tror jeg, eller var det 5?) til min buket og jeg nægter at give mere. Jeg skal have en lille og tætbundet buket og det har jeg før tit fået til 100-150 kr med friske smukke blomster. Her har jeg dog et krav til blomsterne, hvilke det skal være og de skal måske være lidt tættere, men de skal IKKE særbehandles i stilken, den skal bare samles og pyntes med "græs" og intet andet grønt. Jeg tror den vil løbe op i ca 15 blomster, lidt græs og så et simpelt håndtag. Og jeg bestiller den som en alm lille tætbundet buket og begynder de at tage overpris pga de lurer, at det er til bryllup, så finder jeg et andet sted og binder SELV blomsterne - og køber Bilka's blomstertape og laver selv brystbuketterne. Det andet er så svinsk.

Jeg behøver heller ikke en flot pyntet kasse med silkepapir m.v. at få den leveret i - jeg kan godt bare hente den som den er og få de 3 små brystbuketter og passe på dem selv (kan jo fx bare lægge dem på en plasticpose på bagsædet.

Det er naturligvis i orden, at den koster noget mere, end det jeg nævner, hvis der skla mange blomster i og den skal laves specielt, men synes ikke det er i orden at fordoble prisen blot fordi man siger bryllup!!

Lyder til vi har samme forhold til brudebuketten! Jeg vil her være ked af at lægge en mindre formue... Overvejede lidt ideen med at alle gæster skulle medbringe (evt. hvid) blomst, som man så bandt sammen til brudebuket. På den måde smuk tanke med en super personlig buket, hvor hver gæst/par bliver "repræsenteret... Véd bare ikke om det bliver noget rod med at få bundet det sammen, så det er lagt lidt på hylden indtil videre.

Men enig i, at det er noget s...! at udnytte at man taler om bryllup.

Jeg vil ikke selv benytte den ide med, at hver gæst tager en blomst med. Grunden er, at jeg så inderligt ønsker mig en buket med nelliker og måske et par enkelte roser.

Men jeg synes ideen er god og jeg har kun, i de tilfælde, hvor jeg har hørt om, at det er brugt, hørt godt om det. I så fald skal du "hyre" en - fx din brudepige/hjælper, som står ved indgangen og tager imod alle blomster og løbende sammensætter - og så vil det nok være en god ide med en grensaks til at klippe enderne, når hele buketten er samlet samt noget blomstertape eller silkebånd til at binde håndtag med - dette kan også klares til ingen penge. Du vil i hvert fald ende ud med en super personlig buket og du kan jo evt skrive, hvilke farver og evt blomster du ønsker skal indgå, så den ikke ligner en farvebutik og også, så ikke alle kommer med røde roser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle

Her kommer lige en beretning som man jo an bruge som man vil, men for os satte den i hvert fald en tyk streg under, at man skal være på vagt når man nævner ordet 'bryllup' i forbindelse med sine indkøb!

Det er min kæreste der står for min brudebuket. Vi har dog sammen set på billeder af hvad jeg dog kan lide og konklusion var at jeg skulle have en lille, meget enkel buket (ikke noget hænge, flet-agtigt noget!).

Min kæreste overtager så missionen herfra og han kommer hjem og fortæller, at han har været i forskellige forretninger, og at priserne lå mellem 900-1300 kr.

Ok, tænker jeg... lidt dyrt, men det koster jo lidt at lave en buket ligegyldig hvor enkel den er.

Min kæreste venter så ca 14 dage før han går ned til den butik der har sagt at de kunne lave den til omkring 900 kr. for at bestille den.

MEN... hvad sker der så? Nu koster den NØJAGTIG samme buket lige pludselig 1500 kr. Eller nej, den kunne faktisk godt løbe op i 1700-2000 kr, fpr hun kunne jo ikke sige hvad blomsterne koster om 1 måned!!! :) Og så siger hun, at en buket betyder jo MEGET for bruden, og det er ikke her han skal gå på kompromis! :cheerleader3: Min kæreste bliver helt forvirret og får hende så til at love at den ikke kommer over 1500,- (næsten dobbelt så meget som den oprindelige), og så bestiller han den så.

Han kommer så hjem og fortæller historien... og så bliver jeg lige mærkelig! :( Jeg synes det var så træls af hende blomsterdamen og jeg synes de totalt udnyttede at der stod en gom, der gerne ville gøre sin tilkommende glad, og så bare presser prisen op. Plus, at de buketter vi har snakket om kan under inden omstændigheder koste så meget!

Det ender så med, at min kæreste går ned til en af de andre blomsterbutikker han har været i før, og viser dem det samme billede han har fundet til inspiration, og lur mig om de ikke vil lave den for 600-700 kr!!! For som de siger, så er det en meget enkel buket!

Så nu er min buket afmeldt det første sted, og bestilt et sted hvor de IKKE tager :cheerleader3: på en!

Og nu glæder jeg mig til at gå op af kirkegulvet med en flot buket, der ikke kan brødføde det halve af Afrika :cheerleader3:

Så piger! Man skal ikke tage det første og det bedste (og dyreste)!!!

Ja det er utroligt hvad tingene lige pludselig koster når man siger ordet BRYLLUP !!

Min mor kender en blomsterbinder så jeg får min bukket utroligt billigt. 250 kr for en super enken bukket m ca 15 roser m stilk og satinbånd om istedet for håndtag. Men tror da bestemt ikke hun taber penge på at lave den, så det er vel ca den realistiske pris...

hej...

du har fulstændig ret i at det ca. er prisen, for ca 2 år siden lavede jeg min mosters brudebuket, jeg er ikke blomsterbinder, men er bare god til det, jeg lavede den for omkring de 250 kr. men jeg købte jo også blomsterne ved blomsterhandleren, og de har jo tjent på det, men der var blomster satingbånd, til om stilkene og hestesko til at komme i buketten, har desvære nok ikke overskud til selv at binde min, så jeg må jo nok op med pengepungen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er rigtig frækt, at sætte prisen op, bare fordi man siger "bryllup". Det er det samme, når man kigger sko, undertøj -eller bare kuverter til invitationerne! Hold da op, man skal holde på sine penge. For selvfølgelig vil man da ha det flotteste og det bedste -hvem vil ikke dét!? Jeg gik ærligt talt i selvsving, da det gik op for mig, hvad det koster, at lade mig bære en gang blomster i et par minutter hver vej -for basicly, så er det jo formålet og det er så dét. Men men men... Min tilkommende har en del "blomster mennesker" i familien og han fortæller mig, at det er altså prisen og det må jeg så leve med. Vi ville gerne have hans onkel til at binde min buket, men så skal den laves en dag eller to før og så transporteres tværs over landet, så vi finder en lokal blomster-tryllerske ;) og håber, vi ikke skal af med en formue. Vi skal have min buket, 3 brystbuketter og så nogle enkelte blomster til kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hold da op hvor er det frækt... ja det er bare overhovedet ikke okay. De andre tager jo næsten 1000 kr mere for selv samme buket.. ej er total chokket. og ja man skal godt nok passe på med at sige bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er desværre en alt for almindelig så den ryster mig ikkke, og det er det jeg syntes der er skræmmende for der er alt for mange steder hvor de hører ordet bryllup så går prisen helt amok.

har sågar hørt at en blomsterhandler løb råbende og skrigende efter en kunde pga. bryllup...

jeg er glad for og høre at I fandt en god og billig løsning på det.

jeg har fundet et sted hvor jeg kan få en brudebuket for 700 kr. og det kan jeg godt leve med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op hvor er det bare for meget. :cheerleader3:

Vi har besluttede os for at bruge en rigtig dygtig blomsterhandler i Aalborg.

Han er ikke billig men, han er super dygtig. Vi betaler bare

Han siger en pris på omkring 2500,- for brudebuket, og 4 knaphuls blomster.

Tror også bare at i de større byer er prisen bare der oppe omkring. :(

Vi har så ikke tænkt os at bruge en hel masse penge på blomster til kirken, så det regner vi med vi kan gøre ret billigt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer